Мигане на лампата на акумулатора Развитие и явно решение.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Мигане на лампата на акумулатора

Мнение от Николай К » 13 Апр 2015, 18:37

Rosendo написа:
Николай К написа:Здравейте колеги, започна да мига тази лампа заедно с АБС и АСЦ, пробвах да откача клемата, няма оправия...
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?


Според мен ПРЕзарежда! Мерил ли си с мултицет да видиш какъв заряд дава? По принцип лампата свети когато не зарежда и примигва когато зарежда повече от необходимото.

Когато презареждаше лампа на таблото Не светеше.Премигваше всяка лампа по колата, но не лампа на акумулатор.
Лампата на таблото мигаше, когато отказа моето първо динамо.
Поздрави!
Николай Кадийски

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: Мигане на лампата на акумулатора

Мнение от Bojidar 7 » 13 Апр 2015, 22:58

metodi80 написа:
Bojidar 7 написа:Може проблема да е в регулатора, но колегата не е споменал да има проблем със завишено напрежение. По горе беше писано вече в какви граници трябва да е. Колкото до диодите на това Валео мисля, че са достъпни за мерене.


Няма нужда да споменава , щом му пулсира светлината на плафона и на фаровете , нещата са ясни , гарантирано напрежението надвишава 14.4 волта.
Диодните блокове на всички алтернатори имат две групи по три диода свързани по определена схема (катодите на едната група от три диода са свързани към плюс , анодите са свързани към статораните намотки , съответно катодите на другата група от три диода са свързани към статорните намотки , а анодите им към маса). Освен тези 6 силови диода, които са достъпни за мерене , има и други три (по -малки) , които както вече казах , са част от диодния блок и често до техните изводи няма достъп (или са заляти, или са вплетени в корпуса по недостъпен начин). Реално те не могат да се премерят по отделно , защото са вързани спрямо дадена статорна намотка и извода D+ , тоест , ако диода е пробил , реално няма да може да се премери , защото ще даде някакво съпротивление на статорна намотка ....
По -често горят силовите диоди и сравнително рядко другите (по -малките) , но въпреки това се случва и те да горят ....
Както вече казах , проблема на този алтернатор е реле-регулатора и няма смисъл да се занимава да мери диоди ..... а всъщност понеже колегата каза , че ще го връща , явно няма да се занимава изобщо с този алтернатор , но така или иначе нека да станат ясни нещата ....


Колега напълно съм съгласен с теб, диагнозата аз я правя с мултицет, защото вярвам повече на него от мигане на плафоните и други консуматори, така съм свикнал и ми е по-лесно. Пренавивал съм даже няколко алтернатора (на приятели), но процедурата е ми е неприятна, защото немогат да се ползват калъпи за статорната намотка. Затова се навива бавно въпреки малкия брой навивки и предпочитам да си взема втора ръка. Иначе подкрепям написанаото от теб, но мен ме домързя да го напиша толкова подробно, бих добавил само, че важна роля играе и лампата за акумулатора(при по-стари коли), защото тя и регулатора отговарят за възбуждането на алтенатора , който може да се разглежда като трифазен ел. двигател без тях.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Мигане на лампата на акумулатора

Мнение от metodi80 » 14 Апр 2015, 1:33

Bojidar 7 написа:Колега напълно съм съгласен с теб, диагнозата аз я правя с мултицет, защото вярвам повече на него от мигане на плафоните и други консуматори, така съм свикнал и ми е по-лесно. ........алтернатора, който може да се разглежда като трифазен ел. двигател без тях.


Аз също установявам проблема с мултицета , но описаното поведение е много характерно и на база опита , мога категорично да твърдя , че напрежението се мени (дори без да съм го потвърдил с мултицета).
Правилно.... може да се разглежда като трифазен двигател , реално статорната намотка е свързана именно в схема звезда.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Мигане на лампата на акумулатора

Мнение от Николай К » 15 Апр 2015, 7:31

Колеги, малко развитие по темата:
В понеделник слагам последното динамо, което взех и то беше точно като моето, Бош 90А
сменям релерегулатора, и всичко заспива.
Сутринта паля колата и хоп.... същата работа.... :banghead:
Разбутах отзад кабелите на високомощните предпазители (с белите пластмасови предпазители, над акумулатора,моята е седан), и колата се оправи :kuku:
Отидох на работа с нея, всичко е ок.
По обяд реших да се разходя малко, паля и :censored: същата работа....
свалих всеки един бушон от тези високомощните, развих всеки един кабел , напръсках с контакт спрей.... няма и няма.
Най-накрая смених акумулатора, и всичко заспа.
Снощи слизах късно да я паля, няма проблем, тази сутрин пак няма проблем....Явно се оказа АКУМУЛАТОРА.
Прилага едно клипче за да се види: http://vbox7.com/play:ad7d240b75
Поздрави!
Николай Кадийски

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 3.10.2011
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: Е38

Re: Мигане на лампата на акумулатора Развитие

Мнение от Bojidar 7 » 15 Апр 2015, 10:38

Дано си решил проблема. Често прави проблем и клемата (+) на акумулатора, която е малко по-специална..... Можеш да я провериш, като свържеш мултицет към маса и забиеш другата сонда в дебелия червен кабел малко преди клемата. След това пак спрямо маса мериш на самата клема на акумулатора. Не трябва да има никакава разлика в отчетеното напрежение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 27.02.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 52Oi

Re: Мигане на лампата на акумулатора Развитие

Мнение от Николай К » 15 Апр 2015, 10:44

Bojidar 7 написа:Дано си решил проблема. Често прави проблем и клемата (+) на акумулатора, която е малко по-специална..... Можеш да я провериш, като свържеш мултицет към маса и забиеш другата сонда в дебелия червен кабел малко преди клемата. След това пак спрямо маса мериш на самата клема на акумулатора. Не трябва да има никакава разлика в отчетеното напрежение.

При мен там проблем няма, понеже моят плюсов кабел няма пиропатрон.
Поздрави!
Николай Кадийски

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook