Въпрос за избор на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от kirililiev » 21 Яну 2015, 1:27

bum_bum написа:
kirililiev написа:и да,кофти е да си караш стария мотор с такива масла защото той технологично не е сметнат за тях.


Тая заблуда я разнищихме малко по-назад от къде идва. Иначе ако говорим за много стар мотор- да, той се кара с т.нар. "класик" масла. Но и там най-вече причината е че тия коли много-много не се карат и се търсят предимно антикорозионни свойства и запазване на качествата при дълги периоди без употреба.



само че практиката показва друго и след няколко теста в реални условия резултатите не бяха добри никак.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 21 Яну 2015, 3:31

bum_bum написа:Понеже нямам канал и не ми се вре под колата на крик утре ми пристига тая джаджа и ставам маслар :mhihi:

http://sealey.co.uk/PLPageBuilder.asp?id=20&method=mViewProduct&productid=8516


Разглезваш се :mhihi:
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:46, променена общо 1 път

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от b00st » 22 Яну 2015, 11:30

Руснаците имат много материали и тестове по въпроса с маслата. Който му е интересно може да разгледа примерно този тест на 400 градуса за 1 час, какво става (или остава) от различните масла.
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Резултатите са интересни и коментара го оставям на вас. Тук са ги разделили в групи след теста http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ost2752017

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 22 Яну 2015, 12:35

Това го има някъде напред. Грозна работа :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 25 Яну 2015, 17:41

Смених днес маслото с новата джаджа.

Напълно съм доволен в предвид, че нямам и капка масло по себе си :mhihi: Изсмука 4.9лт масло при положение, че съм налял 5лт преди около 8к км и позакъснях със смяната. До 6 не го пипа изобщо.

Свърших си работата за по-малко време, отколкото ще ида до и обратно от сервиза. Въобще, добре похарчени пари.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 25 Яну 2015, 19:08

Нещо съм пропуснал... ква джаджа?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от bum_bum » 25 Яну 2015, 22:48

Няколко поста по-нагоре ;)

http://sealey.co.uk/PLPageBuilder.asp?i ... uctid=8516

Чак сега се сетих, че си викам- 6.5 литра, няма да имам проблем и за купето и няма смисъл да взимам 9 литрова. Да ама днес купих и маслен радиатор и явно ще трябва да отливам по некое време :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от ares2 » 26 Яну 2015, 9:18

колеги какво е това масло? каква е тази цена?
http://maxcar.bg/en/motorni-masla/1486- ... 30-5l.html

и като цяло имат ели отзиви от този сайт? дали е пробван магазина от някои?

както и дали е добра идея да сложа 10в50 ето този модел?
http://maxcar.bg/en/motorni-masla/683-y ... 50-4l.html

прави ми впечатление че колите ми горят масло само лятото в голямата жега..
през зимата не ми намалява значително нивото какво лятото? :dunno:
сори ако въпросите са ми идиотски но.. нямам кои знае какъв опит с тези масла
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от maxpower » 26 Яну 2015, 10:02

ares2 написа:колеги какво е това масло? каква е тази цена?
http://maxcar.bg/en/motorni-masla/1486- ... 30-5l.html

и като цяло имат ели отзиви от този сайт? дали е пробван магазина от някои?

както и дали е добра идея да сложа 10в50 ето този модел?
http://maxcar.bg/en/motorni-masla/683-y ... 50-4l.html

прави ми впечатление че колите ми горят масло само лятото в голямата жега..
през зимата не ми намалява значително нивото какво лятото? :dunno:
сори ако въпросите са ми идиотски но.. нямам кои знае какъв опит с тези масла

Първото масло е оригинално на Volkswagen. По принцип дори в Порше(дилъра на Vw) е към 300лв същата разфасовка. Пробвал съм го на м52б20 и после на м52б25 не го понасят това масло, дали защото бяха поизносени двигателите не знам. Иначе за тия пари дето гледаш Якото, по добре отиди в NGT (виж ги в Google излизат къде им е магазина) и си вземи 10w60 на Castrol. Вече две смени от там взимам това масло и нямам забележки.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 27.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от 6inlinepower » 26 Яну 2015, 10:12

.
Последна промяна 6inlinepower на 01 Авг 2016, 0:47, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от maxpower » 26 Яну 2015, 11:20

6inlinepower написа:Volkswagen Longlife III 5W-30 е дилърското масло за Volkswagen, в представителствата цената му е 60лв. за 1л. и около 325лв. за 5л.
Брандирано, като Volkswagen масло, но си е обикновен Castrol Edge 5W-30(, разликата е в цвета, за това си залагам главата, защото имам вътрешна информация + достъп до литературата с химическия състав.
Минерални групи 2 и 3 + 10-15% синтетика гр4.

YACCO силно надценявано и рекламирано масло, обикновенна минералка + гр2 и гр3 хидрокрек.
YACCO MVX 1000 4T 10W-50, освен че е с неподходящ вискозитет е и масло за мотоциклети.

Как ги избирате тия масла :dunno:
Къде е 5W-30, къде е 10W-50!?
Най-важното, какъв ти е мотора???
С какво масло караш сега?Подозирам че успоредно с избора ти(нещо ширпотреба) и разхода е нормален, поради ниските качества на маслото.

П.П.Колегата maxpower ме изпревари.
maxpower
Колко пари даваш за този 10W-60 ако не е тайна, разглеждал съм проекта ти, но не помня, как са ти хлабините на мотора след строука, спрямо стоков, налягане на маслото, температура на маслото при еднакви условия, ако имаш уред, разход на масло, интервал за смяна, какви марки и вискозитети си използвал след строука, впечатления?Отварял ли си мотора след това?
За Volkswagen Longlife III 5W-30 ''не го понасят това масло'' съм сигурен, че имаш предвид че го гори и си доливал около 2л. за 10000км.
Сподели, ако е удобно, защото имам предвид нещо ;)

Значи отностно 5в30 на Фолксваген съм ползвам на м52б20 и м52б25. Първоначално се държи прекрасно, двигателя стана Много тих. След около 3000км настъпи внезапен срив - т.е. звука на двигателя стана по метален и при едно продължително спускане на принудителен празен ход, след това пушеше като АЕЦ и 1л изчезна за няма и 10км. Като изстине се оправяше. На следващия двигател пак го пробвах, е уж беше по запазен, същия резултат, но като видях на къде отиват нещата не го изчаках да изпуши. За тези дето се чудят защо съм го направил- работех във Фолксваген и в края на деня прецеждах тубите от смененото през деня масло и събирах до към 1л на ден, та затова имах. Иначе същото масло на м42 никакви проблеми, даже вече 2ра смяна му напаравих, но се сменя на време(не на км) понеже колата не може да направи и 2000км на година. На таблото пише 180к и има вероятност да са толкова ако се съди по състоянието на колата.
Същото масло на ауди А3 1,8т никакви проблеми двигателя е на реални 350к.
И двата двигателя ги разглобих в последствие - нямаше блокирали сегменти, видимо са харчели масло, хлабина на буталата беше към 7-8 стотни, но имаха около 4 до 5 стотни конус и 2-3 стотни елипса на всичките цилиндри, което явно е нормално за алуминиев блок- затова и не ги харесвам. Гумичките и на двата двигателя не бяха много твърди ако трябва да съм честен.
Отностно Кастрола, взимам го на 19лв на 1л и мисля към 85лв е 5л. Двигателя го оставих на 6,5-7 стотни хлабина на буталата ако не се лъжа(или пък беше 6-6,5), трябва да проверя записките в къщи да кажа с точност и хлабина на пръстените 0,35 първи 0,4 втори. Първите 2000км похарчваше масло и от картерната вентилация (понеже е откачена) излизаха газове - повече отколкото очаквах. След около 5000км картерните газове значително намаляха. Първо карах с Кастрола само лятото, а зимата го точех и сменях с 5в40 на БМВ уж да му е по леко зимата. Един ден обаче беше още студено, понапънах я и един повдигач почна на чука след това на празен ход - маслото беше на няма и 2000км. Смених го още зимата обратно с Кастрола и от тогава вече го ползвам целогодишно и честно казано не виждам проблем зимата с него. Мотора ще го отвориме след 1-2 месеца месеца да видим как е вътре и да оправя теч от капака на веригата, после го затваряме обратно и отива в друга кола. Отностно разход на масло не съм го засичал скоро защото първо ми протече маркуча на ваноса, отремонтираха го, след това пак протече и купих нов. И при двата теча замина около 0,5-1л докато го видя.
Иначе съм му махал капака на клапаните преди 2-3 месеца, чистичък е , не се виждат никакви наченки от sludge (не знам как точно му се нарича на български този ефект). Иначе го сменям на 10хил км основно градсно каране или на година ако не ги направя. Колата не се карана на писта, обикновенно не вижда голям постоянен товар за повече от 4-5км. Нямам охладител на маслото, нямам с какво да следя налягането/темературате засега, но предвиждам да сложа уреди. Маслената помпа е с нови ротори, след гасене и пак пускане на контакт съм забелязал, че понякога отнема до 5сек да светне, т.е. да се разтовари налягането в системата- не знам дали е критерии, но не съм го виждал на старите ми двигатели.
Да питам в този ценови диапазон на Кастрола има ли нещо по подходящо на базата на данните, до които имаш достъп? Предполагам, че ще е пак подобна боза, защото винаги получаваш това за което плащаш :mhihi: , но честно казано това е единственото масло с което съм карал до сеге, което отвъд 5000км нямам забележки към него.
На този двигател не съм карал с друго, но на старите съм ползвам БМВ 10в40, 5в40, Кастрол 5в40 Магнатек, Фолксваген 0в30, 5в40, 5в30 отделно и смес между тях (че само това имаше по кофите) :mrgreen: , Мотул 5в40 6100 серията ако не се лъжа.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от host » 26 Яну 2015, 11:55

Същия срив имаш и при 8100 X-cess, ноу комент. При едно друго масълце 5в50 Comma на около 8к почна леко вече да се скапва... направих му към 15-20 ръна за разни тестчета на различни компове и замина тотално - като качества. Не се оплаквам от дадените масла, само споделям кога се предават. Комата сме коментирали с @6inlinepower , че миришеше стабилно сладникаво... т.е. минералка.... мотула вероятно просто присадките не му стигат за повече. Общо взето това са ми впечатленията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 7.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: S62B50

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от Evkata » 26 Яну 2015, 12:30

Тоя 8100 X-cess 5w40 дали и при дизел ще се предава на тези километри , уж дизела грее по малко ? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от Jordana » 26 Яну 2015, 12:52

Мотула както съм писал в тая тема и в други преди това за мене лично не си струва . Преди 5000 км на моя мотор винаги става на клей и минералното и синтетиката .Понеже имам уред за налягане и температура го гледам какво прави и около тия км явно се скапваше защото почва да дига някакви невъобразими налягания от 8 бара и нагоре ,на студено и после пада на 2 .Тогава мотора не беше турбиниран и след това изобщо не съм опитвал да пробвам с мотул .
Обаче от кастрол съм много доволен засега .Два пъти сменям кастрол 5W40 edge turbo diesel на турбиниран м20 само стрийт каране и е перфектно като показатели .Лесен старт на студено без аномалии в налягането лято зима , двигателя е с кулер и не вдига повече от 95-100 градуса . Почнах да го слагам и на другите ми коли които са дизели също определено се държи добре - и двата са common rail с турбо .Определено има силни миещи свойства защото всичко блести вътре въпреки турбините и на трите мотора които обикновено правят маслото на асфалт .Последно взех EDGE 0W40 Formula RS за проба на турбо бегачката но още нямам впечатления , видимо по тънко масло от 5W40.Не съм маслар и нямам впечатления от други кастроли но тези ме устройват като цена и качества .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Въпрос за избор на масло

Мнение от ares2 » 26 Яну 2015, 12:58

горе съм написал че търся за М42 и за М52
сега са с мотул 6100 10в40
но ми се иска да пробвам друго..
все пак не карам кола с S62 двигател да гоня някакви мега спецификации..
просто нещо което да не го гори лятото..
и да е прилично като качества
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook