Въпрос за генерация на 330ци
Модератор: bum_bum
4 мнения
• Страница 1 от 1
- rezeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Въпрос за генерация на 330ци
От известно време искам да подобря генерацията с цел отпушване на мотора и по-голяма мощност. Започнах с колекторите. Взех от М50/М52 и след малко преправяне паснаха на стоковата генерация и наистина имаше промяна във вървежа. Колата се опуши в известен смисъл, но мисля че може още.
След известно каране задрънча първото гърне - резонатора. Предполагам, че след премахването на катализаторите няма какво да задържа газовете и при преминаване с висока скорост се е довело до известно разпадане на това гърне.
Решил съм да сложа генерация ( средна част от генерацията ) от М3 е46 (тази от ляво на снимката).
Идеята ми е след тези колектори да сложа тази част от М-ка и за крайно гърне на първо време стоковото, а след това проходно на Magnaflow с 2 входа и 2 изхода на ф60. Проблема е, че колекторите са на ф50 а генерацията от М-ка е на ф60. Лесно ще я преправя с редукция от ф50 на ф60, но не знам дали това няма да спъне изпускането на газовете и да се получава турболентно завихряне, вместо ламинарно. Генерацията от М-ка е с H-pipe, който (според това което чета) дава известна мощност, има смисъл от него ( пък и щом го има в М-ката явно Баварците не на празно са го сложили.) Друго което ме кара да направя така, а не да преправям моята е че тази генерация е сметната и със сигурност не влошава работата на мотора ( поне на S54 ) и ляга перфектно по купето без ненужни заварки.
Какво мислите вие ? Струва ли си такава инвестиция? Ще има ли повече мощност (разбира се на края ще има ремап)? Ще сгреша ли с тази редукция от ф50 на ф60 и ще спъна ли колата?
След известно каране задрънча първото гърне - резонатора. Предполагам, че след премахването на катализаторите няма какво да задържа газовете и при преминаване с висока скорост се е довело до известно разпадане на това гърне.
Решил съм да сложа генерация ( средна част от генерацията ) от М3 е46 (тази от ляво на снимката).
Идеята ми е след тези колектори да сложа тази част от М-ка и за крайно гърне на първо време стоковото, а след това проходно на Magnaflow с 2 входа и 2 изхода на ф60. Проблема е, че колекторите са на ф50 а генерацията от М-ка е на ф60. Лесно ще я преправя с редукция от ф50 на ф60, но не знам дали това няма да спъне изпускането на газовете и да се получава турболентно завихряне, вместо ламинарно. Генерацията от М-ка е с H-pipe, който (според това което чета) дава известна мощност, има смисъл от него ( пък и щом го има в М-ката явно Баварците не на празно са го сложили.) Друго което ме кара да направя така, а не да преправям моята е че тази генерация е сметната и със сигурност не влошава работата на мотора ( поне на S54 ) и ляга перфектно по купето без ненужни заварки.
Какво мислите вие ? Струва ли си такава инвестиция? Ще има ли повече мощност (разбира се на края ще има ремап)? Ще сгреша ли с тази редукция от ф50 на ф60 и ще спъна ли колата?
- rezeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Re: Въпрос за генерация на 330ци
Добре, поне някой слагал ли е на мястото на първото гърне ( резонатор ) Х-pipe, нещо като това ? И има ли ефект ( по-добър звук, разлика във вървежа ) ?
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Въпрос за генерация на 330ци
Има разлика но много зависи кой ще го направи ако не ползваш готов вариянт за да не се получи обратен ефект.Колата става доста по-шумна,имай го в предвид за евридей кола,защото след кефа идва "бученето" на дълъг път
Със средната част е хубаво да се ползва и хубаво крайно гърне...
Успех!
Със средната част е хубаво да се ползва и хубаво крайно гърне...
Успех!
- rezeto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 14.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: 320D facelift M-tech2 --> 330ci....
Re: Въпрос за генерация на 330ци
///M_Martin написа:Има разлика но много зависи кой ще го направи ако не ползваш готов вариянт за да не се получи обратен ефект.Колата става доста по-шумна,имай го в предвид за евридей кола,защото след кефа идва "бученето" на дълъг път
Със средната част е хубаво да се ползва и хубаво крайно гърне...
Успех!
Благодаря! Ем аз се чудих, чудих и реших да го направя. Купих си 4-ри колена от неръждавейка ф50х1,5.
Две от тях ги срязах наполовина.
Направих им по една точкова заварка, колкото да се държи. Позле изрязах другото коляно.
И в крайна сметка стана това:
Занесох го да ми го извари професионалист и ето крайния резултат:
После при човек, който прави гърнета да ми го монтира.
Звукът стана една идея по-басов и плътен в ниските до около 3000 оборота, след това режещ. Приятно силен е, но сега следва крайното гърне. Имам чуството, че то ме спъва в ниските заради нееднаквите тръби вътре в него. За него съм замислил http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=938331. Във вървежа има разлика повече във високите, в ниските не мога да преценя. Целя да се получи подобие на генерация на Суперспринт. Като напрявя крайното ще пиша пак!
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани