(Решен)Перка на климатичния радиатор просто спря?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
(Решен)Перка на климатичния радиатор просто спря?
Е36 б20 перката, която ми е пред климатичния радиатор спря да работе в Петък при големия сняг и дъжд. При изпреварванията по магистралата цялата ми предница беше запушена от сняг и лед броня бъбреците и вътре самата перка и колата прегря. Махнах бъбреците изчистих всичкия сняг и лед но перката вече не се вклячва.Бушоните са здрави... 

Последна промяна Haddess на 01 Май 2015, 9:42, променена общо 1 път

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Haddess написа:Е36 б20 перката, която ми е пред климатичния радиатор спря да работе в Петък при големия сняг и дъжд. При изпреварванията по магистралата цялата ми предница беше запушена от сняг и лед броня бъбреците и вътре самата перка и колата прегря. Махнах бъбреците изчистих всичкия сняг и лед но перката вече не се вклячва.Бушоните са здрави...
Освен да е изгорял двигателя на перката, понеже е била блокирана от снега, за друго не се сещам- по принцип може да се пробва да се завърти с лаптоп или с кабели. По-странното е как се е случило изобщо- карал съм 700- 800км в снежна буря и не е имало дори наченки на подобен проблем.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
А кажи ми колега, валеше сняг и дъжд и снегорините още не бяха минали при което спрях на OMV преди Ябланица и не съм имал проблеми. Тръгнах от там и 5 км. по надоло колата прегря слезнах и тръгнах да вдигам капака и всичко отпреде беше в мокър сняг и лед ама пълноо махнах единия бъбрек едвам изчистих всичко и дотам.Раздвижих я на ръка и това беше.Добре че си влача виското в багажника и го монтирах на път... 


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Haddess написа:А кажи ми колега, валеше сняг и дъжд и снегорините още не бяха минали при което спрях на OMV преди Ябланица и не съм имал проблеми. Тръгнах от там и 5 км. по надоло колата прегря слезнах и тръгнах да вдигам капака и всичко отпреде беше в мокър сняг и лед ама пълноо махнах единия бъбрек едвам изчистих всичко и дотам.Раздвижих я на ръка и това беше.Добре че си влача виското в багажника и го монтирах на път...
Искаш да кажеш, че караш без виско и си заложил неговата работа да я върши перката на климатика

Как се управлява тази перка при теб?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Перката си я имаше защото колата беше м43 с оригинален климатик нищо не съм преправял просто си се включваше сама когато трябва както и изклячва. Лятото не съм имал плоблеми
Но сега без нея
Има си датчик на водния радиатор работи на две степени перката това поне забелязах преди.



- kichuka
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
да не би да имаш предвид ел. перка от вътрешната страна на радиатора от към двигателя? Само климатичната перка да ти охлажда целия двигател ми се вижда доста лоша идея 

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
kichuka написа:да не би да имаш предвид ел. перка от вътрешната страна на радиатора от към двигателя? Само климатичната перка да ти охлажда целия двигател ми се вижда доста лоша идея
Темата е обсъждана и проблем няма,карах без виско само с перката на климатика и зимата и лятото не съм имал проблем с охлаждането.


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Знам, че темата е обсъждана, но проблем има и той е следният.
Щом колата е с виско и допълнителна перка за климатика тя е за допълнително охлаждане при работещ климатик и аварийно при достигане на определенат температура. Тази температура е различна при бензиновите и дизеловите мотори. Ако се свали виското, то трябва да се замени с нещо друго, но използването на перката от системата на климатика не е правилно, колкото и работещо да е. На практика виското обдухва двигателя и го охлажда, като засмуква въздух през радиатора и отвора в кората под двигателя (ако има такава). Ако се премести перката пред радиатора тя ще вкарва въздух в него и той ще разпръсква въздуха. Вярно е, че част от този въздух ще обдуха двигателя, но при това разположение се залага повече на охлаждането на радиатора. Това води до по-висока работна температура на двигателя и ако е шест и повече цилиндъра, темперарурата на главата в района на последния цилиндът ще е около 100 и повече градуса. Не, че е проблем, но температурата при първи цилиндър ще е около 85 градуса - готино а
Щом колата е с виско и допълнителна перка за климатика тя е за допълнително охлаждане при работещ климатик и аварийно при достигане на определенат температура. Тази температура е различна при бензиновите и дизеловите мотори. Ако се свали виското, то трябва да се замени с нещо друго, но използването на перката от системата на климатика не е правилно, колкото и работещо да е. На практика виското обдухва двигателя и го охлажда, като засмуква въздух през радиатора и отвора в кората под двигателя (ако има такава). Ако се премести перката пред радиатора тя ще вкарва въздух в него и той ще разпръсква въздуха. Вярно е, че част от този въздух ще обдуха двигателя, но при това разположение се залага повече на охлаждането на радиатора. Това води до по-висока работна температура на двигателя и ако е шест и повече цилиндъра, темперарурата на главата в района на последния цилиндът ще е около 100 и повече градуса. Не, че е проблем, но температурата при първи цилиндър ще е около 85 градуса - готино а

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Ти пък що реши че някой охлажда двигателя с тая перка? Разбира се че е за охлаждане на радиатора, той мотора е с водно охлаждане и няма нужда от "обдухване" . Ако температурата на 6 цилиндър ти е 100 градуса, а на първи 85, няма да решиш проблема с виско. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
~Мишо~ написа:Ти пък що реши че някой охлажда двигателя с тая перка? Разбира се че е за охлаждане на радиатора, той мотора е с водно охлаждане и няма нужда от "обдухване" . Ако температурата на 6 цилиндър ти е 100 градуса, а на първи 85, няма да решиш проблема с виско.
Не съм го решил аз, инженерите в автомобилостроенето са го направили. В двигателния отсек има доста неща, които загряват и температурата се повишава доста. Отвеждането на топлината от отсека е доста важен момент, а перката пред радиатора не се справя с тази задача, защото не е проектирана за това.
Относно температурата, ако на 6 цилиндър ти е 100 градуса, а на първи 85, термостатът при бензиновите мотори си е направо затворен, а при дизелорите едва е отворил. Само дето вентипаторът, който е пред радиатора вече е включил и охлажда обем от охлаждащата течност, която няма никаква циркулация. Дори и да започне някаква циркулация, количеството охлаждаща течност, която ще премине през радиатора ще е минимално на фона на целия обем и много бързо ще се охлади. При това положение ще се получи и ще се поддържа сравнително голяма температурна разлика в двата края на двигателя и охлаждането му ще в резултат на циркулацията на охлаждаща течност в макия кръг. Зимата е добре, защото парното се ползва, но си представи какво ще се получи през лятото при температура на въздуха 30 градуса и пуснат климатик. На това му се казва неефективно охлаждане и варианта да прегрееш мотора, ако парното спре или ел. перката спре е доста голям. При условия, че колата има виско и ел. перка за климатика, ако виското се скапе, ел перката ще се включи аварийно и ще спаси положението, но ако си демонтираш виското във форума ще се появи още една тема като тази.
Предполагам, че инженерите на BMW нямаше да сложат виско, ако не е необходимо, но допускам също, че Българите са по-умни и с един поглед са намерили по-рационално решение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- alexcivic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.07.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ибрахим
- Мечтае да кара: е36-ца с предно :)
- Детайли за колата: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4#p4004524
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
И аз карам без виско,с нови радиатори термостат и водна помпа,всеки път на мивката отделям доста внимание на радиаторите,през бъбреците през решетката на бронята и те така,досега не ми е мърдала стрелката и в най-големите жеги.То за беля и с виско можеш да прегрееш мотора.А до колегата с перката,вадиш буксата на водния радиатор горе вдясно има три пина,правиш мост между двата и трябва да се включи тя е с две степени ако не се лъжа.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
И не се включва и си мисля, че просто ми изгоря перката.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
stony1 написа:~Мишо~ написа:.....
Правиш ли се, или наистина не разбираш че виското и ел перката вършат една и съща работа? И двете перки охлаждат течността в радиатора, и по този начин и мотора. Малко ти бяга теорията с включването - ако перката е вързана ОЕМ няма как да работи на студен радиатор (освен на пуснат климатик), и изобщо проблеми с термостат и водна помпа не се решават от нея.
Системата работи така: Водната помпа върти малкия кръг докато загрее мотора до отваряне на термостата. Термостата отваря и започва да пропуска течност към мотора, като по този начин държи температурата на зададената. След като плавно отвори термостата докрай, течността вече циркулира с пълна сила през радиатора. Ако/когато течността на изход от радиатора приближи зададената температура на мотора, се включва ел. перката или виското за да охлади радиатора. Перката работи САМО когато няма достатъчна разлика м/у зададената и температурата на вход към мотора. Това всичко разбира се при изправна система. При ТДСа мисля, датчика за перката беше на главата, там се налага известно преработване но си става. При него е възможно да стане така, че перката да върти на студен радиатор, но това е свързано с заял термостат и не е проблем от охлаждането с ел. перка. Държа да отбележа че целия въздух засмукван от ел. перката/виското минава през радиатора, и така нареченото от теб "обдухване на мотора" не охлажда нищо, понеже е ясно с каква температура е въздухът. При колегата целият радиатор е бил забит със сняг и лед. Циркулацията на въздух през радиатора е спряла и колата е започнала да прегрява. Перката е изгоряла понеже е била блокирана. Същото щеше да се случи и с виско - дори и да върти няма да има охлаждане на течността и колата ще прегрее. Никой не оспорва решението на инженерите от БМВ, но нещата подлежат на промяна и оптимизация. Нали ти сложи 6 степенна кутия, при положение че те са решили да е с 5?

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
Перката ти е замръзнала, поради простата причина, че климатичната перка пред радиатора не е проектирана да работи зимата в снежни бури 
Квото сам си направиш нали знаеш...
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ry-is-here

Квото сам си направиш нали знаеш...
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ry-is-here
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Перка на климатичния радиатор просто спря?
~Мишо~ написа:stony1 написа:~Мишо~ написа:.....
Правиш ли се, или наистина не разбираш че виското и ел перката вършат една и съща работа? И двете перки охлаждат течността в радиатора, и по този начин и мотора. .......
Нито се правя, но виждам, че ти не си наясно, че перката на климатика в Е36 и виското са проектирани и вършат различна работа и не са взаимозаменяеми, но нямам намерения повече да споря или да чертая температурни графики.
П.П. Ако се прави модификация със сваляне на виско и замяната му с ел. перка, тогава е задължително перката да бъде монтирана зад радиатора т.е. на мястот на виското и да бъде свързана с температуран датчик, монтиран на главата на двигателя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани