Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kalin899 » 25 Юни 2015, 22:28

Здравейте. От скоро съм горд собственик на BMW 316I Compact, 102HP, 1.6, 1995г, бензин, 275 000км, спортно окачване.Това ми е и първата кола ако трябва да съм честен. Много хора ме критикуваха, че съм си взел БМВ за първа кола, че харчела много и не знам си какво още. Но аз съм твърдо решен да стегна моята и да си я карам, пък хората да си говорят каквото искат.
Та по същество :

Въпрос №1 : Още като я вземах бях наясно със някой проблеми който има колата, а именно един от тях е издъхнал преден десен амортисьор. Колата е със спортно окачване, както споменах по-горе в описанието. Мина ли през , легнал полицай, дупка или каквато и да е неравност по пътя, не намаля ли скоростта, 99.99% от случаите удрям пода в земята. Вече имам доста "попадения" , така да се каже и се притеснявам да не я потроша. Възможно ли е въпреки спортното окачване , целият проблем да идва главно от издухания амортисьор / амортисьори ( може и левия да е заминал не се знае , понеже също пружинирам много) ?

Въпрос № 2 : Когато съм във движение се чува някакво виене Това виене съм го чувал безброй пъти през годините, докато съм се возил като пътник в чужди коли. И винаги са ми отговаряли - ЛАГЕРИ. Въпросът ми е спешно ли трябва да обърна внимание на тези лагери и това виене породено от тях , какви са проблемите които мога да очаквам ако не ги сменя веднага? И най-вече - скъп ли е ремонта им?
Въпрос № 3 : Колата е на доста километри, ясно ми е че не е първа младост, но все пак освен горе посочените проблеми, какви други мога да очаквам в близкото бъдеще? Какви съвети можете да ми дадете? Един познат монтьор ми казваше нещо за скоростна кутия.... друг ми казваше за накладки.... спирачки.... трети ми казваше за ремъци, хидравлики.... какво ли още не.... търся най-важното в случая, за да я стегна и да я карам спокойно.Всичко второстепенно ще го правя постепенно. Пари че ще се хвърлят - то е ясно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от M10 » 26 Юни 2015, 0:07

;)
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:26, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 2.09.2011
Местоположение: София/Карлово
Пол: Мъж
Кара: с волан от М5
Мечтае да кара: Scott Gambler 730

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от marto7067 » 26 Юни 2015, 0:28

Добре дошъл!
Виенето на лагера е субективно понятие и трябва да се види от човек, който разбира и ти е познат/приятел...но тръгнал ли е-сменяй.
Обслужи си мотора, смени си окачването с нормално-оригинално или ако имаш кинти с такова по твой избор, но да не е некой кенеф(за 300лв 4 аморт.-чисто нови+пружини), прегледай спирачките...сипвай и карай, те проблемите сами ще се "обадят".
Безаварийно!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от michev » 26 Юни 2015, 1:05

Закарай колата при майстор запознат с материята и модела, че спортно окачване е страшно относително понятие, и всеки го разбира различно. С окачване и спирачки не бива да се правят компромиси.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kalin899 » 26 Юни 2015, 7:16

Значи окачването е заминало? Бях се ориентирал да сменям два предни амортисьора... но май ще се ориентирам към цяло окачване + тях :)
Какви пари вървят + ремонта ( горе-долу ) окачване за моето БМВ?
И друг въпрос : възможно ли е да сменя сега амортисьорите отпред, а по нататък стоково окачване , като запазя новите си амортисьори ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M1

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от peshobmw » 26 Юни 2015, 8:59

Е36 е благодарен автомобил, стига да се обслужва, прави на време.
За части се обърни към колегата laviatan цените ще ти харесат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от Missing » 26 Юни 2015, 10:18

kalin899 написа:Значи окачването е заминало? Бях се ориентирал да сменям два предни амортисьора... но май ще се ориентирам към цяло окачване + тях :)
Какви пари вървят + ремонта ( горе-долу ) окачване за моето БМВ?
И друг въпрос : възможно ли е да сменя сега амортисьорите отпред, а по нататък стоково окачване , като запазя новите си амортисьори ?


Смяната на окачването е по 20-25 лева на амортисьор. Поне на мен толкова ми взеха преди няколко месеца като сменях...
Най-добре си го смени цялото (предни + задни и пружини). И аз така удрях "пода" през неравностите ако не намаля и не мина на първа с предишното "спортно" оТкачване... :mhihi:
За пари зависи какво искаш... Возих се скоро на Е36 с окачване SACHS.. Возията и поведението на пътя бяха супер... :yes: По спомен като ги проверявах предните бяха по 150 лева парчето без пружини за 318ис. :paranoid:
Само внимавай къде ходиш, че на някой места само за смяна на тампон на задния амортисьор взимат по 80 лева... :bang:
За лагер главина за труд взимат между 30 и 50 лева в различните сервизи...
Частите или mitaka7 (много коректен човек и дава много добри цени), или laviatan. :wave:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от eekset » 26 Юни 2015, 10:29

аз не си смених лагера навреме и после сменях и главина - 50-70лв няква що годе сносна (SWAG)
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от Haddess » 26 Юни 2015, 10:43

kalin899 написа:Здравейте. От скоро съм горд собственик на BMW 316I Compact, 102HP, 1.6, 1995г, бензин, 275 000км, спортно окачване.Това ми е и първата кола ако трябва да съм честен. Много хора ме критикуваха, че съм си взел БМВ за първа кола, че харчела много и не знам си какво още. Но аз съм твърдо решен да стегна моята и да си я карам, пък хората да си говорят каквото искат.
Та по същество :

Въпрос №1 : Още като я вземах бях наясно със някой проблеми който има колата, а именно един от тях е издъхнал преден десен амортисьор. Колата е със спортно окачване, както споменах по-горе в описанието. Мина ли през , легнал полицай, дупка или каквато и да е неравност по пътя, не намаля ли скоростта, 99.99% от случаите удрям пода в земята. Вече имам доста "попадения" , така да се каже и се притеснявам да не я потроша. Възможно ли е въпреки спортното окачване , целият проблем да идва главно от издухания амортисьор / амортисьори ( може и левия да е заминал не се знае , понеже също пружинирам много) ?

Въпрос № 2 : Когато съм във движение се чува някакво виене Това виене съм го чувал безброй пъти през годините, докато съм се возил като пътник в чужди коли. И винаги са ми отговаряли - ЛАГЕРИ. Въпросът ми е спешно ли трябва да обърна внимание на тези лагери и това виене породено от тях , какви са проблемите които мога да очаквам ако не ги сменя веднага? И най-вече - скъп ли е ремонта им?
Въпрос № 3 : Колата е на доста километри, ясно ми е че не е първа младост, но все пак освен горе посочените проблеми, какви други мога да очаквам в близкото бъдеще? Какви съвети можете да ми дадете? Един познат монтьор ми казваше нещо за скоростна кутия.... друг ми казваше за накладки.... спирачки.... трети ми казваше за ремъци, хидравлики.... какво ли още не.... търся най-важното в случая, за да я стегна и да я карам спокойно.Всичко второстепенно ще го правя постепенно. Пари че ще се хвърлят - то е ясно :)


Браво за напористот поведение колега бмв си е супер за първа кола :mhihi: който каквото иска да говори !

Така по въпрос №1: Зависи с какво окачване си като размери но да изтървал амортисьор ще ти направи металните праговете като М може и по зле и после ще се биеш :dummy: .

№2 лагер главина вие като все едно си в трамвая :mhihi: сменяй навреме защото си е опасно но отиди на сервиз да констатират това ли е точно и коя е не са много скъпи и при БМВ се сменят лесно.

№3 Това е много субективно и зависи как караш колата, скорстна кутия ако я шпориш мното и вкарваш скороститите хамалската отиват синхронизаторите най вече на 2 ра :mhihi: , хидравличната система е малко кекава сменяш маслото ако не си го сменил + разширителния съд задължително с нов!С ремъците не съм чувал да имат проблеми най много някоя ролка да вие не са скъпи 20-30 лв не се плаши. Най важното ти е да я обслужваш на време ( термостат водна помпа задължително метална защото има едни гадни пластмасови свещи масла филтри и накладки и си карай колицата :guitarist: )

Laviatan бок :bowdown: :bowdown: :mhihi:

Много безаварийни км.! :bchug:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kalin899 » 27 Юни 2015, 0:00

Адски благодаря за бързите и точни мнения! Значи следващите два ремонта които ще направя са окачване + да погледна лагера/лагери.

А едно друго питане : BMW E36 316I IDLE RPM problem . В нормалният режим на работа ли съм или е нещо на което трябва да обърна внимание?
Преди беше по - зле. Оборотите падаха много повече, дори гаснеше понякога. Смених тоя маркуч които води до стъпковото моторче СНИМКА и сега нещата са по-добре ( от клипа се вижда ) но сякаш пак има нещо..... там вие ще кажете, по ги чувате от мен нещата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 18.08.2007
Пол: Мъж

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от Sea Eagle » 27 Юни 2015, 3:19

Здрасти колега. Мотора ти е М43, както и моя.

Мой съвет, освен нещата които ти споменаха колегите, смени всички малки мъркученца за въздух (около, зад и под всмукателния колектор.) търси точния диаметър, супер евтини са, но ще си доволен и спокоен.

Има едно водно тяло (гумирана пластмаса тръба някаква) под всмукателните колектори (като водна рейка). 20-22лв е, бас държа че не е сменяна и сълзи/капе от там. Моята изглеждаше Ок, но като я пипнах, парче от нея остана в скобата на един мъркуч. И от долу беше напукана и сълзеше. Върви с О-пръстенче, задължително го търсете по ViN номера зада излезе точното О-пръстенче, че инъче уж пасва но тече от там, не ме питай от къде знам. Но най-най-най накрая спрях тая дразнеща лека загуба на антифриз, която вече не знаех от къде е.

М43 мотора ти, точно зад блока (трудно се бърка) има един гумен тройник. 16лв струва оригинален, смяната е малко играчка, но го направи защото с годините старее, напуква се и се разпада точно когато най-малко очакваш. Губи антифриз от там. (Той разпределя антифриза към парното в купето). За смяната може и да ти вземат 30-тина че трудно се бърка там.

Гарнитурка има една, между всмукателните колектори и мотора. 20-24лв беше, но :shock: как утихна в купето, след смяната и не е за вярване. Старата беше смазана и липсваше парче в долния и край. :idea:

Маслото в ск. кутия е 1.1литра. Трябва да бъде ATF D2. опаковка 1л. ATF D2 в BMW e 22лв. Кой знае кога е сменяно т'ва нещо последно. 10тина минутки работа е. ;)

Ако мотора ти е олят от долу с масло, не бързай да влизаш във филм семеринги на кол.вал, и гарнитура на картер.
90% от случеите са си здрави, теча идва от долу на тялото, в което се поставя масления филтър. Води се гарнитура на клапан на маслено тяло. 15лв струва има и пръстенче към нея. (на друго място ми искаха 30лв, но я нямаха в наличност). Мотора ми беше олят, доста к'во ли не ми разправяха.. Имаше тука тема със снимки наскоро - видях я, и веднага погледнах моята точно там и се убедих. Смених я, и от тогава нямам грам масълце под колата, а мотора отдолу е сух и чист.

Прегледайте внимателно спирачите мъркучи.. напукват се, по принцип издържат много, но е опасно. Евтини са.

Нещата които съм изброил, наскоро ги сменях. От колата сваляха оригиналните такива... смятай колко време са държали. Но всяка част си има ресурс. И страшно се радвам че се заиграх с тези нещица, и ми ги смениха, и съм мн. доволен но най-вече - спокоен.
С навъртането на километрите такива нещица се обаждат, не бива да те дразнят, нормално е. Сменяй смело, че ако не са, скоро ще се обадят, карай си колицата и си свиркай. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kalin899 » 27 Юни 2015, 9:25

Благодарско Sea Eagle.
Всичко това което го изброи ще го погледна незабавно.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kalin899 » 03 Юли 2015, 19:14

Взех си амортисьори Mayle. Ще ми ги слагат утре и ще пиша отзиви как е след смяната :).
Наблюдава се друг проблем обаче. Оборотите ми тея дни при палене сутрин са около 1200 - 1300. Досега никога не са били толкова (винаги като на клипчето по - горе което споделих ).
Нормално ли е това или трябва да обърна по голямо внимание?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 28.07.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M50B20 | Peugeot 308 HDI
Мечтае да кара: E36 or E46 Turbo 500+
Детайли за колата: Има Шпер | Френска и чуплива

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от sekoy » 07 Юли 2015, 23:28

kalin899 написа:Взех си амортисьори Mayle. Ще ми ги слагат утре и ще пиша отзиви как е след смяната :).
Наблюдава се друг проблем обаче. Оборотите ми тея дни при палене сутрин са около 1200 - 1300. Досега никога не са били толкова (винаги като на клипчето по - горе което споделих ).
Нормално ли е това или трябва да обърна по голямо внимание?

Не се шашкай. :yes:
Моят котур (M43B16), като го запаля се форсира между 1300-1500, и после плавно си падат на 1000 (като загрее падат под 1000)
Сподели впечатления от амортисьорите, оправи ли се това удряне в земята? :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпроси относно 20 годишно BMW 316I COMPACT

Мнение от kdl » 08 Юли 2015, 1:35

Това ми е трудно да го осмисля дори...
как така удря пода в земята? коя част на пода? :)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook