Подобряване стабилността на колата - без спортно окачване?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 06 Юли 2015, 14:16

След един уикенд извънградско с новите щанги съм леко раздвоен. Стабилноста е налице, почти не се накланя и стои като залепена на пътя. НО, возията се втвърди повече от очакваното, колата стана като картинг и подскача от най-малките неравности. Така че май съм напът да си върна оригиналните щанги.
Казвам го не за да се жалвам, а поскоро да споделя опит с други които планират същата операция. Аз просто имах илюзията че ще подобря стабилноста без да страда комфорта, нооо не се получи :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 06 Юли 2015, 15:26

Махни ги тия щанги за какво са ти :mhihi: ? Аз от две години се чудя защо като мина покрай нещо с повече от 120 и задницата изчезва а то какво се оказа :mhihi:, понеже съм бившо м43 и нямам задна стаб щанга :mhihi:
така купих колата :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.07.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от sekoy » 06 Юли 2015, 16:23

Колеги, като заговорихме за щанги, да ви попитам и аз нещо. :)
Сменям си двигателя с M50, и така и така ще си търся щанга за 6 цилиндъра мога ли да сложа от TDS?
Колата е e36 купе с мтех окачване и незнайни по височина пружини , обмислям и смяна на задната стаб. щанга пак с такава от TDS.
Очаквам вашите мнения. :) :driving: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 06 Юли 2015, 20:54

sekoy написа:Колеги, като заговорихме за щанги, да ви попитам и аз нещо. :)
Сменям си двигателя с M50, и така и така ще си търся щанга за 6 цилиндъра мога ли да сложа от TDS?
Колата е e36 купе с мтех окачване и незнайни по височина пружини , обмислям и смяна на задната стаб. щанга пак с такава от TDS.
Очаквам вашите мнения. :) :driving: :bchug:

Според realoem ТУК става. Но няма смисъл да слагаш от TDS освен ако не е м техник. :driving:
stabilizirashta shtanga.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.07.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от sekoy » 07 Юли 2015, 16:57

Haddess написа:
sekoy написа:Колеги, като заговорихме за щанги, да ви попитам и аз нещо. :)
Сменям си двигателя с M50, и така и така ще си търся щанга за 6 цилиндъра мога ли да сложа от TDS?
Колата е e36 купе с мтех окачване и незнайни по височина пружини , обмислям и смяна на задната стаб. щанга пак с такава от TDS.
Очаквам вашите мнения. :) :driving: :bchug:

Според realoem ТУК става. Но няма смисъл да слагаш от TDS освен ако не е м техник. :driving:
stabilizirashta shtanga.png

Мерси много колега! :yes:
Ще си търся предна Мтехник от 6-так 25.5мм :), задната ми е 18мм, нея няма да я сменям.
ПП. А някой знае ли защо на 4 цилиндровите Мтехника е 26мм (повече от на 6-таците). :kuku: :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 07 Юли 2015, 21:12

sekoy написа:
Haddess написа:
sekoy написа:Колеги, като заговорихме за щанги, да ви попитам и аз нещо. :)
Сменям си двигателя с M50, и така и така ще си търся щанга за 6 цилиндъра мога ли да сложа от TDS?
Колата е e36 купе с мтех окачване и незнайни по височина пружини , обмислям и смяна на задната стаб. щанга пак с такава от TDS.
Очаквам вашите мнения. :) :driving: :bchug:

Според realoem ТУК става. Но няма смисъл да слагаш от TDS освен ако не е м техник. :driving:
stabilizirashta shtanga.png

Мерси много колега! :yes:
Ще си търся предна Мтехник от 6-так 25.5мм :), задната ми е 18мм, нея няма да я сменям.
ПП. А някой знае ли защо на 4 цилиндровите Мтехника е 26мм (повече от на 6-таците). :kuku: :lol:


Това могат да ти отговорят само инжинерите на БМВ, като цяло те са по плитки най вероятно затова :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 08 Юли 2015, 0:30

Моята оригиналната е 24.5мм а тази която сложих от 330 е 24мм. Но оригиналната е куха тръба, а другата е плътно желязо. Предполагам и при теб е същото.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 08 Юли 2015, 7:54

При е36 и на 316 и на 320-328 нормалната и м техник са плътни няколко пъти търкам и боядисвам...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от zafirovp » 17 Юли 2015, 16:45

При -3 градуса кембър и сток окачване във перфектно състояние колата е като залепена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Dirty M5 driveR » 18 Юли 2015, 7:12

Малко ми е трудно да възприема как така с по-дебелите щанги колата на колегата подскача толкова. По-скоро бих казал, че амортисьорите му не отговарят на твърдостта пружини, с които е колата (ако изобщо има афтърмаркет, че не разбрах). Това е грешката на една камара хора, които от желание да имат по-стегната и стабилна кола я смъкват с някакви твърди пружини на оригинални амортисьори и тя става скоклива. Като дойде някой завой за 100-120 и не може и да става дума да влезеш в него. Да не говорим за по-големите. Истината е в добрия амортисьор - да позволява колата да кляка добре, когато я натискаш и й подаваш газ в завоя, но и после да противодейства на пружинината, която се мъчи да върне окачването в изходно положение. Затова на скъпите окачвания всичко това се регулира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 25 Юли 2015, 22:22

Всичко по колата ми е сток.
Отпред съм сложил плътни тампони на носачите (не полиуретанови), просто усилени плътни, а не оригиналните хидравлични. Амортисьорите отпред са на 1г. Закс, газови, НЕспортни, като поведение не намирам разлика с оригиналните преди това (докато бяха здрави разбира се). Пружините са оригиналните.
Отзад са оригиналните амортисьори, но пружините са нови, отново НЕспортни.
Като казвам, че подскача, не казвам че не е стабилна. Просто загубата на комфорт не ми допада. Иначе е като залепена и неусетно вдигах по-високи скорости на участъци които минавам многократно от години насам. Така че накратко - просто очаквах да подобря стабилността без да загубя комфорта, но не стана :) Ако на някой му трябват щанги от 330 да се обади :)))
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 4.10.2009
Местоположение: Попово
Пол: Мъж
Кара: Е36 318ис
Мечтае да кара: М3-ка

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от jujko88 » 26 Юли 2015, 20:46

Извинявам се за тъпият въпрос но какво точно преставлява този x-brace от кабрио

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Vanqu1sh » 26 Юли 2015, 20:50

Ето това е
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook