Проблем при палене и колебание в оборотите
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- svetlio.zhelev
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 14.02.2013
- Пол: Мъж
Проблем при палене и колебание в оборотите
Здравейте колеги,
имам следният проблем при запалване на колата след като е покарана и спряна за малко(5 мин.) - запалвам и веднага почват да падат оборотите и загасва. Опитвам втори път да запаля и този път като подам газ и леко я изфорсирам, оборитете почват да се колебаят в диапазона 1100 - 100 и колата аха да загасне ако не ѝ се подава газ. Ако се изфорсира до около 3000 оборота, почва да се стабилизира, но пак се колебаят. Ако я форсирам пак до 3000, стабилизирането е вече почти в нормалните граници и след малко всичко е ок.
Проблема НЕ СЕ ПРОЯВЯВА при всяко палене, а от време на време и НИКОГА не го прави, когато я оставя в гаража и отида на другия ден да я запаля.
Колата има ГИ, но проблема го прави и на газ и на бензин.
Лятото на 2014 ми го направи веднъж, а в последния 1 месец зачести. Преди седмица дори го направи докато я бях освободил от скорост в движение и карах по инерция преди светофар, като малко преди него загасна.
Колата е 318i( М43 мотор ), без катализатор и ВИНАГИ пали на бензин.
Интересуваме някой имал ли е такъв проблем и евентуално дали може да дадете някакви насоки преди да започна с диагностицирането и подмяната на части, защото не искам да влизам във филма "Смени това, пък ако не се оправи ще пробваме с онова!"
Прикачам и кратко клипче с проблема.
Поздрави :-)
имам следният проблем при запалване на колата след като е покарана и спряна за малко(5 мин.) - запалвам и веднага почват да падат оборотите и загасва. Опитвам втори път да запаля и този път като подам газ и леко я изфорсирам, оборитете почват да се колебаят в диапазона 1100 - 100 и колата аха да загасне ако не ѝ се подава газ. Ако се изфорсира до около 3000 оборота, почва да се стабилизира, но пак се колебаят. Ако я форсирам пак до 3000, стабилизирането е вече почти в нормалните граници и след малко всичко е ок.
Проблема НЕ СЕ ПРОЯВЯВА при всяко палене, а от време на време и НИКОГА не го прави, когато я оставя в гаража и отида на другия ден да я запаля.
Колата има ГИ, но проблема го прави и на газ и на бензин.
Лятото на 2014 ми го направи веднъж, а в последния 1 месец зачести. Преди седмица дори го направи докато я бях освободил от скорост в движение и карах по инерция преди светофар, като малко преди него загасна.
Колата е 318i( М43 мотор ), без катализатор и ВИНАГИ пали на бензин.
Интересуваме някой имал ли е такъв проблем и евентуално дали може да дадете някакви насоки преди да започна с диагностицирането и подмяната на части, защото не искам да влизам във филма "Смени това, пък ако не се оправи ще пробваме с онова!"
Прикачам и кратко клипче с проблема.
Поздрави :-)
Последна промяна svetlio.zhelev на 06 Май 2015, 23:11, променена общо 1 път
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Бензинова помпа или дебитомер според мен.Откачи дебитомера и виж дали го прави.Бензиновата помпа е най вероятния причинител обаче.Пробвай с работеща и тогава минавай към други смени.
- svetlio.zhelev
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 14.02.2013
- Пол: Мъж
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
FuRoRR написа:Бензинова помпа или дебитомер според мен.Откачи дебитомера и виж дали го прави.Бензиновата помпа е най вероятния причинител обаче.Пробвай с работеща и тогава минавай към други смени.
Мислил съм за бензинова помпа, но симптомите според мен са малко по-различни(имал съм изгоряла на друга кола), а и ако запаля директно на газ, пак го прави... За дебитомера - ще го пробвам събота/неделя.
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
stormrider написа:Ламбда сонда
Не работи на студен двигател.

- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Това кой го каза? Лично съм и ял попарата на ламбдата! Няма топла ,няма студена,няма на газ,няма на бензин! Който вярва,вярва. Който не вярва,да прави диагностики през ден,да купува части(естествено втора употреба,че новите са пара,нищо че втората употреба е почти винаги заминали датчици,дебитомери). После пишем как две,три ламбди сме сменили,кактри дебитомера,сме пробвали и пак същото. Пак диагностики,някой казва температурен датчик,друг TPS,пак омагьосани кръгове! Гадна кола! Не иска да работи нормално! Махай я! Махай този кош! Гадно БМВ! Купиш го 3000,продаваш го хиляда. Еха отървах се! А всъщност решението е "толкоз просто и логично", както беше казал Вапцаров. Успех с решаването на проблема! Нищо лично към никого! 

С много любов към децата!
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Колкото и да е умряла тая сонда компютъра си има нещо наречено Fuel Trim Limit. Иначе би коствало 30 минути и някой приятел за да пробваш помпата.Все още съм на 99% сигурен че е от нея.
- peshobmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 1.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: M1
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Колата има ГИ, но проблема го прави и на газ и на бензин.
Бензиновата помпа отпада в този случай.И аз съм за сонда премери я.
Бензиновата помпа отпада в този случай.И аз съм за сонда премери я.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Колега имам сонда от м43б16 но мога да ти я дам за проба най-рано в понеделник, че днес пътувам 


Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
А за стъпково моторче някой сети ли се.Аз имах същия проблем но не толкова зле изразен на М50Б20 и доста хора ми казаха , че от него идва проблема и след като видях къде е навряно се отказах да го вадя , след известно каране се оправи от самосебе си преди да се навия да го сваля , но според мен не чакай ами виж къде е при теб , свали го и тук някъде във форума четох че се задръствало и е добре да се почисти , а ако не ти се занимава търси ново или втора ръка ( работещо евентуално
) 



- aliays
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 1.6i м43б16
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Колега, аз бих започнал с проверка на маркучите за въздуха, клапан картерни газове, стъпков мотор...
Като маркучите ги проверяваш за пукнатини, клапанчето го изолирай за проба само!, стъпковия се чисти...
При мен излезна спукано гофре...
Успех...
Като маркучите ги проверяваш за пукнатини, клапанчето го изолирай за проба само!, стъпковия се чисти...
При мен излезна спукано гофре...
Успех...
- svetlio.zhelev
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 14.02.2013
- Пол: Мъж
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
stormrider написа:Това кой го каза? Лично съм и ял попарата на ламбдата! Няма топла ,няма студена,няма на газ,няма на бензин! Който вярва,вярва. Който не вярва,да прави диагностики през ден,да купува части(естествено втора употреба,че новите са пара,нищо че втората употреба е почти винаги заминали датчици,дебитомери). После пишем как две,три ламбди сме сменили,кактри дебитомера,сме пробвали и пак същото. Пак диагностики,някой казва температурен датчик,друг TPS,пак омагьосани кръгове! Гадна кола! Не иска да работи нормално! Махай я! Махай този кош! Гадно БМВ! Купиш го 3000,продаваш го хиляда. Еха отървах се! А всъщност решението е "толкоз просто и логично", както беше казал Вапцаров. Успех с решаването на проблема! Нищо лично към никого!
хахаха, да това съм го виждал при доста хора.
Аз не съм от тях, щом има проблем има и решение. Днес ще я закачам да я чета за грешки. Ако там не излезе някой логичен проблем, ще почвам с пробване и временна замяна на части - стъпково, ламбда и т.н.
Пък и тя колицата си върви, само дето от време на време я прави тая магария, но като я поизфорсираш се оправя. Засега ще е така.
Благодаря за мненията досега

- svetlio.zhelev
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 14.02.2013
- Пол: Мъж
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
И така колеги има развитие по проблема. Преди 2 седмици по време на почивката ми на нашето черноморие колата тотално отказа да пали. Оказа се, че е скъсана демпферна шайба на коляновия вал. Майстора, който ми я смени със втора ръка шайба, ми обясни, че проблема с оборотите е идвал точно от там. Когато пистовият ремък се сложи на закъсаната шайба тя се измята и датчика на коляновия вал почва да отчита грешно и от там идват колебанията. Проблема вчера пак се прояви => шайбата, която е сложил явно не е била много читава. Чисто нова има само оригинална и то за ~600лв. Явно тая шайба ще се окажа консуматив на всеки 20 години.
Поразчетох се тук във форума и намерих тема на колега, който описва същите симптоми като мен при палене и е намерил решение като е сменил шайбата. Това е в общи линиии.
Ако някой има сходни проблеми да провери и тази шайба!
Поразчетох се тук във форума и намерих тема на колега, който описва същите симптоми като мен при палене и е намерил решение като е сменил шайбата. Това е в общи линиии.
Ако някой има сходни проблеми да провери и тази шайба!
- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Имам подобни проблеми. М43б18 с газ инжекцион. Най-често сутрин оборотите ми играят 500-1100 и то само 1-2мин след като съм запалил. На газ и на бензин е еднакво. Отчете ми като грешка ламбда сонда. Колата си дава много добър разход, а съм чувал че ако замине сондата той се повишава. Утре ще сменя свещи че им е време и ако проблема не изчезне след някой ден ще сменя и сондата.
- -={WHO}=-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 1.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 330 xi
- Мечтае да кара: BMW F82 M4
Re: Проблем при палене и колебание в оборотите
Здравей колега незнам как си с тунинга но има едни момчета в обеля където правят леки ролки, шайби, плаващи дискове и какво ли още не, Аз сложих лек маховик 6.2кг. от м20б20 и колава започна да харчи по малко и да върви повече ( извънграцко ) и за това ако не ти се дават 600лв ако искаш ще ти дам тяхни кординати и хем ще я тунинговаш малко, хем ще ти е по евтино, хем ще смъкнеш разхода. Това е мое мнение - колкото по малко тежести върти ремъка толкова му е по лесно на двигателя и следователно не отделя конски сили да върти демпферна шайба която примерно е 5кг. а отделя двойно по малко коне да върти 2.5кг. За това всички търсим по леки гуми, по леки джанти, по - богатите слагат плаващи дискове и един от плюсовете им е ( а те плюсовете много ) че са по леки и т.н.
БМВ - Радостта от дрифта :d
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани