Ремонт на воден радиатор -DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 20.03.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 325тдс,520i

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от M0rfe1 » 10 Дек 2013, 20:28

смених всички О-пръстени за сега нямам проблеми :driving: благодаря за темата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 31.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e36 316i

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от whitewidow! » 20 Яну 2014, 15:03

metodi80 написа:
Mollov написа:А някви препоръки за евентуално "ремонтиране" на теч между ребрата...?


Като казваш ребра , вероятно имаш предвид самите алуминиеви тръбички ?
Ако за тях става дума , то обикновено причината за теч от там е гумената гарнитура , която се вижда на снимките .....
Те е особен тип гарнитура , освен , че уплътнява м/у пластамсовата и алуминиевата част на радиатора , служи и за уплътнение м/у тръбичките и страничния корпус на радиатора.
Гумата от гарнитурата се вклинва в отвора в който всъщност влиза и тръбичката и леко се показва от външната страна , като по този начин служи за уплътнение ....
Ако там има теч , значи гарнитурата се е скъсала или се е свила точно там и не уплътнява добре , най-добрия вариянт е да се отвори пластмасовата част и при тръбичката , при която има теч , да се уплътни хубаво със силикон около гарнитурката и тръбичката.
Освен това може да се зачука тръбичката от вътрешната страна , така че натиска в/у гарнитурата да е по голям и съответно да уплътнява по -добре.... Този радиатор го затворих вече , но ако/когато попадне друг за ремонт ще покажа и тази процедура , понеже въпроса е много на място и не е рядко срещано радиаторите да текат и от там ..... Просто в конкретния случай пропуснах да снимам и да покажа и това (а и този радиатор нямаше проблем с такъв теч ...).
Иначе ако става дума за теч от самите тръбички , то те могат да се ремонтират - запояване ,лепене.
Ако са спукани на неудобно място м/у тръбичките , то спуканата тръбичка може да бъде изкарана от радиатора , за да се ремонтира.


pgv64 написа: Само една забележка: Не се опитвайте да лепите това чудо!Състава на тази "пластмаса" (вид термореактивна) е такъв ,че и с поялник само ще закърпите нещата и пак ще цъфне-100процента!Този на снимката е мъртвец за буклука (става въпрос за пластмасовата част с щуцера за маркуч).


Аз съм казал и съм го повторил същото - намерете си ако е възможно здрава такава част , но когато не може да се намери , който желае може да опита да закърпи наличната си .... Че пластмасата ще цъфне пак е гарантирано , въпроса е КОГА .... Това зависи първо от състоянието на самата пластмаса , второ от майсторлъка на майстора .... Още повече ако пукнатините са само от вътрешната страна една такава процедура гарантирано ще удължи живота чувствително. Аз също бях скептичен , че тази пластмасория ще се възстанови , пък камо ли да държи на налягането ..... ,но който желае нека да дойде да види как детайла , който е уж "мъртвец" :lol: се кара в момента на автомобила без да се жали ама грам ! Преди да пристъпя към лепенето на пластмасата разтърсихме по разните морги за читава част , но или отказваха да свалят само тази част или там където имаше, бяха в по -лошо състояние. Пък и за "спорта" реших , че преди да се дават пари за нов радиатор , не е лошо да се даде шанс на стария .... :mhihi: (още повече , че металната част е в много добро състояние). Пак казвам , не твърдя , че вариянта лепене е по -добър от подмяната на детайла с друг по -читав. Някой ще каже " -защо да се занимавам с глупости ,като мога да си купя нов радиатор" и вероятно ще е прав до някъде , но само до някъде , понеже има радиатори и радиатори.... По някога се пада читав , но по някога протича на втория ден или се запушва до шестия месец , пък лепения радиатор може да изкара и година и две , според зависи .... Няма да коментирам повече по този въпрос , показал съм как , а всеки да прецени дали може и трябва да го прави ...


Батенце здрасти!
направо към въпроса,а той е следния... сълзи ми от горните тръбички от страната на преливника,от гумените оплътнения.Моля те да ми обясниш по-добре как да се спрявя с теча!гледам писал си с някво лепило и удряне на тръбичката но ...
Мерси предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от ildivvy » 18 Мар 2014, 9:35

Теча от стария ми радиатор,както писах в другата тема,е точно от основата на една или две от тръбичките.Там където се показва гумата от гумената гарнитура.Ако има възможност,Методи нека покаже по-нагледно и за там какво да ги правим.Може пък и да подлежи на ремонт този радиатор!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4197
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от Kroki » 18 Мар 2014, 15:49

Е30-ката е с големия климатичен оригинален радиатор. Понеже ми течеше от тялото, съм купил ново. Но, колкото и да дърпам старото не мога да го махна.. как да процедирам.. ??
С друг радиатор съм в момета и този е свален..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от ildivvy » 19 Мар 2014, 9:28

След като си смених радиатора,аз също тръгнах да разглобявам стария.Тялото е много здраво вкарано и е почти като набито!Вади се с много усилие.Аз дори използвах едно дървено трупче и чукче,с което чуках (внимателно разбира се) по едно от напречните ребра за да го измъкна.Помагах и с голяма плоска отверка между него и корпуса на радиатора.Нищо не е лепено,просто сглобката е много стегната.То така и трябва да бъде,според мен.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от uricatoli » 27 Мар 2014, 13:32

а да запитам.. случвало ми се е в някои видове радиатори да виждам едни дълги пръчки като спагети, които според мен са там за да се завихря водата и охлажда по добре.. Забелязал съм че с времето тези пръчки се начупват и излизат настрани.. което води до запушване на системата..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.10.2010
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж
Кара: e39 520 I 1998г
Мечтае да кара: ///M5 2003 г

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от didite_bg » 27 Мар 2014, 21:17

Здравейте колеги,
имаше въпрос на предната страница "има ли от къде да се купят направо нови гумени гарнитури- за между алуминиевата и пластмасовата част" , но никой не каза дали знае. Аз съм с е39, но принципа е същия и имам проблем точно в средата на радиатора (от тази гарнитура)- явно си старее и става на "пластмаса" и не може да уплътнява хубаво.
Поздрави!
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от mitrax » 27 Мар 2014, 22:55

аз преди време съм си правил експерименти с колектори на радиатор е36 , гарнитура нова няма да се намери . По спомени обаче тя не може и да се смени - тръбичките мисля че я защипват. А тях не можеш ги извадиш.
Мое мнение е че като се спука колектора при медните тръбички - няма решение. Ако е само от гарнитурата теч - със подходящ силикон , хубаво почистване и залепване може да има резултат , но колектора сцепил ли се е :no: тая пластмаса е термоустойчива , не я хващат мрежички , лепила , не става мека като я грееш само прегрява.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 1.04.2013
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS Coupe
Мечтае да кара: E36 318IS Coupe

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от a.milev6 » 02 Сеп 2015, 16:32

Здравейте!
Темата е старичка, но се надявам все още да има посещаемост и активност!
Имам проблем с първата степен на перката на радиатора, и понеже мина доста време в което карам само с втората степен, се стигна и до по - сериозен проблем. Тръгна да загрява на магистралата, и след успешно прибиране и доливане на вода, се захванах да видя колко са тежки пораженията. Установих, че на място не губи грам антифриз/вода, но като е запаля, загрее и увеличи налягането, започва да капе между разширителното казанче и черната пластмаса. Надявах се, че е само O-пръстен, купих такъв и след това започнах да разглобявам. Стигна се до сваляне на целия радиатор и установих две неприятни пукнатини.

Въпросът ми е дали може да се направи нещо, и какво точно от всичко описано? Ще прикача снимки за да стане ясно.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от metodi80 » 03 Сеп 2015, 21:31

[quote="a.milev6"]Здравейте!
Въпросът ми е дали може да се направи нещо, и какво точно от всичко описано? Ще прикача снимки за да стане ясно.[quote]

Както ти казах и на лично , проблема с първата степен , вероятно е в релето ..... а за лепенето на радиатора е чиста загуба на време , коефициената на разширение на материалите с които ще лепиш е различен от този на пластмасата и ще кара малко и пак ще протече , гарантирам ти ! Вземи си нов радиатор .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от iceman12 » 03 Окт 2015, 23:56

Здравейте, аз съм с е39 за сега нямам проблем с радиатора но имам познати с БМВ-та и всичките се оплакват от радиаторите си и ги плюят, лошото е, че за е36 и е39 не се правят АЛУМИНИЕВИ демек пластмасите напълно липсват! Въпросите са ми, може ли да кажете къде по поръчка се правят такива алуминиеви профили защото просто друго решение почти няма, та да ми кажете някъде в София къде може да ми направят такъв радиатор, дори и да не е в София няма значение? и другия въпрос е понеже знам, че на е36 правят експеримент да сложат алуминев радиатор от е30 + допълнително казанче (разширителен съд) като на другите коли смея да твърдя като "нормалните коли" и така проблема е разрешен, та дали може вместо от е30 да давам 250 лв за нов радиатор да зема радиатор просто от някоя друга кола в случая Форд ГРЕНАДА защото просто такъв имам и няма да давам пари и да го приспособя с допълнителен разширителен съд ? Ако някой от вас ми каже дали с радиатор от друга кола ще стане много благодаря, моя мотор е М52Б20 пак казвам за сега нямам проблем с радиатора, но имам едно вътрешно чувство, че ще патя и аз :banghead: :banghead: :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от bum_bum » 08 Окт 2015, 21:28

По Илиянци или разните тунек магазини трябва да има китайски радиатори за е36 изцяло алуминиеви като ти е толкова проблем казанчето. Щом не си с дизел не трябва да си мислиш и за начин за захващане а кулера, защото тези обикновено ги нямат.

Решение за пластмасовото казанче има и то е оригинален радиатор или читава марка, примерно Нисенс. Радиатора, както всички останали части не е вечен. Дори и изцяло алуминиев и без проблем с казанчето след 15-20 години пак е твърде вероятно да се наложи да го смениш.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от ildivvy » 10 Окт 2015, 10:07

В Сливен има една фирма,която произвежда радиатори от алумуний 1:1 с оригиналните.Мотора ти е масов,може и да имат готов!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.02.2014
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е39 520и 1998г
Мечтае да кара: Mercedes Benz S AMG63 и кола която никога не се чупи

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от iceman12 » 10 Окт 2015, 18:23

Първо искам да кажа, че да има алуминиеви радиатори за е36 които са същите като моя, но в българия не ги правят или поне в тези тунинг сервизи и магазини не ги правят защото е супер скъпа отливката, а камо ли след това и продажбата имам приятел който има е36 и иска да си вземе алуминиев радиатор, дори звънна на тези които ги правят и те му казаха пич ние не ги правиме защото трябва да ти вземем около 1800-2000 лв, което нали знаете, че то колата не струва толко камо ли един радиатор. Другото което е ако радиатора ми издържи 15 години колега то кво да искам повече аз за 15 години сигурно живот и здраве 4 коли ще сменя :lol: :lol: :lol: , та значи да разбирам ако исмея да сложа радиатора от форда ще стане работата ? А на колегата дето казва, че във Сливен правели отливки може ли да ми даде телефон или поне името на фирмата било то тук или на ЛС. Благодаря :yes: :yes: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Ремонт на воден радиатор -DIY

Мнение от bum_bum » 10 Окт 2015, 21:50

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-M3-Z3 ... 46418fb958

Ей ти най-евтиния китайски радиатор от Ибей. Но продължавам да твърдя, че за далеч по-малко от тия пари ще си вземеш истински Нисенс, който ще е далеч по-добър макар и с пластмасово казанче.

Виж качествен изцяло алуминиев наистина си е около 2 бона вече.

iceman12 написа: сложа радиатора от форда


Ми по-добре си купи един Форд и продай БМВ-то, ако смяташ така да го поддържаш.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook