Смяна на маслото на автоматик е90?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- kristiancho
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 6.02.2014
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530d LCI
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Здравейте.
Карам е91 320d 2006 г. на 198000 км., автомат. Карам я от около една година или 14000 км. Колата я взех от приятел, първия и собственик. Никога не е сменял маслото в скоростите. Преди около месец установих, че имам теч от картера. Не знам колко масло е изтекло, но на ниски обороти между първа, втора и трета предавка се усеща леко ритане. След дълго четене в интернет, консултации с майстори и т.н. достигнах до извода, че маслото на тези коли се сменя на около 80000 км. с оглед удължаване живота на кутията. В Auto Bavaria ми казаха, че за смяната са необходими 7 л. масло ZF lifeguard6 /около 38 лв. за литър е цената/. От Gemini4 ми искат 720 лв. като твърдят, че са нужни над 7 литра мало, за да се направи пълно източване, включително промивка, за да се напълни цялата кутия, турбото, тръбите и охладителя с ново масло, което ставало само с машина. От Dunev Motorsport ми искат 780 лв. за същото, пак с машина. От Mirafiori ми искат около 900 лв. В крайна сметка си намерих картер-филтър + 7 литра масло + фтулка /всичко на ZF/ за под 500 лв. и в събота отивам да го сменям при едни момчета - 100 лв. е труда. Като се има предвид, че колата е на 200000 км. и до сега не е сменяно, с новия картер-филтър без течове и пресни 7 литра масло, ако ще и 2 литра старо масло да останат в кутията, пак няма да се наложи смяна поне още 60-70000 км., което са 5 години.
Карам е91 320d 2006 г. на 198000 км., автомат. Карам я от около една година или 14000 км. Колата я взех от приятел, първия и собственик. Никога не е сменял маслото в скоростите. Преди около месец установих, че имам теч от картера. Не знам колко масло е изтекло, но на ниски обороти между първа, втора и трета предавка се усеща леко ритане. След дълго четене в интернет, консултации с майстори и т.н. достигнах до извода, че маслото на тези коли се сменя на около 80000 км. с оглед удължаване живота на кутията. В Auto Bavaria ми казаха, че за смяната са необходими 7 л. масло ZF lifeguard6 /около 38 лв. за литър е цената/. От Gemini4 ми искат 720 лв. като твърдят, че са нужни над 7 литра мало, за да се направи пълно източване, включително промивка, за да се напълни цялата кутия, турбото, тръбите и охладителя с ново масло, което ставало само с машина. От Dunev Motorsport ми искат 780 лв. за същото, пак с машина. От Mirafiori ми искат около 900 лв. В крайна сметка си намерих картер-филтър + 7 литра масло + фтулка /всичко на ZF/ за под 500 лв. и в събота отивам да го сменям при едни момчета - 100 лв. е труда. Като се има предвид, че колата е на 200000 км. и до сега не е сменяно, с новия картер-филтър без течове и пресни 7 литра масло, ако ще и 2 литра старо масло да останат в кутията, пак няма да се наложи смяна поне още 60-70000 км., което са 5 години.
- vanka7a
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 29.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
- Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
kristiancho написа:Здравейте.
Карам е91 320d 2006 г. на 198000 км., автомат. Карам я от около една година или 14000 км. Колата я взех от приятел, първия и собственик. Никога не е сменял маслото в скоростите. Преди около месец установих, че имам теч от картера. Не знам колко масло е изтекло, но на ниски обороти между първа, втора и трета предавка се усеща леко ритане. След дълго четене в интернет, консултации с майстори и т.н. достигнах до извода, че маслото на тези коли се сменя на около 80000 км. с оглед удължаване живота на кутията. В Auto Bavaria ми казаха, че за смяната са необходими 7 л. масло ZF lifeguard6 /около 38 лв. за литър е цената/. От Gemini4 ми искат 720 лв. като твърдят, че са нужни над 7 литра мало, за да се направи пълно източване, включително промивка, за да се напълни цялата кутия, турбото, тръбите и охладителя с ново масло, което ставало само с машина. От Dunev Motorsport ми искат 780 лв. за същото, пак с машина. От Mirafiori ми искат около 900 лв. В крайна сметка си намерих картер-филтър + 7 литра масло + фтулка /всичко на ZF/ за под 500 лв. и в събота отивам да го сменям при едни момчета - 100 лв. е труда. Като се има предвид, че колата е на 200000 км. и до сега не е сменяно, с новия картер-филтър без течове и пресни 7 литра масло, ако ще и 2 литра старо масло да останат в кутията, пак няма да се наложи смяна поне още 60-70000 км., което са 5 години.
Честито, колега. Спести 100лв., за да оставиш 2л. старо масло в кутията

- venci_nikolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 26.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d e90
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Кажи дали има промяна след това.Аз още чакам отговор от Varna Cars,за цената,че не ми се оставя на кой да е да ми пипа кутията.Гледах че има "гимнастика" при смяната на маслото.Иначе бях гледал някъде за 32 лв/л ZF life guard 6
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
venci_nikolov написа:Кажи дали има промяна след това.Аз още чакам отговор от Varna Cars,за цената,че не ми се оставя на кой да е да ми пипа кутията.Гледах че има "гимнастика" при смяната на маслото.Иначе бях гледал някъде за 32 лв/л ZF life guard 6
Продължаваме с странните изказвания - няма никаква гимнастика ако се сменя без това в торка - ако е със него пак гимнастиката е 10 болта и да се източи торка. В е90пост хората сами си правят смените в гаражите Вие тука ебати драмите.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=80198
И преди някой разбирач да каже ама това е 335, кутиите са еднакви, метода на смяна е еднакъв.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Taruno написа:venci_nikolov написа:Кажи дали има промяна след това.Аз още чакам отговор от Varna Cars,за цената,че не ми се оставя на кой да е да ми пипа кутията.Гледах че има "гимнастика" при смяната на маслото.Иначе бях гледал някъде за 32 лв/л ZF life guard 6
Продължаваме с странните изказвания - няма никаква гимнастика ако се сменя без това в торка - ако е със него пак гимнастиката е 10 болта и да се източи торка. В е90пост хората сами си правят смените в гаражите Вие тука ебати драмите.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=80198
И преди някой разбирач да каже ама това е 335, кутиите са еднакви, метода на смяна е еднакъв.
Абсолютно подкрепям Таруно в случая



Сега сериозно,картера беше изпуснал и понеже не исках да сменям само 1 гарнитура ,която Дару я имат налична (гумена) и е 34лв въпреки,че знам че кутията маслото е на около 50 000км реших да сменя всичко наред.
Процедурата е - хуабво загряло масло на кутията - не е нужно издевателства,но аз за всеки случай се постарах малко


Първо се отвива пробката на момента почти изтичат 5.3лтр ,после се отваря горната пробка з апълнене,тя е точно над тази за оттичане от страната на шофьора...изпуснахме точно 5.7лтр масло а аз благодарение на колега от форума си взех филтърче и точно 6лтр ZF ATF2 което 32лв е много трудно да се намери,да не говорим,че е и филтъра е поскъпнал сериозно ,НО добре че има търговци тук ,които знаят как да се грижат за клиенти та - отвивате болтовете сваляте картера.преглеждате за дебели стружки по магнитите изчаквате хубаво да оттече и после обратно...
Важно е е от начало ще съебре 3лтр и малко и ще я напълни - палим и изчакваме 10-а секунди тя го изсмуква..после се доливат останалите към 2.5лтр и пак се пали и се остава колата да поработи малко за да подакчи всичкото масълце,пускаме малко и пак наливаме до горе и това е - ако имам канал и сам мога да си го направя - наистина е елементарно...
Сега тънкия момент моя майстор си анправих схемичка кой болт кога да затяга на какви Nm (яд ме е че не купих и нови болтове но нищо) за да не смачква само от една страна картера,за съжаление БМВ или ZF не са направили ограничители и слагането на картера и затягането ви съветвам да е равномерно и да следите да не избяга някъде от някоя страна,не се ли навива леко болта - грешите - просто ще потече после .
Та това мога да кажа аз - разлика след това ,почти никаква но моето масло знам кога при дилър е сменяно с точност
Успех
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- venci_nikolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 26.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d e90
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Бях прочел някъде,че трябва да се изредят P,N,R,D,DS,M1,M2,M3,M4,M5,M6.Отделно за проверка на нивото се чака маслото на кутията да стигне 40-50 градуса.Това имах в предвид под "гимнастика",а немисля че има много хора в средностатистически сервиз запознати с тази продцедура.Може и да греша де,но не бих си дал колата някой да се учи на нея 
А това което си дал Taruno е за ръчни скорости до колкото виждам
Ако изобщо има значение де

А това което си дал Taruno е за ръчни скорости до колкото виждам

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=367729
Объркал съм линка в бързането, защото съм тъп.
Ето и бюлетина от ZF
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_EN.pdf
няма нужда да се редят скорости и тем подобни важно е само да е загряла кутията.
Объркал съм линка в бързането, защото съм тъп.

Ето и бюлетина от ZF
http://www.zf.com/media/media/document/ ... kit_EN.pdf
няма нужда да се редят скорости и тем подобни важно е само да е загряла кутията.
- venci_nikolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 26.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d e90
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Ето нещо и от мен
http://www.filedropper.com/diymechatronics
Скоро като събера всички книжки за е90 ще ги кача
http://www.filedropper.com/diymechatronics
Скоро като събера всички книжки за е90 ще ги кача
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
аз моето го сменях на машина - 10l. ZF Lifeguard 6, картера и втулката или там каквото е общо ми излезе 650лв общо заедно с труда(искаха ми първоначално 950лв без отстъпките). Машината взима 100лв, на мен ми взеха 50. Процедурата по смяната е описана във файла, който се коментира по-горе. Машината се закача за входа и изхода на маслото към охладителя. Зарежда се с 10л масло и се спазват стъпките. Работата на кутията преди смяната беше ок. Като, че ли сменя една идея по-бързо на спортния режим на цялата газ, на нормалния няма разлика.
Според майсторите в сервиза за автоматични кутии, смените трябва да са на 60-80 000км, с което аз няма как да се съглася. 85% от пробега ми е на магистралата и 99% от него е в диапазона 130-150км/ч така, че няма к'во да стане...Аз мисля да мина 120-30 000км и нищо да не сменям - нещо средно между lifetime-a и предписанието на майсторите...Затова и се напъвах да сменя цялото масло. Спокойно може да се кара до 200 000км (с маслото налято от завода) ако разбира се, човек е запознат с историята на колата си и може да се довери на километража
Относно смяната дали цялото масло или това, което изтича мисля, че е въпрос на лично предпочитание. По-скоро ако не е цялото може би на по-малко км трябва да се смени (поне 80-100к да не и повече), понеже новото масло малко или много ще се "зарази" с останалите 2-3л...но пък да заразиш ново масло с lifetime, означава да-стане по-ново според БМВ
Според майсторите в сервиза за автоматични кутии, смените трябва да са на 60-80 000км, с което аз няма как да се съглася. 85% от пробега ми е на магистралата и 99% от него е в диапазона 130-150км/ч така, че няма к'во да стане...Аз мисля да мина 120-30 000км и нищо да не сменям - нещо средно между lifetime-a и предписанието на майсторите...Затова и се напъвах да сменя цялото масло. Спокойно може да се кара до 200 000км (с маслото налято от завода) ако разбира се, човек е запознат с историята на колата си и може да се довери на километража

Относно смяната дали цялото масло или това, което изтича мисля, че е въпрос на лично предпочитание. По-скоро ако не е цялото може би на по-малко км трябва да се смени (поне 80-100к да не и повече), понеже новото масло малко или много ще се "зарази" с останалите 2-3л...но пък да заразиш ново масло с lifetime, означава да-стане по-ново според БМВ

"Чемодан, вокзал, Москва"
- ustrem
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 13.09.2015
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3.20 XD 2010 LCI
- Мечтае да кара: BMW 335d xDrive (AT) 2015
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
bai_ILIA написа:аз моето го сменях на машина - 10l. ZF Lifeguard 6, картера и втулката или там каквото е общо ми излезе 650лв общо заедно с труда(искаха ми първоначално 950лв без отстъпките). Машината взима 100лв, на мен ми взеха 50. Процедурата по смяната е описана във файла, който се коментира по-горе. Машината се закача за входа и изхода на маслото към охладителя. Зарежда се с 10л масло и се спазват стъпките. Работата на кутията преди смяната беше ок. Като, че ли сменя една идея по-бързо на спортния режим на цялата газ, на нормалния няма разлика.
Според майсторите в сервиза за автоматични кутии, смените трябва да са на 60-80 000км, с което аз няма как да се съглася. 85% от пробега ми е на магистралата и 99% от него е в диапазона 130-150км/ч така, че няма к'во да стане...Аз мисля да мина 120-30 000км и нищо да не сменям - нещо средно между lifetime-a и предписанието на майсторите...Затова и се напъвах да сменя цялото масло. Спокойно може да се кара до 200 000км (с маслото налято от завода) ако разбира се, човек е запознат с историята на колата си и може да се довери на километража![]()
Относно смяната дали цялото масло или това, което изтича мисля, че е въпрос на лично предпочитание. По-скоро ако не е цялото може би на по-малко км трябва да се смени (поне 80-100к да не и повече), понеже новото масло малко или много ще се "зарази" с останалите 2-3л...но пък да заразиш ново масло с lifetime, означава да-стане по-ново според БМВ
Здравей колега.Преди месец изпратих запитване в Мкар за смяна на маслото на автоматика.Отговорния в сервиза ми писа ето това "бих желал да Ви информирам ,че BMW не препоръчва смяна на маслото на скоростната кутия при такъв пробег.
Ако се смени маслото има вероятност да дефектира скоростната кутия."
Вместо да служа в Рая,предпочитам да властвам в Ада !




- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Колега знаеш ли колко е коментирано това - абсолютни глупости говорят в БМВ, производителя на скоростите ZF препоръчва смяната на маслото, а БМВ не, защото така колите им изглеждат с по-малка поддръжка спрямо мерцедес и ауди
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Taruno написа:Колега знаеш ли колко е коментирано това - абсолютни глупости говорят в БМВ, производителя на скоростите ZF препоръчва смяната на маслото, а БМВ не, защото така колите им изглеждат с по-малка поддръжка спрямо мерцедес и ауди
А да не говорим,че след моите приключения с буксата на мехатрониката и като видях по същото време правихме и C klasa същата година автомат,ами мерника си има винт с който си притяга буксата и няма чуденки ще влезе ли няма ли да влезе

Ако сменяте маслото колеги,сменяйте и уплътнението на буксата,защото филма е голям после ,като буксата или ОЕМ или ZF направо е без пари около 20лв ,обаче хубаво гледайте кой пин къде е и дали всичко е на мястото си ,защото при мен 2 пъти не запали а си мислехме,че всичко е монтирано,после влизаше в авариен режим заради тъпата букса..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
тя буксата си е 100% задължителна до колкото знам. бях в 2 сервиза, които правят само автоматици и никой не те пита искаш ли да сменяш буксата - тя просто се сменя...аз си бях купил картера и маслото, а сервиза ми даде букса понеже имаха една торба налични за БМВ, а и колко ли щях да спестя от отстъпката за нея...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
bai_ILIA написа:тя буксата си е 100% задължителна до колкото знам. бях в 2 сервиза, които правят само автоматици и никой не те пита искаш ли да сменяш буксата - тя просто се сменя...аз си бях купил картера и маслото, а сервиза ми даде букса понеже имаха една торба налични за БМВ, а и колко ли щях да спестя от отстъпката за нея...
Аз съм в голям филм заради нея,втора оригинална купувам за 1 седмица

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Смяна на маслото на автоматик е90?
Gqbriel написа:bai_ILIA написа:тя буксата си е 100% задължителна до колкото знам. бях в 2 сервиза, които правят само автоматици и никой не те пита искаш ли да сменяш буксата - тя просто се сменя...аз си бях купил картера и маслото, а сервиза ми даде букса понеже имаха една торба налични за БМВ, а и колко ли щях да спестя от отстъпката за нея...
Аз съм в голям филм заради нея,втора оригинална купувам за 1 седмицатя е евтина 30-а лв е,но вече ми писна да се занимавам,уикенда наново всичко.
мдаа, за съжаление някой път дреболийките създават главоболия колега...
"Чемодан, вокзал, Москва"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани