Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Здравейте!
Търсих много за това какво е необходимо за преминаването от панелен към конусен филтър , но така и не открих задаволителни отговори за това пускам нова тема тук някой който го е правил да сподели опита си.
Мотора е m41d17. Причините да го направя не са с цел силов тЮнинг , просто щипките на т.нар. змия са ми счупени ,въздуховода не стой на мястото си и смятам , че не достига необходимото количество въздух.
Коментарите от типа : не си заслужава , няма да усетиш промяна и т.н.т са излишни.
Интересува ме какво точно ще ми е необходимо и от къде мога да си ги набавя нещата. И също така какво мислите за JR Air Filters. Благодаря!
Търсих много за това какво е необходимо за преминаването от панелен към конусен филтър , но така и не открих задаволителни отговори за това пускам нова тема тук някой който го е правил да сподели опита си.
Мотора е m41d17. Причините да го направя не са с цел силов тЮнинг , просто щипките на т.нар. змия са ми счупени ,въздуховода не стой на мястото си и смятам , че не достига необходимото количество въздух.
Коментарите от типа : не си заслужава , няма да усетиш промяна и т.н.т са излишни.
Интересува ме какво точно ще ми е необходимо и от къде мога да си ги набавя нещата. И също така какво мислите за JR Air Filters. Благодаря!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
С тая форма на въздуховода по-добре си търси една здрава змиЪ
че иначе яко тунек ще трябва да се прави.
Кой му вика "змия" на това

Кой му вика "змия" на това

- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
bum_bum написа:С тая форма на въздуховода по-добре си търси една здрава змиЪче иначе яко тунек ще трябва да се прави.
Кой му вика "змия" на това
Колега извини ме за невежеството

Работата е там , че не само той трябва да се смени защото и мястото на дифузьора където се закрепва също е повредено а цените за тези неща са колкото за един хубав филтър.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Ами с тази форма на въздуховода, който излиза от филтъра аз не се сещам за начин по който да прикрепиш маркуч към него.
Може би трябва да се свали цялата кутия и да я дадеш някъде да ти я изградят накрая така, че да можеш да наденеш там въздуховод на който да закрепиш филтъра и да го изкараш някъде надолу под колата че да не го греят изпускателя и турбината.
Може би трябва да се свали цялата кутия и да я дадеш някъде да ти я изградят накрая така, че да можеш да наденеш там въздуховод на който да закрепиш филтъра и да го изкараш някъде надолу под колата че да не го греят изпускателя и турбината.
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Изкарването е едно на ръка, по скоро ме притеснява това ,че в панела на въздушния филтър има 1 отвор който излиза някъде от капака на клапаните или от главата не съм съвсем сигурен от къде точно идва и за какво точно служи този израстък който е там , някакъв датчик ли е , за какво служи и ако махна изцяло панела как точно да го третирам. Не мога и аз точно да обясня
търсих и в realoem евентуална схема за да видя за какво служи следното нещо , но нищо не открих и там.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Нямам идея за какъв отвор иде реч. Сещам се единствено за един рестриктор в кутията, който аз съм го махнал.
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Утре след работа ще го разглобя и снимам ако имам време , за да видите за какво иде реч.
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Аз мисля, че колегата говори за маркуча на маслените пари. Ако толкова те притеснява въздуховода от бъбрека до кутията - сложи ми по-здрава двойнозалепваща лепенка и няма да мръдне, пък и няма да се вижда. С тоя конус само ще си вкараш таралеж в гащите, ако не му направиш отделна кутия или щит от топлината на колекторите следващата ти тема ще е нещо от сорта на "колата не иска да върви, какво става". Освен това ще се наложи да намериш къде и как да вкараш маркуча на маслените пари между конуса и турбината, че на турбо кола не е много гот просто да го оставиш да виси като при атмосферките.
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Що какво като е турбо двг кво като му е изведен навън изхода на маслената вентилация , аз не виждам проблем. Това с конусния филтър колегата раптор е прав , сега идва топлото и ще умре тоз по рождение умрял моторец
. Турбо дизел му е по-важно да засмуква хладен въздух далеч от топлото както и добра турбина да прави вятър , не е атмосферка та да и правиш инхалации. Товав за змията е голям смях , не го бях чувал. Приличен чип , почистена генерация, кулер и в добра кондиция турбо са му достатъчни за приятен вървеж , но нищо повече . ПС: Ама как си личи бензинджийче кат се качи на ТД кви шмекерии за кончета отгоре се почват и в повечето случаи в грешната посока. Колега не се засягай ама на 1.7 бара си го карах тоз тдс с прост панелен филтър и нужда от друго не се видя. А само с откачена "змия"
( по невнимание , не нарочно ) и засмуквайки и от двигателния отсек ми даде преразход над 30% , тва големия тдс ама и за тоз важи , тъй че конуса го забрави.


- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Това което съм чел като съвети в доста от форумите е, че ако изведеш навън картерната вентилация при турбо мотор ще се повиши налягането в картера и за това не е добра идея. Решението е да сложиш "ойл кеч танк" и от изхода му да върнеш маркуча в смукателя преди турбото, за да херметизираш системата отново.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
raptorxbg написа:на турбо кола не е много гот просто да го оставиш да виси като при атмосферките.
98% от правеняците турбо бензини са така...
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Здравейте колеги , сега свалях панела с въздушният филтър за да снимам нещата които имам в предвид.
Въпросният въздуховод , който просто си виси...

Въпросното "нещо" , което предполагаме че е картерната вентилация:
1.
2.
3.
Странното е , че след като свалих изцяло кутията с въздушният филтър забелязах , че маркучът който е свръзката между въздушния филтър и турбото е почти изваден от самото турбо , а скобата разхлабена , вероятно от вибрациите на мотора. Свалих всичко изчистих от вътре маркуча , тъй като има много "гняс" масло сажди и какви ли не неща след това го сложих обратно стегнах хубаво скобите и го събрах. Самият въздушен филтър беше доста мръсен поизтупах го падна доста прах от него , също така изчистих и въздуховодите и самата кутия след което сглобих всичко и покарах.И каточели колата се отпуши малко, но пак усещам някакви колебания след 4к оборота все едно не и достига въздух.Ето и клипче непосредствено след като сглобих филтъра: http://www.youtube.com/watch?v=Q_cVpw1e0g8&feature=youtu.be
И преди да кажете какъв мъртвец е искам да кажа , че това е при леко изкачване на пътя. И не можах много да я изцедя тъй като с едната ръка снимах с другата държах волана и превключвах.
Колега @raptorbg маркуча на въпросният "ойл кеч танк" в нагнетателния (всмукателен) колектор ли трябва да се върне ( там където е АГР клапана ) или непосредствено преди турбото?
А има ли вариант това да стане без въпросният ойл кеч танк и да оставя кутията с въздушният филтър празна , като махна въздуховода и на негово място прекарам нови които да водят до конусчето което ще е г/д до отвора от който идва свежият въздух?
А иначе ако бодна конусния филтър няма да го оставя просто така да виси и да смуче въздух от двигателния обсег. Ще бъде в кутия която ще е прикрепена за дифузьора и добре изолирана от топлината в двигателният обсег с топлоизолационна лента ,кутията ще е подобна на тази:

Въпросният въздуховод , който просто си виси...
Въпросното "нещо" , което предполагаме че е картерната вентилация:
1.
2.
3.
Странното е , че след като свалих изцяло кутията с въздушният филтър забелязах , че маркучът който е свръзката между въздушния филтър и турбото е почти изваден от самото турбо , а скобата разхлабена , вероятно от вибрациите на мотора. Свалих всичко изчистих от вътре маркуча , тъй като има много "гняс" масло сажди и какви ли не неща след това го сложих обратно стегнах хубаво скобите и го събрах. Самият въздушен филтър беше доста мръсен поизтупах го падна доста прах от него , също така изчистих и въздуховодите и самата кутия след което сглобих всичко и покарах.И каточели колата се отпуши малко, но пак усещам някакви колебания след 4к оборота все едно не и достига въздух.Ето и клипче непосредствено след като сглобих филтъра: http://www.youtube.com/watch?v=Q_cVpw1e0g8&feature=youtu.be
И преди да кажете какъв мъртвец е искам да кажа , че това е при леко изкачване на пътя. И не можах много да я изцедя тъй като с едната ръка снимах с другата държах волана и превключвах.


Колега @raptorbg маркуча на въпросният "ойл кеч танк" в нагнетателния (всмукателен) колектор ли трябва да се върне ( там където е АГР клапана ) или непосредствено преди турбото?
А има ли вариант това да стане без въпросният ойл кеч танк и да оставя кутията с въздушният филтър празна , като махна въздуховода и на негово място прекарам нови които да водят до конусчето което ще е г/д до отвора от който идва свежият въздух?
А иначе ако бодна конусния филтър няма да го оставя просто така да виси и да смуче въздух от двигателния обсег. Ще бъде в кутия която ще е прикрепена за дифузьора и добре изолирана от топлината в двигателният обсег с топлоизолационна лента ,кутията ще е подобна на тази:

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Преди турбото! Общо взето идеята е следната: ако си купиш ойл кеч от "тунинг" магазин той идва с маслоустойчиви маркучи. Махаш маркуча който излиза от главата и там мушкаш единия край на маркуча от комплекта, а другия маркуч вкарваш в смукателя ПРЕДИ турбото, след което слагаш казанчето на удобно за теб място, че да можеш лесно да го източваш. Аз исках да слагам на моята, ама така и не успях да измисля как да прекарам маркуча покрай кутията на филтъра и за момента се отказах, но ти щом държиш да слагаш конус ще ти е по-лесно да го наместиш.
- rezo_vip
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 25.11.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 328ci
- Мечтае да кара: E46 ///M3 CSL
- Детайли за колата: m52tu
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Гледайки други подобни теми из нета се натъкнах на нещо интересно.
Турбото на м41 беше изкарано от горната страна на колектора и от него директно с права тръба беше изкаран конуса до отвора. Много удобно , но това с изкарването на турбото се влиза вече в много голям филм , не знам не може ли направо да се обърне стоковия колектор за да дойде турбото отгоре (или трябва custom или иначе казано афтърмаркет колектор) , но дори и тогава има заигравка пък със генерацията
. И все пак идеята е добра 
Турбото на м41 беше изкарано от горната страна на колектора и от него директно с права тръба беше изкаран конуса до отвора. Много удобно , но това с изкарването на турбото се влиза вече в много голям филм , не знам не може ли направо да се обърне стоковия колектор за да дойде турбото отгоре (или трябва custom или иначе казано афтърмаркет колектор) , но дори и тогава има заигравка пък със генерацията


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Преминаване от панелен към конусен въздушен филтър?
Е ти защо изобщо искаш да махаш кутията на филтъра? Просто я остави празна, махни змиътъ
и приспособи някакъв маркуч от изхода на кутията до някакво по-хладно място в коша и това е.
Тръгна от идеята да сложиш конус, че ремонта на зъймята много скъп и стигна до варианти с обръщане на турбина и разни такива

Тръгна от идеята да сложиш конус, че ремонта на зъймята много скъп и стигна до варианти с обръщане на турбина и разни такива

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани