Смяна волан на е39 - преди `99-та
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Смяната е елементарна колега! Нужен ти е торкс 30 за 2та винта на еърбега и ключа от багажника за свещите да развиеш централния болт.
Но в случая ти трябва стругар/фрезист да ти го нареже отзад новия волан за твоя лентов кабел. Не става само на принципа: щрак-тръг и в темата е показано кое къде се реже и разпробива.
Но в случая ти трябва стругар/фрезист да ти го нареже отзад новия волан за твоя лентов кабел. Не става само на принципа: щрак-тръг и в темата е показано кое къде се реже и разпробива.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Да не отварям нова тема и аз да попитам нещичко
От няколко дни факса в главата ми печата разни сигнали дето прихващам и май искам да си сменя волана. В момента съм с М-ков мулти волан от преди фейса, но тъй като колата няма нищо М в нея, някак си не ми се връзва със самата кола. Замислям се да сложа дървен волан, отново мулти разбира се. Има ли смисъл от подобна гимнастика?

От няколко дни факса в главата ми печата разни сигнали дето прихващам и май искам да си сменя волана. В момента съм с М-ков мулти волан от преди фейса, но тъй като колата няма нищо М в нея, някак си не ми се връзва със самата кола. Замислям се да сложа дървен волан, отново мулти разбира се. Има ли смисъл от подобна гимнастика?
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Аз за нещо подобно от Е38 си мисля.....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Колеги моята кола е от първите 520и 96 г. искам да и слагам мулти 4 лъчев стандартен обаче пишете че трябва допълнителен модул какъв е този модул и какво друго освен него по различно е при колите 96 г.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
отзад на лентовия кабел на волана нали има една издута пластмаса, важна ли е ?
видях един волан на добра цена ама е счупена..или пък може ли да се премести тоя от стария волан на новия стар?
за преди фейса става въпрос.
едит: става въпрос за тази на снимката, която колегата е постнал на предната страница:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1073x8 ... 8/d0f9.jpg

видях един волан на добра цена ама е счупена..или пък може ли да се премести тоя от стария волан на новия стар?
за преди фейса става въпрос.
едит: става въпрос за тази на снимката, която колегата е постнал на предната страница:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1073x8 ... 8/d0f9.jpg

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
dkwrs написа:Колеги моята кола е от първите 520и 96 г. искам да и слагам мулти 4 лъчев стандартен обаче пишете че трябва допълнителен модул какъв е този модул и какво друго освен него по различно е при колите 96 г.
По-добре не са вкарвай във филми колега колата ти е от първите модели и модула трябва да е отделен от волана съответно волана, който ти трявба, трябва да е от същата година или по-стар за да може да го стартираш с тоя модул иначе, ще се оплескат нещтата.
С две думи не си заслужава...


Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
braina написа:dkwrs написа:Колеги моята кола е от първите 520и 96 г. искам да и слагам мулти 4 лъчев стандартен обаче пишете че трябва допълнителен модул какъв е този модул и какво друго освен него по различно е при колите 96 г.
По-добре не са вкарвай във филми колега колата ти е от първите модели и модула трябва да е отделен от волана съответно волана, който ти трявба, трябва да е от същата година или по-стар за да може да го стартираш с тоя модул иначе, ще се оплескат нещтата.
С две думи не си заслужава...а да и трявба да прекарваш кабели за автопилота
Тук не си прав колега! Колата няма никакво значение дали е от първите или след 96та! Важното в случая е да е до 99та година.
В този случай има 2 варианта - ако колегите попаднат на мулти волан с О - той е от най първите и изисква допълнителен МФЛ модул да изчете импулсите от подадените команди на десните бутони.
Другият тип волани е с бутон I/O и отпада нуждата от МФЛ модул, защото реално той е вграден в десните бутони на тези по-късно производство волани.
Левите бутони и при двата вида волани си работят по Ibus за аудиото без значение.
На кола без мулти волан се опъва инсталацията спрямо това какъв волан имате. Ако сте си набавили такъв с О бутон, то той няма как да заработи без допълнителният МФЛ модул и е нужен между десните бутони на волана и компютъра на темпомата. Ако сте си набавили от втория вид с I/O - то отпада нуждата от модула и се пуска само един кабел за темпомата. Това е...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
kagebista написа:braina написа:dkwrs написа:Колеги моята кола е от първите 520и 96 г. искам да и слагам мулти 4 лъчев стандартен обаче пишете че трябва допълнителен модул какъв е този модул и какво друго освен него по различно е при колите 96 г.
По-добре не са вкарвай във филми колега колата ти е от първите модели и модула трябва да е отделен от волана съответно волана, който ти трявба, трябва да е от същата година или по-стар за да може да го стартираш с тоя модул иначе, ще се оплескат нещтата.
С две думи не си заслужава...а да и трявба да прекарваш кабели за автопилота
Тук не си прав колега! Колата няма никакво значение дали е от първите или след 96та! Важното в случая е да е до 99та година.
В този случай има 2 варианта - ако колегите попаднат на мулти волан с О - той е от най първите и изисква допълнителен МФЛ модул да изчете импулсите от подадените команди на десните бутони.
Другият тип волани е с бутон I/O и отпада нуждата от МФЛ модул, защото реално той е вграден в десните бутони на тези по-късно производство волани.
Левите бутони и при двата вида волани си работят по Ibus за аудиото без значение.
На кола без мулти волан се опъва инсталацията спрямо това какъв волан имате. Ако сте си набавили такъв с О бутон, то той няма как да заработи без допълнителният МФЛ модул и е нужен между десните бутони на волана и компютъра на темпомата. Ако сте си набавили от втория вид с I/O - то отпада нуждата от модула и се пуска само един кабел за темпомата. Това е...
Този пост вкарва колегите в голямо заблуждение, не че няма истина в него но е малко на общия фон. На практика нещата с мултиволана в Е39, някъде ги бях писал, но пак ще драсна два-три реда, стоят така:
1. Мултиволан, монтиран до септември 1997 г. При него бутоните са само "ключова" и допълнителен MFL модул разчита сигналите от тях. После преобразува информацията от левите бутони за комуникация по I-bus, а информацията от десните за комуникация с темпомата. Тези бутони лесно се разпознават по това, че връзката между тях е посредством шест проводника. Те не са съвместими със следващите модели.
2. Мултиволан, монтиран след септември 1997 г. При тези бутони има два варианта на изпълнение, но и при двата MFL модулът е интегриран в десните бутони и връзката между бутоните е посредством четири кабела. Самите бутоми са взаимозаменяеми. Разликата е в десните бутони. При по-ранния вариант на тях има бутон "0", а при по-късният "I/0". При това положение, ако се използват бутони от по-ранния вариант се нала монтирането на допълнителен бутон за активиране на GR2 модула.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Волан с I/O бутон/вграден МФЛ/ и с ранна версия на ГРа, изискваща допълнителен бутон за активиране на темпомата = активира единствено през въпросния бутон. Не става само през копчето на волана. Тествал съм с всички поредни версии на ГРа и след НВ07 вече си активира само от волана без нужда от допълнителния бутон
.
Единственото заблуждение водещо към казус би било: с отделен МФЛ и О бутон/волан 94-95та/, и се сложи последна версия ГР модул = какво ще се случи!?
Затова и не намесих системата за темпомата в тема за волан и електрониката му.
Обобщено - ако версията на модула е такава с допълнителен бутон, то ще си го търси независимо че волана е с I/O и след 97ма година.
Или короче: търсите си мулти бег с I/O в дясно и с 4 кабела зад бега до левите бутони. Търсите модул за темпомат и питате продавача дали колата е имала бутон на лайстната:
и си го взимате и него.
Ако не искате да дупчите за излишен бутон, си търсите ГР с версия на НВ07/НВ08. Ставало и с прекодиране на първите ГРи и байпасиране на копчето. Ама това "ставало" е някакъв разнасящ се мит и идва малко табу тема към всеки в час с програмиране на бмв софт. И си траят по принцип.

Единственото заблуждение водещо към казус би било: с отделен МФЛ и О бутон/волан 94-95та/, и се сложи последна версия ГР модул = какво ще се случи!?
Затова и не намесих системата за темпомата в тема за волан и електрониката му.
Обобщено - ако версията на модула е такава с допълнителен бутон, то ще си го търси независимо че волана е с I/O и след 97ма година.
Или короче: търсите си мулти бег с I/O в дясно и с 4 кабела зад бега до левите бутони. Търсите модул за темпомат и питате продавача дали колата е имала бутон на лайстната:
и си го взимате и него.
Ако не искате да дупчите за излишен бутон, си търсите ГР с версия на НВ07/НВ08. Ставало и с прекодиране на първите ГРи и байпасиране на копчето. Ама това "ставало" е някакъв разнасящ се мит и идва малко табу тема към всеки в час с програмиране на бмв софт. И си траят по принцип.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
https://www.youtube.com/watch?v=muBPSFw3ERE
Тази идея отдавна ми се въртеше в главата и явно имало такова животно. Та ми влизат лоши мисли отново и по този въпрос ме интересува инфо - някой пробвал ли е да мигрира към Е39 фейслифтова система? В случая целият прът ли се сменя или само конзолата с кабела и лостчетата.
Тази идея отдавна ми се въртеше в главата и явно имало такова животно. Та ми влизат лоши мисли отново и по този въпрос ме интересува инфо - някой пробвал ли е да мигрира към Е39 фейслифтова система? В случая целият прът ли се сменя или само конзолата с кабела и лостчетата.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
kagebista написа:https://www.youtube.com/watch?v=muBPSFw3ERE
Тази идея отдавна ми се въртеше в главата и явно имало такова животно. Та ми влизат лоши мисли отново и по този въпрос ме интересува инфо - някой пробвал ли е да мигрира на Е39 фейслифтова система? В случая целият прът заедно с лостчетата ли се сменя или само конзолата с кабела и лостчетата.
Издялква се задната част на волана и му се надява лентов кабел от Е38 или Е39 от преди фейса и си джиткаш. Това с кормилния прът я стане, я - не, та заложи на сигурното.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Тука ме вкарахте в размисли и страсти ...
Взех си Мков мулти волан този тип - >

Сега съм със стария мулти ( 4 лъчев ) , направих си разрезите и основата за лентовия кабел ( с тестов лентов кабел ).
Колата е 96 7ми месец с темпомат с копче отстрани на лаисната.
Свалянето на волана ми е ясно ( не съм си играл щото колата не е при мен ) , но тука пишете , че темпомата нямало да работи , другите копчета не знам си кво си ?
Какво да очаквам след като го сложа , в момента всичко е 100 % функциониращо на стария волан.
Отделно буксата за бега различна ли е преди и след ? Волана е от ранните 99-та но от новия тип , точно като този на снимката.
Благодаря и сори за тъпите въпроси.
Взех си Мков мулти волан този тип - >

Сега съм със стария мулти ( 4 лъчев ) , направих си разрезите и основата за лентовия кабел ( с тестов лентов кабел ).
Колата е 96 7ми месец с темпомат с копче отстрани на лаисната.
Свалянето на волана ми е ясно ( не съм си играл щото колата не е при мен ) , но тука пишете , че темпомата нямало да работи , другите копчета не знам си кво си ?

Какво да очаквам след като го сложа , в момента всичко е 100 % функциониращо на стария волан.
Отделно буксата за бега различна ли е преди и след ? Волана е от ранните 99-та но от новия тип , точно като този на снимката.
Благодаря и сори за тъпите въпроси.
Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Ще работи темпомат,а не бери грижи, само трябва да си изключиш сигнала от модула под волана, който контролира радиото и да дадеш сигнал на модула, който е във волана, за да ти тръгнат копчетата за сменяне на станции, увеличаване и намаляне
Буксата за бега мисля, че сепц. в тоя модел след фейса я няма директно влизат кабелите,(поне такъв спомен имам). Трябва да ги подвържеш директно към бега мисля.

Re: Смяна волан на е39 - преди `99-та
Don_Diego написа:Аз за нещо подобно от Е38 си мисля.....
Това "нещо" е изпълнение на Victor и от цената му - доста може да го заболи човек

Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани