Проблем с четене на 2,8 и АБС
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- zlatev2000
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.08.2013
- Пол: Мъж
Проблем с четене на 2,8 и АБС
Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет
)). След снямна на ДВГ-то се надявах че ще прочета него, но уви проблема остана същия.
Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет

Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
- zlatev2000
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.08.2013
- Пол: Мъж
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
Понеже чета тука из форума подобни проблеми и решаването им. Искам да питам някой по-компетентен, е36 от 92 год . има ли сензор за позиция на волана?
Някои хора така са си решили проблема, а аз не съм сигурен дали не ми се появи това след стенд!
Някои хора така са си решили проблема, а аз не съм сигурен дали не ми се появи това след стенд!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
zlatev2000 написа:Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет)). След снямна на ДВГ-то се надявах че ще прочета него, но уви проблема остана същия.
Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
Не може да се прочете - ама грешка дава ли,с какво е четена?Да не са пренареждани букси и да не достига ток,там където трябва - това проверено ли е?
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
zlatev2000 написа:Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет)). След снямна на ДВГ-то се надявах че ще прочета него, но уви проблема остана същия.
Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
Колега, не могат да я прочетат, защото го правят с интерфейс по OBD, а трябва с интерфейс, който чете по ADS.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
zlatev2000 написа:Понеже чета тука из форума подобни проблеми и решаването им. Искам да питам някой по-компетентен, е36 от 92 год . има ли сензор за позиция на волана?
Някои хора така са си решили проблема, а аз не съм сигурен дали не ми се появи това след стенд!
Няма сензор за положението на волана.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
zvetiko написа:zlatev2000 написа:Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет)). След снямна на ДВГ-то се надявах че ще прочета него, но уви проблема остана същия.
Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
Колега, не могат да я прочетат, защото го правят с интерфейс по OBD, а трябва с интерфейс, който чете по ADS.
Нямам представа какво са пробвали по сервизите, но за да прочетеш ABSa, контактния ключ трябва да е на пълен контакт, а не на първа позиция. Това се отнася и за DME/DDE. В противен случай диагностичните програми нямат достъп до тези два модула.
П.П. Аз лично успявах да си прочета ABSa и SRSa на Е36та със скенер 1.4. Макар, че го дават за Е38 и нагоре при мен нормално си четеше и чистеше грешките на посочениет модули.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
Според мен за начало е добре да идеш в сервиз, където са се занимавали повечко с БМВ и то от тия по-старите - за да не им се налага тепърва да се учат кое как е по тази кола и да пешеходиш една седмица... Да проверят изобщо има ли връзка диагностичната букса с автомобила. Ако всичко е вързано както трябва, да започнат да търсят кой от модулите или връзките към тях бърка работата на диагностиката - чак след това, когато всичко е наред, да покараш малко и да ти прочетат грешките по модули.
Иначе триене на грешки без софтуер (т.е. да си разбрал какви са) - не виждам да имаш някаква файда.
Иначе триене на грешки без софтуер (т.е. да си разбрал какви са) - не виждам да имаш някаква файда.
- zlatev2000
- Потребител
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: 18.08.2013
- Пол: Мъж
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
stony1 написа:zvetiko написа:zlatev2000 написа:Здравейте, колеги имам нужда от малко помощ.
АБС -а ми светва и не работи, когато си пожелае тогава работи ама за кратко.Съответно искам да си го оправя понеже ме дразни много.
Проблема е че колата неможе да се прочете по незнайни поричини. Пробвано е с най-различни устройства в няколко сервиза, неможе и това е.
В следствие немога да разбера каква грешка записва на АБС-са.
Колата е е36 92г с 2,8 с единия ванус, преди това беше с 1,8 ис , но там имах същите симптоми. Работеше АБС-са перфектно 1 година, но един ден реши че не ще вече. Съответно когато беше с 1,8 ис-а пак неможеше да се прочете мотора, голям късмет)). След снямна на ДВГ-то се надявах че ще прочета него, но уви проблема остана същия.
Има ли някакъв начин да разбера каква е грешката и може ли да се изчистват грешки без софт? Не ми се иска да почвам да купувам сензори за АБС и модули за да сменям на сляпо докато се оправи.
Колега, не могат да я прочетат, защото го правят с интерфейс по OBD, а трябва с интерфейс, който чете по ADS.
Нямам представа какво са пробвали по сервизите, но за да прочетеш ABSa, контактния ключ трябва да е на пълен контакт, а не на първа позиция. Това се отнася и за DME/DDE. В противен случай диагностичните програми нямат достъп до тези два модула.
П.П. Аз лично успявах да си прочета ABSa и SRSa на Е36та със скенер 1.4. Макар, че го дават за Е38 и нагоре при мен нормално си четеше и чистеше грешките на посочениет модули.
Проблема с четенето не е само с АБС-а, изобщо нищо неможе да се чете. Излизаше надпис няма връзка или нещо подобно.Пробвано е на контакт, без контакт, на първа позиция и т.н. Сега обаче се замислям дали първата позиция на ключа ми работи коректно!
Наистина май само по ОБД сме пробвали, ама понеже не съм много в час ще питам моя приятел който ми я поддържа дали сме пробвали по АДС.
Но факт е че този който ми прави чипа, съшо неможа да я прочете през буксата с няколко различни "машинки". и накрая свалихме компа и така го ремапна.
Буските не са пренареждани, всичко е оригинално.Проверявал съм снопа за прекъснати кабели, такива няма.
На линка по-долу намерих подробна информация как точно се проверяват всички компоненти от АБС- системата. Като ми остане време ще се помъча да го пробвам.
Пускам линка и на някой друг може да му е полезен.
http://blog.bavauto.com/14248/bmw-diagn ... nd-others/
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с четене на 2,8 и АБС
Проверката на крайните компоненти (датчиците) на АБС -а може да стане с мултицет , но самия компютър не можеш да го тестваш по друг начин освен с диагностика ....
Както вече беше казано този мотор и изобщо всичката електроника на тази кола се чете само и единствено в ADS-режим, тоест нужен е ADS-кабел и реален COM-порт за четене ..... Всичко що е диагностика през USB изобщо и категорично няма да може да свърши работа ....
Намери някой , който може да провери физически дали има връзка м/у диагностичната букса и компютъра на АБС-а (и съответно на DME-то). Ако има връзка , свържи една читава диагностика (ADS) и не се мъчи с разни алтернативни методи , които освен ,че може да са неефективни , може да те подведат да сменяш части без да има смисъл ...
Всичката манипулация по проверката за физическа връзка с модулите и самата диагностика на мен ми отнема не повече от 10 минути (споменавам го това , чисто информативно , за да е ясно , че не е сложно ).
Както вече беше казано този мотор и изобщо всичката електроника на тази кола се чете само и единствено в ADS-режим, тоест нужен е ADS-кабел и реален COM-порт за четене ..... Всичко що е диагностика през USB изобщо и категорично няма да може да свърши работа ....
Намери някой , който може да провери физически дали има връзка м/у диагностичната букса и компютъра на АБС-а (и съответно на DME-то). Ако има връзка , свържи една читава диагностика (ADS) и не се мъчи с разни алтернативни методи , които освен ,че може да са неефективни , може да те подведат да сменяш части без да има смисъл ...
Всичката манипулация по проверката за физическа връзка с модулите и самата диагностика на мен ми отнема не повече от 10 минути (споменавам го това , чисто информативно , за да е ясно , че не е сложно ).
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани