N42 143к.с. - претракване при студено палене
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- stereocrash
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 8.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 318i e46 facelift
N42 143к.с. - претракване при студено палене
Здравейте наскоро се сдобих с 318i 143к.с. фейс от 2003 и имам две питания към колегите:
1. При първоначално стартиране на студен двигател за около 1-2-3сек. се чува едно странно претракване или хъркане после изчезва влиза си нормално на смукач на 1100 и почва да си загрява след това си пада до 700 оборота без колебания и си тик-така двигателчето. Маслото е 5в30 бмв, за смяна е след 2000km, заедно с филтрити, ще му сложа 5в40 castrol edge. Стария собственик е сменил комплект верига и такъми когато си я е вкарал от германия преди 20к км. От къде може да е тоя шум? Не звучи сериозно но мен ме лично ме дразни искам колата да си има перфектен старт иначе на топъл двигател не го прави и пали перфектно, дори на студен не го прави винаги.
2. Има теч отпред в ляво - слабото място гарнитурата на главата на клапаните, аз лично не усещам миризма в купето но е кофти на вдигнат капак понякога изкарва пушек от изгоряло масло и ще я сменя с виктор рейнц и силикон. Въпроса е има ли смисъл да сменям о-уплутненията на вакуум помпата и тези на ойл сепаратора при положение че там нямам теч (по стара поговорка едно нещо щом работи правилно не се пипа) но незнам как се стигга до тази вакуум помпа и сепаратор налага ли се задалжително махане на капака на клапаните или не е нужнл, така и така ще го махам сега и съю пред дилема дали да пипам по отзад?
Благодаря за отговорите колеги!
1. При първоначално стартиране на студен двигател за около 1-2-3сек. се чува едно странно претракване или хъркане после изчезва влиза си нормално на смукач на 1100 и почва да си загрява след това си пада до 700 оборота без колебания и си тик-така двигателчето. Маслото е 5в30 бмв, за смяна е след 2000km, заедно с филтрити, ще му сложа 5в40 castrol edge. Стария собственик е сменил комплект верига и такъми когато си я е вкарал от германия преди 20к км. От къде може да е тоя шум? Не звучи сериозно но мен ме лично ме дразни искам колата да си има перфектен старт иначе на топъл двигател не го прави и пали перфектно, дори на студен не го прави винаги.
2. Има теч отпред в ляво - слабото място гарнитурата на главата на клапаните, аз лично не усещам миризма в купето но е кофти на вдигнат капак понякога изкарва пушек от изгоряло масло и ще я сменя с виктор рейнц и силикон. Въпроса е има ли смисъл да сменям о-уплутненията на вакуум помпата и тези на ойл сепаратора при положение че там нямам теч (по стара поговорка едно нещо щом работи правилно не се пипа) но незнам как се стигга до тази вакуум помпа и сепаратор налага ли се задалжително махане на капака на клапаните или не е нужнл, така и така ще го махам сега и съю пред дилема дали да пипам по отзад?
Благодаря за отговорите колеги!

Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
По точка 1 и с това оскъдно описание - не мога да дам мнение.
По точка 2 - винаги има смисъл да смениш пръстените на помпата отзад, както и картерната филтрация. Гарантирам ти, че доста ще се подобри работата на мотора, а и няма да имаш никакви миризми. Минах по тая процедура и съм много, много доволен.
По точка 2 - винаги има смисъл да смениш пръстените на помпата отзад, както и картерната филтрация. Гарантирам ти, че доста ще се подобри работата на мотора, а и няма да имаш никакви миризми. Минах по тая процедура и съм много, много доволен.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
Въпрос 1:При мен го има това притракване от веригата като качи масло в обтегача няма проблем.Аз карам с масло 5w30 mobil
Въпрос 2:Като сменяваш гарнитурата на капака смени и о-пръстените на вакум помпата защото е много по лесно за зацепването и.
П.С. Служебната кола е бмв 740 туин турбо и сутрин като я запаля притркакват веригите после няма никакви шумове
Въпрос 2:Като сменяваш гарнитурата на капака смени и о-пръстените на вакум помпата защото е много по лесно за зацепването и.
П.С. Служебната кола е бмв 740 туин турбо и сутрин като я запаля притркакват веригите после няма никакви шумове
- stereocrash
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 8.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 318i e46 facelift
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
Мерси за отговорите. Значи това претракване да не го мисля ще си го има и занапред, а за вакуум помпата ще ви послушам и също ще и сменя о-ринговете дори и да нямат теч. Някакви други гумени рингове,съединения, уплътнения в този участък които са често податливи на теч на масло върху колекторите има ли и тях да сменям така и така я почвам. Най-силно се надявам след ремонта на тия течове да не се появят същите на същите места в най-скоро време...
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
Ами при мен, след смяната на уплътненията на помпата, няма грам течове вече година и нещо. Хубаво е, ако имаш съмнение в гарнитурата на капака на клапаните - и нея да смениш.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- rAd000
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 5.05.2015
- Местоположение: Нюрнберг
- Пол: Мъж
- Кара: 320d e90 LCI, 325TI e46
- Мечтае да кара: M140ix, 440ixGC, GT63S AMG, G63 AMG
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
Моторът при мен е N42 но с 116кс.Смених всички ролки, ремъци и т.н. още когато купих колата.При всяко студено палене чувам нещо да претраква за около 1-2 секунди но след това моторчето работи съвсем нормално.Веригата е сменявана преди ~100хил км.Колата се ползва ежедневно и е на реални 268хил. км.
- smok85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
И при мен го има това тракане като от дизел на 5 милиона километра и спира след 2-3сек. след студен старт.Мисля ,че е от повдигачите,но при цена от 20лв /бр за 16 повдигача цената не е много приятна и си я карам така за сега.
1,3,5
- desoxr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: N42 143к.с. - претракване при студено палене
[quote="stereocrash"]Здравейте наскоро се сдобих с 318i 143к.с. фейс от 2003 и имам две питания към колегите:
1. При първоначално стартиране на студен двигател за около 1-2-3сек. се чува едно странно претракване или хъркане после изчезва влиза си нормално на смукач на 1100 и почва да си загрява след това си пада до 700 оборота без колебания и си тик-така двигателчето. Маслото е 5в30 бмв, за смяна е след 2000km, заедно с филтрити, ще му сложа 5в40 castrol edge. Стария собственик е сменил комплект верига и такъми когато си я е вкарал от германия преди 20к км. От къде може да е тоя шум? Не звучи сериозно но мен ме лично ме дразни искам колата да си има перфектен старт иначе на топъл двигател не го прави и пали перфектно, дори на студен не го прави винаги.
Колега ,смени маслото ! С това масло и моя прави така ,пробвах го веднъж ! Аз карам с Castrol edge 0w40 ,най съм доволен от него ,много меко и тихо работи двигателя !
1. При първоначално стартиране на студен двигател за около 1-2-3сек. се чува едно странно претракване или хъркане после изчезва влиза си нормално на смукач на 1100 и почва да си загрява след това си пада до 700 оборота без колебания и си тик-така двигателчето. Маслото е 5в30 бмв, за смяна е след 2000km, заедно с филтрити, ще му сложа 5в40 castrol edge. Стария собственик е сменил комплект верига и такъми когато си я е вкарал от германия преди 20к км. От къде може да е тоя шум? Не звучи сериозно но мен ме лично ме дразни искам колата да си има перфектен старт иначе на топъл двигател не го прави и пали перфектно, дори на студен не го прави винаги.
Колега ,смени маслото ! С това масло и моя прави така ,пробвах го веднъж ! Аз карам с Castrol edge 0w40 ,най съм доволен от него ,много меко и тихо работи двигателя !
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани