Форсиране на DPF регенерация

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.03.2015
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от JanTonko » 10 Апр 2015, 20:58

bossorange написа:
nik0las написа:Малко да завъртя нещата в обратната насока.
При мен дпф е махнат и колата ужким е мапната но все още ми се пуска регенерация. Има ли начин да бъде забранена изобщо?
Иначе колата плюе 3 грешки за света на 5ти цил., ниско налягане на изгорелите газове в дпф., сензор а на дпф.

И на мен така, уж ми е сложен нов софтуер, а пък вече за втори път в рамките на три месеца чувам да се включва регенерацията.


Щом колата ви влиза в регенерация значи ДПФ-а ви не е премахнат коректно. Явно мапера ти, както повечето други ''калпави'' колеги ти е ''прекарал'' софта през Екусейф или Волта и ви е направил хиляди поразии. И всичкото това, понеже не знаят как коректно да бъде премахнат ДПФ-а, но пък са алчни за пари.
При правилно премахнат ДПФ няма никакви регенерации, пушеци, завишен разход на гориво и прочие!
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 11 Сеп 2015, 20:33

Здравейте колеги.
Имам един въпрос някой знае ли какви трябва да бъдат стойностите на DPF. Колата е е60 530xd 2005година. Можете ли да ми кажете колко mbar трябва да бъде налягането във филтъра.
Мерси предварително.
Изображение

:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от deank » 12 Сеп 2015, 9:33

Максимално допустимите стойности са:

* Idle: 65mbar
* 2000rpm: 150mbar
* Cut-off (4000rpm): 250mbar

Ако всичко е нормално, стойностите трябва да са нещо от рода на:

* Idle: 10-20mbar
* 2000rpm: 30-50mbar
* Cut-off (4000rpm): 80-120mbar
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от iceblast » 12 Сеп 2015, 10:27

До 65 на празен ход, като около 10-20 е ок. До 150 при 2000 оборота и до 250 при 4000 оборота :arrow: Говоря наизуст, но беше нещо такова.

Колегата ме е изпреварил :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 12 Сеп 2015, 13:30

Мерси за бързите отговори.
А възможно ли е защото имам грешка на датчика за обратното налягане колата да не регенерира. Като вляза във стойностите на ДПФ са празен ход 75 на обороти скача над 300. Даже при първата проверка на изгасен двигател даде 260 mbar и след това я покарах на обороти и даде горните стойности. И пише че чака регенерация а имам и две изгорели свещи те проблем ли са или трябва да регенерира като са изгорели. :banghead:
Изображение

:driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 12 Сеп 2015, 17:28

Здравейте колеги днес си смених датчика за обратното налягане на ДПФ и сега я няма грешката за датчика останаха само две изгоряли свещи и видяхме стойностите на празен ход показва 63-64 mbar.
Дайте идея какво да направя.
Колата се кара предимно градско и от 3000 километра не сам я видял да регенерира.
Утре ще я разходя извънградско, какви трябва да бъдат условията за да регенерира, колата е е60 530xd 2005.
Доколкото знам трябва да има:
мин. 10литра гориво
Работна температура на двигателя 88-90градуса
Минимална скорост 60 км.

Какво още трябва ако съм пропуснал нещо? :banghead:
Мерси предварително.
Изображение

:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от atanasov_aa » 12 Сеп 2015, 18:49

Тук имаше мнения, според които при изгорели подгревни свещи не регенерира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от deank » 12 Сеп 2015, 19:34

Ще цитирам писмото ми от друга тема (за високо ниво на масло / Х5) от онзи ден:

viewtopic.php?f=126&t=397449#p4103620

След като имаш щека и можеш да провериш - това е добре. Ако на студен двигател нивото на маслото върху щеката е ОК, значи датчика е почнал да дава грешни данни.

По-лошия вариант е ако наистина нивото е започнало да се вдига. От предишните ти мнения предполагам, че колата е 3.0л дизел, но не зная дали е с DPF. Ако е с DPF тогава проблема е по-сериозен и трябва много бързо да се реши. Аз имах подобна ситуация преди няколко месеца.

1) Oil-level too high (и на таблото и на щеката)
2) След няколко дни излезе съобщение - Oil-pressure too low и т.н.
3) Проверих на диагностика - неработещи 2 подгревни свещи

Подгревните свещи се използват не само при запалване, но и когато колата реши да прави регенерация на DPF - променя се момента и количеството на впръсканото гориво, а свещите се включват, за да повишат температурата на отработените газове, за да се достигне по-бързо нужната температура за регенерация. Когато една или повече от свещите не работят, започва да се събира неизгоряло гориво и се смесва с маслото - така нивото се качва.

Решението за мен беше (800лв.):
- Смяна на 6 подгревни свещи
- Смяна на масло и филтри
- Сваляне и прочистване на DPF

Въпреки че при теб едва ли е същото, като това което се случи при мен, но е добре да го знаят и останалите. Проблемът е по-силно изразен, когато колата се кара предимно "градско" и режима на регенерация се променя.

Най-малкото което можеш да направиш е да отидеш на диагностика, за да провериш дали всичко със свещите е наред, какво е налягането преди DPF и кога последно колата е регенерирала DPF.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от deank » 12 Сеп 2015, 19:37

deank написа:Максимално допустимите стойности са:

* Idle: 65mbar
* 2000rpm: 150mbar
* Cut-off (4000rpm): 250mbar

Ако всичко е нормално, стойностите трябва да са нещо от рода на:

* Idle: 10-20mbar
* 2000rpm: 30-50mbar
* Cut-off (4000rpm): 80-120mbar


Преди малко проверих на моята (730d M57TU2O2)

* Idle: 18mbar
* 2000rpm: 42mbar
* Cut-off (4000rpm): 98mbar
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 21.07.2014

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от lazomilev » 15 Сеп 2015, 12:14

kiril007 написа:Мерси за бързите отговори.
А възможно ли е защото имам грешка на датчика за обратното налягане колата да не регенерира. Като вляза във стойностите на ДПФ са празен ход 75 на обороти скача над 300. Даже при първата проверка на изгасен двигател даде 260 mbar и след това я покарах на обороти и даде горните стойности. И пише че чака регенерация а имам и две изгорели свещи те проблем ли са или трябва да регенерира като са изгорели. :banghead:

При тези стойности ще ти гръмне турбото съвсем скоро, както и потенциално други лоши неща...

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 18 Сеп 2015, 16:22

Здравейте колеги ето какво направих и резултата колата е 530xd 2005г. 231коня.
Смених сензора за обратно налягане защото се беше развалил и даваше прекалено високи стойности и мисля че заради това колата не е регенерирала.
След смяната на сензора за налягане стойностите които показа бяха около 64 mbar на празен ход. Изчистихме грешката и покарах колата извънградско. след това пак видяхме стойностите и беше около 48 mbar. След това пак я покарах извънградско около 150 км. и пак измерихме стойностите които показва е 25 mbar. като изписва че последната регенерация е била преди около 15км.
За смяна ми е релето за подгревните свещи че показва две изгорели а са здрави и проверени тези дни ще го сменя и пак ще я изкарам извънградско да видя дали ще свали още налягането в DPF.
След последното каране извънградско колата се усеща като когато я взех, причината мисля че е била запушения DPF че да не върви в ниските обороти.
Според вас ако я почистя с TUNAP мисля че беше препарата ще свали ли още стойностите.
Къде бихте ми препоръчали да ми го изчистят?
Меси предварително.
Изображение

:driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 10.01.2013
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от yordanovdir » 19 Сеп 2015, 7:53

За да те насочи някой към сервиз, трябва да пишеш от къде си.
Аз бих карал и проверявал стойностите докато падат и след това да мисля за интервенции.Може да има нужда от още малко километри.

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 20 Сеп 2015, 14:48

Здравейте колеги от Благоевград съм но мога да отида и до София ако трябва.
Днес си смених релето на подгревните свещи че на две от свещите даваше грешка а бяха здрави.
Смених го без да свалям колектора става бързо единствено голямата букса излезе по трудно но не е невъзможно дори има клипче в youtube как става.
Ще я покарам малко повече извънградско и пак ще видя стойностите и ще пиша.
Изображение

:driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 21.02.2015
Пол: Мъж

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от 2707E91 » 21 Сеп 2015, 7:21

Здравейте , ето няколко шота от моя ДПФ , колата е 320д 163 коня е90
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Според вас да го махам ли?

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.08.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 530xd E60

Re: Форсиране на DPF регенерация

Мнение от kiril007 » 24 Сеп 2015, 10:35

Здравейте , ето няколко шота от моя ДПФ , колата е 320д 163 коня е90
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Според вас да го махам ли?

Здравей колега сигурен ли си че сензора за налагането мери коректно, защото при мен се беше развалил и даваше много високи стойности и колата не можеше да регенерира. Пробвай на изгасен двигател колко показва, трябва да е 0 Ако е повече значи е развален. Самия сензор е 80лв. и се сменя лесно.
Изображение

:driving:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook