Е30 М3?
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Е30 М3?
Винаги съм се чудил дали има Е30 ТРОЕН СТОП ///M POWER ?
Колко кубика , коня и друго инфо , ако някой знае да ме светне
Колко кубика , коня и друго инфо , ако някой знае да ме светне

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е30 М3?
kalugera написа:Винаги съм се чудил дали има Е30 ТРОЕН СТОП ///M POWER ?
Колко кубика , коня и друго инфо , ако някой знае да ме светне
Ми няма дори Ево 3 е с двоен стоп

Я поразрови малко в нета има толкова много изписано


- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
err0r написа:Явор написа:320 ис е подобие![]()
Там е истината
Ами... истината е в кубика


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
TOM написа:По-точно в бустаДилян Пенчев написа:err0r написа:Явор написа:320 ис е подобие![]()
Там е истината
Ами... истината е в кубика
Ама бууст без кубик си е кибик


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- Новини
-
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
!!Asen_X написа:Не се сдържахте да не отперете оффтопик а![]()
Отговора на въпроса е посочен по-горе - E30 320iS.
Да, ама 320ис с бууст става по М от М3-то...




- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
viper написа:Да, ама 320ис с бууст става по М от М3-то...![]()
![]()
![]()
320ис никога не може да стане М3 ако ще и 5 бууста да има



!!Asen_X написа:...Отговора на въпроса е посочен по-горе - E30 320iS....
Асене 320ис няма нищо общо с М3

Колегите който карат такива коли да не се засягат но М3-ка е тази кола която ВИН номера и започва с "WBS" и която е излязла от конвейра от едно малко по-специално место наречено "Моторшпорт"

320ис е една обикновенна Е30-ка с мотор S14 създаден от Моторошпортското подразделение

Всеки малко по-голям фен знае каква е разликата м/у Е30 и Е30 М3

М3-ките са базирани на купето на Е30 така наречения "двоен стоп", първата М-ка е излезнала с мотор S14 2,3 литра произлизащ от редовия четирицилиндров двигател М10, с газоразпредлеителен механизъм и архитектура на цилиндровата глава идваща от мотора на М1 и по-късния М6 инлайн шестаци

Главната причина за раждането на този автомобил е била за да може М3-то да участва във Група А състезанията, като отговор на "2.3-16V" модела на Мерцедес-Бенц W201 излезнал през 1983 година!
Характерна забележителност за М3 Е30 е неговия спортен произход, организиран от БМВ както и от други състезателни екипи като Prodrive и Schnitzer Motorsport.
Първата версия прави 195 коня (катализаторен модел).
Evolution моделите (не са продавани в Северна Америка) продължават с 2.3 литра мотор но продобиват подобрени фази на газоразпределянето, подобрена степен на сгъстяването и всичко това заедно с липсата на каталитичен конвертор кара М3-ката да прави около 215 коня.
По късно "Спорт Еволюшън"-а излиза с увеличен обем на двигателя на 2.5 литра и развива около 238 конски сили.
Произведени са също и около 786 кабриолета, всички ръчно изработени!!! По това време 215 коньовия "пример" бил най-бързият на света четириместен кабриолет!
М3 Е30 се различава от стандартната Е30-ка по много черти:
Екипирана е с раздути калници който да позволяват широката следа и широки и високи гуми и джанти.
Също и надлъжния наклон на предното колело* е около 3 пъти по-голям от на стандартната Е30-ка:

М3-ката също притежава по-големи лагери и сепаратори на предните колела от Е28.
За да се запази тази икона конкурентна в състезанията, спазвайки хомологативните правила, се произвеждат нови специални версий. Тези правила грубо определяли че рейсинговата версия трябва да рефлектира и на аеродинамичността и обема на двигателя на стрийт версията. За това периодично са пускани на пазара подобрените модели.
Тези модели включват: Ево1, Ево2, и бруталния Спорт Ево (неофициално познат като Ево3), някой от който са с намалено тегло, подобрена аеродинамика, високи вежди на калниците (В спорт Ево, за услесняване на по-нататъчно екипиране с 18 цолови баници за ДТМ шампионата), допълнително охлаждане на спирачките и разбира се MORE ПАУААААААА



Производството и спира през 1991 година.
С победите си в много състезания Е30 М3 е начело на класацията и няма модел който да е спечелил толкова състезания, и е обсъждан от много хора да бъде обявен за най-успешния road race car. Победите му включват Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, European Touring Car Championship та дори и една от световните титли през 1987 година! Победи записва още в Guia Race, 24 Hours Nürburgring и Spa 24 Hours!!!
През 2004 година Американското Автомобилно списание Sports Car International е класирало тази кола под номер 6 в листа с най-добрите спортни коли на 80-те години!
Ето и малко спецификация:
(2.3l-16v I4) - 143 kW/195 bhp 0-60 mph - 6.9 s. Top Speed: 140 mph (225 km/h)
(2.5l-16v I4) - 175 kW/238 bhp 0-60 mph - 6.2 s. Top Speed: 150 mph (241 km/h)
Ето и произведените бройки:
След прочетеното просто нямам думи, нямам какво друго да направя освен:



Така че колеги, МОЛЯ ВИ искрено, преди да слагате на един ред думичките М3 Е30 и Е30 320ис не ги приравнявайте на едно место защото хора като мен ги боли сърцето! (А все си мисля че има и други като мен за който М3 Е30 е нещо много повече от Е30!!!)
По късно ако мога ще напиша подробно и за разликите между М3 Спорт Еволюшън и обикновенната М3-ка... който повярвайте ми са направо спиращи дъха!
Поздрави!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- pepibmwe30
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 381
- Регистриран на: 18.04.2005
- Местоположение: софия в тих квартал,вчера убиха 2ма ,3 ма.Стрелбище
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
лелеле ,каква грешка
а коментаторите въщност ,коя от двете сте имали
ма елате да видите разглобени мотори и от 3-те вида,па тогава 




С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- Ivan Petrov
- Скрапчо
-
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
в момента точно правя статия за Е30 М3
не е довършена до край но ето до къде съм
Създадено на базата на Е30 през 1986г. е представено в Европа и година по късно в Америка, една от главните причини за производството на цивилни коли е М3 да получи хомологация за Група А в Touring Car Racing, като отговор на Mercedes-Benz 190 2.3-16V ( 1983 ). За да получи хомологация BMW трябва да произвежда минимум 500 цивилни версии М3 на година като двигателят, охлаждането и аеродинамиката на спортната версия трябва да бъдат същите като на цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. Първата версия на М3 била 195кс последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Произведени са също 786 кабриолета, всички направени ръчно от BMW Motorsport в Мюнхен. По това време с своите 215кс това е бил наи бързия четириместен кабриолет.
Производството на Е30 М3 приключва през 1991г. Всички произведени М3-ки са с ляв волан, като за UK трябвало да се поръча специялна изработка с десен. Скоростната кутия е ръчна 5 степенна.
Победило в повече пистови състезания от всеки друг модел в историята Е30 М3 е призната от мнозина за най-успешната састезателна кола. През 2004г. Sports Car International подрежда на шесто място тази кола в класацията за Най-добрите Спортни коли на 80-те.
Произведени Е30 М3
BMW M3 (143 kW/147 kW) - 10,500
BMW M3 Evolution (147 kW) - 505
BMW M3 (158 kW) about 4,000
BMW M3 Evolution II (162 kW) - 500
BMW M3 Convertible (158 kW) - 786
BMW M3 Sport Evolution (175 kW) - 600
BMW M3 Europameister (143 kW)
всички с подпис от Roberto Ravaglia - 148
BMW M3 Cecotto (158 kW) - 505
BMW M3 Cecotto Switzerland (throttled to 155 kW) - 50
Общо всички: 17,970
не е довършена до край но ето до къде съм
Създадено на базата на Е30 през 1986г. е представено в Европа и година по късно в Америка, една от главните причини за производството на цивилни коли е М3 да получи хомологация за Група А в Touring Car Racing, като отговор на Mercedes-Benz 190 2.3-16V ( 1983 ). За да получи хомологация BMW трябва да произвежда минимум 500 цивилни версии М3 на година като двигателят, охлаждането и аеродинамиката на спортната версия трябва да бъдат същите като на цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. Първата версия на М3 била 195кс последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Произведени са също 786 кабриолета, всички направени ръчно от BMW Motorsport в Мюнхен. По това време с своите 215кс това е бил наи бързия четириместен кабриолет.
Производството на Е30 М3 приключва през 1991г. Всички произведени М3-ки са с ляв волан, като за UK трябвало да се поръча специялна изработка с десен. Скоростната кутия е ръчна 5 степенна.
Победило в повече пистови състезания от всеки друг модел в историята Е30 М3 е призната от мнозина за най-успешната састезателна кола. През 2004г. Sports Car International подрежда на шесто място тази кола в класацията за Най-добрите Спортни коли на 80-те.
Произведени Е30 М3
BMW M3 (143 kW/147 kW) - 10,500
BMW M3 Evolution (147 kW) - 505
BMW M3 (158 kW) about 4,000
BMW M3 Evolution II (162 kW) - 500
BMW M3 Convertible (158 kW) - 786
BMW M3 Sport Evolution (175 kW) - 600
BMW M3 Europameister (143 kW)
всички с подпис от Roberto Ravaglia - 148
BMW M3 Cecotto (158 kW) - 505
BMW M3 Cecotto Switzerland (throttled to 155 kW) - 50
Общо всички: 17,970
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани