DSC и зимата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1092
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: DSC и зимата
Тази тема стана като онази с разхода - надлъгване на кой са му по-червени доматите
Аз съм един малкото дето си караме М3-ките и зимата. Тази ми е 5-та поредна зима и мога да заявя без да преувеличавам, че си карам колата без никакви ограничения на това откъде е трябвало да мина. Имал съм какви ли не ситуации, но задното предаване и ДСЦ-то не са ми попречили нито веднъж. Най-много зор имах първата зима, когато карах с наследените зимни гуми (225/45/17), които бяха порядъчно износени и с тях колата слизаше едни 5см надолу в сравнения с летните баници. Това го реших на следващата зима, която си беше най-яката в последно време (2011/2012) като взех по-високи гуми - 225/50/17. Място в калниците колкото щеш. Бутнаха ме само веднъж на слжебния паркинг, където като пристигнах сутринта нямаше друга кола, а беше натрупал половин метър сняг. Съответно почна едно кръгообразно ринане със задницата до момента в който се окопах като танк (гумите не се виждаха
). Иначе и извън града не съм имал никакви проблеми, а не е като да не съм пътувал и във виелици, където снегорин не се беше вясвал. Далеч съм от мисълта да правя сравнение на моята кола с всяка 4х4 по отношение на проходимост, знам си възможностите на моята и гледам да се вмествам в тях. Просто гледам колата ми винаги да е подготвена за текущия сезон и не оставям нищо на случайността.
Друго по ме притеснява зимата. Като знам с какви галоши карат повечето шОфери имам много на ум какво се случва около мен за да не го играя ръчна спирачка на някой.

Аз съм един малкото дето си караме М3-ките и зимата. Тази ми е 5-та поредна зима и мога да заявя без да преувеличавам, че си карам колата без никакви ограничения на това откъде е трябвало да мина. Имал съм какви ли не ситуации, но задното предаване и ДСЦ-то не са ми попречили нито веднъж. Най-много зор имах първата зима, когато карах с наследените зимни гуми (225/45/17), които бяха порядъчно износени и с тях колата слизаше едни 5см надолу в сравнения с летните баници. Това го реших на следващата зима, която си беше най-яката в последно време (2011/2012) като взех по-високи гуми - 225/50/17. Място в калниците колкото щеш. Бутнаха ме само веднъж на слжебния паркинг, където като пристигнах сутринта нямаше друга кола, а беше натрупал половин метър сняг. Съответно почна едно кръгообразно ринане със задницата до момента в който се окопах като танк (гумите не се виждаха

Друго по ме притеснява зимата. Като знам с какви галоши карат повечето шОфери имам много на ум какво се случва около мен за да не го играя ръчна спирачка на някой.
Re: DSC и зимата
Ами, пичове, секта сме да и има защо да сме секта. И това не е български патент. Ако поназнайвате англоийски може да се запознаете кви фанатици са, а и форумът им е озаглавен по този едноименен начин. Влезте по руските форуми да видите кво е. Регистриран съм в същите известни такива и познавам добре какво се пише вътре, да не говорим, че чисто технически са на светлинни години от нас. В чисто технически план от тях съм научил повечето неща, да не говорим за диагностиката, по която толкова се запалих навремето. И именно защото се запознах в детаили с начина на структуриране на електрониката, с философията на нещата и логиката, която е вътре това ме кара още повече да съм впечатлен от марката като допълнително пояснявам, че съм се запознал и с ваг групата, и с форд и т.н. и мога да направя съпоставка. А освен всичко друго в онези години трета серия бе най-ниския клас на БМВ, но вътре в нея имаше толкова технологии (Асц/дсц е една от тях), слагани на базови модели, че същите не, ами подобни и по лоши бяха екстри за останалите марки, извън тройката концерни. Така че съвсем нормално е да се зароди секта, разбира се в добрия смисъл на думата. И аз лично не съм склонен на никакви компромиси, на никаква толерантност, особено когато става дума за глупости. Именно заради криворазбрана толерантност в момента се радваме на новини на турски, в учебниците по история за децата ни има куп щуротий като това, че турско робство не било имало, а османско присъствие, Левски бил терорист, засипани сме от турски сериали и масово ни тъпчат все едно сме втора употреба хора. Всичко това е еквивалентно на глупостите, които сътворихте в тази тема и аз нямам никакво намерение да бъда толерантен. В смисъл, ако не ви харесват колите, които карате сте абсолютно свободни да се освободите от тегобата им и да оставите някой друг да им се радва. И предпоследно не мога да не изкоментирам голфа...ами кво да се направи, че в България Голф е мръсна дума, ние ли сме виновни за това? И последно - има джигити, които успешно водят и бмв към същия смисъл, какъвто се влага и за Голф...за голямо съжаление! Е46 е на път и лети с висока скорост да стане много селска кола, както се случи с е36..., а беше изключително успешен модел и много красива кола! Сори още веднъж за 

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: DSC и зимата
JTD написа:Dimitroff написа:Lenco написа:JTD написа:....
![]()
Сега си представи, че влизам в Фиат форума, в най-милата им тема, къде боготворят JTD и Abarth, и им обясня, как с кола произведена 70-те години на миналия век, купена за 750лв ще им натроша зъбите, на късо, дълго, на страни, по завои, не че щеше да е далеч от истината![]()
А сега ми отговори, колко щеше да просъществува темата там, и колко аз щях да остана регистриран?
И аз така ги виждам нещата ... и от известно време насам се чудя защо съм толкова толерантен ?!?!
Понеже виждам, че колегата Dimitroff си е позволил офтопика, то и аз ще си го позволя нищо, че го отминах първия път тактично.
.
Да се разберем...
Моите няколко включвания тук са на база да предотвратя това, което стана...ти им казваш офтопик - аз и колегите, който ме познават им казваме превенция!
За жалост - ти от превенция не разбираш, та ще се наложи да ти обясня нещо.
ТОВА е Форум на BMW - съобразявай се както с добрите нрави и поведение - така и с йерархическата структура!
Аз, както и други, колеги, които се включиха сме модератори и за разлика от твоята гледна точка - ние имаме различна за това как се е общувало тук, как се общува и как ЩЕ СЕ общува - казвам ти го в прав текст - в едни 30% от твоите постове - начина ти на комуникация не съвпада с наложеният тук - промяната ще е от теб - не от масата (без никакво значение дали ти харесва или не).
П.С. Уважението тук се заслужава...мнозина тук са си го заслужили във времето и ... не е ОК да не се съобразяваш с това!
П.С.2. Дори и някой да греши в това, което казва - има много по...нормален начин да му го кажеш - надявам се при следващата ни среща във форума да си взел поука - до тогава - почиваш за малко!
Към останалите колеги - моля придържайте се към темата - без повече отклонения.
Лека вечер и нека DSC/АSC бъдат с Вас.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: DSC и зимата
Няма E46-ци, няма DSC, но пък е зима и е показателно... Говорехме си за стабилност в началото, за управляемост...
Нека всеки си направи изводите сам за себе си
Гледайте много внимателно, особено около 1:00
другото е скучно
Нека всеки си направи изводите сам за себе си



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: DSC и зимата
Карам Е46 (с ASC) от 7 години. Същевременно карам служебни коли с предно и 4х4. Наблюденията са ми следните:
За задното предаване през зимата:
Единственото предимство на предното предаване е това, че задвижващите колела винаги са насочени по посока на движението на колата. Това със сигурност е от значение, когато се тръгва, маневрира, паркира и тн. На задното, когато се навие волана в една посока и отпред има препятствие, предните колела спират автомобила и задните започват да боксуват. В такава ситуация кола с предно, излиза много по-лесно от коловоз например. Веднъж като осъзнаете това и го имате предвид, ще имате по-малко проблеми при потегляне. В такава ситуация аз например гледам първо да тръгна с прав волан, ако е възможно разбира се. При успоредно паркиране, гледам да се засиля малко повече, за да прескоча коловоза. Липсата на шпер може да се компенсира частично с леко дърпане на ръчната при тръгване. Така се прилага някакво усилие на боксуващото колело и диференциала ще завърти и другото.Веднъж тръгнала, колата със задно мисля, че е по-предсказуема и добре управляема от тази с предно.
За ASC-то:
При тръгване на лед и в дълбок сняг, по-скоро пречи. Случвало ми се е, да ми загасне колата заради него. В движение предотвратява поднасяне на задницата, ако е причинено от прекомерно подаване на газ. Ако сте с висока скорост и ви изхвърли центробежната сила, ASC-то няма как да спаси. Полезна е индикацията му на таблото, защото може да ви предупреди, че даден участък е хлъзгав, преди колата да е поднесла. Ползвам го само извън града. При ниска скорост предпочитам да карам без него.
През зимата ходя редовно на ски и в планината досега не ми се е налагало да слагам вериги. Нося си една сгъваема лопатка на за всеки случай. Налагало ми се е да я използвам само в София няколко пъти и то, защото съм паркирал в някоя преспа. Гумите разбира се са от голямо значение - както грайфера, така и широчината. В закючени бих казал, че Е46 е един напълно функциинален и приятен за каране през зимата автомобил.
За задното предаване през зимата:
Единственото предимство на предното предаване е това, че задвижващите колела винаги са насочени по посока на движението на колата. Това със сигурност е от значение, когато се тръгва, маневрира, паркира и тн. На задното, когато се навие волана в една посока и отпред има препятствие, предните колела спират автомобила и задните започват да боксуват. В такава ситуация кола с предно, излиза много по-лесно от коловоз например. Веднъж като осъзнаете това и го имате предвид, ще имате по-малко проблеми при потегляне. В такава ситуация аз например гледам първо да тръгна с прав волан, ако е възможно разбира се. При успоредно паркиране, гледам да се засиля малко повече, за да прескоча коловоза. Липсата на шпер може да се компенсира частично с леко дърпане на ръчната при тръгване. Така се прилага някакво усилие на боксуващото колело и диференциала ще завърти и другото.Веднъж тръгнала, колата със задно мисля, че е по-предсказуема и добре управляема от тази с предно.
За ASC-то:
При тръгване на лед и в дълбок сняг, по-скоро пречи. Случвало ми се е, да ми загасне колата заради него. В движение предотвратява поднасяне на задницата, ако е причинено от прекомерно подаване на газ. Ако сте с висока скорост и ви изхвърли центробежната сила, ASC-то няма как да спаси. Полезна е индикацията му на таблото, защото може да ви предупреди, че даден участък е хлъзгав, преди колата да е поднесла. Ползвам го само извън града. При ниска скорост предпочитам да карам без него.
През зимата ходя редовно на ски и в планината досега не ми се е налагало да слагам вериги. Нося си една сгъваема лопатка на за всеки случай. Налагало ми се е да я използвам само в София няколко пъти и то, защото съм паркирал в някоя преспа. Гумите разбира се са от голямо значение - както грайфера, така и широчината. В закючени бих казал, че Е46 е един напълно функциинален и приятен за каране през зимата автомобил.
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 893
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: DSC и зимата
Nickelback написа:Няма E46-ци, няма DSC, но пък е зима и е показателно... Говорехме си за стабилност в началото, за управляемост...
Нека всеки си направи изводите сам за себе сиГледайте много внимателно, особено около 1:00
другото е скучно
![]()
Точно на място се включи с това клипче

1:18 беше добре, но накрая има много елегантен пас пак на една е30-ка - 5:44
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: DSC и зимата
sub_eleven написа:Nickelback написа:Няма E46-ци, няма DSC, но пък е зима и е показателно... Говорехме си за стабилност в началото, за управляемост...
Нека всеки си направи изводите сам за себе сиГледайте много внимателно, особено около 1:00
другото е скучно
![]()
Точно на място се включи с това клипче
1:18 беше добре, но накрая има много елегантен пас пак на една е30-ка - 5:44
Ами, ако трябва да съм обективен само ще кажа, че според мен една кола със задно предаване, приличен запас от мощност, добро окачване и спирачки много по-лесно може да излезе от дадена ситуация от еквивалента и на предно предаване, че и от 4x4 в доста случаи. Както е и валидно, че и много по-лесно може да влезе в ситуация! Всичко зависи от задкормилното устройство, доколко е свикнало да я кара и дали знае спецификите на управлението. Вижда се и на клипа какво се случва. Нито е споменато БМВ, нито нищо. Само Е30-ката и полското фиатче взеха завоя с лекота. И един двама на предно, които благодарение на правилна реакция и дърпане на ръчна се закрепиха. Много са ми забавни селските лафове, че видиш ли, "БМВ-тата са нестабилни"




"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: DSC и зимата
...и се оказва разбира се в последна сметка, че ето в това рекламно клипче http://youtu.be/dZTTn2gq67I (този път го пускам аз) има всичко това, което обяснява защо 98% от прднячките се забиват в канафката... Пък било то и рекламно, надъхващо бмв фанатика... И наново ще се потретя или почетвъртя, че щом в 21в немските инженери продължават да слагат задно задвижване в автомобилите, значи не е за изхвърляне задното... А в работата комшията по офис успях да го запаля по задно, дето е як пасатаджия, та е решил в скоро време да се метне на задно задвижване и признава гадното поднасяне на предницата, щото и той скиор завалията...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: DSC и зимата
Големи клипчета, голямо чудо... Голям спам, голям смях...
В крайна сметка аз не видях някой да твърди, че задното е пълен боклук, а предното е върха на сладоледа
В последните няколко страници се коментираше изкачване на заледен наклон. Вие стигнахте до ралита и триколки...
В крайна сметка аз не видях някой да твърди, че задното е пълен боклук, а предното е върха на сладоледа

В последните няколко страници се коментираше изкачване на заледен наклон. Вие стигнахте до ралита и триколки...

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: DSC и зимата
drago_pavlov написа:Големи клипчета, голямо чудо... Голям спам, голям смях...
В крайна сметка аз не видях някой да твърди, че задното е пълен боклук, а предното е върха на сладоледа![]()
В последните няколко страници се коментираше изкачване на заледен наклон. Вие стигнахте до ралита и триколки...
Кой к'вото го вълнува, бре



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: DSC и зимата
кои каквото и да пуска и да му се иска,обктивната истина е че задното си е кошмар зимата без значение асц или дсц.Не говорим за поднасяне или тем подобни,говорим че в определена ситуация по наклон като спреш недаи си боже и няма тръгване,ане за ралита,или лед ясно е че на лед и предно и задно боксува спасение няма.Но за отъпкан сняк на участък със сигорно наи-много 25-30 градуса да спеш и да неможе да тръгне е глупаво,сега ако е е90 и по-нова може да стане работата защото инжинерите правят коли със задно в 21 век но постоянно подобряват и системите против пребоксуване.

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: DSC и зимата
"Кооошмаррр" - записвам си
Значи аз съм в 10-годишен кошмар с тия БМВ-та и не мо'а се оттърся дейва
И поне Е90-ка с 15 компютъра и 9 8-ядрени процесора ми трябва, за да изкарам зимата
А аз само ше давам газ. Ще се пръсна от смях
Взимам пуканки и минавам рийдонли моуд 



И поне Е90-ка с 15 компютъра и 9 8-ядрени процесора ми трябва, за да изкарам зимата



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: DSC и зимата
unikalen88 написа:кои каквото и да пуска и да му се иска,обктивната истина е че задното си е кошмар зимата без значение асц или дсц.Не говорим за поднасяне или тем подобни,говорим че в определена ситуация по наклон като спреш недаи си боже и няма тръгване,ане за ралита,или лед ясно е че на лед и предно и задно боксува спасение няма.Но за отъпкан сняк на участък със сигорно наи-много 25-30 градуса да спеш и да неможе да тръгне е глупаво,сега ако е е90 и по-нова може да стане работата защото инжинерите правят коли със задно в 21 век но постоянно подобряват и системите против пребоксуване.
Няма такова нещо ела да ти дам мойта е90-ка да видиш, че с нищо не е по проходима от е46, излиза колкото 46-ца. Не забравяйте и на танк да се качиш ако не можеш да караш пак ще закъсаш



- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: DSC и зимата
oci написа:Не забравяйте и на танк да се качиш ако не можеш да караш пак ще закъсаш![]()
Тук е ключа от мазата

Но с послените си изказвания, някои хора оставят впечатление, че задното е по-добро и от 4х4, защото видиш ли, някога, някой с 4х4 бил влязал в канавката...
Та ако главата ти е празна, и с 8х8 да си, пак няма спасение

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: DSC и зимата

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани