DSC и зимата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- da_ne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 316ti
- Мечтае да кара: 325ti
Re: DSC и зимата
Не е толкова зле колкото го изкарват някой. Аз съм със Вредещейн 195/65/15 втора зима купувани нови с пресен ДОТ и не съм се окопавал никъде още. Е сега и гледам да не се завирам в големите преспи, ама чак пък да не може да мръдне и да е нестабилна колата не е вярно.
Тия приказки са на хора дето не са им читави гумите или нямат усет как да карат на хлъзгаво.
Шурата кара един Мерцедес CLK с 6-годишен "пластмасов" Алпин А3 втора ръка с "грайфер" и не може да се качи до къщата си и псува задното, а на мене не ми примигва даже АСЦ и ме гледа ей така
като паркирам пред портата.
Тия приказки са на хора дето не са им читави гумите или нямат усет как да карат на хлъзгаво.
Шурата кара един Мерцедес CLK с 6-годишен "пластмасов" Алпин А3 втора ръка с "грайфер" и не може да се качи до къщата си и псува задното, а на мене не ми примигва даже АСЦ и ме гледа ей така

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: DSC и зимата
Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.
Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.
Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: DSC и зимата
Демирев написа:Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.
Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.
Туй е от заволито...дава му екстра пауър:)))
Колега Демирев,
На следващия сняг ако ти направя едно филмче с тръгване в сериозен наклон от място+ каране по сериозни баири+ обратни завои в баир ще спреш ли да пишеш тъпотии, моля те!
Опитай се да осмислиш следните две неща:
1. Има голяма разлика между BF Goodrich - зимни (правени в екс соц. държави от сажди и силикон) и една премиум гума Мишлен, Континентал или Гуд Иър!
2. Има голяма разлика в умението на различните хора да шофират!
Re: DSC и зимата
Аз бих подкрепил колега и бих казал, че ако никога не сте закъсвали, не сте карали по "по-гадни места, в гадно време"
И аз съм от Габрово и искам да те видя как спираш на баира на Балкан и тръгваш пак зимата като има сняг и лед (до колегата от Габрово
). Или от там по паветата нагоре към университета.
Или в дълбок сняг на паркинга на интеграла колко ще минеш със завои преди да спреш.
Миналата зима бях с 18-ки, смотани беше доста зле, сега съм с чисто нови 17-ки Continental TS850, доста по-добре, но пак няма да направят вълшебства
Много съм мераклия на шпер и си мисля, че реално само това би дало някакъв задоволителен резултат (освен добрите гуми де, тях въобще не ги поставям под въпрос, че са необходими и то 4-ри броя!).
П.С.: За сведение преди с 318ti компакт, с тънките 15-ки (пак чисто нови Ultragrip 7+) бях доста по-проходим, пък и сега секунда невнимание с повече газ на 330-ка и си се окопал
П.С.2: Да не се разбира, че се оплаквам от колата или че не ме кефи зимата, просто нека бъдем и леко реалисти

И аз съм от Габрово и искам да те видя как спираш на баира на Балкан и тръгваш пак зимата като има сняг и лед (до колегата от Габрово

Или в дълбок сняг на паркинга на интеграла колко ще минеш със завои преди да спреш.
Миналата зима бях с 18-ки, смотани беше доста зле, сега съм с чисто нови 17-ки Continental TS850, доста по-добре, но пак няма да направят вълшебства

Много съм мераклия на шпер и си мисля, че реално само това би дало някакъв задоволителен резултат (освен добрите гуми де, тях въобще не ги поставям под въпрос, че са необходими и то 4-ри броя!).
П.С.: За сведение преди с 318ti компакт, с тънките 15-ки (пак чисто нови Ultragrip 7+) бях доста по-проходим, пък и сега секунда невнимание с повече газ на 330-ка и си се окопал

П.С.2: Да не се разбира, че се оплаквам от колата или че не ме кефи зимата, просто нека бъдем и леко реалисти


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: DSC и зимата
Липсата на заводски шпер е едно от големите недоразумения на е46. Е21/328 с шпер и летни гуми се справи в снега по-добре от е46/318 с АСЦ и зимни гуми.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: DSC и зимата
До център Мальовица на един 8-ми декември с Е36 седан без шпер с чисто нови Мишелин Алпин без проблеми добре ли е?
https://goo.gl/maps/FOHy7
Сняг като на снимката само, че прясно навалял. Само на едно място бутахме малко щото я заврях в една преспа
С Е46 нямам идея как трябва да е, ама не знам колко да е по-различно
Да вземат да се стегнат в кръста някой хора, че маса глупости се пишат за поредна зима. Гумите на една кола определят 80% от поведението ѝ на сняг, другите 20 са шофьорлък и предавателния мост донякъде. Голямо значение има диаметъра на гумата. Ако е с голям диаметър и сравнително тясна гази много добре снега и си прави път. На следващия сняг мога да снимам клипче с брат ми как Паджеро на 4x4 с гадни гуми не може да отлепи vs. E39 M5 с нови Goodyear Ultragrip. На лед положението е все в г*з и никак не се получават нещата. Всичко е до ГУМИ 
И какви системи като сте закъсали бре хора WTF
https://goo.gl/maps/FOHy7
Сняг като на снимката само, че прясно навалял. Само на едно място бутахме малко щото я заврях в една преспа



И какви системи като сте закъсали бре хора WTF

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Gancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: DSC и зимата
Rainbow написа:Аз бих подкрепил колега и бих казал, че ако никога не сте закъсвали, не сте карали по "по-гадни места, в гадно време"![]()
И аз съм от Габрово и искам да те видя как спираш на баира на Балкан и тръгваш пак зимата като има сняг и лед (до колегата от Габрово). Или от там по паветата нагоре към университета.
Или в дълбок сняг на паркинга на интеграла колко ще минеш със завои преди да спреш.
Миналата зима бях с 18-ки, смотани беше доста зле, сега съм с чисто нови 17-ки Continental TS850, доста по-добре, но пак няма да направят вълшебства![]()
Много съм мераклия на шпер и си мисля, че реално само това би дало някакъв задоволителен резултат (освен добрите гуми де, тях въобще не ги поставям под въпрос, че са необходими и то 4-ри броя!).
П.С.: За сведение преди с 318ti компакт, с тънките 15-ки (пак чисто нови Ultragrip 7+) бях доста по-проходим, пък и сега секунда невнимание с повече газ на 330-ка и си се окопал
П.С.2: Да не се разбира, че се оплаквам от колата или че не ме кефи зимата, просто нека бъдем и леко реалисти
Колега то там(баира на Балкан) като има лед и сняг и ако спреш преди да го изкачиш,ако ще да си с джип и пак няма тръгване.

- xaxo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 31.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
- Детайли за колата: facelift
Re: DSC и зимата
Всеки си знае своето ... в което лошо няма. Факт е, че не това е автомобила за зимно време. Някак си не приемам идеята че през година две ще давам по 500-600 лв. че може и повече за гуми, при положение, че има хляб в предишните. Заклеймяването на карането със сносни гуми втора употреба също не го приемам. Щом другите коли могат да се държат добре с такива, мисля че имаме основание да очакваме същото и от БМВ... Anyway, мисля че колегата Демирев най се доближава до моето усещане за колата. Е на моменти е малко краен, но ...
В кръга на шегата, но почнах да си мисля какво ще се получи ако закъсам и викна някой да ме бута? Направо ще ми изкъртят lip спойлера
XD ми се кара, само и само за да се задържа на марката, но пък кой ще е тоя дето ще се навие на бартер за чисто 320d...
Всеки с проблемите си, живи и здрави.


XD ми се кара, само и само за да се задържа на марката, но пък кой ще е тоя дето ще се навие на бартер за чисто 320d...
Всеки с проблемите си, живи и здрави.

Re: DSC и зимата
Тука май сравнявате поведението на кола с предно с това на кола със задно,няма как да стане.Не може да очакваш задното да вади от преспата както предното или да тегли по баира в дълбок сняг.
Искат се читави гуми основни шофьорски умения и да си усещаш колата.При наличието на тези фактори ако не сте доволни от резултата минавате на предно или 4х4.
Пишете си за неволите и обвинявате колите а според мен причината трябва да се търси другаде
На единия 18ката му не може да зацепи лятно време на асфалт с малко газ,а другия очаквал повече от БМВ.Искам да я видя тая кола със задно и автомат дето ще мине съшия терен с твоите гуми с лекота.
Ма ядосвате само тука
Искат се читави гуми основни шофьорски умения и да си усещаш колата.При наличието на тези фактори ако не сте доволни от резултата минавате на предно или 4х4.
Пишете си за неволите и обвинявате колите а според мен причината трябва да се търси другаде

На единия 18ката му не може да зацепи лятно време на асфалт с малко газ,а другия очаквал повече от БМВ.Искам да я видя тая кола със задно и автомат дето ще мине съшия терен с твоите гуми с лекота.
Ма ядосвате само тука

- acidburn-525tds
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 22.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d facelift
Re: DSC и зимата
За първа зима карам е46 и мога да кажа че ДЦС си върши работата, даже съм много доволен(с 4 чисто нови зимни гуми съм). Преди карах е36 компакт без системи(може би и това ми е голям +, защото знам как се движи една кола със задно без системи) и е34 автоматик, но него малко съм го разхождал през зимата(автомат и зима... не мерси). Впечатленията ми са на лед и на леко привалял сняг, голям сняг още не е падало тази зима в моя край.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: DSC и зимата
Демирев написа:Като лъжете малко по-умерено лъжете точно в този форум че някой карат бмв от 3 години други сигурно и от 30 и ще се пукнат от смях.
A ти? От 3 месеца?
Демирев написа:Асц ще се побърка да свети със само малко газ на горещ асвалт август пък за зимата да не говорим...
- на равно на всяко тръгване на леко мокър път със слана 4 сек. на място няма отлепяне.
Зимата на километър по 24 пъти святка асц.
Е тук вЕрно някой ще се пукне от смях... По-голяма глупост не бях чел скоро...
3 години съм карал Е36 с отворен диф, два пъти съм закъсвал, и то "по корем" в коловози... Та с добри гуми, макар и 3-ти сезон, положението е поносимо.
А по темата за DSC:
Сравнително стръмна (по-стръмна от на хахо) и заледена улица. Напред я изкачвам без проблем, дори спирам и тръгвам без проблем в най-стръмната част. А назад като спра е абсурд да помръдна - по таблото всичко свети като коледна елха, гумите си превъртат от време на време, но колата не помръдва. Става въпрос за X. Някой може ли да обясни тоя феномен научно

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- da_ne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 316ti
- Мечтае да кара: 325ti
Re: DSC и зимата
Купувате си нови маркови гуми и си карате. Ако сте зле с парите пак нови от марки за които има добри отзиви и пак си карате.
След две - три зими ги продавате на половин цена, додавате за две гуми още и се обновявате и пак си карате.
Колата с хубави гуми си движи доволно. Не може да се сравнява с някои коли с предно по проходимост обаче чак да се твърди че е супер зле и нестабилна и непрекъснато светка ДСЦ/АСЦ/ не съм съгласен.
След две - три зими ги продавате на половин цена, додавате за две гуми още и се обновявате и пак си карате.
Колата с хубави гуми си движи доволно. Не може да се сравнява с някои коли с предно по проходимост обаче чак да се твърди че е супер зле и нестабилна и непрекъснато светка ДСЦ/АСЦ/ не съм съгласен.
Re: DSC и зимата
Taка, тая тема е на 6 години и пак едни и същи тъпи спорове. Система АСЦ (демек само задните контролира за тези, които и след 6 години не са разбрали) + стари зимни гуми пирели отпред и някви китайчета зимни отзад пак стари, а същите ги карах цяло лято с неколко ходения до морето, та с тия два пъти минавах тая зима в сняг прохода Шипка и никъде не съм закъсвал, всъщност помня да съм закъсвал само веднъж (за 150 хил.км. на е46 във всякакви условия) на един паркинг пред хотел в Банско, та ме бутнаха лекинко, но имайте предвид, че след мен бутахме и Х5, така че...
Сега малко урок по физика: При потеглянето на автомобила тежестта се изнася назад, не случайно задницата прикляка при всяка една кола, ТИР, автобус и ЛОДКА. Пренасяйки тежестта отзад кои колела имат по-добро сцепление - предните или задните? Къде пише, че предното е по-добро и на кои точно факти се базира това? При бързо влизане в завой с газ предното не завива, а продължава напред, а задното центробежната сила измества задницата? Кое е по до-добре - челен удар в насрещния или евентулаен удар по задницата??? Системите за стабилност са си супер при всички коли, помагат изключително много, кво като светят, това означава, че сработват и помагат, но най-важен елемент е задкормилното устройство! Той казва кога, колко и как и само усета и добрата интуиция са важни в случая! С един и същи автомобил двама водачи винаги ще имат разлика, винаги единият ще успее да извлече повече от капацитета на колата и ще е по-добър. Това важи за всяка сфера на живота!
Сега малко урок по физика: При потеглянето на автомобила тежестта се изнася назад, не случайно задницата прикляка при всяка една кола, ТИР, автобус и ЛОДКА. Пренасяйки тежестта отзад кои колела имат по-добро сцепление - предните или задните? Къде пише, че предното е по-добро и на кои точно факти се базира това? При бързо влизане в завой с газ предното не завива, а продължава напред, а задното центробежната сила измества задницата? Кое е по до-добре - челен удар в насрещния или евентулаен удар по задницата??? Системите за стабилност са си супер при всички коли, помагат изключително много, кво като светят, това означава, че сработват и помагат, но най-важен елемент е задкормилното устройство! Той казва кога, колко и как и само усета и добрата интуиция са важни в случая! С един и същи автомобил двама водачи винаги ще имат разлика, винаги единият ще успее да извлече повече от капацитета на колата и ще е по-добър. Това важи за всяка сфера на живота!
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: DSC и зимата
E46 без Х само ако е дизел - ръчка и с Мишелин Алпин с фабричен за Е46 размер ще изкачи заснежен баир с лед под снега.
След сумати видове гуми вкл. и настоящият модел БФ Гудрич Уинтър от който съм изключително недоволен.
16 цола 205-55 са и на дъжд се носи задницата с 45 км в час в завой!
Гудрича се убедих че е Опел Астрата на гумите и не става за коли със задно. Догодина ще бъда с Нокиан.
Китайски добри зимни в Ауто Билд няколко вида четох - но тук не ги виждам тези китайски марки. Явно само немците са се уредили за техният пазар?
Да - тежеста е много важна отзад. Няколко пъти вече ми казват слагай 3-4 чувала х 50 кг. в багажника и все едно си Е46Х
Все още не съм го пробвал. Мисля че единственият резултат ще бъде вдигнат разход с 2л.
Не съм очаквал да се държи като зимните гуми от твоя пост от 360 лв. за 16 цола...но не съм и очаквал БФ Гудрич Уинтър с толкова дебел грайпфер и е сравнително мека...доста по мека е от Дебица да няма сцепление с пътя дори при малка слана рано сутрин на 0 градуса.
В крайна сметка всички офроудъри залагат на гудрич...а за леки коли без 4х4 се оказа боклук зимните им гуми.
Опита в зимни условия естествено че е много важен.
След сумати видове гуми вкл. и настоящият модел БФ Гудрич Уинтър от който съм изключително недоволен.
16 цола 205-55 са и на дъжд се носи задницата с 45 км в час в завой!
Гудрича се убедих че е Опел Астрата на гумите и не става за коли със задно. Догодина ще бъда с Нокиан.
Китайски добри зимни в Ауто Билд няколко вида четох - но тук не ги виждам тези китайски марки. Явно само немците са се уредили за техният пазар?
Да - тежеста е много важна отзад. Няколко пъти вече ми казват слагай 3-4 чувала х 50 кг. в багажника и все едно си Е46Х

Все още не съм го пробвал. Мисля че единственият резултат ще бъде вдигнат разход с 2л.
vvasilev1 написа:1. Има голяма разлика между BF Goodrich - зимни (правени в екс соц. държави от сажди и силикон) и една премиум гума Мишлен, Континентал или Гуд Иър!
Не съм очаквал да се държи като зимните гуми от твоя пост от 360 лв. за 16 цола...но не съм и очаквал БФ Гудрич Уинтър с толкова дебел грайпфер и е сравнително мека...доста по мека е от Дебица да няма сцепление с пътя дори при малка слана рано сутрин на 0 градуса.
В крайна сметка всички офроудъри залагат на гудрич...а за леки коли без 4х4 се оказа боклук зимните им гуми.

Опита в зимни условия естествено че е много важен.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- chubaka80
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 5.07.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 320d sedan 6 speed M47N
- Мечтае да кара: На комшията,сивия металик може и русата!!!
Re: DSC и зимата
Някой постове като ги чета и искрено се усмихвам. За проходимостта да си поговорим малко. За първа зима съм с БМВ и като се има в предвид ,че Е46 е една изключително добре балансирана кола по отношение на тегло на осите приблизително 50% предна ос и 50% задна ос, и на обща маса от има няма 1450кг та това прави по 725кг на задвижваната ос. Кола с предни задвижващи колела с отношение на масите приблизително 80% предна ос и 20% задна ос или нещо приблизително подобно и обща маса от 1280кг та ква стана тя 1024кг на задвижваната ос.За статистиката имам в предвид VW Golf 5 2.0 FSI(150hP) от 2004 година.Така сега още нещо. Повечето от вас сте тест пилоти на най-различни марки продукти като се започне от масло през гуми и се стигне до спирачки и дискове и в този спортен дух сте с 225,235 че да не кажа и 245мм зимни гуми,а вижте голфето с 195/50/15 джитка оригинал и зиме и лете. И сега идва интересната част, ако случайно се намери болен мозък да стовари 300 кила САМО НА ЗАДНАТА ОС на БМВ-то си,за да можем да докараме килограмите на задвижваната ос и успее да натовари голфето с пак САМО НА ЗАДНАТА ОС 470 кила ,за да можем да докараме общото тегло на колите което се събира 1750кг ,тогава нещата са подобни. И за финал имаме БМВ с НОВИ гуми 195/65/15, и с 1025 кг на задвижвана ос(общо тегло 1750), и имаме Голф с НОВИ гуми 195/65/15,и с 1024кг на задвижвана ос(общо тегло 1750), кое ли ще се справи по-добре????? Тия абревиатури някой хора ги бъркат май то Т34,Е36,Т44,Е46 все еднакво им се вижда хораааа все пак са коли не вседеходи.!! Истината е ,че извън града си се справя добре DSC, но в града при малка скорост и с достатъчно време за реагиране по-добре без него,ПО-ЗАБАВНО Е НЕ ЧЕ НЕЩО.
На колегата drago_pavlov тоя феномен си е феномен приятелю.Както се казва в ония сериял ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ. Но аз си го обяснявам с това .че повечето зимни гуми са с посока на въртене,тоест ефекта на самопочистването на ламелите и протектора се изразява само в едната посока на въртене на гумата.Пък може и да има божия намеса ба ли го.
Хайде със здраве и много безаварийни по заснежените и заледени улици!!!

На колегата drago_pavlov тоя феномен си е феномен приятелю.Както се казва в ония сериял ИСТИНАТА Е НЯКЪДЕ ТАМ. Но аз си го обяснявам с това .че повечето зимни гуми са с посока на въртене,тоест ефекта на самопочистването на ламелите и протектора се изразява само в едната посока на въртене на гумата.Пък може и да има божия намеса ба ли го.
Хайде със здраве и много безаварийни по заснежените и заледени улици!!!


Когато си умрял , не знаеш , че си мъртъв.Трудно е само за останалите.............Същото и когато си тъп!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани