Олекотяване на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: M1

Re: Олекотяване на е36

Мнение от peshobmw » 10 Юни 2015, 9:39

За еври дейка няма смисъл да олекотяваш, голям мотор или турбо това е за мене.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Олекотяване на е36

Мнение от u`F`o » 10 Юни 2015, 11:06

stony1 написа:...


Добро обяснение! Сега като се замисля има причина Fiat Punto да са трудно управляеми. Макар бързи, с това се изчерпват повечето им характеристики...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Делян » 10 Юни 2015, 12:45

За всекидневна кола, по-добре дай парите за увеличаване на мощността, отколкото за олекотяване. Винаги ми е било смешно като видя кола превърната в кенеф заради 100-150кг.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на е36

Мнение от ogata » 10 Юни 2015, 12:55

u`F`o написа:
stony1 написа:...


Добро обяснение! Сега като се замисля има причина Fiat Punto да са трудно управляеми. Макар бързи, с това се изчерпват повечето им характеристики...


Като стана дума за физика, вместо да я варелиш вътре се замисли за по-леки джанти.
Не случайно лекият маховик оставя впечатления за чудо ;)
Имаше няква теория, че сваляне на 1 кг от брой джанта е равен на -15 кг от купето :wave:

ПП. Аеродинамиката е за коли със слаби двигатели.
- Карол Шелби
Олекотяването и то тъй :mhihi:
Последна промяна ogata на 10 Юни 2015, 13:02, променена общо 1 път
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Олекотяване на е36

Мнение от host » 10 Юни 2015, 13:01

и за лека ревизия на спирачната система - апаратите, течност - + някакво окачване ... доволен ще останеш ... може и един шорт шифт... така на първо време лекичко, почти евтинко... да ти е кеф и да си караш... щото карането си е кефа... а не да си гледаш колата разглобена в гаража (ако ти е единствена говоря)... та :driving: приятно шофиране

____________________

А, и си изолирай еърбокс-а, смени си течността на хидравлиакта, на кутията ... виж картерната вентилация дали работи (дали не е за в коша) ... общо взето, провери всички простички лесни неща преди да мяташ на дълбокото ... поне като караш да си карай айляк и спокойно.

За олекотяването... нз дали си свалял вратите да видиш колко тежат ама ... сериозно си е

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Олекотяване на е36

Мнение от b00st » 10 Юни 2015, 14:13

1 път съм карал колата без салон с една седалка, като ходих да взимам спортния. Отзад с отворен багажник (задните седалки падат) през неравностите като минавах разликата беше осезаема и постоянно се чуваха някакви шумове. Ако се изхвърлят и корите, мокета и изолациите усещането ще е като да караш жигула извънградско, ако те кефи давай :dunno:
Последна промяна b00st на 10 Юни 2015, 14:14, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на е36

Мнение от bum_bum » 10 Юни 2015, 14:14

ogata написа:Като стана дума за физика, вместо да я варелиш вътре се замисли за по-леки джанти.
Не случайно лекият маховик оставя впечатления за чудо ;)


Да, не е случайно защото автомобила се чувства като по-лек с него. Една грамотно олекотена кола със спазени пропорции на разпределение на тежеста, както и окачването работи далеч по-добре от същата кола с по-голямо тегло и по-мощен двигател. Олекотяването подобрява значително поведието на колата и работата на окачването, а не само ускорението. Само, че такова качествено олекотяване далеч не е по-евтино от тунинг по матора.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: Олекотяване на е36

Мнение от M-coupe » 10 Юни 2015, 20:19

u`F`o написа:Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?


И разбира се, струва ли си спрямо цената :)

Да махнеш 100-200кг от колата и да я караш ~400км не виждам как би станало без да ти гръмне главата... :mhihi: Ако някой има идея за компромисен вариант да каже. И на мен ми е интересно да го чуя :lalala:

ПП: Каква е тая разлика в теглото на ис и 2.8 :shock: +155кг аз до колкото знам двигателя не е кой знае колко по-тежък, а разлика в купето май няма :dunno:
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10055
Последна промяна M-coupe на 10 Юни 2015, 20:39, променена общо 1 път
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Lenco » 10 Юни 2015, 20:24

Вземи си е21, то е с 2-300кг по-леко, ако мишките са го натиснали, и повече.
Не разбирам много от физика, а като гледам теоритици много ....
Това купе с м52б28 до 100 за 6с, до 200 за 24с, без стартове за време, просто ежедневно шофиране. Дифа не беше къс, редлайн 250км/ч.
Има доста клипове в тубата, грубо сметнато, върви (вървеше) повече от е46/330.
А, че се караше тъпо, няма спор ... шпер, големи спирачки без АБС, постоянно си под напрежение, а при мокро :shock:
Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Олекотяване на е36

Мнение от ogata » 10 Юни 2015, 20:44

M-coupe написа: ПП: Каква е тая разлика в теглото на ис и 2.8 :shock: +155кг аз до колкото знам двигателя не е кой знае колко по-тежък, а разлика в купето май няма :dunno:
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10037
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=10055


Разликата е че едното е купе, а другото седан - от тия дето си изброил.
Купето е по-тежко. Има винкел в задните панели :mhihi:
Двигателя може да не е тежък, ма чугуна си е струг, дори и 4 цил.
Като дадох един м20 на скрап изкарах 1 ден на море само с парите от него :mhihi: :mhihi:

Lenco написа:Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
:smoke:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Lenco » 10 Юни 2015, 21:01

ogata написа:
Lenco написа:Може би от възрастта, но това не беше моята кола.
:smoke:

Що промени поста ве дивак :mhihi:
Не се засягам от кръговрата на живота.
Пожелавам и на теб да видиш стрелката на 250км/ч на домашно сглобено скраперско возило, за сега съм доволен от живота, а утре ако подкарам единичен ванус в е46 ще съм още по :yes:
И, както казват иб@нието не е най-важното в живота :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на е36

Мнение от bum_bum » 10 Юни 2015, 21:47

Lenco написа:А, че се караше тъпо, няма спор ... шпер, големи спирачки без АБС, постоянно си под напрежение, а при мокро :shock:


Карала се е тъпо заради окачването. То на Е21 каквото и да сложиш все ще ти е тъпо май. Но едно е36 или 46 ако може да се докара до тия кила вероятно ще е много по-добро за каране.
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Олекотяване на е36

Мнение от Lenco » 10 Юни 2015, 21:58

С койловъри Билщайн беше и стоеше доста добре на пътя.
Трябваше да се внимава с газта и спирачката, а на мокро :nono:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Олекотяване на е36

Мнение от bum_bum » 10 Юни 2015, 22:53

То не е само до койловерите, важна е все пак цялостната конструкция на окачването. Пък и както беше писал роговете ти дето бяха всеки със собствено мнение едва ли е помагало много за стабилността.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Олекотяване на е36

Мнение от M10 » 10 Юни 2015, 23:10

:driving:
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 21:27, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook