200 коня турбо или 200 коня без турбо!?
Модератор: bum_bum
70 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
[steeN] написа: за това в този случай тесния диапазон е в максимума на въртящия момент, което е важнотовижда се тук, че под 3500 образно казано няма нищо...
Това ако е нищо



alx написа:нито една от двете коли със 250 коня няма да може да избута последната предавка до червената (особено ако колата е бмв защото те са така смятани че последната предавка на края е точно червена линия)
Това не го разбрах. Как точно са смятани? Да ти тигнат конете да завъртиш последна предавка до червеното ли?
Пример - 530-ката (абсолютно сток): червената линия на 5-та идва на 308.42 км/4 ( Ако искаш си го сметни: 6250об/мин, 225/60/15, 0.81-пета предавка, 3.07 диф), а power-а свършва далеч преди това. Виж четвърта мисля че ще избутам до червената линия -249.81 км/4 или поне доста близо.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
Един написа:Това ако е нищоКато гледам графиката още от 1500 има въртящ момент малко повече от максималния на два М42 взети заедно
![]()
![]()
да, ама и тежи много... под 3000 оборота е60 м5 се чувства доста кадифена...
Това не го разбрах. Как точно са смятани? Да ти тигнат конете да завъртиш последна предавка до червеното ли?
Пример - 530-ката (абсолютно сток): червената линия на 5-та идва на 308.42 км/4 ( Ако искаш си го сметни: 6250об/мин, 225/60/15, 0.81-пета предавка, 3.07 диф), а power-а свършва далеч преди това. Виж четвърта мисля че ще избутам до червената линия -249.81 км/4 или поне доста близо.
разбрал си го.. 530 не е спортен модел и затова последната предавка (тази за туринга) е по-длъжка и затова не може да я избута... но почти всички спортни 3та серия и всички м-ки са смятани да имат точно такава последна предавка че да я избутат до червеното..
та идеята беше че ако удължиш предавките за 30км още отгоре на една такава кола дето е смятана да напълни 5та- но сложиш само 50 коня - няма да стигнат за от 220-240 нагоре да напълниш последната...
240 км не случайно е вмакс на много коли- просто това е границата отвъд която изведнаж физиката на аеродинамиката започва да играе сериозна роля и кривата на необходимите коне за всеки следващ километър вмакс става по-стръмна.. демек на около 240 има рязък завой нагоре ... следащата граница е 320км... там вече започваш да наливаш страшните коне а вмакс-а отговаря много мудно... а 400км са стена която практически със един нормален автомобил със драг 0.3 не може да се мине независимо от конете (практични коне)...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- hamann_s
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 15.12.2004
- Кара: E28 518
- Мечтае да кара: E28 530
alx написа:
240 км не случайно е вмакс на много коли- просто това е границата отвъд която изведнаж физиката на аеродинамиката започва да играе сериозна роля и кривата на необходимите коне за всеки следващ километър вмакс става по-стръмна.. демек на около 240 има рязък завой нагоре ... следащата граница е 320км... там вече започваш да наливаш страшните коне а вмакс-а отговаря много мудно... а 400км са стена която практически със един нормален автомобил със драг 0.3 не може да се мине независимо от конете (практични коне)...
да си го кажем съпротивлението си расте кат експоненциална ф-я(демек на квадрат).... то така си е ф-лата де

пък тас скоростна кутия вярно удря като превключи ама голяма дупка оставя пък и мощноста май реже(отнема малко газта така да се каже) да си пази ресурса, на мергела виското(или там квото беше) не се щади ного...

пък по темата аз съм за турбото - както жорко каза има повече НМ пък нищо че има лаг - НА-то също трябва да гони обороти
Живот без мечти е ... като градина без цветя : )
човека беше написал сс - и аз реших- обем![]()
СС - Степен на Сгъстяване

максималната скорост най-вероятно ще е на турбинирания защото нито една от двете коли със 250 коня няма да може да избута последната предавка до червената (особено ако колата е бмв защото те са така смятани че последната предавка на края е точно червена линия и ако вдигнеш червената линия със 2000 оборота а сложиш само 50 коня можеш да забравиш да ги напълниш)... та и двата ще "спрат" на 5000-5500... където турбинирания ще има повече въртящ момент и ще "бутне" малко повече..
но почти всички спортни 3та серия и всички м-ки са смятани да имат точно такава последна предавка че да я избутат до червеното..
По твоята теория щом сток бмв-то удря червени обороти на 5та с 192 коня, дори да има още тонове въртящ момент след турбинирането, той си остава неизползваем, заради тавана на скоростите и оборотите на мотора с оригиналните валове и няма да се подобри оригиналната Vmax. Тук вече атмосферния ще покаже зъби, защото тавана му е вдигнат с 1500 оборота, които ще могат да използват 50те коня отгоре за още 10-15 кмч.
та мисълта ми е че може да сложиш повече обороти във атмосферния но на последната няма да можеш да стигнеш до тях ако не пипнеш дифа...
Оригиналната 4та е 1.22*3.15(диф)=3.84, което е приблизително равно на 5та с къс диф (примерно от 325iA ... 1*3.9=3.9)
представи си следния сценарий- две коли със по 250 коня - едната на 5500 (турбинирана) прави 250 нм, другата на 7500 (атмосферна) прави 180 нм. турбинираната има главно предаване 3.2, атмосферната - 4.11 (може да си го позволи защото има повече обороти). да кажеме че се дърпат на 4та... (1:1) - турбинираната слага 250нм х 1 х 3.2 = 800нм на задните гуми (предполагаме няма загуби- за идеята)... атмосферната слага 200нм х 1 х 4.11 = 822 нм на задните гуми... кой мислиш че ще е напред?
Ако се сметне с точните параметри при промяна на крайното предавателно число, така че на оборотите на максимална мощност да са на една скорост теоретично двата мотора ще поставят еднакъв въртящ момент на всяка една предавка, а турбото ще загуби малко от spoolа и по-трудната техника на старт.
Хубава дискусия се заформя

По твоята теория щом сток бмв-то удря червени обороти на 5та с 192 коня, дори да има още тонове въртящ момент след турбинирането, той си остава неизползваем, заради тавана на скоростите и оборотите на мотора с оригиналните валове и няма да се подобри оригиналната Vmax. Тук вече атмосферния ще покаже зъби, защото тавана му е вдаигнат с 1500 оборота, които ще могат да използват 50те коня отгоре за още 10-15 кмч.
аз бях останал със впечатлението че и на турбо мотора може да се вдигнат оборотите във този сценарий- забележи че съм казал "и двата няма да могат да стигнат до червената"... а иначе ако турбо мотора си остане със фабричната червена линия- да- той може и да е 1000 коня и пак вмакса ша му същия- това ясно... между другото това е в сила ако говориме за вмакс до 200-220км.. след това тия 50 коня няма да ги усетиш... там се налива със големия черпак за да сложиш дори малко на вмакса...
Оригиналната 4та е 1.22*3.15(диф)=3.84, което е приблизително равно на 5та с къс диф (примерно от 325iA ... 1*3.9=3.9)
това защо го написа? ... аз просто казах, че повечето случай на практика ако вдигнеш червената линия това не значи че ще успееш да напълниш "новите" обороти на последната предавка. особено ако е както казах въпрос на скорости над 200-220 и "само" 50 коня повече...
Ако се сметне с точните параметри при промяна на крайното предавателно число, така че на оборотите на максимална мощност да са на една скорост теоретично двата мотора ще поставят еднакъв въртящ момент на всяка една предавка, а турбото ще загуби малко от spoolа и по-трудната техника на старт.
да, сигурно.. ама и това не разбрах защо го спомена- аз говорех за състезание на скорост (забележи че съм написал 4та)... говориме за два различни двигателя със различни крайни предавателни числа и различни криви на въртящия момент... примера които дадох е просто за да покаже че максималните коне на коляновия вал като характеристика са съвсем ориентировъчни и има други по-важни параметри от които зависи ускорението... простата ми мисъл е че турбинирания винаги ще има повече въртящ момент на вала, шанса на атмосферния е във повечето обороти и по-късите предавателни числа..
а ако говориме от място- във нашия сценарий ако мислиш че със пиковия 7500 оборота атмосферен ще дръпнеш турбинирания дето има два пъти повече въртящ момент във средните... а и турбо лага е много малък (говориме все пак за 250 коня кола и дребно турбо)... за техниката на старта- пиковата атмосферка ще е много по-трудна от старта на турбинирания... та не знам защо си решил че атмоферния ще дръпне на старта... на практика винаги старта на атмоферките е слаб и после догонват ако имат време...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:Оригиналната 4та е 1.22*3.15(диф)=3.84, което е приблизително равно на 5та с къс диф (примерно от 325iA ... 1*3.9=3.9)
това защо го написа? ... аз просто казах, че повечето случай на практика ако вдигнеш червената линия това не значи че ще успееш да напълниш "новите" обороти на последната предавка. особено ако е както казах въпрос на скорости над 200-220 и "само" 50 коня повече...
Написах го, защото спомена, че с по-къс диф може да напълни последната предавка, но тя ще стане с подобно предавателно число като четвърта на дълъг, така че идеята донякъде се обезсмисля ... Иначе до 50-те коня те се явяват над 25% повишение на оригналната мощност и дори да не може да удари ограничител на 5та, то ще изкара още поне 15кмч на 4та.
а ако говориме от място- във нашия сценарий ако мислиш че със пиковия 7500 оборота атмосферен ще дръпнеш турбинирания дето има два пъти повече въртящ момент във средните...
Уговорката беше, че имаме по-къс диф при атмосферния, с който ще сложи същия въртящ момент на земята както и турбо мотора с липсата на лага, колкото и минимален да е той ... е30ката на Али е пример, как пиков атмосферен мотор с правилни предавки прави ужасно бърз старт дори да няма въртящ момент в ниските.
R1cerBoy написа:Написах го, защото спомена, че с по-къс диф може да напълни последната предавка, но тя ще стане с подобно предавателно число като четвърта на дълъг, така че идеята донякъде се обезсмисля ...
а, разбрах... като краен резултат е така... обаче на практика има едни моменти които правят късия диф и повечето предавки единствения вариант като се гони оптимизиране на вмакса...
1.със дълъг диф и 4та вмакса се постига по-бавно.. доста по-бавно. до 240 със дългия диф и 4та ще стигнеш за 10 секунди по-бавно от късия диф на 5та за една нормална кола 250 коня..
2. възможности за оптимизиране на вмакса- в единия случай имаш 4та и дифа да си играеш със тях, а в другия случай 4та (къде ще те "остави" във кривата на въртящия момент като сложиш на 5та), 5та и дифа.. и просто комбинациите а със това и възможноста да оптимизираш съотношенията са повече...особено когато асортимента от дифове и предавки е ограничен...
Иначе до 50-те коня те се явяват над 25% повишение на оригналната мощност и дори да не може да удари ограничител на 5та, то ще изкара още поне 15кмч на 4та.
не ги брой така- процентно.. като се говори за вмакс се брои винаги във абсолютни коне... 50 коня в зависимост от скороста може и да имат нулев практически ефект..
а за конете "отгоре"- мисълта ми е че ако вдигнеш червената линия и не пипнеш предавките 4та ще я напълниш а на пета може никога да не ги видиш тез коне.. щото пада от 4та на 5та при високи скорости е голям- достатъчно голям понякога че ако тез 50 коня не се показват на 4000 оборота а само на 5000+ ... може и да не ги видиш

Уговорката беше, че имаме по-къс диф при атмосферния, с който ще сложи същия въртящ момент на земята както и турбо мотора с липсата на лага, колкото и минимален да е той ... е30ката на Али е пример, как пиков атмосферен мотор с правилни предавки прави ужасно бърз старт дори да няма въртящ момент в ниските.
не гледай на нещата моментно.. ускорението на едно возило е динамичен процес както се досещаш.. победител е не този които прави най-много моментен въртящ момент а този които го прави най-дълго време (демек конете).... късия диф на али и да му даде същия въртящ момент като на турбинирания - го прави във много къс диапазон от време при старта и то на 6000 оборота, след което трябва да сложи веднага на 2ра... докато турбинирания го дава този въртящ момент от 2000 оборота нагоре и ги подържа до червената линия независимо че тя му е по-ниско защото първата (а и всички останали предавки) са му по-дълги.. и сменя на 2ра доста по-късно... кой мислиш че ще дръпне на старта?

късите предавки и многото обороти си показват силата на скорост защото там имат възможност да правят многото си въртящ момент (всъщност малкото на вала но умножен много ефективно) на колелата дълго време... нещо което турбинирания двигател го прави от 2000 оборота нагоре..
а за лага- не знам какво ти е трън в очите.. на малките коли лага е почти незабележим а за по-големите.. там старта не е проблем толкова по ред други причини (обем на двигателя, автоматична трансмисия, антилаг, ланч контрол и тн..)
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
ре
Да продължа реда на мисли през миналата година французите направиха 307WRC за няколко състезания от 7 на 4 скорости колата точно заради такъв спор в екипа и резултата бе ,че добре подбрани 4 скорости вършат същият резултат и дори печелили от времената за превключване 

Независимо от това кой ще дръпне на старта, атмосферката ще е до там, валовете сменени, генерация, смеси, електроника и т.н. сменени. Колата стигнала до 100 коня/литър, но повече няма на къде да се тунингова. Да не говорим, че тази кола е абсурд да се кара градско, само за писта става след тези промени. Едно че няма никой под 3к оборота, ще харчи като ламя, ще шуми като самолет. Та освен на писта няма къде другаде да я ползваш.
Докато турбото, след незначителни подобрения от 2.5 литра мотор няма да вадиш 250 коня, а над 300, като при все това колата ще е идеална за градско каране, защото като ти се кара бавно и на 1500 оборота имаш достатъчно въртящ момент. Няма да е проблем на 5-та да си джиткаш с 80 и под 2к оборота и при нужда да натиснещ и веднага да почне да ускорява. Докато атмосферката при такива условия дори да натиснеш нищо няма да стане, ще трябва да връщаш на 3-та, абе кво на 3-та, направо на 2-ра, че да влезеш над 6к оборота.
Та за сега мечтата ми е за няква количка към 3 литра и турбо, с поне 400 нютона на разпожение между 1500 и 5к обората, като има пик от над 500 нютона при 3500 оборота. Автоматик да е, абе кола мечта, както обичам да си карам с 1500 оборота на 5-та. Ммм, атмосферки да да. Обичам да ми е тихо.
Алх, има ли такава кола като тая която сънувам. По възможност да средна големина и да е с добра изолация, че да не чувам двигателя.
Докато турбото, след незначителни подобрения от 2.5 литра мотор няма да вадиш 250 коня, а над 300, като при все това колата ще е идеална за градско каране, защото като ти се кара бавно и на 1500 оборота имаш достатъчно въртящ момент. Няма да е проблем на 5-та да си джиткаш с 80 и под 2к оборота и при нужда да натиснещ и веднага да почне да ускорява. Докато атмосферката при такива условия дори да натиснеш нищо няма да стане, ще трябва да връщаш на 3-та, абе кво на 3-та, направо на 2-ра, че да влезеш над 6к оборота.
Та за сега мечтата ми е за няква количка към 3 литра и турбо, с поне 400 нютона на разпожение между 1500 и 5к обората, като има пик от над 500 нютона при 3500 оборота. Автоматик да е, абе кола мечта, както обичам да си карам с 1500 оборота на 5-та. Ммм, атмосферки да да. Обичам да ми е тихо.
Алх, има ли такава кола като тая която сънувам. По възможност да средна големина и да е с добра изолация, че да не чувам двигателя.
Браво, много добро изказване според менvutov написа:Независимо от това кой ще дръпне на старта, атмосферката ще е до там, валовете сменени, генерация, смеси, електроника и т.н. сменени. Колата стигнала до 100 коня/литър, но повече няма на къде да се тунингова. Да не говорим, че тази кола е абсурд да се кара градско, само за писта става след тези промени. Едно че няма никой под 3к оборота, ще харчи като ламя, ще шуми като самолет. Та освен на писта няма къде другаде да я ползваш.
Докато турбото, след незначителни подобрения от 2.5 литра мотор няма да вадиш 250 коня, а над 300, като при все това колата ще е идеална за градско каране, защото като ти се кара бавно и на 1500 оборота имаш достатъчно въртящ момент. Няма да е проблем на 5-та да си джиткаш с 80 и под 2к оборота и при нужда да натиснещ и веднага да почне да ускорява. Докато атмосферката при такива условия дори да натиснеш нищо няма да стане, ще трябва да връщаш на 3-та, абе кво на 3-та, направо на 2-ра, че да влезеш над 6к оборота.
Та за сега мечтата ми е за няква количка към 3 литра и турбо, с поне 400 нютона на разпожение между 1500 и 5к обората, като има пик от над 500 нютона при 3500 оборота. Автоматик да е, абе кола мечта, както обичам да си карам с 1500 оборота на 5-та. Ммм, атмосферки да да. Обичам да ми е тихо.
Алх, има ли такава кола като тая която сънувам. По възможност да средна големина и да е с добра изолация, че да не чувам двигателя.



е21 345 0-402м 12.18


Ти кажи има ли такава кола за квато аз си мечтая?
Права линия като на мъртвец борещ се да оцелее да е графиката на въртящия момент. Е дори да няма толкоз въртящ момент сток може ли да се доработи един V8-мак да дава поне 90% от макс. въртящ момент между 1500 и 5к оборота? И как ли ще се държи като поведение, щото аз такава кола не съм карал?
Права линия като на мъртвец борещ се да оцелее да е графиката на въртящия момент. Е дори да няма толкоз въртящ момент сток може ли да се доработи един V8-мак да дава поне 90% от макс. въртящ момент между 1500 и 5к оборота? И как ли ще се държи като поведение, щото аз такава кола не съм карал?
vutov написа:Ти кажи има ли такава кола за квато аз си мечтая?
Права линия като на мъртвец борещ се да оцелее да е графиката на въртящия момент. Е дори да няма толкоз въртящ момент сток може ли да се доработи един V8-мак да дава поне 90% от макс. въртящ момент между 1500 и 5к оборота? И как ли ще се държи като поведение, щото аз такава кола не съм карал?
Superchargera има такива характеристики ... ,а ако го комбинираш със турбо ще имаш плато на въртящия момент без забележим лаг ... ще върви като 7 литров атмосферен VTEC мотор

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
vutov написа:Независимо от това кой ще дръпне на старта, атмосферката ще е до там, валовете сменени, генерация, смеси, електроника и т.н. сменени. Колата стигнала до 100 коня/литър, но повече няма на къде да се тунингова. Да не говорим, че тази кола е абсурд да се кара градско, само за писта става след тези промени. Едно че няма никой под 3к оборота, ще харчи като ламя, ще шуми като самолет. Та освен на писта няма къде другаде да я ползваш.
Докато турбото, след незначителни подобрения от 2.5 литра мотор няма да вадиш 250 коня, а над 300, като при все това колата ще е идеална за градско каране, защото като ти се кара бавно и на 1500 оборота имаш достатъчно въртящ момент. Няма да е проблем на 5-та да си джиткаш с 80 и под 2к оборота и при нужда да натиснещ и веднага да почне да ускорява. Докато атмосферката при такива условия дори да натиснеш нищо няма да стане, ще трябва да връщаш на 3-та, абе кво на 3-та, направо на 2-ра, че да влезеш над 6к оборота.
Та за сега мечтата ми е за няква количка към 3 литра и турбо, с поне 400 нютона на разпожение между 1500 и 5к обората, като има пик от над 500 нютона при 3500 оборота. Автоматик да е, абе кола мечта, както обичам да си карам с 1500 оборота на 5-та. Ммм, атмосферки да да. Обичам да ми е тихо.
Алх, има ли такава кола като тая която сънувам. По възможност да средна големина и да е с добра изолация, че да не чувам двигателя.
Абе пич, 100 коня на литър не са никъф проблем осен ако нямаш предвид някой примитивен мотор. Имам една дет е +110 коня на литър. Всеки ден си я карам без проблеми. 5-та я забождам на 50 и на същата праи +240.
Празния ход е 650 оборота и на доста по-малко работи без проблеми.
Тавана и е около 160-170 коня на литър.
70 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани