Накладки
Модератор: Технически модератори
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: Накладки
Според точките на сухо и мокро кипене, може да се оценят характеристиките им. Сухо кипене е когато течността е свежа, мокро е когато е абсорбирала известна влага вече - тоест преседяла е известно време в спирачната система. Тоест при каква температура ще закипи течността, тъй като тя е силно хигроскопична - абсорбира влага. При положение, че предните спирачни дискове достигат до 500-600 градуса с лекота при използване на писта, сами можете да прецените колко е важна спирачната течност за спирането.
Спирачните течности са следните:
CASTROL SRF Сухо: 310°C Мокро: 270°C
Най-добрата, литъра е към 130 лева
MOTUL RBF600 Сухо: 312°C Мокро: 216°C
литъра е към 50 лева
Brembo LCF600 Сухо: 316°C Мокро: 204°C
нова на пазара, добра цена от към 50 лева литъра
Като цяло някои от основните фактори, които са важни за правилното функциониране на спирачките са няколко.
1. Правилно разпределение на спирачното усилие отпред/отзад. Това означава да не спирате предимно на предни спирачки, да не ъпгрейднете само отпред дискове, апарати и накладки и да промените баланса. Баланса се смята чрез съотношението на площта на спирачните бутала отпред/отзад
2. Правилно разчетен термичен капацитет на спирачките - според масата на автомобила, предназначението на спирачките - колко да са на диаметър дисковете, колко да са дебели, какво охлаждане да имат -допълнителни въздуховоди към тях, водно охлаждане (тогава диска става консуматив) итн.
3. Правилните разчети и настройки по 1 и 2 водят до баланс на спирачната система, например често се пропуска факта, че задните спирачки прегряват бързо, престават да работят оптимално, следва повишено натоварване на предните и тяхното прегряване съответно.
3. Правилно разчетени накладки според приложението - дали искаме да спират много добре, дали искаме да им е дълъг живота и дали искаме да не цапат или пък да не свирят. Всичко заедно не е възможно.
4. Контактна повърхност между накладка/диск съотнесено към усилието, което спирачния апарат прилага, което пък зависи от диаметъра на буталото. Не винаги повече бутала значи по-голяма площ на спирачните цилиндри. Повечето цилиндри означават само по-добро разпределение на усилието по повърхността на накладката. Накладката има твърд гръб, но все пак две точки на прилагане на усилие е по-добре от една, защото при една точка се получава известно огъване и по краищата усилието не е същото.
5. Дизайн на спирачния диск - дали имат нужда от слотове/отвори за отвеждане на спирачните газове (дали ще е мокро итн) и почистване на спирачната повърхност (прах, пясък итн)
Спирачните течности са следните:
CASTROL SRF Сухо: 310°C Мокро: 270°C
Най-добрата, литъра е към 130 лева
MOTUL RBF600 Сухо: 312°C Мокро: 216°C
литъра е към 50 лева
Brembo LCF600 Сухо: 316°C Мокро: 204°C
нова на пазара, добра цена от към 50 лева литъра
Като цяло някои от основните фактори, които са важни за правилното функциониране на спирачките са няколко.
1. Правилно разпределение на спирачното усилие отпред/отзад. Това означава да не спирате предимно на предни спирачки, да не ъпгрейднете само отпред дискове, апарати и накладки и да промените баланса. Баланса се смята чрез съотношението на площта на спирачните бутала отпред/отзад
2. Правилно разчетен термичен капацитет на спирачките - според масата на автомобила, предназначението на спирачките - колко да са на диаметър дисковете, колко да са дебели, какво охлаждане да имат -допълнителни въздуховоди към тях, водно охлаждане (тогава диска става консуматив) итн.
3. Правилните разчети и настройки по 1 и 2 водят до баланс на спирачната система, например често се пропуска факта, че задните спирачки прегряват бързо, престават да работят оптимално, следва повишено натоварване на предните и тяхното прегряване съответно.
3. Правилно разчетени накладки според приложението - дали искаме да спират много добре, дали искаме да им е дълъг живота и дали искаме да не цапат или пък да не свирят. Всичко заедно не е възможно.
4. Контактна повърхност между накладка/диск съотнесено към усилието, което спирачния апарат прилага, което пък зависи от диаметъра на буталото. Не винаги повече бутала значи по-голяма площ на спирачните цилиндри. Повечето цилиндри означават само по-добро разпределение на усилието по повърхността на накладката. Накладката има твърд гръб, но все пак две точки на прилагане на усилие е по-добре от една, защото при една точка се получава известно огъване и по краищата усилието не е същото.
5. Дизайн на спирачния диск - дали имат нужда от слотове/отвори за отвеждане на спирачните газове (дали ще е мокро итн) и почистване на спирачната повърхност (прах, пясък итн)
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Накладки
Тeмaтa тpъгнa в пocoкa "cпиpaчнa cиcтeма", тa дa питaм - зaдeн ляв диcк почти нe ce изнocвa, a ca cмeнeни мapкyчи, течнocт, peвизиpaни aпapaти и нaклaдки. Ocтaнaлитe тpи диcкa ce изнocвaт paвнoмepнo...
Имa ли вapиaнт някъдe пo тpъбaтa дa имa нacлoявaнe oт нечecтa cмянa нa cпиpaчнa тeчнocт oт пpeдишнитe coбcтвeници?
Имa ли вapиaнт някъдe пo тpъбaтa дa имa нacлoявaнe oт нечecтa cмянa нa cпиpaчнa тeчнocт oт пpeдишнитe coбcтвeници?
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Накладки
Ако ти се занимава - отвиЙ трубичката и виж какво идва и си отива ..
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Накладки
Ще използвам темата:
Светна ми датчика за моите накладки ...
Купих си нови предни но само един датчик, правилно ли съм напазарувал или са два и трябва да взема още един?
М50Б20 Седан 91'
Препоръчайте спирачна течност, да не взема да направя някоя глупост и да взема нещо, което няма да върши работа ...
Светна ми датчика за моите накладки ...
Купих си нови предни но само един датчик, правилно ли съм напазарувал или са два и трябва да взема още един?
М50Б20 Седан 91'
Препоръчайте спирачна течност, да не взема да направя някоя глупост и да взема нещо, което няма да върши работа ...
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Накладки
Колега, няколко поста нагоре има повече от изчерпателна информация на тема спирачна течност, ако прочетеш, ще си отговориш сам.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1010
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Накладки
intention написа:Ще използвам темата:
Светна ми датчика за моите накладки ...
Купих си нови предни но само един датчик, правилно ли съм напазарувал или са два и трябва да взема още един?
М50Б20 Седан 91'
Препоръчайте спирачна течност, да не взема да направя някоя глупост и да взема нещо, което няма да върши работа ...
Датчиците са общо два-един отпред в ляво и един отзад в дясно. Ако ще сменяваш само предните накладки ти трябва 1бр.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Накладки
Митко Стоянов написа:Колега, няколко поста нагоре има повече от изчерпателна информация на тема спирачна течност, ако прочетеш, ще си отговориш сам.
Благодаря Колега, видях го !
Благодаря и за инфото за датчика.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Накладки
Някой в България да внася накладки на EBC?
Re: Накладки
datchko написа:Някой в България да внася накладки на EBC?
Е ти нищо не каза....в нета не ти ли излиза сайта , даже поръчваш онлайн и си ти . Последно такива жълти забих и са си добри наистина , за втори път се убеждавам . ПС: Пишеш " ебц накладки" и първия резултат е в десетката .
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Накладки
vladobate написа:datchko написа:Някой в България да внася накладки на EBC?
Е ти нищо не каза....в нета не ти ли излиза сайта , даже поръчваш онлайн и си ти . Последно такива жълти забих и са си добри наистина , за втори път се убеждавам . ПС: Пишеш " ебц накладки" и първия резултат е в десетката .
Добре де, видях, че има за 230лв предни. Питането ми е има ли по-евтини от тези, които видях?
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 911
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Накладки
Мойте са от EBC обикновенните, не ги препоръчвам. Имат си собствено мнение свирят когато си искат иначе са ок.
Иначе и с GreenStuff съм карал, от тях бях доволен.
Иначе и с GreenStuff съм карал, от тях бях доволен.
Re: Накладки
datchko написа:vladobate написа:datchko написа:Някой в България да внася накладки на EBC?
Е ти нищо не каза....в нета не ти ли излиза сайта , даже поръчваш онлайн и си ти . Последно такива жълти забих и са си добри наистина , за втори път се убеждавам . ПС: Пишеш " ебц накладки" и първия резултат е в десетката .
Добре де, видях, че има за 230лв предни. Питането ми е има ли по-евтини от тези, които видях?
Какво търсиш някви накладки , ебц жълти или други ебц ? Сори ама питаш едно после друго уж си питал. Има по-евтини от Тези ЕБЦ , на 79 пари . ПС: Сори за българо-инглиш-фонетика .
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Накладки
Ебц жълти търся
43 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани