Олекотяване на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Олекотяване на е36
Привет, колеги,
Върти ми се из главата, какво ще стане, ако мога да сваля няколко стотин килограма от е36цата си? И без друго не печели с кой знае какъв външен вид, поне да стане още по-бърза. Веднага се сещам за седалките - 2х FK седалки са общо 30кг, докато заводските са по 26кг на брой (т.е. общо 52кг) -22кг
Задни седалки -10 кг
И до тук с лесното. Както е да кажем - 1350кг, ако се свали с 200кг, ще е с близо 15% по-лека. Честно казано, ако се захващам, бих искал да й сваля поне 200кг, като се целя в повече. Не съм сигурен как това ще се отрази на ускорението и управлението, обаче, ако 15% по-лека, значи 15% повече коне, би трябвало от 200 да стане еквивалента на 230 коня.
Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?
И разбира се, струва ли си спрямо цената
Поздрави,
Николай
Върти ми се из главата, какво ще стане, ако мога да сваля няколко стотин килограма от е36цата си? И без друго не печели с кой знае какъв външен вид, поне да стане още по-бърза. Веднага се сещам за седалките - 2х FK седалки са общо 30кг, докато заводските са по 26кг на брой (т.е. общо 52кг) -22кг
Задни седалки -10 кг
И до тук с лесното. Както е да кажем - 1350кг, ако се свали с 200кг, ще е с близо 15% по-лека. Честно казано, ако се захващам, бих искал да й сваля поне 200кг, като се целя в повече. Не съм сигурен как това ще се отрази на ускорението и управлението, обаче, ако 15% по-лека, значи 15% повече коне, би трябвало от 200 да стане еквивалента на 230 коня.
Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?
И разбира се, струва ли си спрямо цената

Поздрави,
Николай
- e90 325i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 7.02.2010
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: М40ки и М50Б...
- Мечтае да кара: е-90 325i M-paket
- Детайли за колата: M-50 То Чyk..
Re: Олекотяване на е36
Щом ще ти е и за всеки ден общо взето за мен идеята е малко тъпа>.. тоест вземи друга и тогава си прай издевателства. Сега съм махнал всичко от един компот и е с 2.5.. под всичко имам предвид- мокет, салон, асвалта под мокета, кори, и всичко възможно. Определено има разлика и то огромна, но все още не сам е теглил 

Скъпи, за рождения ми ден искам
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
подарък, който като го настъпя и за 3
секунди да вдига 100....!!!!! - Добре, ще
ти подаря кантар....
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Олекотяване на е36
Според мен е невъзможно да олекотиш е36 с 200 килограма и да продължи да е за ежедневна употреба.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на е36
Аз искам да си направя колата 2000 коня, като се целя и в повече
Е36 олекотиш ли го над 50-60 кила рязко забравяш за комфорт. 200 кила са много, адски много.

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Олекотяване на е36
Добре де, как ще правиш пътувания по 300-400км с кола, на която ще изтърбушиш интериора с цел олекотяване? Ти като махнеш всички изолации, кори и тн. ще стане супер непоносимо шумна на висока скорост 

- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Олекотяване на е36
Това единствено на missile-ка , която я пукаш от въртене... Преди и аз така.. Махах мокети, задни седалки, firewalli половината табло,барчета и какво ? Карам малко из града и краката ми почервеняваха от това, че нямах firewall изолация сякаш излизам от солариум. Вдигаш камъче с гумата джангър мангър по голото купе.... И факт пак вървеше като 2.5 .
- Hadjy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 74
- Регистриран на: 7.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
Re: Олекотяване на е36
Здравей колега
Значи най-общо имаш 3 възможности да оптимизираш нещата:
1. Пооправяш джаджите дето се джуркат под капака на двигателя за да посъбудиш мулетата.
2. Купуваш един трабант и му насаждаш джаджата дето е под предния капак на Е36-цата ( не се притеснявай комфорта няма да бъде по-зле от това което се опитваш да направиш сега).
3. Смени двигателя с някой по-добър или с повечко коне.
Поздрави,
Значи най-общо имаш 3 възможности да оптимизираш нещата:
1. Пооправяш джаджите дето се джуркат под капака на двигателя за да посъбудиш мулетата.
2. Купуваш един трабант и му насаждаш джаджата дето е под предния капак на Е36-цата ( не се притеснявай комфорта няма да бъде по-зле от това което се опитваш да направиш сега).
3. Смени двигателя с някой по-добър или с повечко коне.
Поздрави,
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Олекотяване на е36
Ако махнеш всичко от нея няма да бъдеш особено доволен и ще се чувстваш като в тенекия от сирене на колела
Не питай от къде знам
За това като видя колега с гърне от Китайския квартал, го съжалявам

Не питай от къде знам

За това като видя колега с гърне от Китайския квартал, го съжалявам

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Олекотяване на е36
Ето какво казват от Wikipedia:
BMW M3 Lightweight
"Beginning with the first E36 M3s delivered, BMW racers began pressuring BMW for a homologation version with which to compete against Porsche 911s in sports-car racing. A homologation version is a car with special modifications from the factory that are allowed in racing as "production" cars, if enough cars are made and sold.
In 1995, BMW relented and offered the M3 Lightweight. The major changes to the car were to lower the weight for racing. The cars came without a radio (although the speakers were installed and the car pre-wired for the radio), air conditioning, leather seats, tool kit, or a sun roof. The doors have aluminum skins. There is no underhood insulation blanket and the trunk only has carpet on the floor. The under body insulation is thinner and there is special carpeting to lower weight. Overall the changes added up to 200 lb (91 kg) less than a standard M3. "
Значи има вариант за 100 кг и евридей use със сигурност. Ако се сложат fiberglass преден и заден капак, се спестяват допълнително по 12 кг на детайл.
Седалки задни и предни - 30 кг (800лв + колани)
Капаци - 24 кг (800 лв)
Мдаа, мисля че сте прави - някак си - не си заслужава около 2000лв за около 100 кг надолу.
Остават варианти за компресор или S50 мотор.
BMW M3 Lightweight
"Beginning with the first E36 M3s delivered, BMW racers began pressuring BMW for a homologation version with which to compete against Porsche 911s in sports-car racing. A homologation version is a car with special modifications from the factory that are allowed in racing as "production" cars, if enough cars are made and sold.
In 1995, BMW relented and offered the M3 Lightweight. The major changes to the car were to lower the weight for racing. The cars came without a radio (although the speakers were installed and the car pre-wired for the radio), air conditioning, leather seats, tool kit, or a sun roof. The doors have aluminum skins. There is no underhood insulation blanket and the trunk only has carpet on the floor. The under body insulation is thinner and there is special carpeting to lower weight. Overall the changes added up to 200 lb (91 kg) less than a standard M3. "
Значи има вариант за 100 кг и евридей use със сигурност. Ако се сложат fiberglass преден и заден капак, се спестяват допълнително по 12 кг на детайл.
Седалки задни и предни - 30 кг (800лв + колани)
Капаци - 24 кг (800 лв)
Мдаа, мисля че сте прави - някак си - не си заслужава около 2000лв за около 100 кг надолу.
Остават варианти за компресор или S50 мотор.
Re: Олекотяване на е36
От олекотяване винаги има полза-виж резултатите от планинските на бмв-тата и саксотата,дето са по 800кг,макар да са 1,6 мотор. На моята маломощна кола се усеща ,при старт от място,ако возя някой. Освен по-добро ускорение,печелиш по-добро завиване и спиране,които не можеш да ги имаш със засилване на мотора. Въпреки това,аз си държа климатика и всичко по-колата.Гледам да няма излишни боклуци из багажника. Ако ще ползваш колата всеки ден,по-добре не се лишавай от комфорт. От излишно големи джанти и гуми няма смисъл,ако не го изискват големи спирачки. В Топ гиър казваха,че шумна кола е като дете с цигулка-първите две минути му се радваш,но ти писва бързо.
Re: Олекотяване на е36
Колега, ако се хванеш сериозно.. няма да имаш кола като хората насреща.
С премахването на разни шумоизолации, колата ще стане нетърпима за дълъг път. Отделно всеки елемент, все пак играе роля в разпределението на теглото и служи и за стабилност. Евенуално сваляне на 200кг. от купето, може да доводе до значими разлики в стабилността и устойчивостта на колата.
Макар и стара, Е36 си е добре изчислена от към тегло и разпределение на масите, всяко конструкторско решение при създаването на купето е със замисъл точно в това направление, и според мене не си струва да си разваляш колата.
С премахването на разни шумоизолации, колата ще стане нетърпима за дълъг път. Отделно всеки елемент, все пак играе роля в разпределението на теглото и служи и за стабилност. Евенуално сваляне на 200кг. от купето, може да доводе до значими разлики в стабилността и устойчивостта на колата.
Макар и стара, Е36 си е добре изчислена от към тегло и разпределение на масите, всяко конструкторско решение при създаването на купето е със замисъл точно в това направление, и според мене не си струва да си разваляш колата.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: Олекотяване на е36
Ако не се лъжа DrivinGGoD имаше една тема за олекотяването на състезателната М3. И там беше описал подробно какво е махнал и колко килограма е постигнал. Ще ти е много полезна, защото доколкото си спомянм беше описал подробно всичко.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Олекотяване на е36
Компакта ми го направих 323ти с всичките голями неща отдолу,да е както трябва и с половин резервар тежи точно 1260кг.Мисля,че спокойно мога да го направя под 1200кг 

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Олекотяване на е36
u`F`o написа:Привет, колеги,
Върти ми се из главата, какво ще стане, ако мога да сваля няколко стотин килограма от е36цата си? И без друго не печели с кой знае какъв външен вид, поне да стане още по-бърза. Веднага се сещам за седалките - 2х FK седалки са общо 30кг, докато заводските са по 26кг на брой (т.е. общо 52кг) -22кг
Задни седалки -10 кг
И до тук с лесното. Както е да кажем - 1350кг, ако се свали с 200кг, ще е с близо 15% по-лека. Честно казано, ако се захващам, бих искал да й сваля поне 200кг, като се целя в повече. Не съм сигурен как това ще се отрази на ускорението и управлението, обаче, ако 15% по-лека, значи 15% повече коне, би трябвало от 200 да стане еквивалента на 230 коня.
Въпросът ми е:
Как мога да я олекотя максимално, така че да може да се пътува на средни разстояния с нея (до 400км) ?
И разбира се, струва ли си спрямо цената![]()
Поздрави,
Николай
Това с конете няма как да стане. Мощността на двигателя няма да се промени, но с намаляне на масата на колата ще се промени ускорението. В този случай при запазване на силата, генерирана и прилагана от двигателя, стойността на ускорението ще нарастне или казано иначе ще имаш по-голямо ускорение. Това приложено във времето ще доведе до по-бързо достигане на която и да е от скотостите, отбелязана на инструменталното табло.
Написаното до тук е 100% вярно по законите на физиката, но не отчита по никакъв начин и не описва поведението на автомобила при олекотяване на конструкцията и загубата (некомпенсирането) на сцепление. На практика по-леката кола би трябвало да ускорява по-бързо и поради по-малката си инертна маса да спира по-бързо. Нещата обаче са малко по-различни.
При олекотяване на автомобила, всеки свален килограм води до повригане - отдалечяване на купето от земята. Това води до увеличен въздушен поток между купето на колата и пътната настилка и намаляване на сцеплението на колелата с настилката. По-високото положение се явява по-високо разположение на масите и води до влошаване на устойчивостта и управлението на колата, а намаленото сцепление - до загуба на ускорение. Тези неща могат да се коригират с промяна в окачването и добавяне на споилери, но дали си струва ако колата няма да се използва за състезания

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани