Олекотяване на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Олекотяване на е36

Мнение от In_Memoriam » 11 Юни 2015, 0:15

M-coupe написа:
u`F`o написа:Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?


И разбира се, струва ли си спрямо цената :)

Да махнеш 100-200кг от колата и да я караш ~400км не виждам как би станало без да ти гръмне главата... :mhihi: Ако някой има идея за компромисен вариант да каже. И на мен ми е интересно да го чуя :lalala:

ПП: Каква е тая разлика в теглото на ис и 2.8 :shock: +155кг аз до колкото знам двигателя не е кой знае колко по-тежък, а разлика в купето май няма :dunno:
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10055


Диф, кутия, изпускателна с-ма и други работи и разликата станала голяма.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: Олекотяване на е36

Мнение от georgivar » 11 Юни 2015, 10:57

Аз пък обратното - от утежняване на колата особена разлика не видях. Сигурно вече около 60-70 килограма е отгоре заради седалките и спирачките от е46, музиката, шумоизолацията и т.н.. Единствено като сложих 18-ки джанти усетих промяна - и то по-скоро във волана и разхода, отколкото друго. По тая логика от по-леки джанти би трябвало да има най-голям ефект :) И ако си с купе - едни алуминиеви врати от м3-ка (наскоро имаше в един английски форум обява). най-добре с двигателя на м3-ката :mrgreen:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Олекотяване на е36

Мнение от ръб » 11 Юни 2015, 11:39

Aз пък карах моята Е36ца на варел 3 години евридейка, и нямах грижи. Наречете ме мазохист, даже ме кефеше, ама бях тогава и на 21 :D със заварката, в бавни завои и маневри, татъркаше задните гуми и залюляваше купето напред-назад, камъчета чукаха по пода и отекваха в цялото купе, зимата хладилник, лятото фурна. Ама пък беше много будна, и се усещаше като картинг. В момента е около 1150кг, и ще сменям джамовете, тъкмо да разкарам и машинките от вратите :D багажника отдавна е в историята

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Haddess » 11 Юни 2015, 12:02

ръб написа:Aз пък карах моята Е36ца на варел 3 години евридейка, и нямах грижи. Наречете ме мазохист, даже ме кефеше, ама бях тогава и на 21 :D със заварката, в бавни завои и маневри, татъркаше задните гуми и залюляваше купето напред-назад, камъчета чукаха по пода и отекваха в цялото купе, зимата хладилник, лятото фурна. Ама пък беше много будна, и се усещаше като картинг. В момента е около 1150кг, и ще сменям джамовете, тъкмо да разкарам и машинките от вратите :D багажника отдавна е в историята


Добре де а :cop: като те гепят? :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Олекотяване на е36

Мнение от u`F`o » 11 Юни 2015, 14:09

georgivar написа: По тая логика от по-леки джанти би трябвало да има най-голям ефект :)


Има доста добър ефект, да. Ако искаш някой път, ела до нас. Можем да ги завъртим гумите с джантите и да засечем ускорение и като цяло поведение на пътя. :yes:

Вариант има с карбонови материали, обаче към момента цените им са твърде високи, за да могат да се използват. Те биха влезли в употреба, ако имаш 600+ коня и вече няма на къде да градиш по мотора и искаш да свалиш от теглото.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Олекотяване на е36

Мнение от b00st » 11 Юни 2015, 14:43

Е21 надали като му се сложи едно мощно пвц под капака и структурата на шасито, проектирано преди толкова десетилетия ще може да издържи без сериозно подсилване.Това разбира се при пълно реставрирано първо купе. Единственото по-старо шаси и окачване от Е36, където ми харесва заради суровия му фийдбек е на Е30.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на е36

Мнение от M10 » 11 Юни 2015, 17:48

:mhihi:
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:24, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на е36

Мнение от bum_bum » 11 Юни 2015, 17:49

u`F`o написа:Те биха влезли в употреба, ако имаш 600+ коня и вече няма на къде да градиш по мотора и искаш да свалиш от теглото.


Не бъркайте олекотяването с увеличението ма мощността. Да, ако имаш една кола и и сложиш по-мощен мотор да кажем с 20 коня ще ускорява по-бързо. Но до там. Това с нищо няма да подобри управлението и.

Общоприетото схващане е, че ако олекотиш една кола с 10 килограма това е еквивалента на 2кс. Т.е. за да постигнеш същото нещо ще трябва да свалиш от колата около 100кг. Тогава тя вероятно ще ускорява толкова бързо, колкото и ако си и увеличил мощността с 20кс. Но освен това ще спира по-добре, ще завива по-добре, ще се управлява по-добре защото окачването ще работи по-добре..

С уговорката, че и това става с мисъл и има някакви граници и като прекалиш колата става просто един летящ леген, който няма вкарване в пътя. И тук говорим за една и съща хипотетична кола. Защото ако сравняваме два различни модела с еднаква мощност единия макар и драстично по-тежък може да се управлява далеч по-добре заради това, че самата архитектура на окачването му е много по-добра.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Олекотяване на е36

Мнение от host » 11 Юни 2015, 18:18

тия крайности не са хубави ... Бум-Бум много добре насочва колегите... още повече... една кола "настроена/напасната" с едно окачване и спирачки ... ако изчезнат едни над 100кг от "някъде" вече може да няма това желано управление което е има преди... та действително тоя филм с "махам тва и онова и става хоп веднага точно тва" не е баш така ... иначе и аз вместо да олекотявам си слагам изолацийка :d даже седалчици от спорт пакет е38 си мисля ... в крайна сметка зависи дали караш на 9/10 или просто се возиш и чат пада даваш газ... и още повече ако караш в тия крайни стойности ... накрая пътя ще отеснее

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на е36

Мнение от ogata » 11 Юни 2015, 18:40

за е21 не знам, но e28 е с доста приятно управление.
Пък и тя не е толкова балансирана като е36 примерно и задницата е малко по-лека от очакваното.

Ето и нещо интересно. Не е свързано пряко с свалянето на кила, но дава някакви базови насоки към поведението, което търсите.

Изображение
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Lenco » 11 Юни 2015, 19:10

Нямам идея, как са правени колите преди 40 години, но кола излязла от завода 70кс държеше на 200, а до колкото си спомням, Том не беше барал почти нищо на двойна мощност.
Тази, която аз пробвах беше доста изгнила, и някой беше присаждал преден ляв рог+останалите неща около него, доста некадърно. Факт, колата я карах около 8000км и въпреки грешната геометрия вървеше прилично (имаше олюляване при десен завой с по-голяма скорост).
Лошо, че въпросния рог е щял да се откачи всеки момент.
Лично мнение, по-добре да карам кола 100кс - 1000кг, от колкото 150кс - 1500кг, но ... климатика си е :yes: .
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Олекотяване на е36

Мнение от b00st » 11 Юни 2015, 19:55

Lenco написа:Нямам идея, как са правени колите преди 40 години, но кола излязла от завода 70кс държеше на 200, а до колкото си спомням, Том не беше барал почти нищо на двойна мощност.
Тази, която аз пробвах беше доста изгнила, и някой беше присаждал преден ляв рог+останалите неща около него, доста некадърно. Факт, колата я карах около 8000км и въпреки грешната геометрия вървеше прилично (имаше олюляване при десен завой с по-голяма скорост).
Лошо, че въпросния рог е щял да се откачи всеки момент.
Лично мнение, по-добре да карам кола 100кс - 1000кг, от колкото 150кс - 1500кг, но ... климатика си е :yes: .

Преди 40 нямам наблюдения, но мога да ти дам прост пример от тия преди 20, 25. Е30 кабрио имат едни огромни стърачащи метални греди по дължината на прага, за да компенсира липсата на покрив и шасито да не стане на 8-рка. Една генерация напред, Е36 имат допълнителен X-brace отдолу, като допълнително подсилване. Наскоро гледах Е46 кабрио, при което се учудих, че няма дори долната пресечена разпънка от Е36. Като погледнах по чуждите форуми, отговора беше, че всичко е вградено в самото шаси, разбирай купето е проектирано по-здраво и не му трябват допълнителни железа, греди и прочие.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Олекотяване на е36

Мнение от u`F`o » 12 Юни 2015, 0:20

ogata написа:за е21 не знам, но e28 е с доста приятно управление.
Пък и тя не е толкова балансирана като е36 примерно и задницата е малко по-лека от очакваното.

Ето и нещо интересно. Не е свързано пряко с свалянето на кила, но дава някакви базови насоки към поведението, което търсите.



Полезен гайд! Благодаря :yes:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook