Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Колеги,ще се радвам някой с ГИ Фобос 1 да сподели имал ли е проблем с налягането. Проблема при мен е следния: Когато колата е вървяла повече от (грубо казано) 20 сек в по-високи обороти (Над 2500) след връщане на педала на газта налягането на изпарителя се покачва рязко и надвишава софтуерния лимит,което води до аварийно преминаване на бензин.Сменил съм 3 изпарителя (2 бр романо и сега съм с томасето) и при 3-те го има проблема,а разликата е само в това-че го прави при каране над различни обороти.При Романо би трябвало излишното налягане да се разтоварва в атмосферата,но налягането се покачва толкова бързо,че не смогва да го разтовари.При Томасето проблема уж е решен като излишното налягане бива вкарано в смукателния колектор през маркуча за вакуума.Факт е,че и в двата случая имам един и същи проблем.Колата е М43 б18,1997.Къде ли се крие ключа от бараката?
1.Неправилен монтаж?
2.Самият двигател м43,конструктивно не позволява решение на проблема?
Предварително благодаря на отзовалите се!
1.Неправилен монтаж?
2.Самият двигател м43,конструктивно не позволява решение на проблема?
Предварително благодаря на отзовалите се!
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Ключа се крие в нов изпарител. Насочи се към КМЕ или някое Рдуе. И томасето и романо имат проблем ссъс свръх налягането щото са много качествени вече. Може и с шарк да пробваш.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Има ли вариант по някакъв начин софтуерно да се коригират нещата до някаква степен,чрез разтоварване през инжекторите? Нали има някакви Cut-off режими?
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Сменяй овреме.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
До тука заминаха над 200 лв и това няма да е края...
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Трябва да имаш някъде в софтуера опция за освобождаване на налягането на редуктор-изпарителя при преминаване на ДВГ в режим принудителен празен ход. Мисля, че беше в тактове след преминаването. Това, което си мислиш че е освобождаване на налягане в атмосферата, са всъщност предпазни клапани, които би трябвало да се задействат при наистина високо налягане в камерите на редуктора. И тези клапани трябва да са свързани към колектора, а да не изпускат налягане в атмосферата. Може и да вдигнеш горната граница за налягането в РИ, обикновено заводската настройка на ГИ е от 3 до 4 бара.
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Според мен или е кофти изпарител или нещо е опелскано по монтажа.
Пробвай при натоварен мотор да видиш до колко ms ходят времената и сподели. Също пробвай да изключиш 1 по 1 цилиндрите на газ и да гледаш дали проблема ще си остане. Можеш да отвориш рейката и да я почистиш , също да видиш дали всички клапанчета са добре.
Но по-скоро си мисля , че проблема ти се крие в изпарителя.
М43 е непретенциозен мотор откъм газ , карал съм го 4 години и никакви ядове не ми е правил
Пробвай при натоварен мотор да видиш до колко ms ходят времената и сподели. Също пробвай да изключиш 1 по 1 цилиндрите на газ и да гледаш дали проблема ще си остане. Можеш да отвориш рейката и да я почистиш , също да видиш дали всички клапанчета са добре.
Но по-скоро си мисля , че проблема ти се крие в изпарителя.
М43 е непретенциозен мотор откъм газ , карал съм го 4 години и никакви ядове не ми е правил

- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Изпарителя е настроен на 1.4 bar на празен ход от газаджия и когато не прави проблема си работи много коректно както в ниските,така и във високите обороти.Проблема идва когато двигателя е бил натоварен (в движение) повече от 20 сек.Примерно при каране на 5-та със 110 и и повече км/ч.На място никога не го прави.Рейката е на 10000 км и е ок.Иначе работата,мощността и разхода на мотора са супер.Просто съмнително ми се стори,че трети изпарител ми създава тези неприятности. Може наистина както казва колегата в горните конентари да са боклуци.Все по-актуално става (особено при авточастите) да ти продават нещо чисто ново,което не работи.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Възможно е да имаш инертност във системата маркучи от колектора до камерата на испарителя и до МАП сензора , или той да е неизправен . Пробвай да зададеш от софтуера при режим затворен дросел да не се спира газта а да остава някакво подаване на газ . Ако се спира на 100% това значи при пускане педала на газта - затворен дросел - затварят и инжекторите и газта няма къде да отиде .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Да,колега.Инжекторите стават "Тапа",когато върна педала на газта.Тогава трябва нялягенето да бъде разтоварено от изпарителя през маркуча за вакуума в колектора.Темата е,че при мен това не се случва,а изведнъж удря 6 бара.Пробвах с разтоварване през инжекторите,но не става.Толкова бързо се покачва налягането,че не смогват да разтоварят.Сега ще провам да изработя един клапан,който ще сложа на маркуча м/ду изпарителя и мап сензора.Клапан,който чрез един маркуч ше отвежда излишното налягане във филтърната кутия.Ако не стане-нов изпарител...
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Както писах по-нагоре, изпускането на газ от изпарителя е аварийно събитие и не трябва да е свързано с нормалната работа на ГИ. Изпарителите, които си ползвал до сега, нови ли са били? Какви инжектори са монтирани?
- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Абсолютно нови.На редукторите ловато някой запитвал ли се е защо има два тънки маркуча и единия отива в колектора,а другия в кутията на филтъра?
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Всеки изпарител трябва да има предпазен клапан, който както подчертах по-рано е авариен. Изпускането на газ от него не е нормално събитие и по изискване на регламентиращите документи, това изпускане трябва да стане задължително в смукателния колектор. Повечето изпарители имат отделен изход за този клапан (Заволи, Р-уно, Р-дуе и др.), за някои изхода му е общ с входа за вакуума за регулатора на налягане (КМЕ, Атикер и др.). Въпросът е, защо при теб налягането се вдига до 6 бара, което е ненормално, даже и при принудително отворени захранващи клапани за газта. Обикновено налягането в изпарителя се вдига до 2-2.5 бара след каране при максимално натоварване на двигателя и последващо рязко преминаване в режим принудителен празен ход. Повечето инжектори са способни да се отворят при налягане по-високо от 3 бара, така че това не е проблем. Сам ли си правиш настройките на ГИ? Провери в софтуера за наличие на опцията за изпускане на налягането при преминаване на ППХ, ако я има я включи. Пробвай да не отпускаш толкова рязко педала и кажи какво се случва тогава? Забележи дали имаш някакви скокове на налягането при спокойно каране. И пак да попитам - какви са ти инжекторите?
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
milkov_jv написа:Има ли вариант по някакъв начин софтуерно да се коригират нещата до някаква степен,чрез разтоварване през инжекторите? Нали има някакви Cut-off режими?
Има да.
На мен така ми го оправиха,но докато намеря кой да го оправи обиколих доста майстори.
Не се сменя изпарител,просто някой който си разбира от работата,закача колата и за няма и 5 минути си готов.



- milkov_jv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: Sofia,Vidin
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1
Рейката е Рейл боклук:) боди 3 ohm,сравнително нова (като се има в предвид,че средно карат по 40 000)-на около 10 000 км.При двама газаджий в София ходих.Единия каза да сменя изпарителя,а другия ме насърчи за варианта който ми се въртеше из главата за клапана,който да отваря към 3 бара и да вкарва в кутията на филтъра.Имало надежда да се получи,защото количеството газ не е голямо,въпреки налягането и няма да повлияе на работата на мотора.Ако има проблем-маркуча навънка и чак тогава ако започне да смърди отивам на вариант нов изпарител(не,че предишните 2 са стари).Писна ми да давам пари и все нещо да не работи като хората...Аз лично не съм срещал опцията,която се споменава в по-гормите коментари,а и газаджийте нищо не казаха.С единия пробвахме с cut-off-a да оправиме нещата.но скока в налягането е доста бърз и този вариант не помага.При Романото поне не ходеше над 4 бара и ги вдигаше по-бавно.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани