С какви гуми карате?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: С какви гуми карате?
drianov написа:Патерицата за 5-та серия е доста компактна и почти не заема място - може да си товариш куфари върху нея без проблем. Проблем обаче е цената - към 600 лв...
Рънфлатите се цяпят - това е положението - ако можеш да продължиш след това си късметлия, ако не - викаш пътна помощ. Аз лично съм карал със спукана обикновена гума над 25 км и това което се случи е че и се поизтърка борда - залепиха ми я и след това я карах задна. За това стига с тия хвалби на рънфлатите...
Това за същите гуми от завода не го намирам за резонно - имах Астра която ми я дадоха с Continental Premium Contact, като се износиха тръгнах да ги сменям и ги смених с Continental Premium Contact 5 - според мен последните са доста по добри и няма кой да ме убеждава да търся супер стария модел на Continental от преди 10 години, при условие че има много по-добър! 5-тицата ми беше с Pirelli Pzero заводски, преобърнах света и не можах да си намеря задни в размер 275/40/18 - дори ме убеждаваха че такъв размер нямаКато не можах да намеря Pzero - не сложих P7 Cinturato а Michelin Pilot Super Sport - дали съм сгрешил?
Колега със сигурност не си сгрешил, писах в подфорума на Е60, че за мен не е проблем гумите да са различни на преден и заден мост, стига да са нови и близки по параметри. След това мое мнение имаше коментари, че едва ли не колата ставала неуправляема с различни гуми на преден и заден мост
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Иначе относно патерицата, ако си взел такава, можеш ли да ми кажеш какви са размерите на тази гума (точни параметри, не само цолаж) защото мисля да купувам. Благодаря.
Re: С какви гуми карате?
никой не говори за грешка, а за най - добър компромис във всички дисциплини. За това казах, че е най - добре с марката, с която колата излиза от завода. Все пак F10 не е кой знае, колко стар и не вярвам да се изчезнали моделите, с които колата е излезнала от завода.
Проблемът на цялта работа е, че окачването и всичко друго се оптимизира за точно определена марка гума. Слагайки друга, вече не е същото. Може в някои отношения да стане по - добре, но в други ще стане по - зле.
Отностно Conti....много зависи, на какво окачване и автомобил се кара. CS 2 е/беше хубава гума, но доста мека и общо взето свършва бързо. Следващият модел CS 3 не беше по - добър от предишният. CS 5 е ужасно твърда гума (може би, защото е RF) и комфорта куца доста, но пък динамиката на автомобила е на прилично ниво.
Проблемът на цялта работа е, че окачването и всичко друго се оптимизира за точно определена марка гума. Слагайки друга, вече не е същото. Може в някои отношения да стане по - добре, но в други ще стане по - зле.
Отностно Conti....много зависи, на какво окачване и автомобил се кара. CS 2 е/беше хубава гума, но доста мека и общо взето свършва бързо. Следващият модел CS 3 не беше по - добър от предишният. CS 5 е ужасно твърда гума (може би, защото е RF) и комфорта куца доста, но пък динамиката на автомобила е на прилично ниво.
- mopasan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 305
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm
Re: С какви гуми карате?
@2bar написа:аз единствено мога да се опитам да дам съвет на тези, които могат да си го позволят:
най - добре същите гуми, с които излиза от завода. може и без звездичка, но поне да е същата марка и модел. другото е много относително и повечето пъти въпрос на лична оценка, а тя не винаги е правилна.
В коментара ти няма смисъл, а само би объркал някой неразбиращ. През 2-3 години излизат ново модели с подобрени характеристики, а ти искаш да кажеш че 10+ годишен модел, като Goodyear Excelence или Bridgestone ER300 които още се вграждат в BMW заводски е по-добре?
Re: С какви гуми карате?
Какво не разбираш от коментарът ми - всичките прототипи се тестват и отмизират с точно определен модел гуми и така се постига най - добрият компромис.
Като сложиш друга марка/модел този компромис вече го няма. Най - простият пример е слагането на обикновени гуми вместо RF - управлението на колата не е толкова директно.
Като сложиш друга марка/модел този компромис вече го няма. Най - простият пример е слагането на обикновени гуми вместо RF - управлението на колата не е толкова директно.
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: С какви гуми карате?
@2bar написа:Какво не разбираш от коментарът ми - всичките прототипи се тестват и отмизират с точно определен модел гуми и така се постига най - добрият компромис.
Като сложиш друга марка/модел този компромис вече го няма. Най - простият пример е слагането на обикновени гуми вместо RF - управлението на колата не е толкова директно.
Колега разбирам какво искаш да кажеш, но съм сигурен, че грешиш в много отношения. Goodyear Excelence се вгражда във Ф10 ,аз съм със същите рънфлет, но те наистина са доста стар модел. Сега взех Goodyear Asymmetric 2 обикновени за предния мост и мога да кажа, че разликата е голяма в положителен смисъл. Първо са по нов модел и имат много по-добри характеристики, незнам как това би се отразило негативно на управлението. Второ с обикновени гуми колата сякаш залепва за асфалта, а с рънфлета подскача (става въпрос за нешите пътища).
В крайна сметка всеки си има своите убеждения и с моето мнение не задължавам никого. Всеки сам си преценява.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: С какви гуми карате?
Избора на гуми е изцяло лична преценка - много коли излизат от завода с Пирели примерно, но аз лично никога не бих сложил Пирели на моя кола - личен опит и мнение. Това, че дадена кола е разработена за точен модел гуми са пълни глупости, както и за не до там директното управление с не рънфлет гуми. Единствения плюс на рънфлет гумите е, че евентуално можеш да минеш известно разстояние ако е спукана гумата, благодарение на адски твърдия борд. Ако искаш директно управление, си вземаш гуми с добро сцепление - рънфлет гумите не са такива.
![Изображение](http://imbalanced.eu/sig.gif)
Re: С какви гуми карате?
чак пак пълни глупости....малко повече уважение, към тези, които го правят няма да е зле.
Много ясно, че колата (разбирай на първа линия окачването, хендлинг и т.н.) се оптимизира за няколко модела/размера. След като е минала дигиталната фаза на проектирането на автомобила се правят и първите прототипи и се започва и с изборът на гуми. Общо взето след много изтъркани гуми, тестове, измервания и анализи, а така също и компромиси между отделните отдели се взима окончателно решение и следващите тестове и фази на разработката продължават точно с тези модели/размери. Така, че няма начин да са пълни глупости. Това, че борда на рънфлет гумите е много твърд спомага не само за това, да можеш да продължиш да караш, ами и за това, че самата гума не се криви при рязко въртене на волана, какъвто е случаят с обикновените гуми.
Както писах - слгането на други гуми и оценката им е много относително нещо и повечето пъти е грешно. Трябва това да ти е работата, за да можеш да дадеш някаква що годе реална оценка....
А другият колега - с две думи на единият мост имаш обикновени гуми, а на другият рънфлет и казваш, че е по - добре?
Много ясно, че колата (разбирай на първа линия окачването, хендлинг и т.н.) се оптимизира за няколко модела/размера. След като е минала дигиталната фаза на проектирането на автомобила се правят и първите прототипи и се започва и с изборът на гуми. Общо взето след много изтъркани гуми, тестове, измервания и анализи, а така също и компромиси между отделните отдели се взима окончателно решение и следващите тестове и фази на разработката продължават точно с тези модели/размери. Така, че няма начин да са пълни глупости. Това, че борда на рънфлет гумите е много твърд спомага не само за това, да можеш да продължиш да караш, ами и за това, че самата гума не се криви при рязко въртене на волана, какъвто е случаят с обикновените гуми.
Както писах - слгането на други гуми и оценката им е много относително нещо и повечето пъти е грешно. Трябва това да ти е работата, за да можеш да дадеш някаква що годе реална оценка....
А другият колега - с две думи на единият мост имаш обикновени гуми, а на другият рънфлет и казваш, че е по - добре?
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: С какви гуми карате?
Не казвам, че хората избрали гумите за конкретен модел кола правят пълни глупости. Казвам, че твърдението ти, че дадена кола трябва да се кара само с модела гуми, с които е излезнала от завода, е пълна глупост. Най-малкото авто производителите сключват договори с производителите на гуми за колосални суми. Марката,модела и дори качествата на гумата не винаги идват на първо място, в много случаи цената е на първо място - който производител предложи най-добра цена, се класира. Наивно е да мислиш, че производителите на автомобили се водят от безкористни цели да предлагат колите си с най-добрата гума налична в момента.
Освен това няма нужда да ми е работа избора на гуми, за да избера правилен модел/размер. Има хора/фирми, които се занимават с тестове на гуми във всякакви условия - четеш, информираш се и вземаш информирано решение. Има и куп хора, които споделят впечатления от всякакви модели гуми - отново четеш, информираш се и вземаш информирано решение. За няколко часа прекарани в интернет можеш да добиеш много добра представа за подходящия размер и модел гуми, в зависимост какви качества търсиш - комфорт, тишина, сцепление, управление и т.н. И тъй като гледам, си фен на рънфлет гумите и вярваш, че са панацея за доброто управление - колко спортни коли си видял да излизат от завода с рънфлет гуми? А колко състезателни коли си видял с рънфлет гуми, където постоянно се сменя рязко посоката? Ще ме извиняваш, но доводите ти за рънфлет гумите са лаишки. Рънфлет гумата е подходяща за всичко друго, но и спортно каране и е далеч от най-добрия избор, ако търсиш сцепление и адекватно поведение.
Освен това няма нужда да ми е работа избора на гуми, за да избера правилен модел/размер. Има хора/фирми, които се занимават с тестове на гуми във всякакви условия - четеш, информираш се и вземаш информирано решение. Има и куп хора, които споделят впечатления от всякакви модели гуми - отново четеш, информираш се и вземаш информирано решение. За няколко часа прекарани в интернет можеш да добиеш много добра представа за подходящия размер и модел гуми, в зависимост какви качества търсиш - комфорт, тишина, сцепление, управление и т.н. И тъй като гледам, си фен на рънфлет гумите и вярваш, че са панацея за доброто управление - колко спортни коли си видял да излизат от завода с рънфлет гуми? А колко състезателни коли си видял с рънфлет гуми, където постоянно се сменя рязко посоката? Ще ме извиняваш, но доводите ти за рънфлет гумите са лаишки. Рънфлет гумата е подходяща за всичко друго, но и спортно каране и е далеч от най-добрия избор, ако търсиш сцепление и адекватно поведение.
![Изображение](http://imbalanced.eu/sig.gif)
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: С какви гуми карате?
@2bar написа:чак пак пълни глупости....малко повече уважение, към тези, които го правят няма да е зле.
Много ясно, че колата (разбирай на първа линия окачването, хендлинг и т.н.) се оптимизира за няколко модела/размера. След като е минала дигиталната фаза на проектирането на автомобила се правят и първите прототипи и се започва и с изборът на гуми. Общо взето след много изтъркани гуми, тестове, измервания и анализи, а така също и компромиси между отделните отдели се взима окончателно решение и следващите тестове и фази на разработката продължават точно с тези модели/размери. Така, че няма начин да са пълни глупости. Това, че борда на рънфлет гумите е много твърд спомага не само за това, да можеш да продължиш да караш, ами и за това, че самата гума не се криви при рязко въртене на волана, какъвто е случаят с обикновените гуми.
Както писах - слгането на други гуми и оценката им е много относително нещо и повечето пъти е грешно. Трябва това да ти е работата, за да можеш да дадеш някаква що годе реална оценка....
А другият колега - с две думи на единият мост имаш обикновени гуми, а на другият рънфлет и казваш, че е по - добре?
Със сигурност е по-добре и на двата моста обикновени. В моя случай виждам позитиви в смяната дори само на предния. Правя този експеримент, защото както съм написал по горе исках да предпазя предницата от поредно потрошаване. Резултата от към управление е ,че предницата стана с много по-добро сцепление.
Re: С какви гуми карате?
прав си, но донякъде....ако става въпрос за 1ца или 3ка....там цената е определяща.
но ако става въпрос за 5ца, 7ца, Е или S, там не е само цената. Има много други фактори, които се взимат предвид, преди да се вземе окончателно решение. Клиентите в този сегмент (говорим за такива, които си купуват нови коли) са доста взискателни и там не става въпрос за цената, а за съвсем други фактори като сигурност, комфорт, хендлинг и т.н.
Никой не казва, че производителите се опитват да продават колите си, с най - добрите гуми на пазара, просто се опитват да намерят най - добрият компромис за момента.
Другото...да го оставим..ти ако се напънеш и прекараш повече време в интернет, може да решиш всеки проблем. Само, не е ясно, дали в положителен или отрицателна посока.
Всички тези тестове на гуми т.н. са повечето пъти бош лаф приказки и платени статии. Както казах, това трябва да ти е работата, за да можеш да дадеш някаква що годе прилична оценка.
Пък за състезателните коли - повечето карат с гуми, които изобщо не могат да се купят на свободният пазар, и е безмислено да се правят някакви изводи. Самият състав на гумата е известен сигурно само на производителя и на никой друг.
но ако става въпрос за 5ца, 7ца, Е или S, там не е само цената. Има много други фактори, които се взимат предвид, преди да се вземе окончателно решение. Клиентите в този сегмент (говорим за такива, които си купуват нови коли) са доста взискателни и там не става въпрос за цената, а за съвсем други фактори като сигурност, комфорт, хендлинг и т.н.
Никой не казва, че производителите се опитват да продават колите си, с най - добрите гуми на пазара, просто се опитват да намерят най - добрият компромис за момента.
Другото...да го оставим..ти ако се напънеш и прекараш повече време в интернет, може да решиш всеки проблем. Само, не е ясно, дали в положителен или отрицателна посока.
Всички тези тестове на гуми т.н. са повечето пъти бош лаф приказки и платени статии. Както казах, това трябва да ти е работата, за да можеш да дадеш някаква що годе прилична оценка.
Пък за състезателните коли - повечето карат с гуми, които изобщо не могат да се купят на свободният пазар, и е безмислено да се правят някакви изводи. Самият състав на гумата е известен сигурно само на производителя и на никой друг.
Re: С какви гуми карате?
tihomair написа:Със сигурност е по-добре и на двата моста обикновени. В моя случай виждам позитиви в смяната дори само на предния. Правя този експеримент, защото както съм написал по горе исках да предпазя предницата от поредно потрошаване. Резултата от към управление е ,че предницата стана с много по-добро сцепление.
Колега, лично мен не можеш да ме убедиш, че като сложиш различни гуми на двата моста и става по - добре. Най - малкото колата ще започне да недозавива или свръхзавива, в зависимост, на кой мост, какви гуми имаш. Но, важното е, че си доволен.
А другото за потрошена предница - ми като се счупи се прави, какво толкова?
- drianov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 530d, Qashqai 1.6dCi CVT
- Детайли за колата: BMW F10 530d
Nissan Qashqai 1.6dCi CVT
Re: С какви гуми карате?
БМВ склюват договор за доставка на определен размер гуми за дадена серия с някой производител и водещ фактор е цената. Това не е само при БМВ - и другите марки го правят. Тезата ти че БМВ още като разработвали автомобила са го разработвали точно за определени гуми е безпредметна - защото при 5-та серия списъка включва най различни марки, модели и размери гуми - ето да видиш http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA51-EUR-03-2012-F10-BMW-530d&diagId=85_0060. Дори има и не-рън флат гуми...
Re: С какви гуми карате?
като разгледаш списъкът, филтрираш по държави, окачване, мотор, максимална скорост и т.н. и ще видиш, че всичко се свежда до няколко модела...особено, ако говорим за скорости над 250км/ч...
иначе готина тема...ако не се занимавах с автомобили, даже бих си помислил. че си прав. Тезата ми, не е теза, ами нормален работен ден. Вярно, работя за конкуренцията, но се виждаме редовно по тестове (всички ходим на едно и също място) и с колеги от другите фирми (общо взето винаги са едни и същи и с някои се познаваме, поне по физиономия). Та общо взето, както при нас, така и при тях. Настройки по окачване, хендлинг и т.н. се правят с точно определени модели и марки гуми, които и по - късно ще се слагат на колата в серия. Даже често имаме гуми, които не се продават и все още са в развоен стадий. Поне при нас, за всеки модел си имаме референц гуми, с които правим тестове. При БМВ не е по - различно. И те и ние, като трябва да се представя някой модел пред журналисти, Аутобилд и т.н. се изпраща с най - добрите гуми и т.н.
Последно си говорихме с колеги от БМВ(вечер пък всички ходим по едни и същи кръчми) - общо взето им е трудно да постигнат всички заложени показатели за динамика и хендлинг с гуми, които не са рънфлет....
та, толкова по темата...всеки кара, каквато гума иска, но ако си купиш чисто нова 5ца и отидеш да се оплачеш, че нещо в посока хендлинг, комфорт и т.н. не е наред, първото нещо, което ще ти кажат/попитат дали караш препоръчаните от БМВ гуми, т.е. със звездичка. Иначе е ясно, заради конкуренция и т.н. нямат право да кажат, че някои гуми/производители не стават (мисля, че го бяха направили при е34 или нещо такова), защото веднага ще се започнат съдебни процеси и т.н.
иначе готина тема...ако не се занимавах с автомобили, даже бих си помислил. че си прав. Тезата ми, не е теза, ами нормален работен ден. Вярно, работя за конкуренцията, но се виждаме редовно по тестове (всички ходим на едно и също място) и с колеги от другите фирми (общо взето винаги са едни и същи и с някои се познаваме, поне по физиономия). Та общо взето, както при нас, така и при тях. Настройки по окачване, хендлинг и т.н. се правят с точно определени модели и марки гуми, които и по - късно ще се слагат на колата в серия. Даже често имаме гуми, които не се продават и все още са в развоен стадий. Поне при нас, за всеки модел си имаме референц гуми, с които правим тестове. При БМВ не е по - различно. И те и ние, като трябва да се представя някой модел пред журналисти, Аутобилд и т.н. се изпраща с най - добрите гуми и т.н.
Последно си говорихме с колеги от БМВ(вечер пък всички ходим по едни и същи кръчми) - общо взето им е трудно да постигнат всички заложени показатели за динамика и хендлинг с гуми, които не са рънфлет....
та, толкова по темата...всеки кара, каквато гума иска, но ако си купиш чисто нова 5ца и отидеш да се оплачеш, че нещо в посока хендлинг, комфорт и т.н. не е наред, първото нещо, което ще ти кажат/попитат дали караш препоръчаните от БМВ гуми, т.е. със звездичка. Иначе е ясно, заради конкуренция и т.н. нямат право да кажат, че някои гуми/производители не стават (мисля, че го бяха направили при е34 или нещо такова), защото веднага ще се започнат съдебни процеси и т.н.
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: С какви гуми карате?
tihomair написа:Относно зимните гуми се спрях на NOKIAN обаче не мога да реша WR D3 или WR A3.
От това, което прочетох тук, там разбирам ,че WR D3 е по-проходима, но се води за автомобили от малък и среден клас (има 225/55/17).
От друга страна асиметричната WR A3 е насочена към по-високия клас (нашия) и съответно е по-високоскоростна.
Общо взето клоня към WR D3, но ще се радвам, ако изкажете мнения от ваши наблюдения към въпросните гуми.
Значи докато се чудя между двата модела излезе новия: http://www.nokiantyres.com/winter-tyres ... -d4/false/
Онзи ден взех гумите и сега очаквам зимата с нетърпение да видим на какво са способни и да опровергая нагласата на хора около мен, че кола със задно не става за зимата...
![Laugh :mhihi:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- tachbg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: 1.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530d F10 245hP
- Мечтае да кара: M5
Re: С какви гуми карате?
По принцип Нокиан-а е хубава гума . Карал съм 2 зими с тях съм доволен. Но мисля че с Мишелин Алпин 5 имам най-доброто усещане за сега през зимата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани