Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
andy написа:Няма как да не получаваш различни. Ако направиш рън на 4 или 6 предавка пак ще има разлика в показанията с едни и същи джанти.
Меренето и винаги на колелата а до тях се стига през редуктор - дали скоростна кутия дали джанти все тая.
Има как и то е на стенд, който е с активен товар, а не интерционен. И съм го виждал с очите си.

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
Айде пак градските митове и легенди за диното и има ли почва у нас
Аргументче нещо..?
Ми не е все тая, просто защото джантата си е (почти) чисто пасивен инерционен товар, а със скоростната кутия намесваш и сериозни сили на триене и става манджа с грозде
И точно този пасивен товар се добавя към товара от валците на Дайноджета. И Дайноджета понеже е проС няма как да се усети и си мисли, че "ха да се ненадяваш, тя колата на тоя станала по-спрЕла, а на мен валците са ми все същите"
Пример от праволинейната динамика - борец прави клек със 200кг. (бори 2000нютона сила на притегляне) и това му е максимума. Изтласква ги със скорост 1м/с. Това означава, че има мощност от 2000нютона x 1м/с = 2000вата. Същия го товаря със 250кг (2500нютона). Логично скоростта на изтласкване да падне. Да речем става 0.8м/с. Ми нормално. Но мощността на бореца остава непроменена - 2500x0.8=2000вата. Пък ние нека си го товарим с джанти, той толкоз си може
Не говорим за гранични случаи дето бореца е пред инфаркт или дето му се дава да вдигне шише минерална вода
Говорим за "нормалния работен диапазон".
Та същото е и при динамиката на въртеливите движения. Само, че там става въпрос за скорост, но "скорост на въртене", "ъглова скорост", "обороти в минута", и "силата" вече ѝ се казва "въртящ момент" (или "момент на сила" както е модерно напоследък)
Просто няма човек на тоя свят, който да ме убеди, че една кола ѝ била падала абсолютната физична мощност (дори на колелата), като я натовариш, видиш ли, с по-тежки джанти
По-нЕмощна, по-спрЕла, да, но не и с по-малко конски сили
Не ги бъркайте понятията
А за Дайноджета има мнооого оплаквания именно в родината му. Който се интересува ще порови и ще си прецени що за "стенд" е това. Ако 20% разлика в плюс за Дайноджет за 400-500 коня кола, сравнено с Мустанг не е нещо фрапантно, ОК, нека е "в рамките на грешката"
Иначе е много хубаво дино, да, евтино и поддръжката му е без пари... иии... май дотам
Реално, когато диното е с активен товар, и той се определя подходящо от оператора и възможностите на стенда, резултатите са много по-истински, просто защото има много повече свобода и съответно има методи за елиминиране на инерционни "загуби" - рейт на затихване, рейт на ускорение, различен motive force, апроксимация на резултатите...

andy написа:Dynojet е един от най-добрите стендове.
Аргументче нещо..?

andy написа:Няма как да не получаваш различни. Ако направиш рън на 4 или 6 предавка пак ще има разлика в показанията с едни и същи джанти.
Меренето и винаги на колелата а до тях се стига през редуктор - дали скоростна кутия дали джанти все тая.
Ми не е все тая, просто защото джантата си е (почти) чисто пасивен инерционен товар, а със скоростната кутия намесваш и сериозни сили на триене и става манджа с грозде


Пример от праволинейната динамика - борец прави клек със 200кг. (бори 2000нютона сила на притегляне) и това му е максимума. Изтласква ги със скорост 1м/с. Това означава, че има мощност от 2000нютона x 1м/с = 2000вата. Същия го товаря със 250кг (2500нютона). Логично скоростта на изтласкване да падне. Да речем става 0.8м/с. Ми нормално. Но мощността на бореца остава непроменена - 2500x0.8=2000вата. Пък ние нека си го товарим с джанти, той толкоз си може


Та същото е и при динамиката на въртеливите движения. Само, че там става въпрос за скорост, но "скорост на въртене", "ъглова скорост", "обороти в минута", и "силата" вече ѝ се казва "въртящ момент" (или "момент на сила" както е модерно напоследък)

Просто няма човек на тоя свят, който да ме убеди, че една кола ѝ била падала абсолютната физична мощност (дори на колелата), като я натовариш, видиш ли, с по-тежки джанти

По-нЕмощна, по-спрЕла, да, но не и с по-малко конски сили


А за Дайноджета има мнооого оплаквания именно в родината му. Който се интересува ще порови и ще си прецени що за "стенд" е това. Ако 20% разлика в плюс за Дайноджет за 400-500 коня кола, сравнено с Мустанг не е нещо фрапантно, ОК, нека е "в рамките на грешката"


Реално, когато диното е с активен товар, и той се определя подходящо от оператора и възможностите на стенда, резултатите са много по-истински, просто защото има много повече свобода и съответно има методи за елиминиране на инерционни "загуби" - рейт на затихване, рейт на ускорение, различен motive force, апроксимация на резултатите...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
Koлеги някой има ли впечатление от дино-стенд MAHA? На същия принцип като в Heed или Overdrive ли е или като другите с инерционен товар?
http://ftm-bg.com/dyno/

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
georgi_1986 написа:Koлеги някой има ли впечатление от дино-стенд MAHA? На същия принцип като в Heed или Overdrive ли е или като другите с инерционен товар?http://ftm-bg.com/dyno/
Поне на сайта са написали:
"Електромагнитните спирачки позволяват точното измерване на мощността и въртящият момент и дават възможност за натоварване на автомобила и симулиране на реални условия."
Изглежда съвсем истинско дино ползващо токове на Фуко да си върши работата



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TheTinker
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.07.2012
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E46 320d '02
Re: Къде ще ми измерят най правилно колата на дино стенд
Здравейте колеги,
Искам да си измеря дизеловата тройка на Дино стенд и търсих из форума, кои фирми се препоръчват и защо, но така и не разбрах къде да отида. От прочетеното разбирам, че трябва да избягвам Dyno Jet стенд. Въпросът е: Кои фирми използват нещо различно от dyno jet и каква е средната цена на измерване?
Искам да си измеря дизеловата тройка на Дино стенд и търсих из форума, кои фирми се препоръчват и защо, но така и не разбрах къде да отида. От прочетеното разбирам, че трябва да избягвам Dyno Jet стенд. Въпросът е: Кои фирми използват нещо различно от dyno jet и каква е средната цена на измерване?
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани