Проблем преди и след реглаж на преден мост
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Проблем преди и след реглаж на преден мост
Здравейте, колеги
Имам следният проблем - преди да отида на реглаж волана на колата седеше леко на една страна, но да подчертая колата не носи абсолютно на никъде, седи си в права линия, но волана седи леко на една страна, както казах. Отидох на реглаж един път, но абсолютно същата работа - волана седи в същото положение и без никаква промяна. Върнах се при момчето, но той каза, че всичко ми е в стойностите и нямам никакъв проблем и в крайна сметка достигнах до извода, че няма да успее да ми помогне. След като я покарах така 2 - 3 просто нервите ми не издържаха и отново отидох на реглаж, но този път на друго място. Обясних всичко, че колата не дърпа, че волана ми седи на една страна, че уж е правен реглаж и т.н., човекът я взе направи й реглаж, каза, че е имало разминаване на места и сега колата е готова и няма никакъв проблем, но след като си взех колата - същата работа. Не носи, но волана си седи на една страна. Върнах се отново и човекът я качи отново на стенда, всичко е в норми, уж всичко е наред и няма никакъв проблем, пак нещо въртя отдолу, пак нещо прави и свали колата от стенда и уж сме готови - да, ама не... все същата история.
Моля ви помогнете!
Имам следният проблем - преди да отида на реглаж волана на колата седеше леко на една страна, но да подчертая колата не носи абсолютно на никъде, седи си в права линия, но волана седи леко на една страна, както казах. Отидох на реглаж един път, но абсолютно същата работа - волана седи в същото положение и без никаква промяна. Върнах се при момчето, но той каза, че всичко ми е в стойностите и нямам никакъв проблем и в крайна сметка достигнах до извода, че няма да успее да ми помогне. След като я покарах така 2 - 3 просто нервите ми не издържаха и отново отидох на реглаж, но този път на друго място. Обясних всичко, че колата не дърпа, че волана ми седи на една страна, че уж е правен реглаж и т.н., човекът я взе направи й реглаж, каза, че е имало разминаване на места и сега колата е готова и няма никакъв проблем, но след като си взех колата - същата работа. Не носи, но волана си седи на една страна. Върнах се отново и човекът я качи отново на стенда, всичко е в норми, уж всичко е наред и няма никакъв проблем, пак нещо въртя отдолу, пак нещо прави и свали колата от стенда и уж сме готови - да, ама не... все същата история.

Моля ви помогнете!
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
колега, положението на волана за минимална корекция, се променя и без стенд. аз имах същия проблем. седеше леко в ляво волана и понеже съм нон стоп на магистралата ми прави впечатление. ходих на стенда, промениха го и отиде леко в дясно. после пак лека корекция и сега е перфектен. човека всеки път правеше корекции по накрайниците, без да се закачат никакви стендове - цялата процедура 2 мин. колата винаги е перфектна откъм стойности, но положението на волана беше леко на криво. така, че просто като идеш на стенда не искай стенд ами да оправя волана в центъра. трябва да те питат да им покажеш отклонението и на база на него, да преценят каква корекция е нужна 

"Чемодан, вокзал, Москва"
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
bai_ILIA написа:колега, положението на волана за минимална корекция, се променя и без стенд. аз имах същия проблем. седеше леко в ляво волана и понеже съм нон стоп на магистралата ми прави впечатление. ходих на стенда, промениха го и отиде леко в дясно. после пак лека корекция и сега е перфектен. човека всеки път правеше корекции по накрайниците, без да се закачат никакви стендове - цялата процедура 2 мин. колата винаги е перфектна откъм стойности, но положението на волана беше леко на криво. така, че просто като идеш на стенда не искай стенд ами да оправя волана в центъра. трябва да те питат да им покажеш отклонението и на база на него, да преценят каква корекция е нужна
Не си прав колега без стенд ще избяга геометрията и на предния и на задния мост ако не вярваш питай някой по грамотен майстор от твоя.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
oci написа:bai_ILIA написа:колега, положението на волана за минимална корекция, се променя и без стенд. аз имах същия проблем. седеше леко в ляво волана и понеже съм нон стоп на магистралата ми прави впечатление. ходих на стенда, промениха го и отиде леко в дясно. после пак лека корекция и сега е перфектен. човека всеки път правеше корекции по накрайниците, без да се закачат никакви стендове - цялата процедура 2 мин. колата винаги е перфектна откъм стойности, но положението на волана беше леко на криво. така, че просто като идеш на стенда не искай стенд ами да оправя волана в центъра. трябва да те питат да им покажеш отклонението и на база на него, да преценят каква корекция е нужна
Не си прав колега без стенд ще избяга геометрията и на предния и на задния мост ако не вярваш питай някой по грамотен майстор от твоя.
прав си, но ставаше въпрос за 1/4 оборот на резбата на накрайника. иначе да, не може да бараш накрайници на око

"Чемодан, вокзал, Москва"
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Колега, хубаво е че сте оправили колата па бабешки но другия път ходи при майстори които знаят какво трябва да се направи, знаят какви видове наклони има и могат да ги разчитат правилно защото волана може да стои на криво и от неправилна геометрия на задния мост, не само от предния.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
doktorabg написа:Колега, хубаво е че сте оправили колата па бабешки но другия път ходи при майстори които знаят какво трябва да се направи, знаят какви видове наклони има и могат да ги разчитат правилно защото волана може да стои на криво и от неправилна геометрия на задния мост, не само от предния.
е точно това имах предвид, в стремежа си да изправи волана колегата по този начин освен да омаже нещата друго няма какво да направи.
На коли с реглаж на преден и заден мост в лека корекция на задния мост бяга волана и обратно и ако нямаш подходяща апаратура-стенд НЕ пипай.
П.П то с триизмерни стендове не могат да го направят, а какво остава на сляпо с развиване и това с четвърт оборот нищо не значи там леко пипане само измества с по-малко от градус.
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Проблемът е, че не знам къде да отида, за да го оправят. На 2 реглажа ходя и на двата без успех. Уж всичко е в стойности.. заден реглаж също е направен. Показват ми, че всичко е в стойности и после се започва чудене за какво иде реч и, че според тях няма никакъв проблем, но ИМА проблем.
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
bai_ILIA написа:колега, положението на волана за минимална корекция, се променя и без стенд. аз имах същия проблем. седеше леко в ляво волана и понеже съм нон стоп на магистралата ми прави впечатление. ходих на стенда, промениха го и отиде леко в дясно. после пак лека корекция и сега е перфектен. човека всеки път правеше корекции по накрайниците, без да се закачат никакви стендове - цялата процедура 2 мин. колата винаги е перфектна откъм стойности, но положението на волана беше леко на криво. така, че просто като идеш на стенда не искай стенд ами да оправя волана в центъра. трябва да те питат да им покажеш отклонението и на база на него, да преценят каква корекция е нужна
Когато хората си знаят работа става - личен опит. Но когато някой тепърва се учи да работи със стенд се получава точно случая на колегата.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
xcm написа:bai_ILIA написа:колега, положението на волана за минимална корекция, се променя и без стенд. аз имах същия проблем. седеше леко в ляво волана и понеже съм нон стоп на магистралата ми прави впечатление. ходих на стенда, промениха го и отиде леко в дясно. после пак лека корекция и сега е перфектен. човека всеки път правеше корекции по накрайниците, без да се закачат никакви стендове - цялата процедура 2 мин. колата винаги е перфектна откъм стойности, но положението на волана беше леко на криво. така, че просто като идеш на стенда не искай стенд ами да оправя волана в центъра. трябва да те питат да им покажеш отклонението и на база на него, да преценят каква корекция е нужна
Когато хората си знаят работа става - личен опит. Но когато някой тепърва се учи да работи със стенд се поучава точно случая на колегата.
Много точно казано. За съжаление това не важи само за стенда за реглаж

- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
така е. на мен всичко ми е перфектно и отпред и отзад като стойности. проверил съм го, не се доверявам сляпо по принцип. наистина е важно всичко да е в допустимите стойност. не съм искал да прозвучи така, че трябва да се правят на око нещата. със сигурност не е така. аз през 5-6 месеца и 20 000км минавам стендове понеже излиза скъпо с гумите ако нещо не е наред, макар и с малко...когато няма нужда от корекции даже не ми взимат пари за стенда.
колега, май трябва да намериш някой с добри препоръки за работа със стенд. понякога е дразнещо по няколко пъти да се занимаваш с едно и също нещо...
ПС - преди съм ходил на 3 различни стенда в един ден, за да видим аджаба за какво става на въпрос
малко хора знаят, че стендовете трябва да се калибрират на 6-12м. и малко стендове се калибрират...проблемът е, че стендове вече има под път и над път 
колега, май трябва да намериш някой с добри препоръки за работа със стенд. понякога е дразнещо по няколко пъти да се занимаваш с едно и също нещо...
ПС - преди съм ходил на 3 различни стенда в един ден, за да видим аджаба за какво става на въпрос


"Чемодан, вокзал, Москва"
- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Колега, занимавам се със стендове за реглаж на пр./заден мост от много отдавна, баща ми ги поддържаше навремето в всички СБА, бяха два сервиза - в В . Търново и София, стендовете бяха на фирмата SUN , най-добрите, станаха скъпи и започнаха да се купуват разни посредствени марки.
Като казваш за калибриране - старите си правят самотест и ако не е ОК не тръгват и влизат в сервизна програма и трябва да се калибрират, сега повечето от новите особено т.н. триизмерни си правят някакви измислени тестове и корекции и сами се калибрират, и ако механика не знае какво прави става мазано.
Като казваш за калибриране - старите си правят самотест и ако не е ОК не тръгват и влизат в сервизна програма и трябва да се калибрират, сега повечето от новите особено т.н. триизмерни си правят някакви измислени тестове и корекции и сами се калибрират, и ако механика не знае какво прави става мазано.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
разбира се, че е така. има значение, кой и как работи със стенда.
"Чемодан, вокзал, Москва"
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Добре де колеги, ако всичко наистина е в норма, не може ли да се развие волана и да се премести един зъб или колкото са нужни и да се нагласи както трябва?
- gkostadinoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 21.01.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E87, E90 LCI
- Мечтае да кара: M4
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Тоест с един качествен реглаж (човек, който си разбира от това, което прави) би трябвало да се оправи всичко, така ли? Защото вече 2 места явно никой нищо не разбира.. всеки казва - готов си, нямаш ядове.. и после като се върна да му кажа, че нещо не е ОК, той седи и гледа като теле в железница. Може би и аз не разбирам нещо..
Ако знаете някъде където правят нещата качествено да сподели.. ще бъда благодарен!

- doktorabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 6.03.2012
- Местоположение: Където си поиска
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко
Re: Проблем преди и след реглаж на преден мост
Ако минавате през В . Търново - в СБА, аз калибрирам стенда , а човека работи на него от 22-23г. и е абсолютен професионалист, прави геометрията на всички състезателни автомобили в региона.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани