Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.11.2014
Пол: Мъж

Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

Мнение от krasig_k » 21 Фев 2015, 9:30

Здравейте. Ако някой е сменял валветроник мотор да помага. Двигателя е N46B20. По форумите пише, че при демонтаж е необходимо да се завърти оста по посока обратна на часовниковата стрелка и след това се развиват двете гайки. При монтаж оста се завърта по посока на часовниковата стрелка и след това се завиват двете гайки. Проблема е , че новия и стария валветроник мотори са с пломбирана ос -за да не се върти ръчно. Незнам дали няма нещо да разцентровам ако я разпломбирам.

ПотенЦял
Аватар
Мнения: 876
Регистриран на: 27.04.2006
Местоположение: 100лицата
Кара: и се вози едновременно...пкхх

Re: Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

Мнение от Huku » 21 Фев 2015, 19:44

Аз го смених в оторизиран сервиз.
Съветвам те и теб... :smoke:
Изображение
Изображение
Истинска радост от шофирането измерена в усмивки/h Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

Мнение от oci » 22 Фев 2015, 0:08

krasig_k написа:Здравейте. Ако някой е сменял валветроник мотор да помага. Двигателя е N46B20. По форумите пише, че при демонтаж е необходимо да се завърти оста по посока обратна на часовниковата стрелка и след това се развиват двете гайки. При монтаж оста се завърта по посока на часовниковата стрелка и след това се завиват двете гайки. Проблема е , че новия и стария валветроник мотори са с пломбирана ос -за да не се върти ръчно. Незнам дали няма нещо да разцентровам ако я разпломбирам.

Монтирай го директно така нали и при двете коли е свален на загасене двикате то друг начин няма.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.11.2014
Пол: Мъж

Re: Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

Мнение от krasig_k » 03 Мар 2015, 20:38

WP_20150223_004.jpg

Честит празник! Да завърша темата с подмяна валветроник моторчето.
1. Сваля се капака на клапаните (особенното е, че на 2свещи има бакелитови втулки с опръстени и капака трябва да се дърпа по силно).
2. Бележи се първия зъб или се преброява(в случая 5-ти от прикачения файл) от третия вал който не се опира до червяка на моторчето. Следващите се допират.
3. Развиват се 2те гайки като леко се издърпва моторчето. Червяка е под напрежение от пружините и при изваждането на моторчето се завърта зъбчатката на третия вал с около 2зъба.
4. Поставя се новото моторче като при поставянето отново се завърта зъбчатката на вала, т.е. държи се моторчето и се натиска леко. Проследява се червяка на моторчето да не допира белязания зъб.(при мен 5ти). Получава се картинката както е била при старото моторче.
5. По обратния път се сглобява двигателя - капака на клапаните и т.н.
6. Адаптират се крайните положения на валветроник моторчето - при мен го направиха с диагностика BOSCH.
7. Запалихме колата и това е всичко. (Работата отнема по малко от 2 часа. Най-бавната работа е свалянето и поставяне на гарнитури и капак на клапани).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: Е90, 318i - подмяна валветроник мотор

Мнение от baylazar » 26 Окт 2016, 14:02

А да попитам,какъв беше ефекта на старото моторче?

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook