е90 320д придърпва
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: е90 320д придърпва
Taruno написа:baga написа:Изолирайте Агр-а и ще се оправи.При мен беше от него. Най-вероятно се скапва ел.клапана, който управлява вакума.
Ебати общото изказване, преди да се изолира ЕГР-а има си много симптоми и също така се чисти - проверката дали работи е елементарна.
Прав си, моя съм го гледал и работи, даже като е купих го изчистих много добре, и единственото нещо което махнах на колата са клапите друго не мисля да махам от колата ако требва ще си купя друг ЕГР ако не работи, писнало ми е от побългаряване махни тва махни онова

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: е90 320д придърпва
Придърпване и нестабилни обороти може да са от много неща - като почнем от MAP сензора(макар да не му е редовния симптом има хора, които са се оплаквали от придърпване), MAF (дебитомера е най-честия проблем), лошо гориво, някоя дюза излязла извън стойности и ДПФ. Електронното управление на турбото, като то също се вижда лесно дали се движи плавно.
И един по-странен случай, с който се сблъска мой познат - моторчето на педала на газта ! ?!?!
И един по-странен случай, с който се сблъска мой познат - моторчето на педала на газта ! ?!?!
- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: е90 320д придърпва
Вчера като се връщах към София улових придръпването на два пъти но съвсем леко. Когато се качих на магистралата я карах с по-висока скорост и обороти. От вчера до днес да чукна на дърво не съм забелязал да придръпва. Преди 10 дни чистих просто профилактично ЕГР-ра и да ви кажа от това, което чета и в други теми накрая може и той да се окаже виновника. Чистих го в домашни условия на ръка, възможно е да съм прецакал нещо.
Проблема не се среща само при автоматиците, аз съм с ръчни скорости.
Проблема не се среща само при автоматиците, аз съм с ръчни скорости.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: е90 320д придърпва
Такааа! По повод на "Ебати общото изказване" - нямах време да пиша! При мен проблема се появи също след профилактично почистване на клапана - клапана е чист и работещ. Много е вероятно, проблема да е следствие от почистването, но не ми хрумва защо. Даже майтапих маистора, че ми е преебал колата. Всеки може много лесно да провери дали е от Агр-а, като дръпне вакум тръбичката към него и покара малко. Ще светне чека, но като се сложи тръбичката отново, изгасва. Мисля, че виновен е ел.клапана, който управлява вакума за АГР-а. Аз лично направих своя избор и го изолирах. Карам така вече доста километри и няма и помен от досадните аномалии. Сигурен съм, че информацията ще е полезна на много хора. Пробвайте преди да се захванете със скъпи процедури!
Забравих да кажа, че колата е без ДПФ.




- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: е90 320д придърпва
Какво може да му е станало на ел. клапана на ЕГР след едно почистване ? То вместо да почне да работи по-добре след като му махнем мръсотията, се скапва 

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: е90 320д придърпва
Ами при неправилно почистване може да се спука вакуумната мембрана - погледни guide-a дето съм пуснал във форума и ще видиш къде НЕ трябва да влизат течности.
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: е90 320д придърпва
Ще си актуализирам малко мнението от предните страници, без да претендирам за изчерпателност или компетенция. Това ми беше първото БМВ, не познавах майстори за БМВ, а и тогава във форума нямаше толкова информация за Е9х, както е сега.
Първо, при мен придърпването се появи, един вид във фабрично състояние, т.е. не бяха правени никакви интервенции по колата дотогава. Отидох при прехваления по онова време във форума Рашо в Орландовци. Друг форумен гуру, когото тогава викаха при Рашо, направи диагностика и пробваха колата в движение с един от работещите там. Като по начина, по който я пробваха, нямаше никакъв шанс да установят как и кога се получава описаното придърпване. Защото както всички тук са разбрали, придърпването е в ниските обороти, с почти отнета газ и равномерно движение с постоянна скорост, а не да пробваш дали работи прекъсвача и да си правиш тайм атак. Въпреки че им казах, че така няма да се получи, "майсторите" дадоха следните предположения.
1. Дебитормер (Със спрей го изчистиха, уж).
2. ЕГР клапан - изчистен във вана с ултразвук.
3. Входяш колектор - свален и изчистен.
4. Премахване на пеперуди - никаква полза към придърпването.
5. Оферта за смяна на масло и почистване на турбо пътища за 900 лева. Категорично отказано. После го свърших това за доста по-малко.
6. Слаб акумулатор. Набутах се с нов, но старият работи още сума време на друга кола.
7. Предположение, че може да придърпва от съединител (доста след това сменен комплект, но без полза).
След описаните интервенции ходих още веднъж за диагностика на дюзите, че можело и от тях да е, но се оказа, че са ОК. Както и повторно плащане за диагностиката. Както и да е.
След това ходих при друг форумен разбирач, който бъзика нещо по софтуера, уж да живне малко в ниските и да не придърпва. Резултатът е запушен след време ДПФ (това е недоказуемо, но за мен си е точно последствие на манипулациите на въпросния, но аз съм си виновен, че съм му се доверил).
След това ходих за почистване на ДПФ при Винаров. Връщане на колектор с пеперуди, смяна на вакуум маркуч, тръба или нещо подобно. Може да в като това, което Таруно е описал, но не съм гледал сега, а вече не помня какво точно беше. Носи и дюзите за проверка на стенд, но бяха в идеално състояние. Придърпването си остана и сега
Смяна на съединител, защото му дойде време заради лагера. Никакъв резултат, макар че се надявах да се окаже от него.
Накрая ми писна, а и колата беше много мудна в ниските обороти (до около 2000), което за дизел ми се струваше доста лагаво, затова отидох да махна ДПФ-а. Махнаха го софтуерно и хардуерно, като след това придърпването спря.
Тук е момента да спомена, че може да е било от ДПФа, или от промяната на софтуера, а може и нещо друго да е. Факт е, че след това изчезна. За сметка на това ми се появиха други проблеми, породени пък от махането на ДПФа, но тъй като нямат отношение към темата, ще ги спестя, че и без това стана доста дълга творба.
Много моля, колегите с този проблем да не приемат мнението ми като меродавно или технически компетентно. То по-скоро е за да покаже, че експериментирането с колите за (вероятно) незначителни, но трудно диагностицируеми проблеми, може да доведе след себе си неоправдано високи разходи, допълнителни неефективни интервенции, и не на последно място, срещи с хора, с които се надявам да не се срещам повече никога, а и дано да не ги срещнете и вие.
И тъй като за оплакване от майстори сме първи пушки, поне да спомена, че след всички свършени простотии, все пак колата се върна в добро техническо състояние, благодарение на Явор от Мирафиори, който според мен е един от хората, които знаят какво правят и му се занимава много. Последната част ако е много рекламна, ще я изтрия, но все пак да кажа добра дума.
Първо, при мен придърпването се появи, един вид във фабрично състояние, т.е. не бяха правени никакви интервенции по колата дотогава. Отидох при прехваления по онова време във форума Рашо в Орландовци. Друг форумен гуру, когото тогава викаха при Рашо, направи диагностика и пробваха колата в движение с един от работещите там. Като по начина, по който я пробваха, нямаше никакъв шанс да установят как и кога се получава описаното придърпване. Защото както всички тук са разбрали, придърпването е в ниските обороти, с почти отнета газ и равномерно движение с постоянна скорост, а не да пробваш дали работи прекъсвача и да си правиш тайм атак. Въпреки че им казах, че така няма да се получи, "майсторите" дадоха следните предположения.
1. Дебитормер (Със спрей го изчистиха, уж).
2. ЕГР клапан - изчистен във вана с ултразвук.
3. Входяш колектор - свален и изчистен.
4. Премахване на пеперуди - никаква полза към придърпването.
5. Оферта за смяна на масло и почистване на турбо пътища за 900 лева. Категорично отказано. После го свърших това за доста по-малко.
6. Слаб акумулатор. Набутах се с нов, но старият работи още сума време на друга кола.
7. Предположение, че може да придърпва от съединител (доста след това сменен комплект, но без полза).
След описаните интервенции ходих още веднъж за диагностика на дюзите, че можело и от тях да е, но се оказа, че са ОК. Както и повторно плащане за диагностиката. Както и да е.
След това ходих при друг форумен разбирач, който бъзика нещо по софтуера, уж да живне малко в ниските и да не придърпва. Резултатът е запушен след време ДПФ (това е недоказуемо, но за мен си е точно последствие на манипулациите на въпросния, но аз съм си виновен, че съм му се доверил).
След това ходих за почистване на ДПФ при Винаров. Връщане на колектор с пеперуди, смяна на вакуум маркуч, тръба или нещо подобно. Може да в като това, което Таруно е описал, но не съм гледал сега, а вече не помня какво точно беше. Носи и дюзите за проверка на стенд, но бяха в идеално състояние. Придърпването си остана и сега

Смяна на съединител, защото му дойде време заради лагера. Никакъв резултат, макар че се надявах да се окаже от него.
Накрая ми писна, а и колата беше много мудна в ниските обороти (до около 2000), което за дизел ми се струваше доста лагаво, затова отидох да махна ДПФ-а. Махнаха го софтуерно и хардуерно, като след това придърпването спря.
Тук е момента да спомена, че може да е било от ДПФа, или от промяната на софтуера, а може и нещо друго да е. Факт е, че след това изчезна. За сметка на това ми се появиха други проблеми, породени пък от махането на ДПФа, но тъй като нямат отношение към темата, ще ги спестя, че и без това стана доста дълга творба.
Много моля, колегите с този проблем да не приемат мнението ми като меродавно или технически компетентно. То по-скоро е за да покаже, че експериментирането с колите за (вероятно) незначителни, но трудно диагностицируеми проблеми, може да доведе след себе си неоправдано високи разходи, допълнителни неефективни интервенции, и не на последно място, срещи с хора, с които се надявам да не се срещам повече никога, а и дано да не ги срещнете и вие.
И тъй като за оплакване от майстори сме първи пушки, поне да спомена, че след всички свършени простотии, все пак колата се върна в добро техническо състояние, благодарение на Явор от Мирафиори, който според мен е един от хората, които знаят какво правят и му се занимава много. Последната част ако е много рекламна, ще я изтрия, но все пак да кажа добра дума.
- Tsapo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 366
- Регистриран на: 17.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G32 LCI "22
- Детайли за колата: BMW G32 LCI "22
Re: е90 320д придърпва
При-колегата sapio проблема го е имало преди чистенето на ЕГР ( съдя от горенаписаното ).
Сега се сещам, че преди около година мой колега се обади и каза да запазя час в М-Кар, защото служебната кола ( BMW E90 2.0D XD 2011г. ) прекъсва в диапазона около 1500-1600 оборота. Колата беше на път из страната и се върна седмица след като колегата сподели за проблема. Когато го видях каза, че няма и помен от прекъсването и отложихме посещението в сервиз. Пробега на Е90-та е бил около 70 000км. и не е пипано нищо по ЕГР, ДПФ и т.н.
Възможно ли е прекъсването да идва в следствие на нужда от регенерация а да няма необходимите условия да я извърши ( обороти, количество гориво, работна температура и т.н. ) ?
Сега се сещам, че преди около година мой колега се обади и каза да запазя час в М-Кар, защото служебната кола ( BMW E90 2.0D XD 2011г. ) прекъсва в диапазона около 1500-1600 оборота. Колата беше на път из страната и се върна седмица след като колегата сподели за проблема. Когато го видях каза, че няма и помен от прекъсването и отложихме посещението в сервиз. Пробега на Е90-та е бил около 70 000км. и не е пипано нищо по ЕГР, ДПФ и т.н.
Възможно ли е прекъсването да идва в следствие на нужда от регенерация а да няма необходимите условия да я извърши ( обороти, количество гориво, работна температура и т.н. ) ?
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: е90 320д придърпва
Обяснявам!
"Клапана е чист и работещ" - тестван с вакум, не е скъсана мембраната, която отваря и затваря самия клапан.
Соленоидния ел.клапан /който управлява вакума, отварящ и затварящ Агр-а/ се скапва, сменял съм на е46 /този на турбото/ и струваше 150лв.
Варинтите за мен са два. Единият е да са нанесени някакви механични повреди при почистването на Агр-а, от нагара. Другият е да е влязла някаква тиня при ел. клапана /той си има едно малко филтърче на вакума/. И при двата случая проверката започва с изолирането на Агр-а. Не е нужно даже да се свалят корите, бъркаш и вадиш мъркучето. Ако проблема изчезне, всеки сам решава! Нов ел.клапан, а за колегата awful може и нов Агр. Само да вметна, че махането на пеперудките е много по-сериозно "побългаряване" от изолирането на Агр-а. Що не си купи нов колектор с пеперудки, да ти е спокойно!
Или тия инжинери от БМВ са по-тъпи, че ги слагат на всякъде. Аз лично избрах да изолирам Агр-а, защото колата е без ДПФ и при мен няма ядове с запушването му.
"Клапана е чист и работещ" - тестван с вакум, не е скъсана мембраната, която отваря и затваря самия клапан.
Соленоидния ел.клапан /който управлява вакума, отварящ и затварящ Агр-а/ се скапва, сменял съм на е46 /този на турбото/ и струваше 150лв.
Варинтите за мен са два. Единият е да са нанесени някакви механични повреди при почистването на Агр-а, от нагара. Другият е да е влязла някаква тиня при ел. клапана /той си има едно малко филтърче на вакума/. И при двата случая проверката започва с изолирането на Агр-а. Не е нужно даже да се свалят корите, бъркаш и вадиш мъркучето. Ако проблема изчезне, всеки сам решава! Нов ел.клапан, а за колегата awful може и нов Агр. Само да вметна, че махането на пеперудките е много по-сериозно "побългаряване" от изолирането на Агр-а. Що не си купи нов колектор с пеперудки, да ти е спокойно!

- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: е90 320д придърпва
Пеперудите съм ги махнал понеже не видях голям смисъл от тях ама да махна DPF е по зле, поне не вредя на хората които са около мен и не карам дизел от 90-а. Всеки може да си преценява сам какво да прави със колата си. От писаното горе ми идва на мисълта че проблема идва от егр и турбо управлението (vgt). Ще почистя и двете и да видим какво ще е положението.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: е90 320д придърпва
awful написа:Пеперудите съм ги махнал понеже не видях голям смисъл от тях ама да махна DPF е по зле, поне не вредя на хората които са около мен и не карам дизел от 90-а.
Абе сигурен бях, че си по-хитър от инжинерите на БМВ - никакви пеперудки!


- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: е90 320д придърпва
baga написа:awful написа:Пеперудите съм ги махнал понеже не видях голям смисъл от тях ама да махна DPF е по зле, поне не вредя на хората които са около мен и не карам дизел от 90-а.
Абе сигурен бях, че си по-хитър от инжинерите на БМВ - никакви пеперудки!Само да те светна, че има коли, които излизат фабрично без ДПФ и моята е една от тях.
Както каза приемчика в Камор: "Получил си наи-голямата екстра за модела, нямаш ДПФ!"
Отиди във някоя държава където забраняват през определени дни Евро 1, 2, 3, за дизел и като те спрат ще получиш хубава екстра за това че си със Евро 3 без ДПФ

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: е90 320д придърпва
baga написа:awful написа:Пеперудите съм ги махнал понеже не видях голям смисъл от тях ама да махна DPF е по зле, поне не вредя на хората които са около мен и не карам дизел от 90-а.
Абе сигурен бях, че си по-хитър от инжинерите на БМВ - никакви пеперудки!Само да те светна, че има коли, които излизат фабрично без ДПФ и моята е една от тях.
Както каза приемчика в Камор: "Получил си наи-голямата екстра за модела, нямаш ДПФ!"
Голяма екстра значи си с от първите бройки на модела, които по-често се оказват по-проблемни, освен това ДПФ-а вече има много решения, от механично чистене до ултразвук до специално рециклирани за 1000 лв, за пеперудите аз съм за да си седят на мястото след като е възможно да предотвратят runaway diesel.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
Re: е90 320д придърпва
Ей СПАМЕРИ, разказахме играта на темата с нашите глупости!
А сега сериозно! Този проблем, макар и дребен, ме дразнеше много. Имах късмета да попадна на човек, който знаеше от къде идват главоболията и ми го демонстрира за две минути. Спести ми много време и пари. Идеята ми беше да го споделя с колегите от форума и да помогна на някой, а не да спорим за глупости! Съветът ми е: Тествайте, нищо не губите и после кой каквото реши!

А сега сериозно! Този проблем, макар и дребен, ме дразнеше много. Имах късмета да попадна на човек, който знаеше от къде идват главоболията и ми го демонстрира за две минути. Спести ми много време и пари. Идеята ми беше да го споделя с колегите от форума и да помогна на някой, а не да спорим за глупости! Съветът ми е: Тествайте, нищо не губите и после кой каквото реши!
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: е90 320д придърпва
baga написа: Имах късмета да попадна на човек, който знаеше от къде идват главоболията и ми го демонстрира за две минути. Спести ми много време и пари.
Трябва ли да ти пълним личните съобщения с въпроси кой е човекът?

Както съм писал на не едно място - проблемът с БМВ не е да го купиш, не е да го поддържаш, а да намериш майстор, който да го диагностицира правилно, без пробра-грешка за почти всичко.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани