Форсира се сама (ВИДЕО)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Форсира се сама (ВИДЕО)
Някой колега може ли да каже от какво се получава това и какво мога да разкачам или закачам, за да тествам в такъв момент откъде идва проблема.
Форсирането не е само на празен ход. Случва се и в движение. Там се проявава под формата на стабилно поддържани обороти. Намаляш със спирачката скоростта, и като пуснеш спирачката тя си ускорява до оборотите, до които е решила да вдига.
Дебитомера вече е сменен, но проблема не се маха.
Форсирането не е само на празен ход. Случва се и в движение. Там се проявава под формата на стабилно поддържани обороти. Намаляш със спирачката скоростта, и като пуснеш спирачката тя си ускорява до оборотите, до които е решила да вдига.
Дебитомера вече е сменен, но проблема не се маха.
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Според мен има 2 отделни проблема:
1. Високите обороти. За тях аз залагам на жилото на газта, някъде засяда и блокира в натиснато положение. Другият вариант е дроселовата клапа да не успява да се затвори, докъдето трябва.
2. Менене на оборотите. Стъпков мотор, проблем с вакуум, ламбда сонда и т.н., но няма смисъл да се търси преди да бъде оправен проблем 1.
1. Високите обороти. За тях аз залагам на жилото на газта, някъде засяда и блокира в натиснато положение. Другият вариант е дроселовата клапа да не успява да се затвори, докъдето трябва.
2. Менене на оборотите. Стъпков мотор, проблем с вакуум, ламбда сонда и т.н., но няма смисъл да се търси преди да бъде оправен проблем 1.
Последна промяна PeReZ на 05 Юли 2015, 11:59, променена общо 1 път
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
На Е46-цата си бях дръпнал жилото на газта (че ме мързеше да влизам до колата) и беше мръднало (тръгнало да се вади, от някаква стойка
) и се получаваше същото
Прегледай жилото около дросела 



Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Nedko Anev написа:На Е46-цата си бях дръпнал жилото на газта (че ме мързеше да влизам до колата) и беше мръднало (тръгнало да се вади, от някаква стойка) и се получаваше същото
Прегледай жилото около дросела
Колега, в какъв смисъл си дръпнал жилото на газта?
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
PeReZ написа:Според мен има 2 отделни проблема:
1. Високите обороти. За тях аз залагам на жилото на газта, някъде засяда и блокира в натиснато положение. Другият вариант е дроселовата клапа да не успява да се затвори, докъдето трябва.
2. Менене на оборотите. Стъпков мотор, проблем с вакуум, ламбда сонда и т.н., но няма смисъл да се търси преди да бъде оправен проблем 1.
В по-голяма степен от времето, колата си поддържа нормални обороти. Дори дни минават и виско е наред. От време на време го прави това. Вчера, когато заснех видеото, колата почна да го прави и по някое време се успокои, но на малко по-виски обороти, близки до 1000. Да кажем около 800, 900. Аз отворих капана на колата, и подадох газ от жилото до дросела и веднага след това започна да прави това на видеото.
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
В буквален исках да дам газ и дръпнах жилото вместо да влизам вътре в колата да давам газ от педала 

- peshobmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M1
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
peshobmw написа:TPS
Един път, когато колата пак беше така, отворих капака и извадих буксата на TPS-а така, докато се форсираше, но нищо не се промени. Остана да се форсира. В такъв случай, все още ли е възможно да е от него?
- peshobmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M1
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
IFace написа:peshobmw написа:TPS
Един път, когато колата пак беше така, отворих капака и извадих буксата на TPS-а така, докато се форсираше, но нищо не се промени. Остана да се форсира. В такъв случай, все още ли е възможно да е от него?
Тогава свали мотора за празния ход и виж дали не е забил в отворено положение,подай му 12волта и виж какво се случва.
тпс-а е добре да се премери.
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
peshobmw написа:IFace написа:peshobmw написа:TPS
Един път, когато колата пак беше така, отворих капака и извадих буксата на TPS-а така, докато се форсираше, но нищо не се промени. Остана да се форсира. В такъв случай, все още ли е възможно да е от него?
Тогава свали мотора за празния ход и виж дали не е забил в отворено положение,подай му 12волта и виж какво се случва.
тпс-а е добре да се премери.
Когато заснех видеото, когато изключих мотора, за да не се форсира така, чух как моторчето щракна. Значи е работило в тоя момент. Ще проверя как се замерва датчика или направо ще го сменя като видя и жилото, както предположи колега по-горе.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
IFace написа:
Когато заснех видеото, когато изключих мотора, за да не се форсира така, чух как моторчето щракна. Значи е работило в тоя момент. Ще проверя как се замерва датчика или направо ще го сменя като видя и жилото, както предположи колега по-горе.
А защо не направиш една компютърна диагностика (ако не си ) , може да си спестиш , доста упражнения .....
- Бобито
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Детайли за колата: 318ti M-technik
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Колега, ако оправиш проблема пиши от какво е било, че и моята ис-ка прави подобни аномалии.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Една от причините може да е пропуск на допълнителен въздух или пипана дроселова клапа.
Допълнителния въздух вдига оборотите, а ТПС-а казва на компа да управлява горивото и моторчето да ги сваля, и после пак нагоре, и така докато ти скъса нервите.
Так беше поне на по-старите Мотроници.
Допълнителния въздух вдига оборотите, а ТПС-а казва на компа да управлява горивото и моторчето да ги сваля, и после пак нагоре, и така докато ти скъса нервите.
Так беше поне на по-старите Мотроници.
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Правих диагностика - нищо. Диагностиката не показваше и проблем в дебитомера, но аз имах проблем. Колега от форума ми даде да тествам с негов и колата се оправи. Със сигурност ще напиша решението иначе бадева има форум.
Никой не я е пипал клапата от как аз карам колата, а този проблем все да се случва последните 10, 11 месеца. Прави го съвсем случайно. Скоро смених гуфрето след дебитомера, но все тая. иначе гуфрето чисто ново от Дару Кар струва 32 лв или нещо такова. Направо е престъпление да се ползва старо.
Трябва някой майстор да огледа клапата. Или да се почисти по-скоро.
Lenco написа:Една от причините може да е пропуск на допълнителен въздух или пипана дроселова клапа.
Допълнителния въздух вдига оборотите, а ТПС-а казва на компа да управлява горивото и моторчето да ги сваля, и после пак нагоре, и така докато ти скъса нервите.
Так беше поне на по-старите Мотроници.
Никой не я е пипал клапата от как аз карам колата, а този проблем все да се случва последните 10, 11 месеца. Прави го съвсем случайно. Скоро смених гуфрето след дебитомера, но все тая. иначе гуфрето чисто ново от Дару Кар струва 32 лв или нещо такова. Направо е престъпление да се ползва старо.
Трябва някой майстор да огледа клапата. Или да се почисти по-скоро.
Re: Форсира се сама (ВИДЕО)
Елиминирани са:
1) TPS - просто го изключих. Пак се получи да ми се вдигат оборотите и без него.
2) Ламбда сонда - пак така - изключих я и си карам. Пак се вдига и се намаляват сами.
3) Дебитомер и гофре. Сменени. И със старите и с новите оборотите все се вдигат и намаляват.
Днес колата ме остави 4 пъти в задръстването между Созопол и Бургас. Много неприятно. Толкова коли имаше, че не можех да отворя шофьорската врата да изляза. А бях отбил на банкета. Изнервих се космично. Сякаш колата се дави. Естествено при форсиране. Особено, когато съм на по-ниски обороти. Спирам. 18-ти бушон се вади, издухвам бензина, сядам, паля. Ако колата не се форсира при палене, тръгвам. Ако се форсира, се дави.
Ако някой има идея да казва. Следва изключване на стъпков мотор...
Така. Мисля, че елиминирах и стъпков мотор - изключих и карах така 3 дена. На чвтвъртия пак започна постоянното вдигане на обороти. Едвам се добрах до гаража. Там таман спирам и гледам държи едни 1000 оборота. Излизам стискам маркучи, подръпвам ги, мърдам гофре, изкючвам всички температурни датчици, клатих и стисках маркучите от вакуумния клапан, оборотите стоят 1000 и не мога да ги разклатя. Изгасих колата. Запалих и оборотите паднаха на 600 и си стоят стабилно все едно нищо не е било. Работата е вече отчайваща.
1) TPS - просто го изключих. Пак се получи да ми се вдигат оборотите и без него.
2) Ламбда сонда - пак така - изключих я и си карам. Пак се вдига и се намаляват сами.
3) Дебитомер и гофре. Сменени. И със старите и с новите оборотите все се вдигат и намаляват.
Днес колата ме остави 4 пъти в задръстването между Созопол и Бургас. Много неприятно. Толкова коли имаше, че не можех да отворя шофьорската врата да изляза. А бях отбил на банкета. Изнервих се космично. Сякаш колата се дави. Естествено при форсиране. Особено, когато съм на по-ниски обороти. Спирам. 18-ти бушон се вади, издухвам бензина, сядам, паля. Ако колата не се форсира при палене, тръгвам. Ако се форсира, се дави.
Ако някой има идея да казва. Следва изключване на стъпков мотор...
Така. Мисля, че елиминирах и стъпков мотор - изключих и карах така 3 дена. На чвтвъртия пак започна постоянното вдигане на обороти. Едвам се добрах до гаража. Там таман спирам и гледам държи едни 1000 оборота. Излизам стискам маркучи, подръпвам ги, мърдам гофре, изкючвам всички температурни датчици, клатих и стисках маркучите от вакуумния клапан, оборотите стоят 1000 и не мога да ги разклатя. Изгасих колата. Запалих и оборотите паднаха на 600 и си стоят стабилно все едно нищо не е било. Работата е вече отчайваща.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани