Проблем с M52B28 (РЕШЕН)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Проблем с M52B28 (РЕШЕН)

Мнение от TheDriver » 22 Апр 2015, 17:13

Здравейте колеги!

Колата работи напълно нормално докато е студена - празният ход е добре, форсира се добре, върви добре.След продължително каране и на много добре загрял мотор започва да прекъсва, усещането е все едно изключва единия цилиндър и започва да работи на пет.Губи мощност и форсира с прекъсване до 2-3к оборота.Празният ход и в това състояние е добре.
Прави го и в движание, без значение на какви оборoти съм, прави го и когато опитам да запаля когато е добре загряла - пали трудно и с много газ.
Когато започне да прекъсва сместа става много богата и мирише на неизгорял бензин.
На диагностика единственото което има като грешка е прекалено богато смес отчетена от ламбдите.
Компресията е добре.
Мерих налягане на горивото - пускаше налягане - смених регулатора и налягането е ОК, но това не реши проблема.Паралелно смених и свещи - старите бяха много зле личеше по тях, че е давена колата.
Отставя ли я да изстине пали и работи нормално докато не загрее добре.
Вакуумите ги преглеждах всичко изглежда наред.

Проблема е от най-неприятните - случва се да карам 500+ километра без проблем, а друг път ми го прави и след 50.

Някакви идеи?

Бобините поне визуално са добре и не са им повредени лулите.Все пак възможно ли е една от бобините да прекъсва като загрее?
Последна промяна TheDriver на 25 Май 2015, 19:12, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 23.03.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с M52B28

Мнение от iskrenchyy » 23 Апр 2015, 9:19

Колега имах същите симптоми: "Прави го и в движание, без значение на какви оборoти съм, прави го и когато опитам да запаля когато е добре загряла - пали трудно и с много газ.
Когато започне да прекъсва сместа става много богата и мирише на неизгорял бензин."

Смених датчика на коляновия вал и всичко се оправи, на 2 диагностики качвахме колата и нехвана грешка, чак на третата го хвана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Проблем с M52B28

Мнение от ogata » 23 Апр 2015, 9:27

Почти съм сигурен, че бобина прави проблема.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28

Мнение от TheDriver » 23 Апр 2015, 11:15

Вероятните проблеми действително варират от ламбда сонди през датчици на валове до самите бобини.

Не съм имал възможност да гледам в реално време данните - щом я закарм на момчето с диагностиката си работи супер :banghead:
Направо не ми вярват като им обеснявам :mhihi:


Някой занимавал ли се е по-детайлно с връзката ECU>ламбди?

Защото проблемите на загрял мотор веднага сочат към ламбдите.Докато загреят до определена температура ECU-то работи на база информацията от другите датчици в така наречения open loop, като периодично изпраща сигнал към ламбдите, за да провери дали са готови.

Какво се случва ако колата е загряла и ламбдата/те продължават да не отчитат стойности?
Остава в open loop и записва грешка за неработеща ламбда ?

Какво се случва, ако е влязла в closed loop т.е. работи с ламбдите и една от тях спре да работи?
Минава в open loop и записва грешка за неработеща ламбда или продължава в closed loop само на база на информацията от другата ламбда за три от цилиндрите?

Почти съм сигурен, че бобина прави проблема.

Четох ти темата в Е34 форума за проблемите с едно М50.Моите са много сходни.
Питал съм и там, но .... как хванахте точно коя бобина е?
Ако взема друга за проба и ги тествам една по една може да минат месеци докато хвана точно от къде е имайки предвид, че ще има дни в които колата ще си работи нормално.
По състоянието на свещите ли я гледахте?
Тези които аз извадих бяха еднакво зле всичките ... сега при новите може да стоят по различен начин нещата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28

Мнение от TheDriver » 25 Апр 2015, 18:09

Днес започна пак да прекъсва и реших да тествам бобините като разкачам буксите 1 по 1.

При откачането на всяка от бобините работата на мотора драстично се влошава и прекъсването се засилваше.Очаквах, ако някоя не е наред откачането на буксата да не промени нищо в работата на мотора, но при всяка имаше отчетливо влошаване.

Това до голяма степен ме кара да се насоча към датчиците за това другата седмица ще взема датчик колянов вал и датчик разпределителен вал.

Нещо което забелязах е, че чистене на грешките за прекалено богата смес или откачане на акумулатора със същата цел драстично подобрява нещата.Ден два след такава интервенция мотора работи идеално.След това започва да го прави все по-начесто.

Гасене, чакане няколко минути и палене след това също временно решава проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с M52B28

Мнение от u`F`o » 25 Апр 2015, 18:17

вместо да плащаш за датчици, обмислял ли си следния вариант. Да си сглобиш собствена диагностика и да сложиш лаптопа до теб в колата. След това да караш и да наблюдаваш. Инвестиция, която можеш да избиеш според мен. Как ти се струва?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28

Мнение от TheDriver » 12 Май 2015, 20:53

u`F`o написа:вместо да плащаш за датчици, обмислял ли си следния вариант. Да си сглобиш собствена диагностика и да сложиш лаптопа до теб в колата. След това да караш и да наблюдаваш. Инвестиция, която можеш да избиеш според мен. Как ти се струва?


Всъщност се вслушах в съвета ти и точно това направих :yes:

Въпреки това обаче се сдобих с датичк разпределителен вал, датчик колянов и бобина за тест.

От менюто Engine roughness видях, че 3ти цилиндър работи малко по-зле от другите съответно започнах с неговата бобина.
Резултат нулев проблема си остана.
Преди това бях сменил датчик разпределителен вал пак с нулев ефект.

Прикачил съм снимки на записаните грешки.
Общо взето и двете ламбди + датчик колянов вал + дебитомер, но него съм го откачал, за да го пробвам, а и в реално време си отчита нормално, така че го изключвам като вариант.

В реално време данните вървяха нормално докато колата не започна да загрява на 72 градуса ламбдите все още не отчитаха.
Обороти, разпределителен вал, дебитомер всичко работеше и отчиташе данни.След което колата прекъсна, запали трудно и започна да работи лошо, както обикновенно се проявява проблема.В резултат дачик колянов вал, датчик разпределителен вал спряха да отчитат стойности, а engine roughness показваше само нули предполагам поради липсата на данни от двата датчика.

В събота ще имам повече време да тествам и ще я изчакам да загрее добре, за да видя дали ламбдите ще тръгнат.Ще сложа и датчика на коляновия вaл който имам за тест.


Някакви предположения ?

На мен ми изглежда все едно датчик колянов вал прави проблем, но и сондите не тръгват когато компа се опитва да ги стартира около 82 градуса.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28

Мнение от TheDriver » 13 Май 2015, 20:08

Днес си поиграх още малко.

Още със запалването на колата подгрева на ламбдите отчита и дава стойности около 90% в последствие стойностите падат до към 70%.

Данните от датчик разпределителен вал се движат около и над 20 на празен ход .

Ламбдите са на 4.83 волта и не помръдват.

Колата загря до към 75 градуса, ламбдите все още не помръдваха .
Опита да прекъсне, но тъй като бях в обороти не изгасна, просто продължи да работи неравномерно.
След прекъсването данните от датчик разпределителен вал замръзнаха, както и данните от подгрева на ламбдите за разлика от предният път когато направо изгасна сега показанията за обороти на мотора си останах да работят.

Колата загря до 88 градуса ламбдите все още отчитаха напрежение 4.83 и не помръдваха.
След като един път ми е прекъснала пали много трудно.
Изчистих грешките от горните снимки и веднага натрупа грешка за подгрева и на двете ламбди докато беше на контакт.Но пък си запали нормално и работеше добре цял ден.Щом понатрупа грешки обаче пак ще се скапе.

Ясно е, че ламбдите са заминали.
Защо обаче чистенето на грешките оправя нещата?
ECU-то има праг на натрупани грешки след който невъзможност за минаване от open loop в сlosed loop води до това сбъгясване?
Защо след прекъсването замръзват и показания от други датчици?

П.С. Показателите ми за "engine load", "air use of the idle control valve", както и ламбдите са идентчини като тези на клипчето.
С покачване на температурата "engine load" пада до към 80, но пак е много извън границите.
https://www.youtube.com/watch?v=dC_cWxzWHdU

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 13.03.2011
Пол: Мъж
Кара: E61 LCI космос
Мечтае да кара: Йемки

Re: Проблем с M52B28

Мнение от sysmurdoc » 13 Май 2015, 20:19

Разкачи си датчика на коляновия вал и огледай за прекъснати кабели. Играх я същата игра... чак и капак на клапаните смених, понеже си мислех, че резбите за шпилките на които се захващат бубините са ми заминали! Разкачих датчика и работата на мотора се подобри, а след като го свалих видях, че 2 кабела са заминали...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Проблем с M52B28

Мнение от Войводата » 13 Май 2015, 23:34

Колега колкото и странно да прозвучи прегледай си датчика които измерва температурата на въздуха в колектора, номер 14 на схемата премери какви го какви стойности дава. Понеже правих една с подобни проблеми и се оказа тоя датчик :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28

Мнение от TheDriver » 14 Май 2015, 18:25

Показанията които дава датчикът в INPA изглеждат нормални.Като я запалих показваше 20 градуса, което си беше и околната температура, след като моторът напече под капака градусите се покачиха до 22.Без резки промени - равномерна промяна в рамките на 15-20мин.

На мен ми се сториха нормални тези показания.

Ти с мултицет ли го мери и какви показания трябва да се очакват от изправен датчик?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Проблем с M52B28

Мнение от Войводата » 14 Май 2015, 22:54

Това са му стойностите който трябва да ти показва на мултицета :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 11.02.2010
Кара: E36 Compact M40B18 M-tech

Re: Проблем с M52B28

Мнение от k-hristov » 14 Май 2015, 23:37

TheDriver написа:Показанията които дава датчикът в INPA изглеждат нормални.Като я запалих показваше 20 градуса, което си беше и околната температура, след като моторът напече под капака градусите се покачиха до 22.Без резки промени - равномерна промяна в рамките на 15-20мин.

На мен ми се сториха нормални тези показания.

Ти с мултицет ли го мери и какви показания трябва да се очакват от изправен датчик?

Мотора като напече под капака, входящата температура в повечето случай стига до почти 50 градуса, така че ако той мери прекалено ниска темепратура, колата върви с повече гориво и по-голям аванс заради температурата на входящия въздух.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Проблем с M52B28 (РЕШЕН)

Мнение от TheDriver » 25 Май 2015, 19:37

Реших го проблема колеги!

Основният причинител се оказа датчика на коляновия вал.

Само да обобщя симптомите, за да съм полезен и на друг, ако изпадне в подобна ситуация.

Докато е студена колата върви добре, не прекъсва и държи хубав празен ход.Дори и когато съвсем се сбъгяса първите 10-15км след палене всичко е ОК.
Щом загрее опитва да изгасне, ако е на празен ход директно изгасва, в движение оборотите пропадат след което започва да прекъсва, спира да върви и трудно се форсира от ниските.Не изгаря добре бензина и се дави.
Гасене на мотора и палене след няколко минути оправят нещата за още 10-15км.

Какво се случваше при мен - подгрева и на двете ламбди ми е заминал съответно компа държи мотора в open loop почти постoянно.Успях да я загрея достатъчно, за да тръгне едната сонда но се сещате за сметка на колко стопен бензин.
В open loop компа работи на база на информацията от всички други датчици без да ползва ламбдите, което прави работа на другите датчици още по-важна.
Датчикът на коляновия вал обаче в определен момент спира да работи - за това и когато се сбъгясаше колата в INPA спираха данните за обороти и работа на мотора, просто програмата разчита на този датчик, за да показва.
Когато този датчик спре, мотора би трябвало да изгасне и вероятно при някой ECU-та го прави, тъй като без да знае оборотите на вала компа няма как да образува сместа.
В моя случай обаче ECU-то игнорира и датчика на коляновия вал и започва да работи само от данните на датчика на разпределителния вал, пресмятайки по формула положението на коляновия вял. :mhihi:
С толкова осакатен от към датчици комп сместа е далеч от идеалната от там и проблемите.

Моят датчик колянов вал беше с перфектен кабел без прекъсвания, но главата беше толкова зле, че като го дърпах с пръстите излизаше на парчета от гнездото.
Симптомите само на загрял мотор веднага насочват към темпeратурни датчици или ламбди, но по някаква странна причина моят датчик колянов вал също се влияеше от температурата.

Иначе показанията на датчика за температурата на въздуха в колектора ми бяха напълно коректни ;)

Аз си реших проблема с нов датчик, а до няколко дни ще сложа и две нови сонди, за да си дойдат нещата съвсем на мястото.
:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 13.03.2011
Пол: Мъж
Кара: E61 LCI космос
Мечтае да кара: Йемки

Re: Проблем с M52B28 (РЕШЕН)

Мнение от sysmurdoc » 28 Май 2015, 19:18

:bchug: :bchug:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook