Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Konstantin_Todorov написа:Колеги, дайте да обобщим какво трябва да се предприеме, ако спукаме гума на "xi" автомобил и сме с патерица в багажника. Ако сме със 17-ки примерно изпускаме 3-те останали читави гуми до 0,5 бара налягане, слагаме патерицата и куцук куцук към първия гумаджия, където в добрият случай качествено залепяме спуканата гума. В лошия случай слагаме гума (ако има) с еднакъв на другите гуми размер (най-вероятно различна марка и модел) и горе долу еднакъв грайфер и газ към вкъщи където пускаме 3-те гуми да се продават и си купуваме нов комплект. Това ли е оптималната схема или има нещо, което изпускам и може да се направи по-хитро? Също искам да попитам запознатите, ако успеем да се снабдим с джанта същата като тези на автомобила и сложим гума еднаква с тези на автомобила, тогава предполагам ще е проблем с грайфера, че не е износен (освен, ако периодично въртим и нея на колата) и пак ще се наложи същото упражнение, а именно нови гуми?
Разликата в размерите на гумите на един мост се поема от диференциала, а не от раздатката.
Както си тръгнал в разсъжденията, то очаквам да гасиш и двигателя на всяко нанадолнище, за да не го износваш излишно и него.
В някакви филми влизаш, момче.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Konstantin_Todorov
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 46, 330 xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря за отговорите. Мисля, че не влизам във филми, а просто разсъждавам на глас и питам кой според вас е най-удачният вариант. Първо, това ми е първото БМВ, второ първият 4х4 автомобил и трето вътря по 40-50 хил на година като понякога ми се налага да излизам и в чужбина - пукал съм гуми, въртял съм се и съм попадал в гадни ситуаций и стигам до извода, че това не е удачният автомобил за дълъг път, ако ти се спука гума. Какво се случва, кажете ми, влиза в авариен режим с патерицата и не ти дава да се движиш със скорост над определени километри? Ако ти залепят гумата добре, ами ако я разпориш и не подлежи на лепене как ще се отрази гума същия размер, различна шарка, отчита ли го и какво се случва? В крайна сметка, ако разпорим гума се стига до покупка на нов комплект или мога да сложа 2 еднакви отпред и 2 гуми др модел еднакви отзад? За мен това не са маловажни въпроси, а наистина не знам, съжалявам, ако за някой е елементарно. Поздрави и безаварийно. 

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Слагаш си резервната и продължаваш. Може с 2 по 2 също. Това е !
- Konstantin_Todorov
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 46, 330 xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Слагаш си резервната и продължаваш. Може с 2 по 2 също. Това е !
Благодаря, колега. Разрових се из чуждите форуми тези дни и намерих това, може на някой да му е интересно: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=351644 . Аз лично си разреших казуса за себе си и ще си карам автомобила с 4 еднакви гуми, ако трябва това да значи да се купи нов комплект. Хората са стигнали до там, че ако им се разпори едната гума , а другите 3 са в добро състояние си купуват 1 нова същата като другите и се "пили" на т.нар. "Tire Rack" като се постига същият грайфер като на останалите, като има и много теми за счупени кутии и тем подобни именно от такива разминавания. Спирам с тая тема. Много и безаварийни километри на всички колеги.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Някой дали може да ми каже предните носачи на Е46 4Х4 еднакви ли са с тези на Е46 само със задно предаване?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
passi написа:Някой дали може да ми каже предните носачи на Е46 4Х4 еднакви ли са с тези на Е46 само със задно предаване?
Не! При нас вътрешните шарнири се хващат за купето, а болтовете с конусите влизат в ушите на носачите. При "нормалните" е46, е36 (и може би всяко друго БМВ) е обратното!
И точно защото сме "уникални" един вътрешен шарнир за нашите коли струва колкото цял носач за останалите


- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте,
става въпрос за 330xd 204ps при натискане на съединителя се чува един звук като на хруптене (виене, стържене... не знам как да го опиша) в първия "свободния" ход на съединителя (първите му 5см примерно)
Иначе работи, отделя правилно, стегнат е и т.н. но да ви попитам този симптом на какво е? На заминали лагери на съединител,на раздатка или? Поизчетох темата, но все още не съм много наясно с тези 4х4.
Благодаря Ви предварително!
става въпрос за 330xd 204ps при натискане на съединителя се чува един звук като на хруптене (виене, стържене... не знам как да го опиша) в първия "свободния" ход на съединителя (първите му 5см примерно)
Иначе работи, отделя правилно, стегнат е и т.н. но да ви попитам този симптом на какво е? На заминали лагери на съединител,на раздатка или? Поизчетох темата, но все още не съм много наясно с тези 4х4.
Благодаря Ви предварително!
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
ThE BeAsT написа:Здравейте,
става въпрос за 330xd 204ps при натискане на съединителя се чува един звук като на хруптене (виене, стържене... не знам как да го опиша) в първия "свободния" ход на съединителя (първите му 5см примерно)
Иначе работи, отделя правилно, стегнат е и т.н. но да ви попитам този симптом на какво е? На заминали лагери на съединител,на раздатка или? Поизчетох темата, но все още не съм много наясно с тези 4х4.
Благодаря Ви предварително!
Без да сме го чули няма как да кажем със сигурност от какво е, но така както го описваш звучи точно като аксиален лагер на съединителя. Той вие само в момента, в който е леко допрян до притискателя. След като натиснеш съединителя до долу хлабината му се "обира" и спира да вие (ако все още не е много износен). Ако шума от виене се е повишил и е стигнал до стържене, значи смяната му е СПЕШНА! Виждал съм лагер, който след дълго виене накрая се е пръснал и колата остава без съединител. Тогава ще трябва да ходиш до сервиз с пътна помощ.
ПП: вземи си оригинален лагер, щото разните заместители на ЛУК, Закс и т.н. не издържат много! От личен опит мога да кажа, че на ИС-ката ми лагер на ЛУК издържа само няколко месеца!
- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Благодаря колега,
след преглед по форума и четене на тази тема, стигнах до извода, че е това проблема.
Нямам претрисане при отпускане на съединителя, само това хрупане/стържене при едва едва натиснат съединител.
Реших да си взема колата и утре и да я обслужа, малко съвети за първоначално обслужване на 330хд?
CASTROL EDGE FST 5W30 подходящо ли е? И какво друго трябва да се сменя и гледа освен масло и филтри.
На 320ката нищо друго не пипах
Поздрави!
след преглед по форума и четене на тази тема, стигнах до извода, че е това проблема.
Нямам претрисане при отпускане на съединителя, само това хрупане/стържене при едва едва натиснат съединител.
Реших да си взема колата и утре и да я обслужа, малко съвети за първоначално обслужване на 330хд?
CASTROL EDGE FST 5W30 подходящо ли е? И какво друго трябва да се сменя и гледа освен масло и филтри.
На 320ката нищо друго не пипах

Поздрави!
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Въпрос за раздатъчната кутия: Еднакви ли са раздатките от 330хд и 330хи за ръчни скорости? И на двата модела,раздатките се водят NV 124 1 . Виждам също,че до края на 2002г. се монтира http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=27_0013
,а след 2003г се слага http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=27_0013
, има разлика в артикулните номера.
Интересува ме ще стане ли раздатка от 330хд 2004г ,ръчна 6 скоростна кутия, на 325хи 2002г,ръчна 5 ск,кутия ?
,а след 2003г се слага http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=27_0013
, има разлика в артикулните номера.
Интересува ме ще стане ли раздатка от 330хд 2004г ,ръчна 6 скоростна кутия, на 325хи 2002г,ръчна 5 ск,кутия ?
- ivan83
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 545
- Регистриран на: 28.01.2008
- Кара: на цигари
- Мечтае да кара: само на пури
- Детайли за колата: и тя пуши
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте на всички колеги. Миналата седмица малко пресилено
се сдобих с 330хд комби , след некой ден ще пусна снимки , тъй като се нуждае от малко разкрасителни процедури
. Искам обаче да споделя за някои проблеми които усещам. Когато вдигна 100-120км/ч на волана усещам леко затресване.Също така при по рязко превключване на скоростите или по-точно при рязко подаване на газ се чува един тъп звук "дънк" и се усеща като лек ритник, ако ме разбирате. Та надявам се да не са прочутите полуоски, защото майстора ми каза, че са по около илядарка или другия вариянт рециклиране.Вече ме завъртя центрофугата...смених турбо(втора ръка), демфер, перка, тампон скорости и някои др дребни проблемчета и джоба плашещо истънява
. Ще ви помоля за някакви мнения и съвети...знам, че си взех дарак
, но вече е свършило, така че подигравките може да си ги спестите




- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Спокойно за полуоските - по 150лв. са нови от ибей. Изкарват достатъчно километри. С вибрациите започни с гуми и джанти. После полуоски (предни) и чак накрая раздатки, кардани и т.н. За тупкането - тампон на задния диференциал, каре на кардана ...
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:Спокойно за полуоските - по 150лв. са нови от ибей. Изкарват достатъчно километри.
Полуоските май ще изкарат доста, но не и маншоните им


Моя съвет е още преди да се монтират "английските" полуоски да се сменят маншоните им с някакви хубави силиконови, че иначе после повторното сваляне на полуоската струва повече отколкото 2 читави маншона, който биха ви монтирали безплатно при първоначалния монтаж. Аз купих английски силиконови универсални маншони за по 15 лв/бр, за които ми гарантираха, че издържат много дълго и засега съм доволен.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани