Подобряване стабилността на колата - без спортно окачване?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Vanqu1sh » 30 Юни 2015, 22:25

Разбрах какво имаш предвид :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 30 Юни 2015, 22:55

Lenco написа:Щанги от 6 на 4-и цилиндъра стават, обратно, не. На 316/318 са 22,5мм, на 6-цилиндровите 24,5 (23,5).
Предната на е46/м3 е 26мм и става на нормално е46, задните не са съвместими.

Значи за отпред търся М щанга, но за отзад не разбрах точно. Не мога да сложа М или не мога никаква друга освен оригиналната? Надявам се поне да става от 330д...
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от M10 » 30 Юни 2015, 23:18

.
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:23, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 11.08.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: M3 & 320i

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от kpa » 30 Юни 2015, 23:22

Грешка

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Lenco » 01 Юли 2015, 8:59

Отзад стандартните са 15 и 18мм, на м3 е 21,5мм, но формата е по-различна и не става.
Предните са еднакви, тази от м3 е с по-прави уши, там където се захваща биалетката, но няма проблем, поне при мен се получи, разбира се трябва да я вземеш със захващащите скоби и тампоните.
Не успях да усетя точно разликата, щот я натиснах с още два цилиндъра, но колата върви приятно с оригиналното спортно окачване.
По щатските форуми има доста теми. Там правят различни опити с качествени афтърмаркет пружини, амортисьори и щанги. Резултатите са интересни.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 01 Юли 2015, 9:21

Lenco написа:Отзад стандартните са 15 и 18мм, на м3 е 21,5мм, но формата е по-различна и не става.
Предните са еднакви, тази от м3 е с по-прави уши, там където се захваща биалетката, но няма проблем, поне при мен се получи, разбира се трябва да я вземеш със захващащите скоби и тампоните.
Не успях да усетя точно разликата, щот я натиснах с още два цилиндъра, но колата върви приятно с оригиналното спортно окачване.
По щатските форуми има доста теми. Там правят различни опити с качествени афтърмаркет пружини, амортисьори и щанги. Резултатите са интересни.

захващащите скоби са еднакви за всичи предни стабилизиращи щанги realoem link
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Lenco » 01 Юли 2015, 9:45

Точно така, грешката е моя, само тампоните са различни.
Принципно за е46 коментираме, не знам защо тук, но ...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 24.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 3 литра.. компот

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от edimen » 01 Юли 2015, 9:58

bum_bum написа:Със сигурност, но една кола само с Кони да речем и стандартните пружини ще е по-мека отколкото същата кола с 60/40 и стандартните амортисьори.


Стига сега, 60/40 на стандартни амортесьори си е доста тъпа комбинация :yes: Все пак човека иска да е по-близо до "меката страна на нещата"(комфортното возене) и да сложи толкова ниски пружи си е тъпа идея. Пружините при всеки случай ще са по-евтини от амортесьори, а да кажем кони да се кара на сток височина не е препоиръчително. Най-добрия вариант е билщайн Б6 със сток пружина или по-ниски пружини на сток амортесьори. Мога да препоръчам от опит комбинация като приятно и стегнато возене H&R Comfort 30/15 и сток амортисьори.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 11.08.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: M3 & 320i

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от kpa » 01 Юли 2015, 10:06

Lenco написа:Точно така, грешката е моя, само тампоните са различни.
Принципно за е46 коментираме, не знам защо тук, но ...


Щом коментираме за е46, да се включа и аз.
Предна от м3 става, но е препоръчително да сложиш регулируеми биалетки. Става и с оригиналните, но има малко усукване при пълен завой и има шанс да се изкривят.
Най-дебелата оригинална задна е от 330 кабрио със спорт пакет до 2001(не съм сигурен за годината, но беше от първите модели).
С тази комбинация си запазваш почти същия процентен баланс отпред и отзад като неутрализираш малко от усукването на купето.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.07.2008
Пол: Мъж
Кара: E36
Мечтае да кара: Е36

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от gadn » 01 Юли 2015, 18:36

захващащите скоби са еднакви за всичи предни стабилизиращи щанги realoem link


аз ли бъркам или от realoem излиза , че по-дебелата предна щанга е за м-тех окачавне(25.5мм), а тази за М3 е по-тънка (22.5мм) даже и от стандартната за 6 цил. (24мм)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Vanqu1sh » 01 Юли 2015, 19:57

gadn написа:
захващащите скоби са еднакви за всичи предни стабилизиращи щанги realoem link


аз ли бъркам или от realoem излиза , че по-дебелата предна щанга е за м-тех окачавне(25.5мм), а тази за М3 е по-тънка (22.5мм) даже и от стандартната за 6 цил. (24мм)

Така е защото на М3 е с дълга биалетка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 02 Юли 2015, 23:49

Днес сложих щанги от 330, съответно 24мм отпред и 18мм отзад. Определено се накланя много по-малко, но имам усещането че предницата леко се вдигна. Оставих си моите биалетки (макар щангата да си дойде със здрави биалетки). Да не би да има нещо което пропускам ?
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Haddess » 02 Юли 2015, 23:58

pimpo написа:Днес сложих щанги от 330, съответно 24мм отпред и 18мм отзад. Определено се накланя много по-малко, но имам усещането че предницата леко се вдигна. Оставих си моите биалетки (макар щангата да си дойде със здрави биалетки). Да не би да има нещо което пропускам ?

Не съм на ясно с е46 но няма логика в това което казваш колега.Стабилизиращата щанга трябва да е по дебела не по дълга :conf:
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от Lenco » 03 Юли 2015, 9:01

pimpo написа:Днес сложих щанги от 330, съответно 24мм отпред и 18мм отзад. Определено се накланя много по-малко, но имам усещането че предницата леко се вдигна. Оставих си моите биалетки (макар щангата да си дойде със здрави биалетки). Да не би да има нещо което пропускам ?

Най-вероятно се заблуждаваш, биалетките от 316 до м3 са еднакви.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Подобряване стабилността на колата - без спортно окачван

Мнение от pimpo » 03 Юли 2015, 10:17

Да, прави сте, днес вече го нямам това усещане :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook