Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Здравейте мотора е м52Ту двоен ванос , мотора потропва като загрее , студен не се чува , свалих картера и да питам това нормален луфт от биелата ли е или лагерае заминал , не съм свалял още петата да огледам , но и това ще стане.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
DirtySouth написа:Здравейте мотора е м52Ту двоен ванос , мотора потропва като загрее , студен не се чува , свалих картера и да питам това нормален луфт от биелата ли е или лагерае заминал , не съм свалял още петата да огледам , но и това ще стане.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ужас, трака повече от дизелак.
Луфт не трябва да има, не тормози повече мотора, че става по-лошо.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
stony1 написа:Луфт не трябва да има
То не е луфт и ако го няма мотора ще затегне.

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Въпроса да е в норми трябва да погледна кви са допуските или да някой да сподели ако е запознат , тея дни ще сваля и петите да видя лагерите и вала дали има видими износваня , а иначе с майсторите нз , докарах я до тук от майстори нямам доверие , а да тръгна да обикалям на късмет е е твърде много нерви и пари
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting


- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Добре просто махни петата на биелата и се ориентирай по лагера. Реално чукане от лагер, ще го видиш и с просто око.
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Луфтовете ,които си снимал са нормални.Ако на всички биели са такива луфтовете -те са окКато дойде налягане на маслото ,ще изчезнат.Обаче това тракане на празен ход не е само от един цилиндър,а поне от два или три-честотата е прекалено голяма за 600 об..Което според мен са повдигачи -повече от един.Кажи как започна,изведнъж ,ли се разтрака така ,или стана постепенно във времето?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Dirty M5 driveR написа:stony1 написа:Луфт не трябва да има
То не е луфт и ако го няма мотора ще затегне.Това мърдане на биелите наляво-нядясно е нормално, стига да е с определено усилие. Ако става прекалено лесно значи е вероятно да са позаминали лагерите или вала. Радиален луфт не трябва да усещаш. Най-добре майстор да погледне и да се изкаже. Така по клипа няма да стане според мен.
Аз не говоря за мърдането на биелите в ляво и в дясно, говоря за луфт. Нормално е биелите да се плъзгат по шийката на коляновия вал, но трябва да са стегнати.
При лесно преместване на биелата в ляво и в дясно е почти сигурно, че ще има и радиален луфт. Той няма как да се усети на ръка, но при наличието на такъв е нормално да се повиши шумността на мотора.
Въпросът е колко е луфта и дали изобщо го има?
Да не се окаже, че причината за"тракането" в двигателя няма нищо общо с коляно-мотовилковия механизъм.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Биелни лагери се чуват силно, когато на път изравниш скоростта с педала за газта (не ускоряваш и не използваш двигателя за спирачка), тогава се чуват най-много, не знам дали го обясних правилно. Така, на празен ход, трябва да ги няма изобщо за да се чуват толкова.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
колега дано хванеш проблема по-скоро и ни дръж в течение ,че и други караме тея кошове 

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Дано ! Ще се свали петата ясно е , видяг кви са допуските и с лифтомер ще премеря само да взема по читав , че моя е от китайските ... Ако са повдигачи искам да кажа , че колата след като не е карана 1 месец паля я , и докато е студена няма и изтропване от повдигачите , а стария ми мотор като го запаля и винаги изтропваха докато се напълнят , друго все ми се струва , че се чува отдолу , събирам всякакви идеи колеги , почнах от тези лагери , подобно чукане съм чувал от духнала гарнитура между цилиндрите , но ми се струва , че и студена ще го прави и няма да има мощ
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting


- Cosworth
- ентусиаст
-
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Aко хапва масло като я настъпваш бъди почти сигурен че ти чукат буталата а не лагетите... Шум на биелен лагер е много специфичен.. Може да е и оптегач на веригата... Ако чука от хлабина то тя не е аксиалната... Ако имаш радиално износване та чак да чука и аксиално и диагонално отдавна щеше да ти е фръкнала биелата през блока... Ако блока ти е от тези без ризи... Бъди готов и за износен блок. Това е най-тежкото за твоя мотор, но и често срещано...
Единствено най-лесно решение за проверка на хлабините е това https://www.google.bg/search?q=plastigauge&hl=bg-BG&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=uTk1VazpOoyusAGu44C4Bg&ved=0CB8QsAQ&biw=544&bih=729
Както и колегата под мен подсети за ваносите също!
Единствено най-лесно решение за проверка на хлабините е това https://www.google.bg/search?q=plastigauge&hl=bg-BG&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=uTk1VazpOoyusAGu44C4Bg&ved=0CB8QsAQ&biw=544&bih=729
Както и колегата под мен подсети за ваносите също!
Последна промяна Cosworth на 20 Апр 2015, 22:28, променена общо 1 път
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
С какво масло го караш?!
Ваносите ревизирани ли са?!
Ваносите ревизирани ли са?!
- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Само че не си споделил на колегите че мотора чука от към долната част, повдигачи и ваноси ги изключваш в случая тогава. Аз ти казах на един такъв матор само че беше м52б25ту той така чукаше и от всеки събирах съвети и експертни мнения че уж ваноса тропал , уж повдигачи вериги и т.н и след подмяната на всичко, след дълго набиване на пари нерви та даже и заради тоя мотор си купих инструмента за зацепване на двойния ванос накрая се ядосах изхвърлих мотора, свалих картера и положението беше като при теб. Обрах си здравите части от мотора и няма ти казвам какво му се случи понеже много му се бях изнервил




- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
DirtySouth написа: видяг кви са допуските и с лифтомер ще премеря само да взема по читав , че моя е от китайските ...
Луфтомер не намира приложение тук. Вала се мери с микрометър, биелите с вътромер, а хлабината с лентички.

В повечето случаи е достатъчно да измериш всяка шиика на кръст и да видиш състоянието на лагерите на око. Ако има превъртял, задължително се мери отвора на биелата да не е станал елипса.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Тропане от мотора , биелен лагер или ?
Мерси много за съветите , ваносите ги изключих , защото при тях е е едно чегъртане специфично и то на определени обироти , но определено звука се чува долу на първо четене , искам дс питам като махна петите , после трябва ли нови болтове ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting


23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани