Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Колеги, някой пробвал ли е да спре в IHKA това:
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv
Допълнителна водна помпа. Преди отключването на печката е неактивно и след отключване затова се получава грешката в климатика, защото я няма тази допълнителна помпа. Та мисълта ми е, ако се направи неактивна, дали ще работи тази при печката както преди отключването? Или с ретрофита климата просто си търси друга помпа?
Колегата spacepl беше споменал че може да се направи да си работи помпата при печката, това ли е което трябва да се направи?
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv
Допълнителна водна помпа. Преди отключването на печката е неактивно и след отключване затова се получава грешката в климатика, защото я няма тази допълнителна помпа. Та мисълта ми е, ако се направи неактивна, дали ще работи тази при печката както преди отключването? Или с ретрофита климата просто си търси друга помпа?
Колегата spacepl беше споменал че може да се направи да си работи помпата при печката, това ли е което трябва да се направи?

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Събота си смених помпата в резервоара и вчера и днес от нас до работа при температура -8С колата загрява много бързо за сравнение с преди при температури +2С маршрута е същия. Направих експеримент сутринта запалих колата малко след това печката запука сложих си ръката до ауспухчето от там духаше топъл въздух. Като работи печката трябва ли да изкарва пушек от ауспуха и' ? При работа от около 3 мин. докато изляза от паркинга парното задуха топло. Да разбирам ли, че вече е проработила печката? Преди ми даваше грешка, че не пали свеща, не съм я гледал сега.
Като гледам на този клип не се вижда да пуши. https://www.youtube.com/watch?v=bsPVfWoy6zo
Като гледам на този клип не се вижда да пуши. https://www.youtube.com/watch?v=bsPVfWoy6zo
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
spower написа:Събота си смених помпата в резервоара и вчера и днес от нас до работа при температура -8С колата загрява много бързо за сравнение с преди при температури +2С маршрута е същия. Направих експеримент сутринта запалих колата малко след това печката запука сложих си ръката до ауспухчето от там духаше топъл въздух. Като работи печката трябва ли да изкарва пушек от ауспуха и' ? При работа от около 3 мин. докато изляза от паркинга парното задуха топло. Да разбирам ли, че вече е проработила печката? Преди ми даваше грешка, че не пали свеща, не съм я гледал сега.
Като гледам на този клип не се вижда да пуши. https://www.youtube.com/watch?v=bsPVfWoy6zo
При мен пушеше първия ден в който паднаха температурите под +6 градуса. На следващото палене при изстинала кола нямаше никакъв пушек и до сега не пуши а си работи печката. И аз съм си слагал ръката на ауспуха и се усеща само топъл въздух и се чува как работи.
- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Колата от профила я имам от около година, и я купих с отключена печка. Към печката имам и дистанционно за включване. От както застудя забелязах, че не ми работи MAX (екстрата). Закачих я на диагностика и видях, че имам грешка в A/C -> 1E/01 - Auxiliary water pump (прочетена с BMW scanner). Същата грешка я дава и с INPA в IHKA, но имаше и информация за short circuit to positive по спомен. Прочетох темата за печките и в началото някой колеги също съобщават за подобна грешка при отключена печка. Понеже REST/MAX си е удобно екстра, когато гасиш колата за кратко време или ти се налага да изчакаш в колата за около 30мин, реших да си заключа печката да видя дали ще изчезне грешка и ще заработи REST/MAX. За моя съжaление резултата бе отрицателен. Тогава се загледах дали имам такава помпа под клапаните и се оказа, че имам. Пробвах метода с почукването по нея с нещо тежко и държавно и от 4-5 почукване сработи. Понеже към този момент печката бе заключена, мен ме глождеше да я отключа и да видя дали ще продължава да работи или ще забива грешка. За моя учудване продължи да работи. Грешка записва само когато помпата не сработва (засега това го оправям с леко почукване по корпуса). В резюме според мен, при коли с работеща помпа под клапаните, при отключване на печката, би трябвало да продължи на си работи REST/MAX.
Докато събирах информация по въпроса ми направи впечатление, че в оригиналните инструкциите са активни таймерите:

И възникна въпроса има ли Е39 с фабрично отключени печки?
П.С.1. Докато се ровех в INPA не видях от къде може да се тества точна тази помпа, ще е полезно, ако някой по знаещ даде насока как се тестват.
П.С.2. Според мен тези помпи спират или запичат от нередовно ползване, засега при всяко спиране включвам MAX, и ако не заработи помпата, дествам с метода на "почукване".
П.С.3. Всякакви съвети как се демонтира/монтира с минимално разглабяне въпросната помпа ще са ми отполза.
В моя случай и при отключена и заключена печка тази опция е активна. Може би защото при мен е налична физически таква помпа.
Благодаря на всички колеги от форума, с които си разменихми Л.С. по темата, за помоща.
Докато събирах информация по въпроса ми направи впечатление, че в оригиналните инструкциите са активни таймерите:

И възникна въпроса има ли Е39 с фабрично отключени печки?
П.С.1. Докато се ровех в INPA не видях от къде може да се тества точна тази помпа, ще е полезно, ако някой по знаещ даде насока как се тестват.
П.С.2. Според мен тези помпи спират или запичат от нередовно ползване, засега при всяко спиране включвам MAX, и ако не заработи помпата, дествам с метода на "почукване".
П.С.3. Всякакви съвети как се демонтира/монтира с минимално разглабяне въпросната помпа ще са ми отполза.
Ivo_Borisov написа:Колеги, някой пробвал ли е да спре в IHKA това:ZUSATZWASSERPUMPE aktivДопълнителна водна помпа.
В моя случай и при отключена и заключена печка тази опция е активна. Може би защото при мен е налична физически таква помпа.
Благодаря на всички колеги от форума, с които си разменихми Л.С. по темата, за помоща.
Последна промяна feron на 15 Яну 2015, 9:50, променена общо 2 пъти
- Mamar4o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Има ли някой от София който може да ми отключи мойта печка ??? Ще съм много благодарен и ще почерпя или ще си заплатя 

- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Mamar4o написа:Има ли някой от София който може да ми отключи мойта печка ??? Ще съм много благодарен и ще почерпя или ще си заплатя
Потърси колегата Oci той ще ти помогне

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Колеги каква е пречината печката да пуши и то яко все едно колата се е запалила. Започва да пуши когато стрелката на температурата започва да излиза от синьото и така докато спре незнам с точност на колко градуса спира като направи 74-76.
Миналата зима нямаше такова пушене излизаше си само топло от ауспуха, а тази зима пуши зверски и не е еднократно, защото не е работила постоянно, така е от както е студено.
Какво трябва да направя по печката, и как да предотвъртя това пушене, че направо ме е срам да карам когато е студено.
Печката не съм я отключил на навигацията имам само два таймера за някаква вентилация.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. Фейслифт.
Миналата зима нямаше такова пушене излизаше си само топло от ауспуха, а тази зима пуши зверски и не е еднократно, защото не е работила постоянно, така е от както е студено.
Какво трябва да направя по печката, и как да предотвъртя това пушене, че направо ме е срам да карам когато е студено.
Печката не съм я отключил на навигацията имам само два таймера за някаква вентилация.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. Фейслифт.
- sosk0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: 525D
- Мечтае да кара: 535D
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Ivo_Borisov написа:Колеги, някой пробвал ли е да спре в IHKA това:
ZUSATZWASSERPUMPE
aktiv
Допълнителна водна помпа. Преди отключването на печката е неактивно и след отключване затова се получава грешката в климатика, защото я няма тази допълнителна помпа. Та мисълта ми е, ако се направи неактивна, дали ще работи тази при печката както преди отключването? Или с ретрофита климата просто си търси друга помпа?
Колегата spacepl беше споменал че може да се направи да си работи помпата при печката, това ли е което трябва да се направи?
И аз това се чудя колега, не ми остава време да пробвам

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Като се замислям май няма да стане. Просто ще се изключи и няма да я има. Най вероятно при ретрофита се променя управлението на помпата. При едното положение е от 9-ти пин при другото от 22-ри на управлението на климатроника. Или обратно. Със сигурност ще стане с добавяне на допълнителна помпа, която трябва да се включи в този свободен пин 9 или 22. Но какво ще се спечели? При мен си работи супер и без помпа, имам си парно на празен ход и не мисля да слагам тази допълнителна помпа. Иначе ще е лесно слагането, един кабел от климатроника и най вероятно другия на маса и ще работи рест-а.

- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
todorakis82 написа:Колеги каква е пречината печката да пуши и то яко все едно колата се е запалила. Започва да пуши когато стрелката на температурата започва да излиза от синьото и така докато спре незнам с точност на колко градуса спира като направи 74-76.
Миналата зима нямаше такова пушене излизаше си само топло от ауспуха, а тази зима пуши зверски и не е еднократно, защото не е работила постоянно, така е от както е студено.
Какво трябва да направя по печката, и как да предотвъртя това пушене, че направо ме е срам да карам когато е студено.
Печката не съм я отключил на навигацията имам само два таймера за някаква вентилация.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. Фейслифт.
Колеги никой ли не знае пречината за това яко пушене. Моля помогнете като ме насочите какво трябва да направя.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Ами то няма много възможности. Най вероятно няма добро горене, може да е запушено филтърчето, може нафтата да не е хубава
Моята не пуши или ако понякога пропушва е съвсем малко.


Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Колеги при мен бушона е махнат на 47 номер няма нищо!!! Мисля че си работи печката чува се едно жужене и вибрация и като излезе стрелката от синята зона спира.
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Печката работи и след синята зона до около 70 градуса. При мен за сега си бачка без проблем. Страшна екстра е. Сега се радвам повече като е под 6 градуса температурата, отколкото над. 


Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Здравейте колеги, днес свалих левия подкалник да видя със сигурност работи или не тази печка, че започнах да се съмнявам топли бързо но не се чува. Както и да е разбрах работи но има една букса която не е включена никъде и ми прилича точно като буксата за температурния датчик , но такъв липсва там. Ако е за това за какво служи този втори температурен датчик на самата печка тя не взима ли показанията на другия?
- niki87bg
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28.03.2014
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530D
- Мечтае да кара: M5
Re: Как да ползвам печката, ако имам разбира се
Някой ако може да сподели за област Бургас някой който да може да ми отключи печката - защото сутрин си е студено.......
пък и си екстра която имам но не мога да използвам
Благодаря предварително на отзовалите се


Благодаря предварително на отзовалите се
ЖЕНА и БМВ не ми ли въртят дупе не ми ги хвали !!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани