Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ето едно клипче за смяната на актуатора:
https://www.youtube.com/watch?v=bh6HvYcn-HA#t=450
И на колелото:
https://www.youtube.com/watch?v=3xEJbpVupuw#t=527
Ето и тема в която се обсъжда ремонта на актуатора:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=566880
Пластмасовото колело се продава в еbay
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X3-E83-X5 ... 0738268464
И една снимка за разглобяването на актуатора:
https://www.youtube.com/watch?v=bh6HvYcn-HA#t=450
И на колелото:
https://www.youtube.com/watch?v=3xEJbpVupuw#t=527
Ето и тема в която се обсъжда ремонта на актуатора:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=566880
Пластмасовото колело се продава в еbay
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X3-E83-X5 ... 0738268464
И една снимка за разглобяването на актуатора:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- don_mimo
- ентусиаст
-
- Мнения: 837
- Регистриран на: 1.08.2006
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
- Мечтае да кара: bmw x5 '11
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Много хубава тема 
Въпросът ми е как може да се познае този проблем при покупка на Х5 , на таблото светла лампата или само по време на движение като се тества на някой баир /лед/пясък за да се зацепят и предни колела?

Въпросът ми е как може да се познае този проблем при покупка на Х5 , на таблото светла лампата или само по време на движение като се тества на някой баир /лед/пясък за да се зацепят и предни колела?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Светва три лампи ако се е изял напълно, ако само е тръгнал се чува лек монотонен стържещ звук.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Taruno написа:Светва три лампи ако се е изял напълно, ако само е тръгнал се чува лек монотонен стържещ звук.
Светват... ако някой не ги е залепил с изолирбанд или черен силикон. Значи тези трите лампички трябва наистина да светнат при подаване на контакт и след няколко секунди да угаснат. Всякаква друга ситуация с лампите = проблем.
Excellent! Steven is my name!
- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Да надникнем в Х-драйва.
От какво се разваля раздатката?От подаване на повече гас в завоите и боксуване на колелата или?Как да предпазя автомобила си от такъв проблем и как да разбера че нещо не е наред с тази кутия?Ако се счупи мога ли да си карам колата само със задно или не?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ще опитам да отговоря на въпросите, доколкото мога и разбирам...
Как да се предпазиш от такъв проблем - сещам се само за нормална експлоатация и редовна подръжка. Имам предвид да не се изнасилва колата - все пак това е SUV (SAV), а не състезателен автомобил. А също и редовна смяна на маслото в кутията с предписаното от производителя (тубата струва около 80 лева и смяната не е трудна). По принцип, когато маслото е за смяна, при диагностика за раздатката (Transfer Case) излиза съобщение "Oil abrasion", но може лесно да се пропусне. Затова някъде на 40 - 50 хиляди км. или на 3 смени на моторното масло - нещо такова... Това си е лично мое предположение, нека и колегите да кажат.
Да, колата може да се кара и само на задния мост, но тогава не работи системата за стабилност (DSC), а може би другите (ABS, против боксуване и т.н.). Лично аз през лятото, когато пътувам само на сух асфалт, изключвам буксата на актуатора и си карам само на задно предаване. Така раздатката и особено актуаторът не се товарят излишно, а и колата се чувства някак по-управляема. Но не мога да препоръчам тази практика на никого, защото така освен предното предаване, изключваш и всички системи за безопасност (както съм написал по-горе).
Как да се предпазиш от такъв проблем - сещам се само за нормална експлоатация и редовна подръжка. Имам предвид да не се изнасилва колата - все пак това е SUV (SAV), а не състезателен автомобил. А също и редовна смяна на маслото в кутията с предписаното от производителя (тубата струва около 80 лева и смяната не е трудна). По принцип, когато маслото е за смяна, при диагностика за раздатката (Transfer Case) излиза съобщение "Oil abrasion", но може лесно да се пропусне. Затова някъде на 40 - 50 хиляди км. или на 3 смени на моторното масло - нещо такова... Това си е лично мое предположение, нека и колегите да кажат.
Да, колата може да се кара и само на задния мост, но тогава не работи системата за стабилност (DSC), а може би другите (ABS, против боксуване и т.н.). Лично аз през лятото, когато пътувам само на сух асфалт, изключвам буксата на актуатора и си карам само на задно предаване. Така раздатката и особено актуаторът не се товарят излишно, а и колата се чувства някак по-управляема. Но не мога да препоръчам тази практика на никого, защото така освен предното предаване, изключваш и всички системи за безопасност (както съм написал по-горе).
Excellent! Steven is my name!
- dobrev3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 26.04.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d; 330xd e91; E36 325tds
- Мечтае да кара: Е24 635CSi
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Аз искам да попитам нещо което забелязах скоро. Тръгвам от място но по рязко с газ и да речем около 3 хил. оборота чух едно изчаткване . Нз точно от къде идва дали от диференциал или раздатка не зная. А и имам още едно питане може да е глупаво но ми направи впечатление. Вдигната колата на подемник и е на скорост защо се въртят колелата.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
При изгасен двигател актуаторът не работи и дисковата муфа в раздатката е отворена, респективно - предният мост е изключен. Така че когато не си на контакт - предните колела трябва да се въртят свободно. Задният мост е постоянно зацепен и ако колата е на скорост - не трябва да се въртят. Освен - двете в различни посоки, може би...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
sasho1bs написа:От какво се разваля раздатката?От подаване на повече гас в завоите и боксуване на колелата или?Как да предпазя автомобила си от такъв проблем и как да разбера че нещо не е наред с тази кутия?Ако се счупи мога ли да си карам колата само със задно или не?
Сетих се още нещо, което може да се направи. Двигателят и АСК имат филтри за маслото, които се сменяват периодично. Но раздатката няма. Вътре има едно само магнитче, което няма как да почистиш. Никой няма да разглоби здрава кутия само за да почисти магнитчето, а когато се строши и я отвориш за ремонт - вече е късно... Затова можеш да си направиш долната пробка (за източване на маслото) магнитна и да я почистваш от стружките при всяка смяна на маслото в кутията. Не е кой знае какво, но все пак...
Excellent! Steven is my name!
- sasho1bs
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 28.06.2008
- Местоположение: Burgas
- Кара: е39 525д exclusive and 530d f10
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Благодаря за отговора ви
Автомобила ми има гаранция до януари и след това е добре да помисля за нещо такова.Колата е 5 та серия със x drive и обичам да си я посритвам както от място така и в кръговите но от както разбрах че така лесно се чупи тази раздатка се опитвам да не натискам толкова педала на газта 


Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ето тук също е показано как да си ремонтираме Х-драифа за 10-тина минути 
https://www.youtube.com/watch?v=3_S8VP4CVho

https://www.youtube.com/watch?v=3_S8VP4CVho
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Чудесно клипче! Този много ловко свали с отвертката капака на редуктора, а аз се мъчих с него цяла вечер... Ами това е, смяната на зъбчатката е добре обяснена и показана. Само да имаш нова такава.
Excellent! Steven is my name!
Да надникнем в Х-драйва.
Колеги,
Струва ми се, че имам теч на масло от раздатката, не мога да определя откъде точно, а маслото е червеникаво на цвят. Има ли гарнитура, която да се сменя на тази раздатка?
По принцип съм намислил да ходя в Дару да сменям маслото в раздатката и ще ги накарам да погледнат, и теча, но искам да знам и да съм подготвен.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Струва ми се, че имам теч на масло от раздатката, не мога да определя откъде точно, а маслото е червеникаво на цвят. Има ли гарнитура, която да се сменя на тази раздатка?
По принцип съм намислил да ходя в Дару да сменям маслото в раздатката и ще ги накарам да погледнат, и теча, но искам да знам и да съм подготвен.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Моята кутия нямаше гарнитура, беше залепена с нещо като силикон, но доста по-твърдо... Да не е изпуснал семерингът към скоростната кутия? Или пък от самата скоростна кутия да е протекло? Между двете кутии (скоростната и раздатъчната) има малко празно пространство, което в най-ниската си част има отворче за дрениране... Да не тече от това отворче? На тези снимки се вижда:


Колега, пробвай да изчистиш максимално кутията отдолу и тогава да видиш откъде идва червеното масло.


Колега, пробвай да изчистиш максимално кутията отдолу и тогава да видиш откъде идва червеното масло.
Excellent! Steven is my name!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани