Мигане на лампата на акумулатора Развитие и явно решение.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Мигане на лампата на акумулатора Развитие и явно решение.
Здравейте колеги, започна да мига тази лампа заедно с АБС и АСЦ, пробвах да откача клемата, няма оправия...
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?
Последна промяна Николай К на 16 Апр 2015, 11:34, променена общо 2 пъти
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Николай К написа:Здравейте колеги, започна да мига тази лампа заедно с АБС и АСЦ, пробвах да откача клемата, няма оправия...
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?
Според мен ПРЕзарежда! Мерил ли си с мултицет да видиш какъв заряд дава? По принцип лампата свети когато не зарежда и примигва когато зарежда повече от необходимото.
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Rosendo написа:Николай К написа:Здравейте колеги, започна да мига тази лампа заедно с АБС и АСЦ, пробвах да откача клемата, няма оправия...
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?
Според мен ПРЕзарежда! Мерил ли си с мултицет да видиш какъв заряд дава? По принцип лампата свети когато не зарежда и примигва когато зарежда повече от необходимото.
Според мен не презарежда, защото като откачих клемата, колата изгасна.
Лампите на таблото светят по слабо, и тея в купето също...
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- nqmam_bmw
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 2.11.2013
- Местоположение: гр.София, зона Б-5
- Кара: A3, Sportback, 1.8 TFSI, 160 bhp;
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Колега, имах идентичен проблем само че на друга марка кола. Отидох на майстор и ми свали алтернатора и смени някакви "четки". Та мисля си, че и при теб алтернаторът трябва да се погледне. 

- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Николай К написа:Rosendo написа:Николай К написа:Здравейте колеги, започна да мига тази лампа заедно с АБС и АСЦ, пробвах да откача клемата, няма оправия...
Динамото е ремонтирано 20.11.2013г, но тогава лампата не е мигала, а светнала направо.Свалил съм реле регулатора и утре го сменям.
Някой да ме посъветва нещо друго?
Според мен ПРЕзарежда! Мерил ли си с мултицет да видиш какъв заряд дава? По принцип лампата свети когато не зарежда и примигва когато зарежда повече от необходимото.
Според мен не презарежда, защото като откачих клемата, колата изгасна.
Лампите на таблото светят по слабо, и тея в купето също...
Това с откачането на клемата не го прави, защото може следващата тема да е със заглавие “Изгоря ми електрониката!!!“
Най добре вземи един мултицет и измери колко зарежда при работещ на около 2000 оборота мотор. Заряда трябва да е между 13,8 и 14,4 волта.
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Развитие по темата...
След смяна на реле регулатор с четки, проблема си остана.
Взех втора употреба динамо от автоморга, и всичко се оправи....
Сега наблюдавам друг проблем- усилване и намаляване на свтлината на плафони, фарове и всичко което свети.
Моето динамо беше БОШ, а това което взех е ВАЛЕО, и е 80А, а моето беше 90А... не съм мерил какво е напрежението. Някакъв съвет...
След смяна на реле регулатор с четки, проблема си остана.
Взех втора употреба динамо от автоморга, и всичко се оправи....
Сега наблюдавам друг проблем- усилване и намаляване на свтлината на плафони, фарове и всичко което свети.
Моето динамо беше БОШ, а това което взех е ВАЛЕО, и е 80А, а моето беше 90А... не съм мерил какво е напрежението. Някакъв съвет...
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- Bojidar 7
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 3.10.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Валеото е уникален боклук. Бях с 90 и направо го изхвърлих. Рециклирах си един Бош 140 и го сложих на негово място. Трябваше преди да сложиш Валеото да погледнеш дали е за четки, колектор, лагери и да премериш диодите поне.
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Bojidar 7 написа:Валеото е уникален боклук. Бях с 90 и направо го изхвърлих. Рециклирах си един Бош 140 и го сложих на негово място. Трябваше преди да сложиш Валеото да погледнеш дали е за четки, колектор, лагери и да премериш диодите поне.
Отворих го колега, четки колектор и лагери са ок, а диодите не зная как да премеря...

Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- Bojidar 7
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 3.10.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Диодите трябва да ги разкачиш от статорната намотка, мериш с мултицет на позиция диод. Диодите са 6 броя, 2 по 3 от едната страна са свързани в обща точка, към радятора. Като разменяш сондите на мултицета спрямо всеки диод, от едната страна трябва да има съпротивление, а от другата не. Мери и изводите на статора спрямо корпуса, както и колектора на ротора към ламелите. Съпротивлението трябва да е няколко мегаома.
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Bojidar 7 написа:Диодите трябва да ги разкачиш от статорната намотка, мериш с мултицет на позиция диод. Диодите са 6 броя, 2 по 3 от едната страна са свързани в обща точка, към радятора. Като разменяш сондите на мултицета спрямо всеки диод, от едната страна трябва да има съпротивление, а от другата не. Мери и изводите на статора спрямо корпуса, както и колектора на ротора към ламелите. Съпротивлението трябва да е няколко мегаома.
Благодаря ти много колега, вече зная как се мерят

Уговорих се с човека от когото го купих, да му го върна.
Ще си търся БОШ.
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Стария ти алтернатор не се знае какъв му е проблема ....но този , който си взел със сигурност презарежда , щом забелязваш пулсираща светлина на плафона (то не е само на плафона , а изобщо ).
Меренето на диодния блок е излищно в случая , проблема е в реле-регулатора на Валео-то ....
Освен това няма смисъл да се мери диоден блок за подобен случай ( да не говориме , че има диоди на които изводите не са достъпни , вътре в самия диоден блок и които няма как да се замерят). Ако има повреда в диоден блок , проблемите са много по -сериозни и пулсиращата светлина ще е най -малкия поблем ....
Меренето на диодния блок е излищно в случая , проблема е в реле-регулатора на Валео-то ....
Освен това няма смисъл да се мери диоден блок за подобен случай ( да не говориме , че има диоди на които изводите не са достъпни , вътре в самия диоден блок и които няма как да се замерят). Ако има повреда в диоден блок , проблемите са много по -сериозни и пулсиращата светлина ще е най -малкия поблем ....
- Bojidar 7
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 3.10.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Е38
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Може проблема да е в регулатора, но колегата не е споменал да има проблем със завишено напрежение. По горе беше писано вече в какви граници трябва да е. Колкото до диодите на това Валео мисля, че са достъпни за мерене.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Bojidar 7 написа:Може проблема да е в регулатора, но колегата не е споменал да има проблем със завишено напрежение. По горе беше писано вече в какви граници трябва да е. Колкото до диодите на това Валео мисля, че са достъпни за мерене.
Няма нужда да споменава , щом му пулсира светлината на плафона и на фаровете , нещата са ясни , гарантирано напрежението надвишава 14.4 волта.
Диодните блокове на всички алтернатори имат две групи по три диода свързани по определена схема (катодите на едната група от три диода са свързани към плюс , анодите са свързани към статораните намотки , съответно катодите на другата група от три диода са свързани към статорните намотки , а анодите им към маса). Освен тези 6 силови диода, които са достъпни за мерене , има и други три (по -малки) , които както вече казах , са част от диодния блок и често до техните изводи няма достъп (или са заляти, или са вплетени в корпуса по недостъпен начин). Реално те не могат да се премерят по отделно , защото са вързани спрямо дадена статорна намотка и извода D+ , тоест , ако диода е пробил , реално няма да може да се премери , защото ще даде някакво съпротивление на статорна намотка ....
По -често горят силовите диоди и сравнително рядко другите (по -малките) , но въпреки това се случва и те да горят ....
Както вече казах , проблема на този алтернатор е реле-регулатора и няма смисъл да се занимава да мери диоди ..... а всъщност понеже колегата каза , че ще го връща , явно няма да се занимава изобщо с този алтернатор , но така или иначе нека да станат ясни нещата ....
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Искам да кажа, че вчера замерих напрежението на Валеото, и то варираше от 14 до около 16.и нещо волта.
Чак менеше оборотите на мотора на празен ход...Днес го връщам и няма да се занимавам с него, забелязах че буксата на релето е с 2 пина, докато моя беше с 3.
Не зная дали е от значение това.
Много благодаря на колегите които ми разясниха неизвестните.

Чак менеше оборотите на мотора на празен ход...Днес го връщам и няма да се занимавам с него, забелязах че буксата на релето е с 2 пина, докато моя беше с 3.
Не зная дали е от значение това.
Много благодаря на колегите които ми разясниха неизвестните.

Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Мигане на лампата на акумулатора
Днес взех друго, смених му профилактично реле-регулатор, и вече е монтирано на колата.
Зарежда между 13,8---14,4V.
Зарежда между 13,8---14,4V.
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани