Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- JanTonko
-
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.03.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
- Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
- Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3
Re: Форсиране на DPF регенерация
bossorange написа:nik0las написа:Малко да завъртя нещата в обратната насока.
При мен дпф е махнат и колата ужким е мапната но все още ми се пуска регенерация. Има ли начин да бъде забранена изобщо?
Иначе колата плюе 3 грешки за света на 5ти цил., ниско налягане на изгорелите газове в дпф., сензор а на дпф.
И на мен така, уж ми е сложен нов софтуер, а пък вече за втори път в рамките на три месеца чувам да се включва регенерацията.
Щом колата ви влиза в регенерация значи ДПФ-а ви не е премахнат коректно. Явно мапера ти, както повечето други ''калпави'' колеги ти е ''прекарал'' софта през Екусейф или Волта и ви е направил хиляди поразии. И всичкото това, понеже не знаят как коректно да бъде премахнат ДПФ-а, но пък са алчни за пари.
При правилно премахнат ДПФ няма никакви регенерации, пушеци, завишен разход на гориво и прочие!
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST
THE BLACK BEAST
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги.
Имам един въпрос някой знае ли какви трябва да бъдат стойностите на DPF. Колата е е60 530xd 2005година. Можете ли да ми кажете колко mbar трябва да бъде налягането във филтъра.
Мерси предварително.
Имам един въпрос някой знае ли какви трябва да бъдат стойностите на DPF. Колата е е60 530xd 2005година. Можете ли да ми кажете колко mbar трябва да бъде налягането във филтъра.
Мерси предварително.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Максимално допустимите стойности са:
* Idle: 65mbar
* 2000rpm: 150mbar
* Cut-off (4000rpm): 250mbar
Ако всичко е нормално, стойностите трябва да са нещо от рода на:
* Idle: 10-20mbar
* 2000rpm: 30-50mbar
* Cut-off (4000rpm): 80-120mbar
* Idle: 65mbar
* 2000rpm: 150mbar
* Cut-off (4000rpm): 250mbar
Ако всичко е нормално, стойностите трябва да са нещо от рода на:
* Idle: 10-20mbar
* 2000rpm: 30-50mbar
* Cut-off (4000rpm): 80-120mbar
Re: Форсиране на DPF регенерация
До 65 на празен ход, като около 10-20 е ок. До 150 при 2000 оборота и до 250 при 4000 оборота
Говоря наизуст, но беше нещо такова.
Колегата ме е изпреварил

Колегата ме е изпреварил

Re: Форсиране на DPF регенерация
Мерси за бързите отговори.
А възможно ли е защото имам грешка на датчика за обратното налягане колата да не регенерира. Като вляза във стойностите на ДПФ са празен ход 75 на обороти скача над 300. Даже при първата проверка на изгасен двигател даде 260 mbar и след това я покарах на обороти и даде горните стойности. И пише че чака регенерация а имам и две изгорели свещи те проблем ли са или трябва да регенерира като са изгорели.
А възможно ли е защото имам грешка на датчика за обратното налягане колата да не регенерира. Като вляза във стойностите на ДПФ са празен ход 75 на обороти скача над 300. Даже при първата проверка на изгасен двигател даде 260 mbar и след това я покарах на обороти и даде горните стойности. И пише че чака регенерация а имам и две изгорели свещи те проблем ли са или трябва да регенерира като са изгорели.

Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги днес си смених датчика за обратното налягане на ДПФ и сега я няма грешката за датчика останаха само две изгоряли свещи и видяхме стойностите на празен ход показва 63-64 mbar.
Дайте идея какво да направя.
Колата се кара предимно градско и от 3000 километра не сам я видял да регенерира.
Утре ще я разходя извънградско, какви трябва да бъдат условията за да регенерира, колата е е60 530xd 2005.
Доколкото знам трябва да има:
мин. 10литра гориво
Работна температура на двигателя 88-90градуса
Минимална скорост 60 км.
Какво още трябва ако съм пропуснал нещо?
Мерси предварително.
Дайте идея какво да направя.
Колата се кара предимно градско и от 3000 километра не сам я видял да регенерира.
Утре ще я разходя извънградско, какви трябва да бъдат условията за да регенерира, колата е е60 530xd 2005.
Доколкото знам трябва да има:
мин. 10литра гориво
Работна температура на двигателя 88-90градуса
Минимална скорост 60 км.
Какво още трябва ако съм пропуснал нещо?

Мерси предварително.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Форсиране на DPF регенерация
Тук имаше мнения, според които при изгорели подгревни свещи не регенерира.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ще цитирам писмото ми от друга тема (за високо ниво на масло / Х5) от онзи ден:
viewtopic.php?f=126&t=397449#p4103620
viewtopic.php?f=126&t=397449#p4103620
След като имаш щека и можеш да провериш - това е добре. Ако на студен двигател нивото на маслото върху щеката е ОК, значи датчика е почнал да дава грешни данни.
По-лошия вариант е ако наистина нивото е започнало да се вдига. От предишните ти мнения предполагам, че колата е 3.0л дизел, но не зная дали е с DPF. Ако е с DPF тогава проблема е по-сериозен и трябва много бързо да се реши. Аз имах подобна ситуация преди няколко месеца.
1) Oil-level too high (и на таблото и на щеката)
2) След няколко дни излезе съобщение - Oil-pressure too low и т.н.
3) Проверих на диагностика - неработещи 2 подгревни свещи
Подгревните свещи се използват не само при запалване, но и когато колата реши да прави регенерация на DPF - променя се момента и количеството на впръсканото гориво, а свещите се включват, за да повишат температурата на отработените газове, за да се достигне по-бързо нужната температура за регенерация. Когато една или повече от свещите не работят, започва да се събира неизгоряло гориво и се смесва с маслото - така нивото се качва.
Решението за мен беше (800лв.):
- Смяна на 6 подгревни свещи
- Смяна на масло и филтри
- Сваляне и прочистване на DPF
Въпреки че при теб едва ли е същото, като това което се случи при мен, но е добре да го знаят и останалите. Проблемът е по-силно изразен, когато колата се кара предимно "градско" и режима на регенерация се променя.
Най-малкото което можеш да направиш е да отидеш на диагностика, за да провериш дали всичко със свещите е наред, какво е налягането преди DPF и кога последно колата е регенерирала DPF.
Re: Форсиране на DPF регенерация
deank написа:Максимално допустимите стойности са:
* Idle: 65mbar
* 2000rpm: 150mbar
* Cut-off (4000rpm): 250mbar
Ако всичко е нормално, стойностите трябва да са нещо от рода на:
* Idle: 10-20mbar
* 2000rpm: 30-50mbar
* Cut-off (4000rpm): 80-120mbar
Преди малко проверих на моята (730d M57TU2O2)
* Idle: 18mbar
* 2000rpm: 42mbar
* Cut-off (4000rpm): 98mbar
Re: Форсиране на DPF регенерация
kiril007 написа:Мерси за бързите отговори.
А възможно ли е защото имам грешка на датчика за обратното налягане колата да не регенерира. Като вляза във стойностите на ДПФ са празен ход 75 на обороти скача над 300. Даже при първата проверка на изгасен двигател даде 260 mbar и след това я покарах на обороти и даде горните стойности. И пише че чака регенерация а имам и две изгорели свещи те проблем ли са или трябва да регенерира като са изгорели.
При тези стойности ще ти гръмне турбото съвсем скоро, както и потенциално други лоши неща...
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги ето какво направих и резултата колата е 530xd 2005г. 231коня.
Смених сензора за обратно налягане защото се беше развалил и даваше прекалено високи стойности и мисля че заради това колата не е регенерирала.
След смяната на сензора за налягане стойностите които показа бяха около 64 mbar на празен ход. Изчистихме грешката и покарах колата извънградско. след това пак видяхме стойностите и беше около 48 mbar. След това пак я покарах извънградско около 150 км. и пак измерихме стойностите които показва е 25 mbar. като изписва че последната регенерация е била преди около 15км.
За смяна ми е релето за подгревните свещи че показва две изгорели а са здрави и проверени тези дни ще го сменя и пак ще я изкарам извънградско да видя дали ще свали още налягането в DPF.
След последното каране извънградско колата се усеща като когато я взех, причината мисля че е била запушения DPF че да не върви в ниските обороти.
Според вас ако я почистя с TUNAP мисля че беше препарата ще свали ли още стойностите.
Къде бихте ми препоръчали да ми го изчистят?
Меси предварително.
Смених сензора за обратно налягане защото се беше развалил и даваше прекалено високи стойности и мисля че заради това колата не е регенерирала.
След смяната на сензора за налягане стойностите които показа бяха около 64 mbar на празен ход. Изчистихме грешката и покарах колата извънградско. след това пак видяхме стойностите и беше около 48 mbar. След това пак я покарах извънградско около 150 км. и пак измерихме стойностите които показва е 25 mbar. като изписва че последната регенерация е била преди около 15км.
За смяна ми е релето за подгревните свещи че показва две изгорели а са здрави и проверени тези дни ще го сменя и пак ще я изкарам извънградско да видя дали ще свали още налягането в DPF.
След последното каране извънградско колата се усеща като когато я взех, причината мисля че е била запушения DPF че да не върви в ниските обороти.
Според вас ако я почистя с TUNAP мисля че беше препарата ще свали ли още стойностите.
Къде бихте ми препоръчали да ми го изчистят?
Меси предварително.
- yordanovdir
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Форсиране на DPF регенерация
За да те насочи някой към сервиз, трябва да пишеш от къде си.
Аз бих карал и проверявал стойностите докато падат и след това да мисля за интервенции.Може да има нужда от още малко километри.
Аз бих карал и проверявал стойностите докато падат и след това да мисля за интервенции.Може да има нужда от още малко километри.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги от Благоевград съм но мога да отида и до София ако трябва.
Днес си смених релето на подгревните свещи че на две от свещите даваше грешка а бяха здрави.
Смених го без да свалям колектора става бързо единствено голямата букса излезе по трудно но не е невъзможно дори има клипче в youtube как става.
Ще я покарам малко повече извънградско и пак ще видя стойностите и ще пиша.
Днес си смених релето на подгревните свещи че на две от свещите даваше грешка а бяха здрави.
Смених го без да свалям колектора става бързо единствено голямата букса излезе по трудно но не е невъзможно дори има клипче в youtube как става.
Ще я покарам малко повече извънградско и пак ще видя стойностите и ще пиша.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте , ето няколко шота от моя ДПФ , колата е 320д 163 коня е90
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.





Според вас да го махам ли?
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.





Според вас да го махам ли?
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте , ето няколко шота от моя ДПФ , колата е 320д 163 коня е90
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Според вас да го махам ли?
Здравей колега сигурен ли си че сензора за налагането мери коректно, защото при мен се беше развалил и даваше много високи стойности и колата не можеше да регенерира. Пробвай на изгасен двигател колко показва, трябва да е 0 Ако е повече значи е развален. Самия сензор е 80лв. и се сменя лесно.
Мисля да го махам и да не се занимавам със чистене и тн.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Според вас да го махам ли?
Здравей колега сигурен ли си че сензора за налагането мери коректно, защото при мен се беше развалил и даваше много високи стойности и колата не можеше да регенерира. Пробвай на изгасен двигател колко показва, трябва да е 0 Ако е повече значи е развален. Самия сензор е 80лв. и се сменя лесно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани