Проблем преди и след реглаж на преден мост
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Spaidy написа:Добре де колеги, ако всичко наистина е в норма, не може ли да се развие волана и да се премести един зъб или колкото са нужни и да се нагласи както трябва?
На е90 волана е с двоен шлиц точно заради такива майстори да не може да презацепят волана. Така че това което си написал НЕ става освен ако не преправавиш шлица.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Само да обясня, че на такъв тип коли реглаж се прави и с помощта на диагностика, която показва къде е центъра на волана.След това вече се работи по сходимостта.Тия работи с целене на волана на око......
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
k-hristov написа:Само да обясня, че на такъв тип коли реглаж се прави и с помощта на диагностика, която показва къде е центъра на волана.След това вече се работи по сходимостта.Тия работи с целене на волана на око......
Колега и аз да обясня нещо - с диагностика се прави калибровка на Lenkwinkel Sensor(Ъглово положение на волана) който няма нищо общо с сходимоста а има отношение към DSC и DTC системите ,а също така стендът за реглаж на геометрията сам намира точно къде е центърът между пълно ляво и пълно дясно положение на рейката и го показва ,а оттам нататък механика е този който трябва да разчете резултатите и да знае какво да прави.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
doktorabg написа:k-hristov написа:Само да обясня, че на такъв тип коли реглаж се прави и с помощта на диагностика, която показва къде е центъра на волана.След това вече се работи по сходимостта.Тия работи с целене на волана на око......
Колега и аз да обясня нещо - с диагностика се прави калибровка на Lenkwinkel Sensor(Ъглово положение на волана) който няма нищо общо с сходимоста а има отношение към DSC и DTC системите ,а също така стендът за реглаж на геометрията сам намира точно къде е центърът между пълно ляво и пълно дясно положение на рейката и го показва ,а оттам нататък механика е този който трябва да разчете резултатите и да знае какво да прави.
И за това ли колите масово излизат с криви волани от реглажа?Стенда не знае къде е нулата на волана, но диагностиката го казва.Когато волана е сложен на 0, тогава вече може да се прави сходимост, а стенда няма как технически да разбере воланата ти дали е направо или уеко в уево.
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
k-hristov написа:doktorabg написа:k-hristov написа:Само да обясня, че на такъв тип коли реглаж се прави и с помощта на диагностика, която показва къде е центъра на волана.След това вече се работи по сходимостта.Тия работи с целене на волана на око......
Колега и аз да обясня нещо - с диагностика се прави калибровка на Lenkwinkel Sensor(Ъглово положение на волана) който няма нищо общо с сходимоста а има отношение към DSC и DTC системите ,а също така стендът за реглаж на геометрията сам намира точно къде е центърът между пълно ляво и пълно дясно положение на рейката и го показва ,а оттам нататък механика е този който трябва да разчете резултатите и да знае какво да прави.
И за това ли колите масово излизат с криви волани от реглажа?Стенда не знае къде е нулата на волана, но диагностиката го казва.Когато волана е сложен на 0, тогава вече може да се прави сходимост, а стенда няма как технически да разбере воланата ти дали е направо или уеко в уево.
Колега, не говори глупости да се смеят хората, прочети малко и пак ще говорим.
Стенда не го интересува при теста когато смята средата къде е волана (може и в жабката да е).
Когато се сменя накрайник или кормилна щанга не може да се получи голямо отклонение, но при смяна на рейката стават големи чудеса ако го прави някой аматьор.
А колите излизат с криви волани заради некадърници.
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Колеги, днес пак бях на реглаж, но човека каза, че колата от към реглаж е ОК и няма какво да направи той. Според него има някъде проблем в задния мост, защото в спряло положение волана от предния реглаж каза, че са го бутнали дори надясно само и само да изправят волана, но отново без успех.. тоест той каза, че е най-добре да се отиде в БМВ, защото там имат нужната техника за това нещо.. така че не знам вече от къде може да има проблем. А преди това бях в БМВ и те казват, че няма проблем. А сега де?!
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Колеги, темата започва да става банална, или не четете или имате свободно време да пишете.
Да приключваме - шенкелният болт има надлъжен и напречен наклон, както и сходимост , всеки стенд ги мери без значение дали е нов или стар.
Не винаги всичко може да се регулира, зависи как е направено от производителя.
Ако майстора каже че всичко отпред е ОК но волана пак стои накриво да провери и задницата, ако и тя е ОК - сменете майстора.
Да приключваме - шенкелният болт има надлъжен и напречен наклон, както и сходимост , всеки стенд ги мери без значение дали е нов или стар.
Не винаги всичко може да се регулира, зависи как е направено от производителя.
Ако майстора каже че всичко отпред е ОК но волана пак стои накриво да провери и задницата, ако и тя е ОК - сменете майстора.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
doktorabg написа:Колеги, темата започва да става банална, или не четете или имате свободно време да пишете.
Да приключваме - шенкелният болт има надлъжен и напречен наклон, както и сходимост , всеки стенд ги мери без значение дали е нов или стар.
Не винаги всичко може да се регулира, зависи как е направено от производителя.
Ако майстора каже че всичко отпред е ОК но волана пак стои накриво да провери и задницата, ако и тя е ОК - сменете майстора.
По добре да се почне отзад напред

- yordan_ichev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 13.03.2013
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
На мен ми беше кривнал леко волана на ляво. Отидох на реглаж и споделих за проблема на човека. Той направи реглажа и ме пусна да покарам по билеварда. Така 3 пъти качва колата на стенда за да върти някакъв болт докато волана не застана в правилна позиция.
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
yordan_ichev написа:На мен ми беше кривнал леко волана на ляво. Отидох на реглаж и споделих за проблема на човека. Той направи реглажа и ме пусна да покарам по билеварда. Така 3 пъти качва колата на стенда за да върти някакъв болт докато волана не застана в правилна позиция.
Щом на третия път е успял значи има вероятност да се научи

- Reglaja
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 14.03.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 525D
- Детайли за колата: 525D
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Колеги колата иска баласт за точен реглаж
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
А никой майстор ли не се сети да спомене, че и гумите оказват влияние на положението на волана?
Едно е сходимостта да е в норми, съвсем друго е къде е сложен волана. Защото аз мога да направя перфектна сходимост и при волан на 180 градуса. С други думи:
1. Майсторът застопорява волана както на него му се струва, че е ок.
2. Ако клиента иска е в правото си (освен ако не е допуснат до процеса на реглаж) да хвърли един поглед и да каже дали и според него волана е сложен направо.
3. Регулира се сходимостта.
4. Подкарва се колата и се проверява дали волана седи както е бил застопорен.
5. Ако не е ок - закача се повторно.
6. Ако според стенда волана седи направо значи проблема е най-вероятно в гумите. И при доста крив заден мост трябва да може волана да седи направо, нищо че колата реално прави две следи.
7. За пробата може да се разменят местата на двете предни гуми и ако нещо се промени значи те са виновни.
Случват се такива "аномалии", но за всичко си има причина. За некомпетентни и неспособни майстори няма да говорим, защото те са много. Примерът, който съм дал следва да се изпълни от професионалист, за да се избегне мотаене цял ден за един волан...
Едно е сходимостта да е в норми, съвсем друго е къде е сложен волана. Защото аз мога да направя перфектна сходимост и при волан на 180 градуса. С други думи:
1. Майсторът застопорява волана както на него му се струва, че е ок.
2. Ако клиента иска е в правото си (освен ако не е допуснат до процеса на реглаж) да хвърли един поглед и да каже дали и според него волана е сложен направо.
3. Регулира се сходимостта.
4. Подкарва се колата и се проверява дали волана седи както е бил застопорен.
5. Ако не е ок - закача се повторно.
6. Ако според стенда волана седи направо значи проблема е най-вероятно в гумите. И при доста крив заден мост трябва да може волана да седи направо, нищо че колата реално прави две следи.
7. За пробата може да се разменят местата на двете предни гуми и ако нещо се промени значи те са виновни.
Случват се такива "аномалии", но за всичко си има причина. За некомпетентни и неспособни майстори няма да говорим, защото те са много. Примерът, който съм дал следва да се изпълни от професионалист, за да се избегне мотаене цял ден за един волан...
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
По изчерпателен отговор от горния пост няма.
Намерете си читави майстори.
Сходимостта може да е ОК, а волана да стои на криво.
Намерете си читави майстори.
Сходимостта може да е ОК, а волана да стои на криво.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Dirty M5 driveR написа:А никой майстор ли не се сети да спомене, че и гумите оказват влияние на положението на волана?
Едно е сходимостта да е в норми, съвсем друго е къде е сложен волана. Защото аз мога да направя перфектна сходимост и при волан на 180 градуса. С други думи:
1. Майсторът застопорява волана както на него му се струва, че е ок.
2. Ако клиента иска е в правото си (освен ако не е допуснат до процеса на реглаж) да хвърли един поглед и да каже дали и според него волана е сложен направо.
3. Регулира се сходимостта.
4. Подкарва се колата и се проверява дали волана седи както е бил застопорен.
5. Ако не е ок - закача се повторно.
6. Ако според стенда волана седи направо значи проблема е най-вероятно в гумите. И при доста крив заден мост трябва да може волана да седи направо, нищо че колата реално прави две следи.
7. За пробата може да се разменят местата на двете предни гуми и ако нещо се промени значи те са виновни.
Случват се такива "аномалии", но за всичко си има причина. За некомпетентни и неспособни майстори няма да говорим, защото те са много. Примерът, който съм дал следва да се изпълни от професионалист, за да се избегне мотаене цял ден за един волан...
Потвърждавам, имах случаи със гумите волана прав като ги разменихме предните волана отиде на ляво със не малко, просто криви гуми

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Може да се окаже, че дори не са криви.
Гледаш ги идеални, но като ги сложиш изместват волана. Върви го разбери...

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани