Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Много е хубаво да добавяш още от OEM екстрите в колата си.Още по-хубаво е да има кой да ти казва как.
Тъй като ме заболяха ръцете да разглобявам седалки , реших да драсна първата част днес,докато не съм я забравил.
Купих си комплект за подгрев от колега във форума. Като цяло дойде в доста орязан откъм кабели вид.
Внимание: При елементите от обикновенни седалки и Рекаро има огромна разлика и двата вида нагреватели НЕ са еднакви
Парт номерата на нагревателите на обикновенните седалки са:
64118391696-основа
64118391697-облегалка
при Рекаро и Вейдър са :
64118353027-основа
64118353028-облегалка
2x Бутона 61311387917 + Буксите за тях
2x Букси за нагревателите
2x Нагревателя долни 64118353027
2x Нагревателя горни 64118353028
1x Реле 61368366600
По-добрият вариант е всички букси да са свързани заедно и да има само 3 стърчащи кабела.
-Кафяв за маса -всички маси са на един Fan connector от който излиза една по-дебела.
-Червено-жълт захранващ
-Сиво-червен за подсветката
Окабеляване
Тук има два варианта - фабричната инсталация за подгрев , или сътворяване на такава.
След малко главоблъсканица реших да си спестя няколко метра кабел и да мина покрай въздуховодите към тунела. (фабрично кабелите минават по праговете и са около 2м дълги за всяка седалка) Избрах си няколко цвята многожилен кабел 0.5(фабрично е 0.35) и почнах с инсталацията.
Към всяка седалка отиват по 4 кабела , като дължината я заковах на 1.50м от седалка до копче.(снимки с маршрута на кабелите утре)
Тук по принцип трябва да имам и един BMW Fan connector (гребен) за масите които са 6 , но реших всичко да е на едно и ще отиват по 0.75 кабел към големия fan connector под волана.
Общо взето инсталацията която сътворих изглежда така-
Плюсът накрая завършва с едно реле , за да може подгрева да работи само при втори контакт и запален двигател
Нагреватели- ремонт и подготовка за инсталация-
Ако нагревателите са втора употреба има едно задължително условие което трябва да се спази преди да се купят.Да не са прекъснати.
Работещ нагревател изглежда така-
Неработещия дава отворена верига-
Локализирането на прекъсването обикновенно става с някаква подсветка - ясно личат изгорелите учатъци-
Самият реотан представлява тънък многожилен проводник вшит между двата пласта текстил на зиг-заг.Изолацията пада най-лесно като се поизгори със запалка, като е нежероятно важно да се пази текстила(гори бързо и без пламък, не питайте от къде знам )
Ремонтът се изразява в доста финна работа с поялник , като се губи нагряването в изгорелия участък.Премахва се изгорялата част от реотана и се презапоява с някакъв проводник.-
След презапояването мерим отново дали всичко е точно и изолираме ремонта с някакъв вид лепяща лента-
Проба на цялата система извън колата- Видео
Следи се консумацията, и работата на таймерите в копчетата.
Консумацията на един комплект нагреватели трябва да е около 3 Ампера,като 5 минути след включване на системата на бързо загряване(три чертички), тя трябва автоматично да превключи в долната позиция(една чертичка).
Ако всичко е наред следва забавната част.
Полагане на нагревателите в седалките
Тук е интересният момент в целия ретрофит. Свалянето на покривалата - дали кожени или текстилни е работа за психически силни хора с тънки пръсти. Не препоръчвам да се прави собственоръчно, но все пак ще драсна 2-3 реда за ентусиастите.
По-добре на тапицер отколкото да се съсипе салона. Без някои стабилни клещи резачки с голямо рамо и това:
не бих продължил втори път.
Oблегалка
-Свалят се наглавниците, като под тях има пластмаси ,които се издърпват нагоре.Под тях пък се намират два Т30 болта, които развиваме.
-В случай ,че седалките са от купе - откача се механизма за накланяне на седалката напред. Също така текстилната опашка стояща между облегалката и основата е захваната за самата основа с метални скобички те се режат, или огъват (тях ще ги запомните до живот) . Цялата облегалка излиза на горе (остават само 2 метални тръби)
-От тук нататък се измъква покривалото от канта който обикаля цялата облегалка и внимателно се изрязват всички скобички (Първо тези по двете вертикали, а след това тези по хоризонталите от горе на долу) и се отделя материята от дунапрена.
- Молитвите тук са да бъде здрав и запазен дунапрена на седалката и да не се откъснат от него 5те метални шиша които опъват покривалото.
- Полагат се подгревите като трябва дупките на нагревателите да са изравнени с местата на металните скоби.(Над самите елементи трябва да стои само и единствено текстила на седалката ,без памуци и допълнителни подложки) Самият кабел има канал по който трябва да върви, така че там не е страшно.
-По обратния ред със специалните клещи се възстановяват всички пръстенчета и облегалката се сглобява ,като стремежа е текстила да е максимално изпънат и да е с формата на дунапрена.
Основа
- Тук разглобяването е малко по-лесно. От страната на релсите , има две пластмасови скоби отзад(успях да ги избутам с камък 7 от гидория без да се счупят, нямам парт номер за тях) и два торкса Т20 отпред.
- С това дунапрена излиза , като канта отново се измъква и се следва правилото да се срежат първо страничните пръстени, а след това и тези в средата.
-Отново се полагат нагревателите ,по същия начин като при облегалката и се затваря по обратната процедура.
Сглобяване на седалката
- Нищо сложно, следват се обратните на разглобяването стъпки, като се монтира първо долната част на седалката, а кабелите се прокарват извън нея през отвора в основата.
Тестват се отново нагревателите вече монтирани в седалките.
///////Under Construction///////
Ще ми трябва малко време да подредя темата както трябва, а и да завърша проекта.
Инсталиране на всичко в купето
Този момент от инсталацията ми отне най-много време , тъй като имаше доста неща за оправяне, оставени от предишния собственик.
Много по-удобно е да се прокарат кабелите към седалките и след това да се раоти само под волана и бушониерата, за това и съм работил в този ред.
Идеята тук е да прокараме кабелите от седалките към централната конзола и към бушонното табло.
За да стане това се разглобяват доста неща.
-Пластмасовите прагове - избутват се напред и нагоре
-Долните релси на коланите
-Корите над тонколоните
-Жабката
-Кората под волана
-Освобождава се мокета от двете страни достатъчно ,за да се виждат каналите на ел.инсталацията на колата
Прокарват се кабелите по дължината на праговете ,след това над педалите и към централната конзола(фабрично на пачата на парното има процеп за кабели със скобичка).
Към пасажерската страна кабелите минават по кабелния тунел зад парното и отново над жабката и по дължината на прага.
Първите проводници за свързване под волана са 3.
Кафяв - GND - Свързва се към масите под ключа за фаровете.
Червено със сиво - Illumination - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана (Tърси се една черна кутия , която в повечето
случаи е на различно място ако някой е правил манипулации по кабелите там.
Червено с жълто - +12 постоянни - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана
Черната кутия държи всички тези конектори като се търсят и се вадят нужните - Тези с цветовете описани по-горе.
Останалите кабели се пращат нагоре ,по снопа който отива към бушониерата под капака.- за нея утре
Тъй като ме заболяха ръцете да разглобявам седалки , реших да драсна първата част днес,докато не съм я забравил.
Купих си комплект за подгрев от колега във форума. Като цяло дойде в доста орязан откъм кабели вид.
Внимание: При елементите от обикновенни седалки и Рекаро има огромна разлика и двата вида нагреватели НЕ са еднакви
Парт номерата на нагревателите на обикновенните седалки са:
64118391696-основа
64118391697-облегалка
при Рекаро и Вейдър са :
64118353027-основа
64118353028-облегалка
2x Бутона 61311387917 + Буксите за тях
2x Букси за нагревателите
2x Нагревателя долни 64118353027
2x Нагревателя горни 64118353028
1x Реле 61368366600
По-добрият вариант е всички букси да са свързани заедно и да има само 3 стърчащи кабела.
-Кафяв за маса -всички маси са на един Fan connector от който излиза една по-дебела.
-Червено-жълт захранващ
-Сиво-червен за подсветката
Окабеляване
Тук има два варианта - фабричната инсталация за подгрев , или сътворяване на такава.
След малко главоблъсканица реших да си спестя няколко метра кабел и да мина покрай въздуховодите към тунела. (фабрично кабелите минават по праговете и са около 2м дълги за всяка седалка) Избрах си няколко цвята многожилен кабел 0.5(фабрично е 0.35) и почнах с инсталацията.
Към всяка седалка отиват по 4 кабела , като дължината я заковах на 1.50м от седалка до копче.(снимки с маршрута на кабелите утре)
Тук по принцип трябва да имам и един BMW Fan connector (гребен) за масите които са 6 , но реших всичко да е на едно и ще отиват по 0.75 кабел към големия fan connector под волана.
Общо взето инсталацията която сътворих изглежда така-
Плюсът накрая завършва с едно реле , за да може подгрева да работи само при втори контакт и запален двигател
Нагреватели- ремонт и подготовка за инсталация-
Ако нагревателите са втора употреба има едно задължително условие което трябва да се спази преди да се купят.Да не са прекъснати.
Работещ нагревател изглежда така-
Неработещия дава отворена верига-
Локализирането на прекъсването обикновенно става с някаква подсветка - ясно личат изгорелите учатъци-
Самият реотан представлява тънък многожилен проводник вшит между двата пласта текстил на зиг-заг.Изолацията пада най-лесно като се поизгори със запалка, като е нежероятно важно да се пази текстила(гори бързо и без пламък, не питайте от къде знам )
Ремонтът се изразява в доста финна работа с поялник , като се губи нагряването в изгорелия участък.Премахва се изгорялата част от реотана и се презапоява с някакъв проводник.-
След презапояването мерим отново дали всичко е точно и изолираме ремонта с някакъв вид лепяща лента-
Проба на цялата система извън колата- Видео
Следи се консумацията, и работата на таймерите в копчетата.
Консумацията на един комплект нагреватели трябва да е около 3 Ампера,като 5 минути след включване на системата на бързо загряване(три чертички), тя трябва автоматично да превключи в долната позиция(една чертичка).
Ако всичко е наред следва забавната част.
Полагане на нагревателите в седалките
Тук е интересният момент в целия ретрофит. Свалянето на покривалата - дали кожени или текстилни е работа за психически силни хора с тънки пръсти. Не препоръчвам да се прави собственоръчно, но все пак ще драсна 2-3 реда за ентусиастите.
По-добре на тапицер отколкото да се съсипе салона. Без някои стабилни клещи резачки с голямо рамо и това:
не бих продължил втори път.
Oблегалка
-Свалят се наглавниците, като под тях има пластмаси ,които се издърпват нагоре.Под тях пък се намират два Т30 болта, които развиваме.
-В случай ,че седалките са от купе - откача се механизма за накланяне на седалката напред. Също така текстилната опашка стояща между облегалката и основата е захваната за самата основа с метални скобички те се режат, или огъват (тях ще ги запомните до живот) . Цялата облегалка излиза на горе (остават само 2 метални тръби)
-От тук нататък се измъква покривалото от канта който обикаля цялата облегалка и внимателно се изрязват всички скобички (Първо тези по двете вертикали, а след това тези по хоризонталите от горе на долу) и се отделя материята от дунапрена.
- Молитвите тук са да бъде здрав и запазен дунапрена на седалката и да не се откъснат от него 5те метални шиша които опъват покривалото.
- Полагат се подгревите като трябва дупките на нагревателите да са изравнени с местата на металните скоби.(Над самите елементи трябва да стои само и единствено текстила на седалката ,без памуци и допълнителни подложки) Самият кабел има канал по който трябва да върви, така че там не е страшно.
-По обратния ред със специалните клещи се възстановяват всички пръстенчета и облегалката се сглобява ,като стремежа е текстила да е максимално изпънат и да е с формата на дунапрена.
Основа
- Тук разглобяването е малко по-лесно. От страната на релсите , има две пластмасови скоби отзад(успях да ги избутам с камък 7 от гидория без да се счупят, нямам парт номер за тях) и два торкса Т20 отпред.
- С това дунапрена излиза , като канта отново се измъква и се следва правилото да се срежат първо страничните пръстени, а след това и тези в средата.
-Отново се полагат нагревателите ,по същия начин като при облегалката и се затваря по обратната процедура.
Сглобяване на седалката
- Нищо сложно, следват се обратните на разглобяването стъпки, като се монтира първо долната част на седалката, а кабелите се прокарват извън нея през отвора в основата.
Тестват се отново нагревателите вече монтирани в седалките.
///////Under Construction///////
Ще ми трябва малко време да подредя темата както трябва, а и да завърша проекта.
Инсталиране на всичко в купето
Този момент от инсталацията ми отне най-много време , тъй като имаше доста неща за оправяне, оставени от предишния собственик.
Много по-удобно е да се прокарат кабелите към седалките и след това да се раоти само под волана и бушониерата, за това и съм работил в този ред.
Идеята тук е да прокараме кабелите от седалките към централната конзола и към бушонното табло.
За да стане това се разглобяват доста неща.
-Пластмасовите прагове - избутват се напред и нагоре
-Долните релси на коланите
-Корите над тонколоните
-Жабката
-Кората под волана
-Освобождава се мокета от двете страни достатъчно ,за да се виждат каналите на ел.инсталацията на колата
Прокарват се кабелите по дължината на праговете ,след това над педалите и към централната конзола(фабрично на пачата на парното има процеп за кабели със скобичка).
Към пасажерската страна кабелите минават по кабелния тунел зад парното и отново над жабката и по дължината на прага.
Първите проводници за свързване под волана са 3.
Кафяв - GND - Свързва се към масите под ключа за фаровете.
Червено със сиво - Illumination - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана (Tърси се една черна кутия , която в повечето
случаи е на различно място ако някой е правил манипулации по кабелите там.
Червено с жълто - +12 постоянни - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана
Черната кутия държи всички тези конектори като се търсят и се вадят нужните - Тези с цветовете описани по-горе.
Останалите кабели се пращат нагоре ,по снопа който отива към бушониерата под капака.- за нея утре
Последна промяна FuRoRR на 20 Окт 2015, 19:53, променена общо 3 пъти
- stormrider
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Информация
Вие се абонирахте за темата.
Моля темата да бъде сложена в полезни!
Вие се абонирахте за темата.
Моля темата да бъде сложена в полезни!
Последна промяна Haddess на 20 Окт 2015, 8:42, променена общо 1 път
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6144
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
браво за темата
отдавна имаше нужда от това
само искам да споделя, че ако не ви се занимава с досадните телове които се поставени с някои такер може да ги зманите със качествени свиснки опашки. карам така вече 5 години и няма проблем. ако се наложи смяната на реотан е много лесно отварянето
отдавна имаше нужда от това
само искам да споделя, че ако не ви се занимава с досадните телове които се поставени с някои такер може да ги зманите със качествени свиснки опашки. карам така вече 5 години и няма проблем. ако се наложи смяната на реотан е много лесно отварянето
- georgivar
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.
Номера е 61129401349:
Ето и инструкцията за прокарване:
Номера е 61129401349:
Ето и инструкцията за прокарване:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
georgivar написа:Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.
Номера е 61129401349:
Ето и инструкцията за прокарване:
Ти си човека
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
ares2 написа:браво за темата
отдавна имаше нужда от това
само искам да споделя, че ако не ви се занимава с досадните телове които се поставени с някои такер може да ги зманите със качествени свиснки опашки. карам така вече 5 години и няма проблем. ако се наложи смяната на реотан е много лесно отварянето
Тоя пост ма кара да си отворя седалките отново Наистина не се бях сетил и ще го добавя в темата!
georgivar написа:Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.
Номера е 61129401349:
Ето и инструкцията за прокарване:
Именно по този PDF се водя в общи линии.Както казах съм решил да мина с кабелите по друг път, но така или иначе ще обясня днес или утре и двата пътя (този който ползвам аз, и фабричния). Цялото окабеляване на мен ми струва 15 лева и 3 часа мерене и запояване което си е на печалба,както и да го смяташ
- georgivar
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
FuRoRR написа: Цялото окабеляване на мен ми струва 15 лева и 3 часа мерене и запояване което си е на печалба,както и да го смяташ
Който си го може, си го може Евала колега и успех
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Днеска успоредно с тестовете на подгрева ми протече водната помпа. Резултата е ,че не успях да направя много снимки и претупах много нещата.
Оказа се , обаче ,че нагревателите могат да се ремонтират с 50% успех (иначе казано единия от двата изгорели проработи).Което е добра новина за ентусиастите.
Та утре съм на тема охлаждаща система.. и тогава ще мисля за завършване на темата. Извинявам се на хората точещи лиги да се хванат на тва хоро...
Оказа се , обаче ,че нагревателите могат да се ремонтират с 50% успех (иначе казано единия от двата изгорели проработи).Което е добра новина за ентусиастите.
Та утре съм на тема охлаждаща система.. и тогава ще мисля за завършване на темата. Извинявам се на хората точещи лиги да се хванат на тва хоро...
- ozBMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 599
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Моя подгрев никакъв го няма,на едната седалка само леко облегалката загрява,а на другата само седлото леко И одавна се каня да разгобя едната седалка да видиме какво ще излезе,ама все няма време.
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
ozBMW написа:Моя подгрев никакъв го няма,на едната седалка само леко облегалката загрява,а на другата само седлото леко И одавна се каня да разгобя едната седалка да видиме какво ще излезе,ама все няма време.
Само един мултицет за 5 минути ще ти донесе достатъчно светлина по въпроса. Мериш всяка четирите букси на седалките за съпротивление - около 6-7 ома на всяка, и също така четирите букси излизащи от пода за напреждение - трябва да е около 13В на всяка. Пък отварянето на седалките след това ...
Проблема с тия седла са дечурлигата дето скачат по тях и автомивкаджиите които се изправят на колене върху седалките за да чистят вътре.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6144
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
изграждането на тази инсталациика не е сложно или скъпо
буксите са стандартни и ги има по други места из Е36
всичко може да се нагласи лесно само трябва кола донор
буксите са стандартни и ги има по други места из Е36
всичко може да се нагласи лесно само трябва кола донор
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
Браво за ентусиазма и темата!
Това с ОЕМ екстрите го тренирам от години и много им се радвам Понеже виждам, че си от Бургас, мини да ти дам един ОЕМ цокъл за релето, дори мога да ти дам два, за да имаш и за задните седалки.
П.П. Оригиналната инсталация е с 30А оранжево реле с четири пина.
Това с ОЕМ екстрите го тренирам от години и много им се радвам Понеже виждам, че си от Бургас, мини да ти дам един ОЕМ цокъл за релето, дори мога да ти дам два, за да имаш и за задните седалки.
П.П. Оригиналната инсталация е с 30А оранжево реле с четири пина.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY
DirtySouth написа:100 лева за кабели на стойност 20 ? няма как !
Да си призная, аз бих си взел ОЕМ инсталация.
По моята кола всяко добавено нещо е направено с ОЕМ инсталации, като някой от тях съм свалял лично от коли, които се продават на части, други съм изработвал сам по цветове кабели, букси и клеми, а трети съм купувал. Та смело мога да заявя, че времето, отделено за свалянето или изработването на инсталация за подгрев или каквото там се сетиш, добавено към цената на компонентите е съизмеримо с цената на готовата инсталация, която може да се поръча от дилър на БМВ.
Друг е въпросът, че Българинът никога не добавя стойността на труда си към крайната цена на продукта, който е сътворил сам.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани