Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
liloff написа:Това ми е трудно да го осмисля дори...
как така удря пода в земята? коя част на пода?
След спящ полицай удря под праговете, точно зад предните гуми, което е най-ниската точка на колата

- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Колега, аз съм със оригиналното заводско окачване, гуми 185/65/15. Трябва да ти кажа, че и с това окачване си иска внимание при преминаването на някои спящи полицаи. С тези, които са правени по някакви правила и върху които са пешеходните пътеки, се минават без проблем. Но разни самоделни, правени от Сульо и Пульо по тъмни квартални улички искат внимателно минаване. Те са тесни и доста заоблени, при преминаване гумата се хлъзга от другата страна и се чува неприятния звук. Мислех си да сложа по-високи гуми - 70-ки, обаче като се поразрових, видях че ги таксуват малко като джипови гуми и са по-скъпи. Така че, внимание му е майката.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Vasko_G написа:Колега, аз съм със оригиналното заводско окачване, гуми 185/65/15. Трябва да ти кажа, че и с това окачване си иска внимание при преминаването на някои спящи полицаи. С тези, които са правени по някакви правила и върху които са пешеходните пътеки, се минават без проблем. Но разни самоделни, правени от Сульо и Пульо по тъмни квартални улички искат внимателно минаване. Те са тесни и доста заоблени, при преминаване гумата се хлъзга от другата страна и се чува неприятния звук. Мислех си да сложа по-високи гуми - 70-ки, обаче като се поразрових, видях че ги таксуват малко като джипови гуми и са по-скъпи. Така че, внимание му е майката.
Не сте само вие аз така огънах един праг


- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Ниски идват там, ако се свалят допълнително от към пружини си трябват стегнати амортисьори. Фабричните много потъват, поне при купето, но вози много приятно по неравности с тях.
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Ех че хубууууу
Не мога да си позная колата с новите амортисьори на Mayle. Няма вибрации, няма пружиниране , и най вече - минавам си през легнали полицай и бабунки като пич. Колата е камък! 


Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Здравейте отново, след известна пауза. Първо искам да благодаря на metodi80 за съдействието и помоща свързано с закупуване на ADS/OBD интерфейс за диагностика. Човека е много услужлив и любезен, умеещ да обянява.
Сега след като имам диагностика и софтуера за нея , имам едно основно питане :
Проблемът със променящите се обороти при студен старт (почти до гаснене) започна да се влошава.
Ето СНИМКА какво показва INPA 5.02 като грешка.
Ето СНИМКА какво показва DIS v44 като грешка.
Прегледал съм всичко що е маркуч за въздух ( и не само за въздух ) всичко изглежда здраво и стегнато, няма напукани маркучи, при стискане и здраво клатене не се ронят/лющят и т.н.
Идей ?
Сега след като имам диагностика и софтуера за нея , имам едно основно питане :
Проблемът със променящите се обороти при студен старт (почти до гаснене) започна да се влошава.
Ето СНИМКА какво показва INPA 5.02 като грешка.
Ето СНИМКА какво показва DIS v44 като грешка.
Прегледал съм всичко що е маркуч за въздух ( и не само за въздух ) всичко изглежда здраво и стегнато, няма напукани маркучи, при стискане и здраво клатене не се ронят/лющят и т.н.
Идей ?

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Според мен,без да съм много запознат,и на двете места май дава грешка в ламбда-сондата.От темите,които съм чел за 7-8 години досега,много често при проблем с ламбда-сондата се случва да се променят и оборотите на празен ход.Пише,че е твърде бедна сместа и не може да се "обогати" повече.Какво ще рече това, не съм много сигурен.Какъв разход ти дава колата?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Установих че имам слаба връзка на тоя конектор : СНИМКА
И естествено като го отворих, кабела ми остана в ръката.
Запойх го обратно, Нулирах грешките. И всичко е точно. След това се оказа че имам още едно кабелче разпоено, та оправих и него.
Но за съжаление грешката за oxygen sensor (ламба сонда) продължава да ми дава че сместа е твърде постна (too lean). ЕТО клипче как е колата ми тея дни когато паля сутрин, като имайте в предвид че това е след 2-3 минути работа. Отначало оборотите ходят от 300 до 900 и обратно в продължение на 15-20 секунди, после се стабилизират. Също така не знам дали е нормално но отзаде направо си мирише на чист "пресен" бензин.
И естествено като го отворих, кабела ми остана в ръката.
Запойх го обратно, Нулирах грешките. И всичко е точно. След това се оказа че имам още едно кабелче разпоено, та оправих и него.
Но за съжаление грешката за oxygen sensor (ламба сонда) продължава да ми дава че сместа е твърде постна (too lean). ЕТО клипче как е колата ми тея дни когато паля сутрин, като имайте в предвид че това е след 2-3 минути работа. Отначало оборотите ходят от 300 до 900 и обратно в продължение на 15-20 секунди, после се стабилизират. Също така не знам дали е нормално но отзаде направо си мирише на чист "пресен" бензин.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Изчисти стъпковото моторче с carb cleaner, ако не си досега. Според мен е изгорял подгрева на ламбдата и от там колата работи лошо при старт. Това с оборотите го прави и на моето М42 при студент старт сваля ги твърде ниско и иска да загасне, но след минута започва да работи перфектно. Бях проверил всеки отделен маркуч, нови свещи, гофре, измерил съм всеки сензор, дебитомер, TPS, температурни датчици и всичко излиза ок. Въпреки, че ламбдата не ми е излиза на дигностика подозирам, че е от нея, защото едва ли има нещо друго останало непроверено. Иначе при загряла, както при теб разхода и динамиката на мотора са нормални. Затова те съветвам да я смениш, щом и на диагностиката излиза, няма какво да се мисли, аз просто се отказах да сменям работещи оригинални части по колата, докато нещо не се предаде и съм сигурен за него.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Ами ако ламбдата е "запецнала" на бедна смес,компютъра "пуска" повече безин и е нормално отзад да мирише на суров бензин.Вземи от някой познат една сонда,дори само за проба...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Ламбдата не играе при студен двигател. Засмукваш въздух отнякъде. Първото нещо, което трябва да се направи е почистване на стъпков мотор и внимателен преглед на маркучите, особено този за картерните газове. Като казвам преглед разбирай сваляне изцяло от колата и оглеждане и на вътрешната страна. И аз си мислех, че са ми здрави маркучите, ама се оказа, че не е баш тъй.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Така. Последвах съветите ви и разглобих всичко, почистих колектора, клапите, дебитомера и най-вече стъпковото моторче , със Carb Cleaner. Също така смених няколко маркуча , от който ТОЗИ и ТОЗИ бяха най-зле . ЕТО къде стоеше първият ( изроненият ) маркуч . На мястото му сега е този на снимката. Както виждате той беше в наи лошо състояние. Когато го махнах направо го довърших ( изрони се целият и ми остана в ръката ). Не знам към какво се свързва но щом е нещо с въздух значи е важно.Смених и още няколко, наред, да ми е мирна главата, но тези на снимките бяха в най-лошо състояние. А стъпковото моторче направо го окъпах с Carb Cleaner, а каквото остана замина за колектора и клапите.
НАБЛЮДЕНИЯ И РЕЗУЛТАТИ СЛЕД МАНИПУЛАЦИЯТА :
1. За първи път от доста време, въртя ключа и паля ( при студен старт ) , без да падат и да се клатят оборотите първите 10-15 секунди, преди да се стабилизират. Направо забиха между 880-920 (по данни от DIS) и си останаха така. Купето не тресеше, нямаше вибрации.
2. След малко тест драйв и след повторно връзване към DIS за проверка за грешки - такива не бяха отчетени. А преди дори да запаля за 1 минута, след това като направя проверка - имаше записана грешка - Oxygen Sensor - mixture too lean. Но да не бързам да се радвам, ще я покарам 1 седмица и ще "дебна" за грешки.
3. Може да се залъгвам или да си въобразявам, но сякаш колата върви повече. Но пак казвам... може да си въобразявам.
Докато се занимавах с колата, реших да погледна и въпросната ламба сонда, за какво иде реч. ЕТО я и нея. Мисля че сте съгласни че някой предишен собственик си е "играл" с нея. Също така кабела й е изключително дълъг и просто са го навили на катове и са го хванали за пода с изолир.
Та такива работи за сега.
Остава да видим дали ще има още някаква положителна промяна по колата след днешната манипулация, белким и разхода падне
НАБЛЮДЕНИЯ И РЕЗУЛТАТИ СЛЕД МАНИПУЛАЦИЯТА :
1. За първи път от доста време, въртя ключа и паля ( при студен старт ) , без да падат и да се клатят оборотите първите 10-15 секунди, преди да се стабилизират. Направо забиха между 880-920 (по данни от DIS) и си останаха така. Купето не тресеше, нямаше вибрации.
2. След малко тест драйв и след повторно връзване към DIS за проверка за грешки - такива не бяха отчетени. А преди дори да запаля за 1 минута, след това като направя проверка - имаше записана грешка - Oxygen Sensor - mixture too lean. Но да не бързам да се радвам, ще я покарам 1 седмица и ще "дебна" за грешки.
3. Може да се залъгвам или да си въобразявам, но сякаш колата върви повече. Но пак казвам... може да си въобразявам.
Докато се занимавах с колата, реших да погледна и въпросната ламба сонда, за какво иде реч. ЕТО я и нея. Мисля че сте съгласни че някой предишен собственик си е "играл" с нея. Също така кабела й е изключително дълъг и просто са го навили на катове и са го хванали за пода с изолир.
Та такива работи за сега.
Остава да видим дали ще има още някаква положителна промяна по колата след днешната манипулация, белким и разхода падне

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Нещо снимките не ги отваря. Дано си го решил този проблем окончателно 

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT
Извинявам се, бях преместил снимките в съседна папка, отново са активни 
Колкото до проблема - да , ще видим, за сега е супер.

Колкото до проблема - да , ще видим, за сега е супер.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]