M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Понеже вече няма акцизи, много хора се насочват към екзотиката 540i и явно ще има нужда от такава тема. Ще се опитам накратко да нахвърлям специфичните проблеми с тези два двигателя, които са от богат личен опит и доста информация от интернет.
Всичкo важи и за M62B35 - M62TUB35 и Alpina M62B46!
M62B44 - M62B35
Вгражда се в Е39 от 1996 до 09.1998г. С механична дроселова клапа, без ваноси със стандартен алтернатор.
Проблемите по този двигател са:
1. Ангренаж, който изкарва до около 250-300к км. Поради високата работна температура от 108*С, пластмасовите водачи се опичат и чупят.
2. Радиатор, водни съединения и разширителен съд. Радиатора е с изводи за скоби и счупването на горния изход на радиатора е най-често срещан проблем. Зад дясната глава има два маркуа за рециркулаця номер 8 от схемата. На всички мои 540-ки този маркуч се спука точно зад скобата. Проблема е, че там е най-висока точка и ако остане малко въздух точно до алуминиевия щуцер, опича маркуча и се пука. Лесния вариант за ремонт е, да се отреже маркуча до спуканото и да се вкара пак.
Разширителния съд също се опича от високата температура и много често се пука. Общото заключени е - охладителната с-ма трябва да се поднови изцяло, за да няма останали на пътя 540-ки
И една интересна тема относно охлажането с много добро решение на колегата @PeReZ
3. Термостат и водна помпа: Термостата е с датчик за температура и много често започва да го дава като грешка, въпреки че при тест на термостата с DIS отваря и затваря на точните градуси. Така или иначе, започне ли да дава грешка термостат, по-добре да се смени. Лошото е, че се случва много често, дори и с термостат купен от дилър.
Водната помпа няма някакви особени проблеми с работата, но много често, ако колата не се кара продължително време, протича от към оста.
4. Гарнитури капаци на клапаните: Тези гарнитури имам чувството, че трябва да се сменят със смяна на маслото. Каквито и да се сложат, след 10-15к км започват да омаслявт по малко.
5. Неравномерни ниски обороти или прекалено ниски - В повечето случаи се дължат на смучене на въздух. Сменят се гарнитури на предния капак на всмукателния колектор, гарнитури към клапаните и задължително клапан картерни газове.
6. Катализатори - Много често при този двигател катализаторите биват разбити и издухани в крайното гърне без външна намеса. От опита ми с резонансни гърнета и прави тръби ви съветвам да си купите катализатори от морга.
7. При моделите ДО 03.1998г гарнитурите на главите са само клингеритени (без метален обков) и ако вече не са издухани е добре да се сменят с такива с метален обков.
Разход на гориво за този двигател: Градско - 18-23/100 според зависи в кой град се кара.Извън гардско 9.8-15 пак според зависи, колко тежи десния крак.
Общо взето, това са стандартните проблеми с този двигател, всичко останало си е като при 6-цилиндровите, бобини, датчици и други, на които си им е дошло времето с годините.
M62TUB44 - M62TUB35
Вгражда се в Е39 от 09.1998–2003, с електронна дроселова клапа, двоен ванос и алтернатор с водно охлаждане.
Проблемите при този двигател са:
1. Пак ангренаж, който в случая изкарва до около 220к км. По-малкия пробег си го обяснявам с 20-те нютона повече при TU. Всичко изкарано над тези километри се дължи на педантична поддръжка, смяна на масла, не толкова чести стартирания (каране основно на дълги разстояния) или си е просто късмет, но така или иначе смяната е неизбежна
2. Охладителна с-ма. Тук вече с радиатора няма проблем със счупване, защото маркучите са с бързи връзки. Проблем прави горното голямо водно съединение, което е ъппгрейднато от производителя - номер 1 от схемата. Първите са с пластмасова снадка-тройник, която се чупи.
Проблема със съединението зад дясна глава е същия, като преди TU. Същото важи и за водна помпа, термостат и разширителен съд.
3. Алтернатор - Тук алтернатора е с водно охлаждане и самото сваляне и ремонт е доста трудно. Въпреки това, вече има сервизи, които ги ремонтират, но така или иначе един на пръв поглед елементарен ремонт на алтернатор си излиза доста скъп.
4. Ваноси - Почти няма (или поне аз не съм виждал) M62TUB44, на което да не се чува тракане от ваносите. Проблемът се решава с комплекта за ваноси от http://www.beisansystems.com/ . Задължителното условие при смяна на гумичките за ваносите е да се вземе и пресата за натягане от същия сайт, в противен случай тракането не изчезва.
5. Гарнитурите на капаците на клапаните са със същия проблем, като стария М62 и си омасляват на 10-15к км. Пиша и гарнитурите, защото не са евтини, като при 6 цилиндровите
6. Пушене и разход на масло - Много често срещан проблем, при който виновен е масления сепаратор (номер 1 от схемата) към картерните газове. Отлепя се или се чупи горната му част и започва да вкарва масло във всмукателния колектор. Позицията му е от лявата страна зад ангренажа и подмяната му изисква сваляне на ангренажа. Има някакви решения за байпас на този сепаратор, но...вие си решавате...
7. Неравномерни ниски обороти или прекалено ниски - В повечето случаи се дължат на смучене на въздух. Сменят се гарнитури на предния капак на всмукателния колектор, гарнитури към клапаните и задължително клапан картерни газове.
8. Прегряване на скоростната кутия - При TU незнайно защо инженерите са решили да охлаждат маслото на скоростите чрез топлообменник, а не с радиатор, като реди TU. Ето една тема в този форум, с решение от колегата @zAcK. В общи линии, този топлообменник събира много кал (или някакъв вид мизерия) и спира да функционира качествено. Подмяната на термостата на този топлообменник също е желателна.
Разлика в разхода при TU не съм забелязал, така че си остава същата: Градско - 18-23/100 според зависи в кой град се кара.Извън гардско 9.8-15 пак според зависи, колко тежи левия крак.
В заключение: И при двата дигателя ангренажа е проблем след 200к км, така че когато и да го смените, няма да е късно. При M62B44 проблемите определено са по-малко, но пък при M62TUB44 имате въртящ момент от по-ниски обороти.
МНОГО ВАЖНО условие е, да Ви подменят ангренажа хора, които имат инструменти за тази цел. Инструмента за зацепване на валовете е единствено и само за този двигател и НЕ става с два инструмента за 6-цилиндрови. Ако не са зацепени валовете правилно, много вероятно е да усетите, че колата върви по-мудно от колкото преди смяната и ниските обороти са паднали поне със 50-100об/мин.
Удоволствието от каране на кола с такъв мотор си има своята цена и поддръжката съвсем не е като на 6 цилондрово BMW. Отстранят ли се всички детски болести по този двигател, ще си го карате безпроблемно още дълго време.
Със сигурност има неща, които съм пропуснал, но в общи линии това е по-важното. Останалото свързано само с V8 ви оставям да го обсъждате в тази тема
Всичкo важи и за M62B35 - M62TUB35 и Alpina M62B46!
M62B44 - M62B35
Вгражда се в Е39 от 1996 до 09.1998г. С механична дроселова клапа, без ваноси със стандартен алтернатор.
Проблемите по този двигател са:
1. Ангренаж, който изкарва до около 250-300к км. Поради високата работна температура от 108*С, пластмасовите водачи се опичат и чупят.
2. Радиатор, водни съединения и разширителен съд. Радиатора е с изводи за скоби и счупването на горния изход на радиатора е най-често срещан проблем. Зад дясната глава има два маркуа за рециркулаця номер 8 от схемата. На всички мои 540-ки този маркуч се спука точно зад скобата. Проблема е, че там е най-висока точка и ако остане малко въздух точно до алуминиевия щуцер, опича маркуча и се пука. Лесния вариант за ремонт е, да се отреже маркуча до спуканото и да се вкара пак.
Разширителния съд също се опича от високата температура и много често се пука. Общото заключени е - охладителната с-ма трябва да се поднови изцяло, за да няма останали на пътя 540-ки
И една интересна тема относно охлажането с много добро решение на колегата @PeReZ
3. Термостат и водна помпа: Термостата е с датчик за температура и много често започва да го дава като грешка, въпреки че при тест на термостата с DIS отваря и затваря на точните градуси. Така или иначе, започне ли да дава грешка термостат, по-добре да се смени. Лошото е, че се случва много често, дори и с термостат купен от дилър.
Водната помпа няма някакви особени проблеми с работата, но много често, ако колата не се кара продължително време, протича от към оста.
4. Гарнитури капаци на клапаните: Тези гарнитури имам чувството, че трябва да се сменят със смяна на маслото. Каквито и да се сложат, след 10-15к км започват да омаслявт по малко.
5. Неравномерни ниски обороти или прекалено ниски - В повечето случаи се дължат на смучене на въздух. Сменят се гарнитури на предния капак на всмукателния колектор, гарнитури към клапаните и задължително клапан картерни газове.
6. Катализатори - Много често при този двигател катализаторите биват разбити и издухани в крайното гърне без външна намеса. От опита ми с резонансни гърнета и прави тръби ви съветвам да си купите катализатори от морга.
7. При моделите ДО 03.1998г гарнитурите на главите са само клингеритени (без метален обков) и ако вече не са издухани е добре да се сменят с такива с метален обков.
Разход на гориво за този двигател: Градско - 18-23/100 според зависи в кой град се кара.Извън гардско 9.8-15 пак според зависи, колко тежи десния крак.
Общо взето, това са стандартните проблеми с този двигател, всичко останало си е като при 6-цилиндровите, бобини, датчици и други, на които си им е дошло времето с годините.
M62TUB44 - M62TUB35
Вгражда се в Е39 от 09.1998–2003, с електронна дроселова клапа, двоен ванос и алтернатор с водно охлаждане.
Проблемите при този двигател са:
1. Пак ангренаж, който в случая изкарва до около 220к км. По-малкия пробег си го обяснявам с 20-те нютона повече при TU. Всичко изкарано над тези километри се дължи на педантична поддръжка, смяна на масла, не толкова чести стартирания (каране основно на дълги разстояния) или си е просто късмет, но така или иначе смяната е неизбежна
2. Охладителна с-ма. Тук вече с радиатора няма проблем със счупване, защото маркучите са с бързи връзки. Проблем прави горното голямо водно съединение, което е ъппгрейднато от производителя - номер 1 от схемата. Първите са с пластмасова снадка-тройник, която се чупи.
Проблема със съединението зад дясна глава е същия, като преди TU. Същото важи и за водна помпа, термостат и разширителен съд.
3. Алтернатор - Тук алтернатора е с водно охлаждане и самото сваляне и ремонт е доста трудно. Въпреки това, вече има сервизи, които ги ремонтират, но така или иначе един на пръв поглед елементарен ремонт на алтернатор си излиза доста скъп.
4. Ваноси - Почти няма (или поне аз не съм виждал) M62TUB44, на което да не се чува тракане от ваносите. Проблемът се решава с комплекта за ваноси от http://www.beisansystems.com/ . Задължителното условие при смяна на гумичките за ваносите е да се вземе и пресата за натягане от същия сайт, в противен случай тракането не изчезва.
5. Гарнитурите на капаците на клапаните са със същия проблем, като стария М62 и си омасляват на 10-15к км. Пиша и гарнитурите, защото не са евтини, като при 6 цилиндровите
6. Пушене и разход на масло - Много често срещан проблем, при който виновен е масления сепаратор (номер 1 от схемата) към картерните газове. Отлепя се или се чупи горната му част и започва да вкарва масло във всмукателния колектор. Позицията му е от лявата страна зад ангренажа и подмяната му изисква сваляне на ангренажа. Има някакви решения за байпас на този сепаратор, но...вие си решавате...
7. Неравномерни ниски обороти или прекалено ниски - В повечето случаи се дължат на смучене на въздух. Сменят се гарнитури на предния капак на всмукателния колектор, гарнитури към клапаните и задължително клапан картерни газове.
8. Прегряване на скоростната кутия - При TU незнайно защо инженерите са решили да охлаждат маслото на скоростите чрез топлообменник, а не с радиатор, като реди TU. Ето една тема в този форум, с решение от колегата @zAcK. В общи линии, този топлообменник събира много кал (или някакъв вид мизерия) и спира да функционира качествено. Подмяната на термостата на този топлообменник също е желателна.
Разлика в разхода при TU не съм забелязал, така че си остава същата: Градско - 18-23/100 според зависи в кой град се кара.Извън гардско 9.8-15 пак според зависи, колко тежи левия крак.
В заключение: И при двата дигателя ангренажа е проблем след 200к км, така че когато и да го смените, няма да е късно. При M62B44 проблемите определено са по-малко, но пък при M62TUB44 имате въртящ момент от по-ниски обороти.
МНОГО ВАЖНО условие е, да Ви подменят ангренажа хора, които имат инструменти за тази цел. Инструмента за зацепване на валовете е единствено и само за този двигател и НЕ става с два инструмента за 6-цилиндрови. Ако не са зацепени валовете правилно, много вероятно е да усетите, че колата върви по-мудно от колкото преди смяната и ниските обороти са паднали поне със 50-100об/мин.
Удоволствието от каране на кола с такъв мотор си има своята цена и поддръжката съвсем не е като на 6 цилондрово BMW. Отстранят ли се всички детски болести по този двигател, ще си го карате безпроблемно още дълго време.
Със сигурност има неща, които съм пропуснал, но в общи линии това е по-важното. Останалото свързано само с V8 ви оставям да го обсъждате в тази тема
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Колега, мойте уважения
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Евала за труда...
- larry_boy
- младши ентусиаст
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
МНОГО ВАЖНО условие е, да Ви подменят ангренажа хора, които имат инструменти за тази цел. Инструмента за зацепване на валовете е единствено и само за този двигател...
Двигателят се зацепва и без този важен инструмент...Гарантирам. Пробвано на Х5 с вануси. Благодарение на темата от Е38 спестих едни седем стотака, на Старшия, за прословутият инструмент!!!
Ето я и темата - Ванос М62Б44 - viewtopic.php?f=123&t=337935
Двигателят се зацепва и без този важен инструмент...Гарантирам. Пробвано на Х5 с вануси. Благодарение на темата от Е38 спестих едни седем стотака, на Старшия, за прословутият инструмент!!!
Ето я и темата - Ванос М62Б44 - viewtopic.php?f=123&t=337935
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
larry_boy написа: Двигателят се зацепва и без този важен инструмент...Гарантирам. Пробвано на Х5 с вануси. Благодарение на темата от Е38 спестих едни седем стотака, на Старшия, за прословутият инструмент!!!
Ето я и темата - Ванос М62Б44 - viewtopic.php?f=123&t=337935
Никой не е казал, че няма да го зацеппят и без инструмент и да работи безпроблемно. Дали е правилно зацепен е съвсем друг въпрос, защото и половин градус отклонение е от значение Позицията на валовете на двете глави не е една и съща, на дясната глава остава леко на предверение...или обратно. Колегата Ilko Ivanov ще каже, кое по-точно беше заигравката.
Така или иначе, ако някой иска да стане както трябва и както трябва да бъде, инструмента е задължителен. Без инструмент рискува предверение, от което падат оборотите, но пък върви повече, ако е с хубав бензин или закъснение, при което оборотите стават по-стабилни, но колата е тромава.
Ето как трябва да се зацепи:
https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... =folder%2c
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Боднете я като важна тема за е39/38/х5 щото си е важно, eвала за труда колега.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3415
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Голямо БРАВО
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
mad_presley написа:
https://onedrive.live.com/redir?resid=C ... =folder%2c
Ей ,тия снимки са мои от вчера
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
mad_presley написа:Понеже вече няма акцизи, много хора се насочват към екзотиката 540i и явно ще има нужда от такава тема. Ще се опитам накратко да нахвърлям специфичните проблеми с тези два двигателя, които са от богат личен опит и доста информация от интернет.
M62B44
...
M62TUB44
...
Какво ще кажете да добавим и S62B50 към темата..?
Като гледам май е валидно почти всичко описано горе + биелни лагери
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Vacheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520/540
- Мечтае да кара: Е39
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
А тези неща важат ли и за 535i. Гледам из немското мобиле има доста прилчни коли, но с по-малкия мотор. Все пак не е важно само двигатела да е 300 коня, а и колата малко поне да е пазена отвътре. Гледам в последно време по-сериозно за V8, така че темата е супер навреме и е доста полезна за новобранци.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Nickelback написа:
Какво ще кажете да добавим и S62B50 към темата..?
Като гледам май е валидно почти всичко описано горе + биелни лагери
S62 няма нищо общо с нищо общо Детските му болести са далеч по-различни от тези на M62 и за него си трябва отделна тема в правилния раздел. Приликите м/у S62 и M62 приключват с V8.
Vacheto написа:А тези неща важат ли и за 535i. Гледам из немското мобиле има доста прилчни коли, но с по-малкия мотор. Все пак не е важно само двигатела да е 300 коня, а и колата малко поне да е пазена отвътре. Гледам в последно време по-сериозно за V8, така че темата е супер навреме и е доста полезна за новобранци.
Всичко по-горе важи и за M62B35, разликата е единствено в кубатурата.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Евала колега.
Колеги а при алпината има ли ги тези болести? Говоря за 3.2 и 3.3 моторите или те не са 8 цилиндрови.Като цяло 3.2 един и същ ли е като този 3.3?
Колеги а при алпината има ли ги тези болести? Говоря за 3.2 и 3.3 моторите или те не са 8 цилиндрови.Като цяло 3.2 един и същ ли е като този 3.3?
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
525d написа:Евала колега.
Колеги а при алпината има ли ги тези болести? Говоря за 3.2 и 3.3 моторите или те не са 8 цилиндрови.Като цяло 3.2 един и същ ли е като този 3.3?
Алпините дето си споменал не са V8 , само М62B46 от алпините ( по-дъртите ) е със същите проблеми като тия по-горе.
http://www.alpina-archive.com/?page_id=57
http://www.alpina-archive.com/?page_id=185&nmt=B10-V8
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 828
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: M62B44 и M62TUB44 детски болести и особености.
Мерси колега.Значи за тези,които съм споменал по-горе са 6 цилиндрови така ли? Поне така разбрах от това,което прочетох?
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани