Олекотяване на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- peshobmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M1
Re: Олекотяване на е36
За еври дейка няма смисъл да олекотяваш, голям мотор или турбо това е за мене.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Олекотяване на е36
stony1 написа:...
Добро обяснение! Сега като се замисля има причина Fiat Punto да са трудно управляеми. Макар бързи, с това се изчерпват повечето им характеристики...
Re: Олекотяване на е36
За всекидневна кола, по-добре дай парите за увеличаване на мощността, отколкото за олекотяване. Винаги ми е било смешно като видя кола превърната в кенеф заради 100-150кг.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Олекотяване на е36
u`F`o написа:stony1 написа:...
Добро обяснение! Сега като се замисля има причина Fiat Punto да са трудно управляеми. Макар бързи, с това се изчерпват повечето им характеристики...
Като стана дума за физика, вместо да я варелиш вътре се замисли за по-леки джанти.
Не случайно лекият маховик оставя впечатления за чудо

Имаше няква теория, че сваляне на 1 кг от брой джанта е равен на -15 кг от купето

ПП. Аеродинамиката е за коли със слаби двигатели.
- Карол Шелби
Олекотяването и то тъй

Последна промяна ogata на 10 Юни 2015, 13:02, променена общо 1 път


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Олекотяване на е36
и за лека ревизия на спирачната система - апаратите, течност - + някакво окачване ... доволен ще останеш ... може и един шорт шифт... така на първо време лекичко, почти евтинко... да ти е кеф и да си караш... щото карането си е кефа... а не да си гледаш колата разглобена в гаража (ако ти е единствена говоря)... та
приятно шофиране
____________________
А, и си изолирай еърбокс-а, смени си течността на хидравлиакта, на кутията ... виж картерната вентилация дали работи (дали не е за в коша) ... общо взето, провери всички простички лесни неща преди да мяташ на дълбокото ... поне като караш да си карай айляк и спокойно.
За олекотяването... нз дали си свалял вратите да видиш колко тежат ама ... сериозно си е

____________________
А, и си изолирай еърбокс-а, смени си течността на хидравлиакта, на кутията ... виж картерната вентилация дали работи (дали не е за в коша) ... общо взето, провери всички простички лесни неща преди да мяташ на дълбокото ... поне като караш да си карай айляк и спокойно.
За олекотяването... нз дали си свалял вратите да видиш колко тежат ама ... сериозно си е
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Олекотяване на е36
1 път съм карал колата без салон с една седалка, като ходих да взимам спортния. Отзад с отворен багажник (задните седалки падат) през неравностите като минавах разликата беше осезаема и постоянно се чуваха някакви шумове. Ако се изхвърлят и корите, мокета и изолациите усещането ще е като да караш жигула извънградско, ако те кефи давай 

Последна промяна b00st на 10 Юни 2015, 14:14, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на е36
ogata написа:Като стана дума за физика, вместо да я варелиш вътре се замисли за по-леки джанти.
Не случайно лекият маховик оставя впечатления за чудо![]()
Да, не е случайно защото автомобила се чувства като по-лек с него. Една грамотно олекотена кола със спазени пропорции на разпределение на тежеста, както и окачването работи далеч по-добре от същата кола с по-голямо тегло и по-мощен двигател. Олекотяването подобрява значително поведието на колата и работата на окачването, а не само ускорението. Само, че такова качествено олекотяване далеч не е по-евтино от тунинг по матора.
Re: Олекотяване на е36
u`F`o написа:Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?
И разбира се, струва ли си спрямо цената
Да махнеш 100-200кг от колата и да я караш ~400км не виждам как би станало без да ти гръмне главата...


ПП: Каква е тая разлика в теглото на ис и 2.8


http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10055
Последна промяна M-coupe на 10 Юни 2015, 20:39, променена общо 1 път
..Bayerische Motoren Werke..


- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на е36
Вземи си е21, то е с 2-300кг по-леко, ако мишките са го натиснали, и повече.
Не разбирам много от физика, а като гледам теоритици много ....
Това купе с м52б28 до 100 за 6с, до 200 за 24с, без стартове за време, просто ежедневно шофиране. Дифа не беше къс, редлайн 250км/ч.
Има доста клипове в тубата, грубо сметнато, върви (вървеше) повече от е46/330.
А, че се караше тъпо, няма спор ... шпер, големи спирачки без АБС, постоянно си под напрежение, а при мокро
Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
Не разбирам много от физика, а като гледам теоритици много ....
Това купе с м52б28 до 100 за 6с, до 200 за 24с, без стартове за време, просто ежедневно шофиране. Дифа не беше къс, редлайн 250км/ч.
Има доста клипове в тубата, грубо сметнато, върви (вървеше) повече от е46/330.
А, че се караше тъпо, няма спор ... шпер, големи спирачки без АБС, постоянно си под напрежение, а при мокро

Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Олекотяване на е36
M-coupe написа: ПП: Каква е тая разлика в теглото на ис и 2.8+155кг аз до колкото знам двигателя не е кой знае колко по-тежък, а разлика в купето май няма
![]()
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10055
Разликата е че едното е купе, а другото седан - от тия дето си изброил.
Купето е по-тежко. Има винкел в задните панели

Двигателя може да не е тежък, ма чугуна си е струг, дори и 4 цил.
Като дадох един м20 на скрап изкарах 1 ден на море само с парите от него


Lenco написа:Може би от възрастта, но това не беше моята кола.



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на е36
ogata написа:Lenco написа:Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
Що промени поста ве дивак

Не се засягам от кръговрата на живота.
Пожелавам и на теб да видиш стрелката на 250км/ч на домашно сглобено скраперско возило, за сега съм доволен от живота, а утре ако подкарам единичен ванус в е46 ще съм още по

И, както казват иб@нието не е най-важното в живота

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на е36
Lenco написа:А, че се караше тъпо, няма спор ... шпер, големи спирачки без АБС, постоянно си под напрежение, а при мокро![]()
Карала се е тъпо заради окачването. То на Е21 каквото и да сложиш все ще ти е тъпо май. Но едно е36 или 46 ако може да се докара до тия кила вероятно ще е много по-добро за каране.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Олекотяване на е36
С койловъри Билщайн беше и стоеше доста добре на пътя.
Трябваше да се внимава с газта и спирачката, а на мокро
Трябваше да се внимава с газта и спирачката, а на мокро

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на е36
То не е само до койловерите, важна е все пак цялостната конструкция на окачването. Пък и както беше писал роговете ти дето бяха всеки със собствено мнение едва ли е помагало много за стабилността.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани