Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Здравейте, преди година сменях кръстатото каре на кардана + опорния лагер...понеже нямах едно издрънкване като включа предна/задна и в движение като сменяше скоростите( бях пуснал тогава тема) За целта ходих в сервиз и смениха гореспоменатите неща... видимо им нямаше нищо...но факт, че след смяната им.... вече го нямаше онова дрънкане ! Обаче се появи един шум наподобяващ вибрация при скорост над 100 км/ч и затихващ нагоре! Викам сигурно е от опорния лагер.... защото беше някакъв евтин....и така си карах и тази година реших да повтарям процедурата... понеже гуменото каре на кардана беше накъсано и кардана отново долу.... Инвестирах в оригинални части от дилъра на БМВ ( гумено каре, опорен лагер, тампоните на кутията)И за съжаление същата работа.... пак същите вибрации над 100 км/ч
Кардана е белязан, шлиците са сложени така както е и чудя се какво да правя....и дали нещо не го е разбалансирало...нещо да не е наместено правилно...или направо да купувам друг кардан ,който не е бутан?? 
П.С Колата за протокола колата е М62Б44ТУ


П.С Колата за протокола колата е М62Б44ТУ
- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Колега, сигурен ли си, че проблемът е в кардана- все пак си сменял опорен лагер и вибрацията не е изчезнала. Иначе при Е38 понякога се получават вибрации - виж темите за "Shimmy" на Е38 - има много други причини за вибрация около и над 100 км/ч.
Надявам се да съм бил полезен, а като оправиш проблема, напиши какво е било-ще е от полза за всички колеги.
Успех!
Надявам се да съм бил полезен, а като оправиш проблема, напиши какво е било-ще е от полза за всички колеги.
Успех!
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
asennikolov написа:Колега, сигурен ли си, че проблемът е в кардана- все пак си сменял опорен лагер и вибрацията не е изчезнала. Иначе при Е38 понякога се получават вибрации - виж темите за "Shimmy" на Е38 - има много други причини за вибрация около и над 100 км/ч.
Надявам се да съм бил полезен, а като оправиш проблема, напиши какво е било-ще е от полза за всички колеги.
Успех!
Сигурен съм, че е от там...проблема си получи веднага след интервенцията по кардана! Имам съмнение относно правилното затягане на опорния лагер към купето...Но чак да създаде вибрации?
Eто това имам предвид...снимката е примерна
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Съжалявам, колега, но щом си сигурен, че проблемът е наистина там, не мога да бъда полезен.
Напиши какво е било, като го оправиш, и успех!
Напиши какво е било, като го оправиш, и успех!
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Само на мен ли ми се струва, че точките на кардана не са една срещу друга, а има няколко шлица разминаване, което е достатъчно за посочената вибрация

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Митко Стоянов написа:Само на мен ли ми се струва, че точките на кардана не са една срещу друга, а има няколко шлица разминаване, което е достатъчно за посочената вибрация
Снимката е примерна, Митак

- Митко Стоянов
- Чичо Митко
-
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Пропуснал съм тази подробност 


Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю



- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Принципно карданният вал се балансира цял и сглобен. За всички марки и модели автомобили. След това е без значение как ще се качи на колата - това не променя баланса. Ако обаче се смени каре, и не се спази положението на частите от двете страни на карето, е възможно да възникне дисбаланс, затова преди разглобяването трябва да се маркира.
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Същия проблем със същия мотор и скапания кардан. Когато споменах, че проблема е от кардана всички се смяха задружно видиш ли не можело да е от него. А на ладата от вибрация от кардан ми падна средното огледало преди години. Това парче желязо развъртяно на високи обороти има достатъчно сила да раздруса цялата кола. Проблема при мен се появи малко след като взех колата и не се оправи след смяна на гуменото каре и лагера. Задното каре не успях да го открия никъде, а кръстачката да не говорим. Не знам какво да го правш, но ме вбесява трябва да карам с 80 или с 180 за да не се усеща 


ATR-42/72
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Проблемът е решен... оказа се нецентрирано кръстато каре в следствие на некадърни "майстори"
Сега е тишина, няма вибрации, биене тресене и прочие 


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
georgipass написа:Проблемът е решен... оказа се нецентрирано кръстато каре в следствие на некадърни "майстори"Сега е тишина, няма вибрации, биене тресене и прочие
Нецентрирано какво трябва означава?
Че не е легнало равномерно в отворите ли ?

Предполагам, че когато е разбита кръстачката, може да доведе до същият ефект?

- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
- ddeynov
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21.04.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 728iA
Re: Размисли относно кардан и вибрации над 100 км/ч
Здравейте колеги. Използвам темата на колегата за да не пускам нова. Проблемът се появи след смяна на карето. Преди смяната имаше едно тропане все едно нещо блъска в купето и силни вибрации при скорости на 60 км/ч. След смяната на карето тези проблеми изчезнаха. За съжаление ведна след интервнцията се появиха слаби вибрации и шум като от виене на лагер или триене на гума в метал. Върнах се при майсторите да не би нещо да не са сложили карето както трябва. Оказа се, че всичко е наред. Вибрациите и шума са най-силно изразени при 1100-1600 оборота. Чудя се дали не се скапал опорният лагер? Колебая се защото макар и по-слаби вибрации и шум има и при спряла кола на P или N. Макар, че проблемът се появи веднага след смяната на карето. Ако имате някакви идеи ще съм ви благодарен. За сега съм се насочил към смяна на опорния лагер, но ме притеснява че подобни симптоми има и при не движеща се кола. Колата е BMW 728 iA.
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани