65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Здравейте колеги,
След като километража стана по-стабилен пиша пак ревю с впечатления от колата - от 97к до 162к в момента:
Поддръжка: 320d за мен лично е абсурдно евтин автомобил за поддръжка във всички отношения, окачване, двигател и други.
Какво е направено като поддръжка до момента:
-4ри смени на масла и филтри и съм на ръба на 5тата - сменям всички филтри всеки път без този на купето, него го сменям с активен въглен и кара три 15к смени. Кара се с масло 5w30 първите три смени с Castrol сега с Mobil загубата на масло между смените на 15 000 ми е около 150 гр.. Цената е около 200 лв. на смяна
-Смених водна помпа, всички ремъци и ролки на 150к всичко оригинално, причина нямаше ама така ми е мирна главата, основния ремък нямаше видимо износване, но допълнителния за сервото се беше напукал малко.
-Сменено е масло и филтър на скорости + буксата на мекатрониката - кутията се държи безупречно.
-Смених задно каре на кардана, защото ми се струваше напукано, оказа се, че не е
-Смених тампони на двигател миналата седмица, защото ми се струваше, че има вибрации (миниатюрни), в сервиза ми се смяха малко кеф цена няма.
-Миналата седмица на диагностика видях, че едната дюза ми беше на 1.6 корекция на студен двигател и на 1.3 на загрял при изключване на корекциите имаше поклащане. Взех две тубички WYNN's Diesel Clean 3 по препоръка от немски форум. Сипват се на 25 литра една, тъй като имах точно 51 литра в резервоара ползвах и двете. За този резервоар проблемната дюза падна на 0.4 на студен и на 0.2 на топъл двигател, останалите паднаха на 0.1!
-Миналата зима 1ва подгревна свещ беше сдала багажа и тъй като имах една чисто нова си я смених сам (за 1ва не е нужно да се сваля колектора и е елементарна) от тогава проблеми не е имало.
Какви проблеми съм имал:
-проблемен температурен датчик на ДПФ-а, купих нов оригинален, а се оказа, че някой велик майсто е цъкнал едното кабелче, монтирах си новия и продадох стария само с 10 лв. разлика
-компресора на климатроника - дразнещ шум заради, който го смених със оригинален рециклиран, който шумеше по същия начин
реших, че демферната шайба заминава и я свалих, обаче се оказа перфектна, РЕЦИКЛИРАНИЯ КОМПРЕСОР БЛОКИРА и аутофрост отказаха да ми върнат парите, сложих си моя стария, който след втора смяна на маслото му намали шума и ще кара докато изкара.
-два теча на антифриз
--1вия беше от уплътнението на основния термостат
--2рия от едната от пробките за обезвъздушаване
-веднъж на Маказа към Гърция ми светна, че температурата е висока и се оказа, че буксата на перката не е била щтракната
-вчера по път от София установих, че колата седи на 75 градуса и смених малкия термостат всичко заспа (уточнявам, че колата катоя взимах от БМВ ме предупредиха, че трябва да се смени основния термостат с такъв за умерен климат, колата фабрично беше с такъв за горещ, всичко стана по гаранция)
-скъса се водача на едното стъкло и трябваше да бъде сменен за цели 4.5 лв
Какво друго съм направил:
Пастиране и полиране и много много много кила вакса
Монтаж на автопилот - това е била градксата кола на предишния собственик и съответно явно не е имал нужда от него.
Смених задницата с фейсова - стопове и багажник
Смених халогенните фарове с фейсови завиващи, тъй като съм с FRM2 C.09 всичко тръгна без особено кодиране (1вите фейсови са с този FRM, а не с FRM3, както си мислех, чак след 5.2008ма стават с FRM3), този FRM поддържа всички функции, лед мигачи, биксеноновите дълги и адаптивните светлини.
Смених джантите
Какво следва:
До края на другата седмица ми пристига фейсовия преден капак и броня.
Купих си FLA(асистен за дълги) ,но няма да имам време да го наглася скоро.
Впечатленията ми до момента:
*важно имайте предвид, че не съм много в час и разни дребни тъпотии ме побъркват (г-н Ацалов може да свидетелства за това).
Колата е страшно приятна за каране, както на дълъг път така и в града. На няколко пъти ми се е налагало да сваля мкори и да нагласям щипките заради паразитни шумове, нещо, което в петицата го нямаше като проблем. На 17ки НЕрънфлат гуми колата вози добре, има какво да се желае, но все пак е добре. Като сила 163 коня двигателя има учудващо много тяга и е доста еластичен, НО винаги може още. Тъй като съм хвърлил око на F30 фейсова 320ка ето там 320d вече се чувства много бърз
докато при моята е просто досатъчно бърз
Разхода за тези км ми е 6.06, колата е страшно икономична и стига всичко да е в добро състояние много впечатлява как със 130 разходомера левитира някъде около 5.1-5.3, до момента съм заредил 3932 литра гориво за 64850 км
След като километража стана по-стабилен пиша пак ревю с впечатления от колата - от 97к до 162к в момента:
Поддръжка: 320d за мен лично е абсурдно евтин автомобил за поддръжка във всички отношения, окачване, двигател и други.
Какво е направено като поддръжка до момента:
-4ри смени на масла и филтри и съм на ръба на 5тата - сменям всички филтри всеки път без този на купето, него го сменям с активен въглен и кара три 15к смени. Кара се с масло 5w30 първите три смени с Castrol сега с Mobil загубата на масло между смените на 15 000 ми е около 150 гр.. Цената е около 200 лв. на смяна
-Смених водна помпа, всички ремъци и ролки на 150к всичко оригинално, причина нямаше ама така ми е мирна главата, основния ремък нямаше видимо износване, но допълнителния за сервото се беше напукал малко.
-Сменено е масло и филтър на скорости + буксата на мекатрониката - кутията се държи безупречно.
-Смених задно каре на кардана, защото ми се струваше напукано, оказа се, че не е

-Смених тампони на двигател миналата седмица, защото ми се струваше, че има вибрации (миниатюрни), в сервиза ми се смяха малко кеф цена няма.
-Миналата седмица на диагностика видях, че едната дюза ми беше на 1.6 корекция на студен двигател и на 1.3 на загрял при изключване на корекциите имаше поклащане. Взех две тубички WYNN's Diesel Clean 3 по препоръка от немски форум. Сипват се на 25 литра една, тъй като имах точно 51 литра в резервоара ползвах и двете. За този резервоар проблемната дюза падна на 0.4 на студен и на 0.2 на топъл двигател, останалите паднаха на 0.1!
-Миналата зима 1ва подгревна свещ беше сдала багажа и тъй като имах една чисто нова си я смених сам (за 1ва не е нужно да се сваля колектора и е елементарна) от тогава проблеми не е имало.
Какви проблеми съм имал:
-проблемен температурен датчик на ДПФ-а, купих нов оригинален, а се оказа, че някой велик майсто е цъкнал едното кабелче, монтирах си новия и продадох стария само с 10 лв. разлика

-компресора на климатроника - дразнещ шум заради, който го смених със оригинален рециклиран, който шумеше по същия начин

-два теча на антифриз
--1вия беше от уплътнението на основния термостат
--2рия от едната от пробките за обезвъздушаване
-веднъж на Маказа към Гърция ми светна, че температурата е висока и се оказа, че буксата на перката не е била щтракната


-вчера по път от София установих, че колата седи на 75 градуса и смених малкия термостат всичко заспа (уточнявам, че колата катоя взимах от БМВ ме предупредиха, че трябва да се смени основния термостат с такъв за умерен климат, колата фабрично беше с такъв за горещ, всичко стана по гаранция)
-скъса се водача на едното стъкло и трябваше да бъде сменен за цели 4.5 лв

Какво друго съм направил:
Пастиране и полиране и много много много кила вакса

Монтаж на автопилот - това е била градксата кола на предишния собственик и съответно явно не е имал нужда от него.
Смених задницата с фейсова - стопове и багажник
Смених халогенните фарове с фейсови завиващи, тъй като съм с FRM2 C.09 всичко тръгна без особено кодиране (1вите фейсови са с този FRM, а не с FRM3, както си мислех, чак след 5.2008ма стават с FRM3), този FRM поддържа всички функции, лед мигачи, биксеноновите дълги и адаптивните светлини.
Смених джантите
Какво следва:
До края на другата седмица ми пристига фейсовия преден капак и броня.
Купих си FLA(асистен за дълги) ,но няма да имам време да го наглася скоро.
Впечатленията ми до момента:
*важно имайте предвид, че не съм много в час и разни дребни тъпотии ме побъркват (г-н Ацалов може да свидетелства за това).
Колата е страшно приятна за каране, както на дълъг път така и в града. На няколко пъти ми се е налагало да сваля мкори и да нагласям щипките заради паразитни шумове, нещо, което в петицата го нямаше като проблем. На 17ки НЕрънфлат гуми колата вози добре, има какво да се желае, но все пак е добре. Като сила 163 коня двигателя има учудващо много тяга и е доста еластичен, НО винаги може още. Тъй като съм хвърлил око на F30 фейсова 320ка ето там 320d вече се чувства много бърз


Разхода за тези км ми е 6.06, колата е страшно икономична и стига всичко да е в добро състояние много впечатлява как със 130 разходомера левитира някъде около 5.1-5.3, до момента съм заредил 3932 литра гориво за 64850 км

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.


Само дето с таз почти нередовна смяна на филтъра за купето рискуваш резистор за вентилатора !

Не го пропускай, еле ако караш в София !

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
По принци пдават 60к интервал ан смяна за микрофилтъра аз го сменям на по-малко та пак добре 

- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
А какъв е този ремък за сервото......?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Само да вметна нещо, ако за дълго каране имаш предвид София-Пловдив, да може да се каже че е удобна колата, но си е чисто глупаво да кажеш, че е удобна колата за дълги пътувания.
Както ти така и аз съм имал и Е90 и Е60, виж за Е60 може да се каже, но да пътуваш Бг-Германия с Е90 и да кажеш че е удобна, аиде няма нужда:)
Само аз си знам каква е болката в десния крак с дългото пътуване с тоя кенеф Е90. Това си е повече градска кола, поне за мен:)
Както ти така и аз съм имал и Е90 и Е60, виж за Е60 може да се каже, но да пътуваш Бг-Германия с Е90 и да кажеш че е удобна, аиде няма нужда:)
Само аз си знам каква е болката в десния крак с дългото пътуване с тоя кенеф Е90. Това си е повече градска кола, поне за мен:)
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Как какъв на M47TU2 имаш един пистов ремък, на който са ти климатик, водна помпа, алтернатор, обтяжна и паразитна ролка. Хидравликата е на ЛАСТИЧЕН РЕМЪК
, една от причините на Е90 320d волана да е толкова твърд.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3663



http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3663
- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
fikifiki написа:Само да вметна нещо, ако за дълго каране имаш предвид София-Пловдив, да може да се каже че е удобна колата, но си е чисто глупаво да кажеш, че е удобна колата за дълги пътувания.
Както ти така и аз съм имал и Е90 и Е60, виж за Е60 може да се каже, но да пътуваш Бг-Германия с Е90 и да кажеш че е удобна, аиде няма нужда:)
Само аз си знам каква е болката в десния крак с дългото пътуване с тоя кенеф Е90. Това си е повече градска кола, поне за мен:)
Да кажеш, Е90 е кенеф значи нещо много си се взел насериозно след покупката на Е60.
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Големи кенефи са тия е90тки
Интересна темичка,браво.
За да сложа фейс задница с кой фрм трябва да съм и ако съм с 1 ще има ли проблем?

Интересна темичка,браво.
За да сложа фейс задница с кой фрм трябва да съм и ако съм с 1 ще има ли проблем?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Под дълго пътуване имам предвид 1000++ км все пак забележи, че съм навъртял 60+к км за година и половина, а преди това има Е60, та да удобна е, автопилот, автомат, седалката не ми е смачкана и съотвено си е доста мека 

- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Meн, след 6-тия час започва да ме боли десния бут от седалката.....на никоя друга кола не ми се е случвало това....
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
2707E91 написа:Големи кенефи са тия е90тки![]()
Интересна темичка,браво.
За да сложа фейс задница с кой фрм трябва да съм и ако съм с 1 ще има ли проблем?
Става и с FRM1 но трябва да се кодират чековете на крушките.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Супер тема, колега!
Изглежда си инвестирал доста допълнително в автомобила.

Изглежда си инвестирал доста допълнително в автомобила.

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Аз сега закръглям 50хил. с моята кола, ще взема да направя подобна тема. 'Ма сигурно 'ше ме пратите на психиатър... Иначе Taruno, имаш късмета да караш чудесна кола, дано ти служи все така добре!
Never mistake motion for action...
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
Аз също направих вече 50000км с 320d и се канех да направя подобна тема. Според вас тук ли всеки да споделя или да се правят отделни теми? По въпросът за това колко е комфортна Е9* бих казал, че е въпрос на вкус и на това с кои седалки е колата. 1500км със спортната седалка не ги усещам. 1200 с обикновената ми омаляват краката.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: 65 хил. км с Е90 320dA -живота с тази кола.
stocky написа:Аз също направих вече 50000км с 320d и се канех да направя подобна тема. Според вас тук ли всеки да споделя или да се правят отделни теми? По въпросът за това колко е комфортна Е9* бих казал, че е въпрос на вкус и на това с кои седалки е колата. 1500км със спортната седалка не ги усещам. 1200 с обикновената ми омаляват краката.

Аз съм на 46к км от как съм е купил за 2 години:) доволен съм осен от дразнещите скърцания и клопания на пластмаси, направо ме



25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани