Проблем с вратите когато се напекат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Проблем с вратите когато се напекат
Здравейте колеги,
От доста време имам въпросният проблем но последно време почна да се задълбочава. Когато предна дясна врата се напече на слънцето, отказва да се отвори. Всички други се отварят и затварят без проблем. Понякога, ако не е чак толкова топла, просто не хваща от първия път , но от втория си се отваря. Мине ли веднъж, после вече нема проблем. Ако се напече силно (примерно над 3-4 часа лятото) , тогава единственното решение е самата врата да се охлади и тогава магически си заработва без проблем. Когато запецне, не помага нито отваряне с ключа, нито отвътре с бутона, нито с дърпане на палчето и тогава да натиснеш за отключване, нито да дръпнеш дръжката и тогава да отключиш, нищо. Палчето просто си пада като го пуснеш. Само след като се охлади, си заработва нормално. Не му обръщах особено внимание, защото в началото докато карах 10-15 мин , се оправяше само. Но последно време вече не става и след няколко часа охлаждане. А и задна лява и тя почна да прави същия номер.
Меркал съм преди време подобна тема, но така и не можах да я намеря сега. И понеже знам, че повечето сега ще се разпишат "отваряш, почистваш и смазваш всичко", да кажа, че като тръгнах да свалям кората, се оказа, че онези белите щипки са толкова яко запецнали, че докато се усетя, отлепих кората със все щипките и я заебах така, че немах време да се разправям...
Молбата ми е, ако има колега който се е сблъсквал с точно този проблем на вратите когато се нагреят, да сподели точно какво е открил и сменил а не аз да откривам топлата вода и изпочупя всичко там. Принципно знам, че че се сваля бега, за да се достъпи машинката. Но не знам дали изобщо това е проблема и ми се щеше да се допитам до патило. Сега четох и за някакви 2 релета които отговаряли за заключване и отключване но доколкото разбрах, те са централно за всички врати. Така, че ги изключвам. Ако беше въпрос на смазване някъде, защо като се нагрее ще прави проблем. По скоро зимата би трябвало, като скове. А никога не съм имал проблем с която и да е врата зимна време (добре де, една сутрин не можах да отключа на -23 сутринта в 7 часа но това не го броим
)
Благодаря предварително на отзовалите се.
От доста време имам въпросният проблем но последно време почна да се задълбочава. Когато предна дясна врата се напече на слънцето, отказва да се отвори. Всички други се отварят и затварят без проблем. Понякога, ако не е чак толкова топла, просто не хваща от първия път , но от втория си се отваря. Мине ли веднъж, после вече нема проблем. Ако се напече силно (примерно над 3-4 часа лятото) , тогава единственното решение е самата врата да се охлади и тогава магически си заработва без проблем. Когато запецне, не помага нито отваряне с ключа, нито отвътре с бутона, нито с дърпане на палчето и тогава да натиснеш за отключване, нито да дръпнеш дръжката и тогава да отключиш, нищо. Палчето просто си пада като го пуснеш. Само след като се охлади, си заработва нормално. Не му обръщах особено внимание, защото в началото докато карах 10-15 мин , се оправяше само. Но последно време вече не става и след няколко часа охлаждане. А и задна лява и тя почна да прави същия номер.
Меркал съм преди време подобна тема, но така и не можах да я намеря сега. И понеже знам, че повечето сега ще се разпишат "отваряш, почистваш и смазваш всичко", да кажа, че като тръгнах да свалям кората, се оказа, че онези белите щипки са толкова яко запецнали, че докато се усетя, отлепих кората със все щипките и я заебах така, че немах време да се разправям...
Молбата ми е, ако има колега който се е сблъсквал с точно този проблем на вратите когато се нагреят, да сподели точно какво е открил и сменил а не аз да откривам топлата вода и изпочупя всичко там. Принципно знам, че че се сваля бега, за да се достъпи машинката. Но не знам дали изобщо това е проблема и ми се щеше да се допитам до патило. Сега четох и за някакви 2 релета които отговаряли за заключване и отключване но доколкото разбрах, те са централно за всички врати. Така, че ги изключвам. Ако беше въпрос на смазване някъде, защо като се нагрее ще прави проблем. По скоро зимата би трябвало, като скове. А никога не съм имал проблем с която и да е врата зимна време (добре де, една сутрин не можах да отключа на -23 сутринта в 7 часа но това не го броим

Благодаря предварително на отзовалите се.
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Здравей, колега!
Имам абсолютно същия проблем, който за съжаление все още не съм разрешил. Това, което направих е да сваля кората на вратата, която не се отваря. След това откачих буксата на моторчето (номер 2 на схамата):
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_0061
Малко пипкава работа е, но става.
Към нея идват 3 жички - синята е нула, а към бялата и черната идва сигнал 12V за откл/закл. При мен те бяха ОК, ти можеш да провериш при теб как е.
Така отхвърлих електрически проблем преди буксата и проблемът остава да е в моторчето.
Въпросът е, дали то може да се свали без да се разкача целия заключващ механизъм (номер 1 на схемата), защото той се държи от два болта, достъпни само при отворена врата.
Ако някой е правил тази гимнастика, ще съм много благодарен.
Имам абсолютно същия проблем, който за съжаление все още не съм разрешил. Това, което направих е да сваля кората на вратата, която не се отваря. След това откачих буксата на моторчето (номер 2 на схамата):
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_0061
Малко пипкава работа е, но става.
Към нея идват 3 жички - синята е нула, а към бялата и черната идва сигнал 12V за откл/закл. При мен те бяха ОК, ти можеш да провериш при теб как е.
Така отхвърлих електрически проблем преди буксата и проблемът остава да е в моторчето.
Въпросът е, дали то може да се свали без да се разкача целия заключващ механизъм (номер 1 на схемата), защото той се държи от два болта, достъпни само при отворена врата.
Ако някой е правил тази гимнастика, ще съм много благодарен.
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Аз също имам такъв проблем.
Казаха ми че било някаква пластмасова пишка която омеквала отбслънцето.Страх ме е да разглобя вратата да видя точно каква е и дали мога да я сменя.
Ако сте от София може да се съберем да умуваме
Казаха ми че било някаква пластмасова пишка която омеквала отбслънцето.Страх ме е да разглобя вратата да видя точно каква е и дали мога да я сменя.
Ако сте от София може да се съберем да умуваме
- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Номер "2" от схемата се маха без да се налага свалянето на механизма за отваряне на вратата, разбрах го по трудния начин
Но според мен е най добре да свалите всичко и да огледате какво се случва с механизма за отваряне на вратата, няма нищо сложно - още някое друго болтче
Машинките за централното вървят по около 10-15лв бройката втора ръка, и четирите са еднакви, така че може за проба да свалите от работеща врата

Но според мен е най добре да свалите всичко и да огледате какво се случва с механизма за отваряне на вратата, няма нищо сложно - още някое друго болтче

Машинките за централното вървят по около 10-15лв бройката втора ръка, и четирите са еднакви, така че може за проба да свалите от работеща врата

- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Когато пуснах тази тема, по погрешка я пуснах 2 пъти и помолих другата да бъде изтрита. Междувременно , един колега успя да постне в нея отговор малко преди да я изтрият, казвайки , че в общи линии проблема е в актуатора. И ако го сваля, нищо съм нямал да видя , ще си работи чудесно.
Като се нагреел, нещо вътре не работело както трябва и не можел да избута палчето. А след като се охлади и пораздурса малко (тиа дни в жегите успях да видя и това - като че ли не е толкова до охлаждане, колкото до пораздрусване, нещо което нашите чудесни пътища предлагат в изобилие) се оправя и после си работи чудесно. Та решението според него е просто да се смени.
В нета има изобилие от теми, като например :
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=648959
Проблема е, че си е хамалогия, особено ако не си го правил и не знаеш някои пинизи. А на мен лично проблема ми е , че ако преди съм имал време ей така събота да сляза и да си почопля колата на по бира с някой приятел, и да не ми пука колко време ще отиде, сега вече случая не е такъв, по ред причини. И искам просто да си реша проблема възможно най лесно и бързо за да не се окаже, че не мога да си отворя колата някъде където изобщо нема да му е нито времето, нито местото да се занимавам с тва. Затова и попитах тук.
Иначе приветствам идеята на колегата fissikela да се видим някъде и да си поиграем с тва. С удоволствие бих се присъединил. Просто не знам кога....
Като се нагреел, нещо вътре не работело както трябва и не можел да избута палчето. А след като се охлади и пораздурса малко (тиа дни в жегите успях да видя и това - като че ли не е толкова до охлаждане, колкото до пораздрусване, нещо което нашите чудесни пътища предлагат в изобилие) се оправя и после си работи чудесно. Та решението според него е просто да се смени.
В нета има изобилие от теми, като например :
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=648959
Проблема е, че си е хамалогия, особено ако не си го правил и не знаеш някои пинизи. А на мен лично проблема ми е , че ако преди съм имал време ей така събота да сляза и да си почопля колата на по бира с някой приятел, и да не ми пука колко време ще отиде, сега вече случая не е такъв, по ред причини. И искам просто да си реша проблема възможно най лесно и бързо за да не се окаже, че не мога да си отворя колата някъде където изобщо нема да му е нито времето, нито местото да се занимавам с тва. Затова и попитах тук.
Иначе приветствам идеята на колегата fissikela да се видим някъде и да си поиграем с тва. С удоволствие бих се присъединил. Просто не знам кога....
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Здравей, mmc!
Както ти писах по-горе и аз си мислех, че проблемът е в актуатора, но след няколко часа чоплене се оказа, че не е съвсем така.
Разглобих си здравата врата, за да видя какво се случва там.
Наистина, актуаторът може да бъде свален без да се разглобява цялата ключалка, но според мен, ако проблемът е в него, би трябвало да не ти работи само централното, но да можеш да отваряш с дръжката отвътре и палчето да не пада.
На мен ми прилича на проблем със самата ключалка, което не е добре, защото не мога да я сваля, докато вратата е заключена.
Ако някой има идеи, как може да се отключи врата, която не може да бъде отключена, ще съм много благодарен!
Както ти писах по-горе и аз си мислех, че проблемът е в актуатора, но след няколко часа чоплене се оказа, че не е съвсем така.
Разглобих си здравата врата, за да видя какво се случва там.
Наистина, актуаторът може да бъде свален без да се разглобява цялата ключалка, но според мен, ако проблемът е в него, би трябвало да не ти работи само централното, но да можеш да отваряш с дръжката отвътре и палчето да не пада.
На мен ми прилича на проблем със самата ключалка, което не е добре, защото не мога да я сваля, докато вратата е заключена.
Ако някой има идеи, как може да се отключи врата, която не може да бъде отключена, ще съм много благодарен!
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Колега, вратата от вътрешната дръжка е свързана за заключващия механизъм, механично. Ако ти, отваряйки врата обичайно, не можеш да я отвориш, значи възможно е свързващата "тел" да се е откачила. Другия момент е нещо в заключващия механизъм на ключалката да е забило. Ако е първото, проблема се решава лесно със свързване на връзката, след сваляне на кората. Ако е второто, механизма трябва да се смени. Поне аз не знам начин да се ремонтира. Пробвай с ключа да отключиш вратата отвън.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Здравей, Elesar74!
При мен проблемът е следния - когато дръпнеш дръжката отвътре, чопчето се вдига, но вратата не се отваря. Т.е. всичко е свързано и според мен проблемът е в механизма.
Вратата е задна, т.че и ключ няма как да вкарам. Кората си стои свалена, докато вратата е заключена не виждам начин да сменя механизма.
Що се отнася до ремонт, не виждам как ще стане, защото всичко е капсуловано.
При мен проблемът е следния - когато дръпнеш дръжката отвътре, чопчето се вдига, но вратата не се отваря. Т.е. всичко е свързано и според мен проблемът е в механизма.
Вратата е задна, т.че и ключ няма как да вкарам. Кората си стои свалена, докато вратата е заключена не виждам начин да сменя механизма.
Що се отнася до ремонт, не виждам как ще стане, защото всичко е капсуловано.
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Здравейте колеги,
Не знам дали вече сте си решили проблема , и ако да , бихте ли споделили през какво сте минали?
Ако ли не, дайте да задвижим реално уговорката да се видим и да го бистрим, както колегата @fissikela предложи.
Съвсем скоро ще стане топличко и хептен ще изревем, усещам
А и на мене междувременно и в хладно време почна да не ми се отворя от първия път. Не ми се чака хептен да блокира, че после става много по зле. Та някоя от идните седмици определено ще тръгна да го боря, по един или друг начин...
Не знам дали вече сте си решили проблема , и ако да , бихте ли споделили през какво сте минали?
Ако ли не, дайте да задвижим реално уговорката да се видим и да го бистрим, както колегата @fissikela предложи.
Съвсем скоро ще стане топличко и хептен ще изревем, усещам

А и на мене междувременно и в хладно време почна да не ми се отворя от първия път. Не ми се чака хептен да блокира, че после става много по зле. Та някоя от идните седмици определено ще тръгна да го боря, по един или друг начин...
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Проблем с вратите когато се напекат
Докато през зимата механизмите на вратите са склонни да замръзват, блокирането през лятото се обяснява с това, че в греста за всичките тези години се е натрупала прекалено много прах. При топло и сухо време, цялата тази каша успява да изсъхне.
Като решите да се видите, пригответе си ударна отвертка за сваляне на заключващия механизъм, или някой мощен винтоверт. Прочетете книжки и гледайте клипчета в youtube - кое как се разглобява - не е трудно. Досадната работа, ако ще се работи на улицата е, че трябва с нещо да закеркендечите вратата, за да не може да се отваря. Без този механизъм ще трябва да си оставите колата незаключена. Евентуално, може да спрете плътно до някоя стена или друг недвижим обект, с незаключената врата към нея.
После си отивате вкъщи, миете и почиствате механизма. Предполагам, че дори да е капсулован, с измиване и смазване нещата ще се оправят. (измиването с обезмаслител е желателно, за да отстраните старата смазка, която е полепнала с достатъчно много прах, така че ако само го напръскате с WD40 и др. подобни, ефектът ще е краткотраен.) После се постарайте да вкарате в механизма, навсякъде където е възможно, някаква водоустойчива грес. Аз слагах една българска "Литол" - купена от бензиностанцията.
Може да използвате момента, за да прегледате(притегнете) и закрепването на стъклата. На колегата ми, който кара Е39 - и двете му стъкла изпаднаха от скобите, а после падна едно досадно наместване, свързано със сваляне на корите и т.н.
Като решите да се видите, пригответе си ударна отвертка за сваляне на заключващия механизъм, или някой мощен винтоверт. Прочетете книжки и гледайте клипчета в youtube - кое как се разглобява - не е трудно. Досадната работа, ако ще се работи на улицата е, че трябва с нещо да закеркендечите вратата, за да не може да се отваря. Без този механизъм ще трябва да си оставите колата незаключена. Евентуално, може да спрете плътно до някоя стена или друг недвижим обект, с незаключената врата към нея.
После си отивате вкъщи, миете и почиствате механизма. Предполагам, че дори да е капсулован, с измиване и смазване нещата ще се оправят. (измиването с обезмаслител е желателно, за да отстраните старата смазка, която е полепнала с достатъчно много прах, така че ако само го напръскате с WD40 и др. подобни, ефектът ще е краткотраен.) После се постарайте да вкарате в механизма, навсякъде където е възможно, някаква водоустойчива грес. Аз слагах една българска "Литол" - купена от бензиностанцията.
Може да използвате момента, за да прегледате(притегнете) и закрепването на стъклата. На колегата ми, който кара Е39 - и двете му стъкла изпаднаха от скобите, а после падна едно досадно наместване, свързано със сваляне на корите и т.н.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- fissikela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 1.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525d Touring
- Мечтае да кара: Сред колегиални шофьори
- Детайли за колата: М пакет
Re: Проблем с вратите когато се напекат
mmc написа:Когато пуснах тази тема, по погрешка я пуснах 2 пъти и помолих другата да бъде изтрита. Междувременно , един колега успя да постне в нея отговор малко преди да я изтрият, казвайки , че в общи линии проблема е в актуатора. И ако го сваля, нищо съм нямал да видя , ще си работи чудесно.
Като се нагреел, нещо вътре не работело както трябва и не можел да избута палчето. А след като се охлади и пораздурса малко (тиа дни в жегите успях да видя и това - като че ли не е толкова до охлаждане, колкото до пораздрусване, нещо което нашите чудесни пътища предлагат в изобилие) се оправя и после си работи чудесно. Та решението според него е просто да се смени.
В нета има изобилие от теми, като например :
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=648959
Проблема е, че си е хамалогия, особено ако не си го правил и не знаеш някои пинизи. А на мен лично проблема ми е , че ако преди съм имал време ей така събота да сляза и да си почопля колата на по бира с някой приятел, и да не ми пука колко време ще отиде, сега вече случая не е такъв, по ред причини. И искам просто да си реша проблема възможно най лесно и бързо за да не се окаже, че не мога да си отворя колата някъде където изобщо нема да му е нито времето, нито местото да се занимавам с тва. Затова и попитах тук.
Иначе приветствам идеята на колегата fissikela да се видим някъде и да си поиграем с тва. С удоволствие бих се присъединил. Просто не знам кога....
Колега , аз чак сега забеляза.
Ти проблем с отварянето ли имаш или с отключването на вратата.?
Питам защото се споменават някви палчета ,бутони и тн...
- mmc
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с вратите когато се напекат
И все пак да завършим темата - отворих вратите, нема нищо сложно и чак толкова специфично. Дори отворих всеки един актуатор. Не видях да има някаква мръсотия вътре, която евентуално да се спече и да зацепи работата на актуатора, както колегата dreadx предположи. Всички си беха чисти и работеха чудесно като ги пробвах. Напръсках всички брави с течна грес и ми се струва, че почнаха да се движат една идея по леко. Може би това е и била истинската причина за проблема ми.
В интерес на истината, след като затворих задна дясна, само тя почна да ми прави проблем, палчето почна да се движи по бавно. Не знам защо. А допреди това немах проблем точно с нея. Не вярвам да съм объркал нещо, и то само при тази врата. Там няма кво да объркаш. Само на тази врата смених актуатора и нещата се нормализираха. От тогава насетне не съм имал проблеми с никоя врата, дори и в тези жеги.
В интерес на истината, след като затворих задна дясна, само тя почна да ми прави проблем, палчето почна да се движи по бавно. Не знам защо. А допреди това немах проблем точно с нея. Не вярвам да съм объркал нещо, и то само при тази врата. Там няма кво да объркаш. Само на тази врата смених актуатора и нещата се нормализираха. От тогава насетне не съм имал проблеми с никоя врата, дори и в тези жеги.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани