DSC и зимата

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti
Мечтае да кара: 325ti

Re: DSC и зимата

Мнение от da_ne » 19 Яну 2015, 22:17

Не е толкова зле колкото го изкарват някой. Аз съм със Вредещейн 195/65/15 втора зима купувани нови с пресен ДОТ и не съм се окопавал никъде още. Е сега и гледам да не се завирам в големите преспи, ама чак пък да не може да мръдне и да е нестабилна колата не е вярно.
Тия приказки са на хора дето не са им читави гумите или нямат усет как да карат на хлъзгаво.

Шурата кара един Мерцедес CLK с 6-годишен "пластмасов" Алпин А3 втора ръка с "грайфер" и не може да се качи до къщата си и псува задното, а на мене не ми примигва даже АСЦ и ме гледа ей така :shock: като паркирам пред портата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: DSC и зимата

Мнение от Демирев » 19 Яну 2015, 22:34

Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.

Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: DSC и зимата

Мнение от vvasilev1 » 19 Яну 2015, 22:59

Демирев написа:Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.

Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.


Туй е от заволито...дава му екстра пауър:)))

Колега Демирев,

На следващия сняг ако ти направя едно филмче с тръгване в сериозен наклон от място+ каране по сериозни баири+ обратни завои в баир ще спреш ли да пишеш тъпотии, моля те!

Опитай се да осмислиш следните две неща:
1. Има голяма разлика между BF Goodrich - зимни (правени в екс соц. държави от сажди и силикон) и една премиум гума Мишлен, Континентал или Гуд Иър!
2. Има голяма разлика в умението на различните хора да шофират!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: DSC и зимата

Мнение от Rainbow » 19 Яну 2015, 23:39

Аз бих подкрепил колега и бих казал, че ако никога не сте закъсвали, не сте карали по "по-гадни места, в гадно време" :mhihi:

И аз съм от Габрово и искам да те видя как спираш на баира на Балкан и тръгваш пак зимата като има сняг и лед (до колегата от Габрово :mhihi: ). Или от там по паветата нагоре към университета.
Или в дълбок сняг на паркинга на интеграла колко ще минеш със завои преди да спреш.

Миналата зима бях с 18-ки, смотани беше доста зле, сега съм с чисто нови 17-ки Continental TS850, доста по-добре, но пак няма да направят вълшебства ;)

Много съм мераклия на шпер и си мисля, че реално само това би дало някакъв задоволителен резултат (освен добрите гуми де, тях въобще не ги поставям под въпрос, че са необходими и то 4-ри броя!).


П.С.: За сведение преди с 318ti компакт, с тънките 15-ки (пак чисто нови Ultragrip 7+) бях доста по-проходим, пък и сега секунда невнимание с повече газ на 330-ка и си се окопал :lol:
П.С.2: Да не се разбира, че се оплаквам от колата или че не ме кефи зимата, просто нека бъдем и леко реалисти ;)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: DSC и зимата

Мнение от Lenco » 19 Яну 2015, 23:59

Липсата на заводски шпер е едно от големите недоразумения на е46. Е21/328 с шпер и летни гуми се справи в снега по-добре от е46/318 с АСЦ и зимни гуми.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: DSC и зимата

Мнение от Nickelback » 20 Яну 2015, 0:07

До център Мальовица на един 8-ми декември с Е36 седан без шпер с чисто нови Мишелин Алпин без проблеми добре ли е?

https://goo.gl/maps/FOHy7

Сняг като на снимката само, че прясно навалял. Само на едно място бутахме малко щото я заврях в една преспа :ok: С Е46 нямам идея как трябва да е, ама не знам колко да е по-различно :dunno: Да вземат да се стегнат в кръста някой хора, че маса глупости се пишат за поредна зима. Гумите на една кола определят 80% от поведението ѝ на сняг, другите 20 са шофьорлък и предавателния мост донякъде. Голямо значение има диаметъра на гумата. Ако е с голям диаметър и сравнително тясна гази много добре снега и си прави път. На следващия сняг мога да снимам клипче с брат ми как Паджеро на 4x4 с гадни гуми не може да отлепи vs. E39 M5 с нови Goodyear Ultragrip. На лед положението е все в г*з и никак не се получават нещата. Всичко е до ГУМИ :!:

И какви системи като сте закъсали бре хора WTF :kuku:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: DSC и зимата

Мнение от Gancho » 20 Яну 2015, 0:08

Rainbow написа:Аз бих подкрепил колега и бих казал, че ако никога не сте закъсвали, не сте карали по "по-гадни места, в гадно време" :mhihi:

И аз съм от Габрово и искам да те видя как спираш на баира на Балкан и тръгваш пак зимата като има сняг и лед (до колегата от Габрово :mhihi: ). Или от там по паветата нагоре към университета.
Или в дълбок сняг на паркинга на интеграла колко ще минеш със завои преди да спреш.

Миналата зима бях с 18-ки, смотани беше доста зле, сега съм с чисто нови 17-ки Continental TS850, доста по-добре, но пак няма да направят вълшебства ;)

Много съм мераклия на шпер и си мисля, че реално само това би дало някакъв задоволителен резултат (освен добрите гуми де, тях въобще не ги поставям под въпрос, че са необходими и то 4-ри броя!).


П.С.: За сведение преди с 318ti компакт, с тънките 15-ки (пак чисто нови Ultragrip 7+) бях доста по-проходим, пък и сега секунда невнимание с повече газ на 330-ка и си се окопал :lol:
П.С.2: Да не се разбира, че се оплаквам от колата или че не ме кефи зимата, просто нека бъдем и леко реалисти ;)

Колега то там(баира на Балкан) като има лед и сняг и ако спреш преди да го изкачиш,ако ще да си с джип и пак няма тръгване. :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 31.03.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
Детайли за колата: facelift

Re: DSC и зимата

Мнение от xaxo » 20 Яну 2015, 0:10

Всеки си знае своето ... в което лошо няма. Факт е, че не това е автомобила за зимно време. Някак си не приемам идеята че през година две ще давам по 500-600 лв. че може и повече за гуми, при положение, че има хляб в предишните. Заклеймяването на карането със сносни гуми втора употреба също не го приемам. Щом другите коли могат да се държат добре с такива, мисля че имаме основание да очакваме същото и от БМВ... Anyway, мисля че колегата Демирев най се доближава до моето усещане за колата. Е на моменти е малко краен, но ... :lol: В кръга на шегата, но почнах да си мисля какво ще се получи ако закъсам и викна някой да ме бута? Направо ще ми изкъртят lip спойлера :lol:
XD ми се кара, само и само за да се задържа на марката, но пък кой ще е тоя дето ще се навие на бартер за чисто 320d...
Всеки с проблемите си, живи и здрави. :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.06.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW и др.

Re: DSC и зимата

Мнение от bullet83m » 20 Яну 2015, 0:38

Тука май сравнявате поведението на кола с предно с това на кола със задно,няма как да стане.Не може да очакваш задното да вади от преспата както предното или да тегли по баира в дълбок сняг.
Искат се читави гуми основни шофьорски умения и да си усещаш колата.При наличието на тези фактори ако не сте доволни от резултата минавате на предно или 4х4.
Пишете си за неволите и обвинявате колите а според мен причината трябва да се търси другаде :dunno:
На единия 18ката му не може да зацепи лятно време на асфалт с малко газ,а другия очаквал повече от БМВ.Искам да я видя тая кола със задно и автомат дето ще мине съшия терен с твоите гуми с лекота.
Ма ядосвате само тука :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 302
Регистриран на: 22.07.2009
Пол: Мъж
Кара: E46 320d facelift

Re: DSC и зимата

Мнение от acidburn-525tds » 20 Яну 2015, 1:52

За първа зима карам е46 и мога да кажа че ДЦС си върши работата, даже съм много доволен(с 4 чисто нови зимни гуми съм). Преди карах е36 компакт без системи(може би и това ми е голям +, защото знам как се движи една кола със задно без системи) и е34 автоматик, но него малко съм го разхождал през зимата(автомат и зима... не мерси). Впечатленията ми са на лед и на леко привалял сняг, голям сняг още не е падало тази зима в моя край.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: DSC и зимата

Мнение от drago_pavlov » 20 Яну 2015, 9:29

Демирев написа:Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.

A ти? От 3 месеца?
Демирев написа:Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.

Е тук вЕрно някой ще се пукне от смях... По-голяма глупост не бях чел скоро...
3 години съм карал Е36 с отворен диф, два пъти съм закъсвал, и то "по корем" в коловози... Та с добри гуми, макар и 3-ти сезон, положението е поносимо.

А по темата за DSC:
Сравнително стръмна (по-стръмна от на хахо) и заледена улица. Напред я изкачвам без проблем, дори спирам и тръгвам без проблем в най-стръмната част. А назад като спра е абсурд да помръдна - по таблото всичко свети като коледна елха, гумите си превъртат от време на време, но колата не помръдва. Става въпрос за X. Някой може ли да обясни тоя феномен научно :lol:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti
Мечтае да кара: 325ti

Re: DSC и зимата

Мнение от da_ne » 20 Яну 2015, 10:36

Купувате си нови маркови гуми и си карате. Ако сте зле с парите пак нови от марки за които има добри отзиви и пак си карате.
След две - три зими ги продавате на половин цена, додавате за две гуми още и се обновявате и пак си карате.
Колата с хубави гуми си движи доволно. Не може да се сравнява с някои коли с предно по проходимост обаче чак да се твърди че е супер зле и нестабилна и непрекъснато светка ДСЦ/АСЦ/ не съм съгласен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: DSC и зимата

Мнение от slitter » 20 Яну 2015, 12:28

Taка, тая тема е на 6 години и пак едни и същи тъпи спорове. Система АСЦ (демек само задните контролира за тези, които и след 6 години не са разбрали) + стари зимни гуми пирели отпред и някви китайчета зимни отзад пак стари, а същите ги карах цяло лято с неколко ходения до морето, та с тия два пъти минавах тая зима в сняг прохода Шипка и никъде не съм закъсвал, всъщност помня да съм закъсвал само веднъж (за 150 хил.км. на е46 във всякакви условия) на един паркинг пред хотел в Банско, та ме бутнаха лекинко, но имайте предвид, че след мен бутахме и Х5, така че...

Сега малко урок по физика: При потеглянето на автомобила тежестта се изнася назад, не случайно задницата прикляка при всяка една кола, ТИР, автобус и ЛОДКА. Пренасяйки тежестта отзад кои колела имат по-добро сцепление - предните или задните? Къде пише, че предното е по-добро и на кои точно факти се базира това? При бързо влизане в завой с газ предното не завива, а продължава напред, а задното центробежната сила измества задницата? Кое е по до-добре - челен удар в насрещния или евентулаен удар по задницата??? Системите за стабилност са си супер при всички коли, помагат изключително много, кво като светят, това означава, че сработват и помагат, но най-важен елемент е задкормилното устройство! Той казва кога, колко и как и само усета и добрата интуиция са важни в случая! С един и същи автомобил двама водачи винаги ще имат разлика, винаги единият ще успее да извлече повече от капацитета на колата и ще е по-добър. Това важи за всяка сфера на живота!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: DSC и зимата

Мнение от Демирев » 20 Яну 2015, 12:45

E46 без Х само ако е дизел - ръчка и с Мишелин Алпин с фабричен за Е46 размер ще изкачи заснежен баир с лед под снега.

След сумати видове гуми вкл. и настоящият модел БФ Гудрич Уинтър от който съм изключително недоволен.
16 цола 205-55 са и на дъжд се носи задницата с 45 км в час в завой!
Гудрича се убедих че е Опел Астрата на гумите и не става за коли със задно. Догодина ще бъда с Нокиан.

Китайски добри зимни в Ауто Билд няколко вида четох - но тук не ги виждам тези китайски марки. Явно само немците са се уредили за техният пазар?

Да - тежеста е много важна отзад. Няколко пъти вече ми казват слагай 3-4 чувала х 50 кг. в багажника и все едно си Е46Х :mhihi:
Все още не съм го пробвал. Мисля че единственият резултат ще бъде вдигнат разход с 2л.

vvasilev1 написа:1. Има голяма разлика между BF Goodrich - зимни (правени в екс соц. държави от сажди и силикон) и една премиум гума Мишлен, Континентал или Гуд Иър!


Не съм очаквал да се държи като зимните гуми от твоя пост от 360 лв. за 16 цола...но не съм и очаквал БФ Гудрич Уинтър с толкова дебел грайпфер и е сравнително мека...доста по мека е от Дебица да няма сцепление с пътя дори при малка слана рано сутрин на 0 градуса.

В крайна сметка всички офроудъри залагат на гудрич...а за леки коли без 4х4 се оказа боклук зимните им гуми. :dunno:

Опита в зимни условия естествено че е много важен.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 5.07.2014
Пол: Мъж
Кара: 320d sedan 6 speed M47N
Мечтае да кара: На комшията,сивия металик може и русата!!!

Re: DSC и зимата

Мнение от chubaka80 » 20 Яну 2015, 13:15

Някой постове като ги чета и искрено се усмихвам. За проходимостта да си поговорим малко. За първа зима съм с БМВ и като се има в предвид ,че Е46 е една изключително добре балансирана кола по отношение на тегло на осите приблизително 50% предна ос и 50% задна ос, и на обща маса от има няма 1450кг та това прави по 725кг на задвижваната ос. Кола с предни задвижващи колела с отношение на масите приблизително 80% предна ос и 20% задна ос или нещо приблизително подобно и обща маса от 1280кг та ква стана тя 1024кг на задвижваната ос.За статистиката имам в предвид VW Golf 5 2.0 FSI(150hP) от 2004 година.Така сега още нещо. Повечето от вас сте тест пилоти на най-различни марки продукти като се започне от масло през гуми и се стигне до спирачки и дискове и в този спортен дух сте с 225,235 че да не кажа и 245мм зимни гуми,а вижте голфето с 195/50/15 джитка оригинал и зиме и лете. И сега идва интересната част, ако случайно се намери болен мозък да стовари 300 кила САМО НА ЗАДНАТА ОС на БМВ-то си,за да можем да докараме килограмите на задвижваната ос и успее да натовари голфето с пак САМО НА ЗАДНАТА ОС 470 кила ,за да можем да докараме общото тегло на колите което се събира 1750кг ,тогава нещата са подобни. И за финал имаме БМВ с НОВИ гуми 195/65/15, и с 1025 кг на задвижвана ос(общо тегло 1750), и имаме Голф с НОВИ гуми 195/65/15,и с 1024кг на задвижвана ос(общо тегло 1750), кое ли ще се справи по-добре????? Тия абревиатури някой хора ги бъркат май то Т34,Е36,Т44,Е46 все еднакво им се вижда хораааа все пак са коли не вседеходи.!! Истината е ,че извън града си се справя добре DSC, но в града при малка скорост и с достатъчно време за реагиране по-добре без него,ПО-ЗАБАВНО Е НЕ ЧЕ НЕЩО.

На колегата drago_pavlov тоя феномен си е феномен приятелю.Както се казва в ония сериял ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ. Но аз си го обяснявам с това .че повечето зимни гуми са с посока на въртене,тоест ефекта на самопочистването на ламелите и протектора се изразява само в едната посока на въртене на гумата.Пък може и да има божия намеса ба ли го.

Хайде със здраве и много безаварийни по заснежените и заледени улици!!! :driving: :bchug:
Когато си умрял , не знаеш , че си мъртъв.Трудно е само за останалите.............Същото и когато си тъп!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook