Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 15.07.2008
Кара: e39 530D
Мечтае да кара: M6 , X6
Детайли за колата: 530D - чип - 240hp

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от iasen_h » 04 Юли 2015, 18:45

Друг проблем който също се появява е дюзите ако колата остава мудна към ниските преди 2000 оборота .. и сте проверили по-горе посочените неща остават дюзи . Наскоро правихме едно 2.5 д 163 коня не вървеше хич преди 2000 оборота нямаше никакъв ряз. След това всички дюзи ги свали човека гледа ги и 2-3 дюзи примерно ако трябва да подават 5 грама нафта те даваха 3 грама от там турбото надува ама няма нафта майстора мисля че смени разпръсквачите на дюзите направи им реглаж и колата стана все едно 20 коня отгоре още преди 2000 оборота натискаш само с газ на 2ра триъгълничето свети яко. ;) Поздрави
BMW FOREVER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 xi e61

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от parabadabal » 07 Юли 2015, 14:07

Аз искам да попитам - свалих колектора и там намерих още един такъв клапан. Защо има 2 ? Единият към турбото, а другият под колектора? Размених им местата и колата стана още по мудна-чак след 3000 оборота тъгваше. Това какво значи? Кой от двата се е скапал? Или и двата ?
__________BMW__________
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от Z3Ro* » 07 Юли 2015, 20:51

parabadabal написа:Аз искам да попитам - свалих колектора и там намерих още един такъв клапан. Защо има 2 ? Единият към турбото, а другият под колектора? Размених им местата и колата стана още по мудна-чак след 3000 оборота тъгваше. Това какво значи? Кой от двата се е скапал? Или и двата ?


Този под колектора командва ЕГР-а и клапите на колектора /ако си автомат/. Щом колата е умряла,след като си разменил клапаните, вероятно този на ЕГР не работи, следователно ЕГР не работи. Провери да не е блокирал в полуотворено положение, защото може затова колата да не върви както трябва - по принцип обаче записва грешка при това положение... Прочети я сега, след като си разменял клапаните - все трябва да е записала нещо, което да те ориентира какво се случва... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 xi e61

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от parabadabal » 09 Юли 2015, 17:21

Окончателно при мен проблемът се оказа във вакуума между вакуум резервоара и ел. клапана на турбото. По средата стените на маркуча буквално бяха залепнали една за друга. Сега турбото съска още от ниските обороти :lalala:
__________BMW__________
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от Ivo_Borisov » 09 Юли 2015, 23:45

При мен вчера подобен проблем.
Карам си на клима ама усещам че нещо не е както трябва. Не мога да изпреваря товарен камион, набирам ама няма никой. Газ до дупка а колата лека полека си набира и пуши черно. Изключих климата, същата работа. Свърших работа, прибрах се с намерението да и направя една бърза диагностика. Ама още като отворих капака видях че на резервоара за вакума е цепнат маркуча точно където влиза в него. Късмет че нямаше клапани и такива неща, въобще не съм я връзвал на диагностика. Оправих маркуча и колата си стана пък същата.
Та понякога проблема е елементарен, просто иска оглеждане. :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от Elesar74 » 10 Юли 2015, 11:11

Оригиналните маркучи са с оплетка отвън и ако е цепнат някъде, иди че го разбери къде. Въпреки че го хванах, смених целия маркуч да ми е мирна главата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 26.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от stefkodan » 21 Юли 2015, 13:45

Здравейти колеги.
Вчера на тръгване от морето до Сф имах уникално гаден проблем.Колата в ниските обороти я нямаше никаква.. набира едвам едвам,като натисна по рязко педала на газта изрежда 2 предавки надолу и вкарва двигателя в червените обороти.И изведнъж все едно някой ме удря отзад..така изрежда предавките кутията.Преди време на диагностика ми беше дала грешка Рейл датчик (за високото налягане) но ми казаха че е наред.Четох в един англ.форум на един пичага колата му е правила същите номера.И са му сменили МАФ(?) и МАП сензори,вакум резервоар и колата му се оправила.
Дали може от развален Рейл датчик да работи така?
Вие какво мислите?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 xi e61

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от parabadabal » 23 Юли 2015, 8:42

Със сигурност провери вакуумите и най-вече тези около турбото. При мен беше същата история и се оправя за 30 мин и 20 лева.
__________BMW__________
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от Z3Ro* » 23 Юли 2015, 23:04

Така малко е като на врачка, но най-лесно е да откачиш буксата на МАФ-а /дебитомера/ и да покараш - ако колата се подобри, той е или за чистене, или за смяна. Същото може да пробваш и с МАП-а - там ако се влоши динамиката, след като откачиш буксата, значи сензорът е ок... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от Владо » 26 Окт 2015, 10:31

Айде ново 20... Колата вървеше на самолет, пушеше може би малко повече на смачкване, ама набираше много здраво.
Диагностиката набиваше грешка МАФ последно време, не се отразяваше на хода.
След подмяна на всички вакуум маркучи колата умря, никакъв респонс на педала в ниските, и да го смачкаш все тая, набира кат икарус.
При зададена висока скорост на паметта на темпомата, с по-ниска предавка и копчето набира много бързо, по никакъв начин неще да набере така с педала.
Тоя МАФ колко струва :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от hummer » 26 Окт 2015, 12:40

Първо го чистиш с CRC , като му откачиш буксата имали подобрение,ако има смяна и т'ва е.
Около 400лв, то по-добре чип :mhihi:
А вакума на тампоните смени ли го? Моят се беше сплескал от единия край точно преди щуцера и се ронеше ,вчера го смених и него .
Сега мотора не друса като го паля/гася и Power-a се увеличи :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от dak » 26 Окт 2015, 13:21

hummer написа:А вакума на тампоните смени ли го? Моят се беше сплескал от единия край точно преди щуцера и се ронеше ,вчера го смених и него .
Сега мотора не друса като го паля/гася и Power-a се увеличи :lalala:


Колега , какъв е този вакум на тампоните , лесно ли се сменява че аз такъв не съм сменявал :dunno:

Айде ново 20... Колата вървеше на самолет, пушеше може би малко повече на смачкване, ама набираше много здраво.
Диагностиката набиваше грешка МАФ последно време, не се отразяваше на хода.
След подмяна на всички вакуум маркучи колата умря, никакъв респонс на педала в ниските, и да го смачкаш все тая, набира кат икарус.
При зададена висока скорост на паметта на темпомата, с по-ниска предавка и копчето набира много бързо, по никакъв начин неще да набере така с педала.
Тоя МАФ колко струва :mhihi:


Вземи си погледни буксата на МАП сензора (на колектора) :lol: иначе ако проблема е в МАФа като го изключиш ще дойде вървежа , нов МАФ на Бош (сензор + тяло) го взимах преди 2г. беше около 250 лв. , съветвам те да смениш само пълнитела (сензора) с Pierburg , ще ти излезе по евтино и ще си по доволен. При мен се наложи и по нов софтуер на компа заради новия МАФ на Бош , то си го пишеше и на страницата им но мисля , че след 2000 г. на фейса няма нужда от това .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: ше: е36,e39,e61..

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от hummer » 26 Окт 2015, 13:43

Трябва ти канал или да вдигнеш повече предницата ,но канал ще е по-лесно.
Минава до картера.
Около метър маркуч ти трябва,лесно се сменя ,само внимавай да не счупиш щуцерите ,че са пластмаса.

Едното е тройник ,другото е коляно (направо се вади от тампона и по-лесно се вкарва маркуча) Аз ползвам силиконови маркучи ,идеални са за вакум и лесно влизат
11908440_986149761443168_3322019836773281505_n.jpg


Сега ми е такъв кеф да паля/гася :mhihi:

Това беше преди смяната ,трябва да опитам и сега със сменени как ще е :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=kPi8qjUTqh4
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от dak » 26 Окт 2015, 14:30

Така като го описваш не се сещам иначе имам канал :oops: Като паля и гася разтриса леко и ме дразни а дюзите са си добре , маховика също :dunno: може и тампони да са но може и тоя вакум да е :D иначе като работи не мърда , теста със стоинкаката може и да стане :lol:
Последна промяна dak на 26 Окт 2015, 14:43, променена общо 4 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д

Мнение от ivailo0 » 26 Окт 2015, 14:33

И при мен го има това поклащане леко при палене и по осезаемо при гасене, това се появи след като махнах "пеперудките". Вакумите са сменени.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook