Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от petrashkov » 29 Мар 2015, 15:43

Колеги имам следната идея. Понеже ще сменям за втори път ДИСА и се е видяло, че няма да дам 350лв за нова.... мога ли да намеря трайно решение?
Казаха ми, че на Е36-ците с М43 преди 95-та година колектора е друг. Той с метална клапа ли е и мога ли да монтирам такъв?
Другото, което ми се върти в главата е да монтирам колектор от М42 :roll: И дали при въпросната смяна ще пострада динамиката?
Дайте и вие някоя идея, защото да карам без ДИСА не ми харесва....
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от ~Мишо~ » 29 Мар 2015, 16:31

Аз трайното решение съм го давал много пъти, ама айде... :mhihi:
Да, колектора е друг, и е с метална клапа. Само ДИСАта да вземеш няма как. Освен колектора са други и рейката с дюзите. Сега не се сещам твоите дюзи дали не бяха по-широки отпред, да сложиш тях че са по-добри, иначе и захранването на рейката е различно...
Металната ДИСА също може да направи проблем, имаше тема преди време "Болтче в едикойси цилиндър", потърси я. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от vanko 318i » 29 Мар 2015, 21:17

и аз съм със М43 и преди две години премахнах тая клапа и си ми е добре азлика ненамирам във вървенето на колата :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от petrashkov » 29 Мар 2015, 21:51

vanko 318i написа:и аз съм със М43 и преди две години премахнах тая клапа и си ми е добре азлика ненамирам във вървенето на колата :)


Не знам на газ или на бензин караш. Но аз си усещам доста сериозна разлика като я няма. Вие като я махате откачате ли кабела?
Защото аз съм изкорубил самата клапа и буксата си седи закачена.
Критика се приема

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от vanko 318i » 29 Мар 2015, 22:13

и аз съм изкорубил клапата,буксата си е закачена и карам само на бензин

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: бавно 32?и цупе
Мечтае да кара: е92 м3 цупе

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от BlacK-EviL » 30 Мар 2015, 22:15

искурубена клапа буксата закачена гас/бензин няма грижи

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от Jang1r » 31 Мар 2015, 1:22

Разликата с и без клапа е меко казано брутална,поне при м42 :shock: Къде е проблема на клапата при м43?
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от petrashkov » 31 Мар 2015, 6:41

Jang1r написа:Разликата с и без клапа е меко казано брутална,поне при м42 :shock: Къде е проблема на клапата при м43?


Клапата е пластмасова и поне при мен започна да трака. А ако я оставиш да трака дълго време има шанс да се разпадне в колектора.
Иначе и аз усещам доста сериозна разлика при шофиране без нея. Силата в ниските я нама.
Критика се приема

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 13.07.2010
Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
Пол: Мъж
Кара: E34 520i
Мечтае да кара: BMW M Power

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от BMW 645ci » 01 Апр 2015, 21:49

Колеги, здравейте! Бих искал да попитам - как мога да установя дали DISA-та ми работи правилно?

Двигателя е м43б16 - с пластмасовата DISA, като тази:

Изображение

Споменава се за напипване на някакво лостче, при достигане на около 4750 оборота, но това май е при металната клапа? На тази, поне външно, не виждам по какъв начин мога да разбера дали отваря и затваря. Преди време си бях разглабял DISA-та и видях, че и при мен беше скъсана оранжевата мембранка. Тогава ѝ направих малко мунинг и всичко изглеждаше, че работи нормално. Монтирах я на колата, но и до ден днешен не знам какво се случва вътре :dunno: :dunno: , та като видях темата и се сетих. Другото нещо, което не проумявам, е как за бога тази клапа се троши и влиза в цилиндрите. Когато я разглабях видях, че тракането се дължи на луфт между оста и едни метални втулчици, в които влиза. Но дори и с луфт - не ми изглежда, че може нещо да се извади или строши. Извинявам се на автора, че нахлувам така в темата!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 8.09.2008
Кара: BMW E36 318I
Мечтае да кара: БТР

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от petrashkov » 17 Апр 2015, 23:15

Няма проблем. Чисто теоритично при подаване на напрежение би трябвало да се затвори. Тя стой затворена при ниски обороти и се отваря при високи.
Колкото до разглобяването.... до колкото знам проблема е във втулките. Падат и двигателя ги гълта. Да пази господ.
При мен последната изкара 1 година преди да се разтропа. Аз ги махам след като станат шумни. Шубе ме е да не стане беля.
Честно казано случаите на счупена клапа с последствия не са толкова много. Но стане ли белята....
Критика се приема

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Трайно решение на проблема с Диса клапата на М43

Мнение от M10 » 18 Апр 2015, 12:33

А колектор от м40 без клапи не може ли да се монтира ;) Разликата от 7нм на 300 оборота по-малко между м40 и 43 не е толкова фрапантна и със сигурност ще е по-добре от изкъртена диса (като знам колко куц е в ниските м42 с неработеща клапа).

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook