Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Ще си позволя да допълня темата с инфо на тема ZF скоростни кутии в Е36.Тази тема е пълна с полезна информация и ще е безмислено да пускам моята в отделна.
Моята ситуация е по-разлизчна :
Колата е Е36 оригинално 316, в момента с М52Б28+съединител и маховик, но със скорости Getrag + всичко назад от 316.
Сами се досещате колко време изкараха скоростите, за това и аз се зарових да търся заместител с марка ZF.Това което открих като информация е разпръснато и непълно, а информация свързана със сериините номера на частите почти липсва.
ZF и Getrag кутии бях виждал извън кола само на снимка - в последствие се оказа, че на снимки нещата са коренно различни.
Имам достъп до една сериозна "колекция" кутии ZF и Getrag + една камара кардани, за съжаление като са сваляни никой нищо не е надписвал - и тук започна филма
Първата ZF кутия която намерих беше със сериен номер 1.053.401.151 и изглеждаше точната за целта.Масово кутиите, който се продават из нета са с номер 1.053.401.131, като има и такива с номер 1.053.401.107.Инфо за който и да е от тези три номера не откривах.
Свалих моя издъхващ Getrag и реших да кача 151 ZF-a и още с качването усетих колко сериозна е гредата
Захващането на стартера не започва веднага до двата захващащи болта отгоре на двигателя, а има сериозно разстояние и стартера е изместен надолу обратно на часовниковата стрелка, образно казано - вместо на 11 часа е на 10 часа.
Ламарината между скоростите и двигателя е невъзможно да пасне, а само два захващащи болта си идват на мястото.
Лостовият механизъм на тази кутия е по-дълъг от моя оригинален с около 4-5см.
Тъй като нямам данни от какво е свалена и по сериен номер не мога да я проследя само мога да предполагам, че е от Е46, от Е39 не е, тъй като там лостовият механизъм е двоен като този при показаната по-горе 6 степенна ZF.Иначе определено това е дизелова кутия.
След тази история със свален Getrag започнах да ровя из купката за правилния ZF, предполагайки тогава, че има една дизелова кутия и една бензинова, ако мога да ги разделя в тези две основни групи и след като вече знам колко е наклонена дизеловата няма как да сбъркам, ако намеря другият вид кутия.Разбира се гледах да намеря 1.053.401.131 като най-масова.
Изрових обаче 1.053.401.107 и тя наложена до Getrag-a изглеждаше 1 към 1, като стартерът вече беше на правилното място.
Отново влезнах под колата и отново качване на кутия този път 107.И в началото всичко легна както трябва като захващания към двигателя, една крачка назад обаче и отново имах проблем.151 кутията стоеше доста настрани 107 обаче стои съвсем леко настрани, с няколко градуса или около 2 сантиметра, ако мерим по камбаната.Достатъчно обаче, за да измести сериозно лостовият механизъм и лостът да стои силно наклонен.За захващане към купето да не говорим.
Отново нямам представа от каква машина е слязла 1.053.401.107, но определено не е от Е36 М52Б28 като според мен е от дизел.
Т.е. има поне два вида дизелови ZF 5 степенни скоростни кутии.
И по законите на Мърфи нещата тръгнаха на още по-лошо. Първичният вал на 107 не излезе от лагера на коляновия вал, а го измъкна от леглото и тръгна заедно с него назад
Сега ако ми се случи ще я извадя бързо, но тогава ми отне 4 часа
От цялата ситуация си вадя следните изводи -
ZF кутии с номера 1.053.401.151 и 1.053.401.107 не пасват на Е36 М52Б28 - 107 ще пасне, но със сериозно преправяне на лостовият механизъм.
Тези две кутии почти сигурно са от дизелови мотори и не са заменяеми помежду си.
Имам и въпрос 1.053.401.131 каквато все още не съм намерил ли е единствената ZF кутия пасваща на М52Б28 без преправяне?
Моята ситуация е по-разлизчна :
Колата е Е36 оригинално 316, в момента с М52Б28+съединител и маховик, но със скорости Getrag + всичко назад от 316.
Сами се досещате колко време изкараха скоростите, за това и аз се зарових да търся заместител с марка ZF.Това което открих като информация е разпръснато и непълно, а информация свързана със сериините номера на частите почти липсва.
ZF и Getrag кутии бях виждал извън кола само на снимка - в последствие се оказа, че на снимки нещата са коренно различни.
Имам достъп до една сериозна "колекция" кутии ZF и Getrag + една камара кардани, за съжаление като са сваляни никой нищо не е надписвал - и тук започна филма

Първата ZF кутия която намерих беше със сериен номер 1.053.401.151 и изглеждаше точната за целта.Масово кутиите, който се продават из нета са с номер 1.053.401.131, като има и такива с номер 1.053.401.107.Инфо за който и да е от тези три номера не откривах.
Свалих моя издъхващ Getrag и реших да кача 151 ZF-a и още с качването усетих колко сериозна е гредата

Захващането на стартера не започва веднага до двата захващащи болта отгоре на двигателя, а има сериозно разстояние и стартера е изместен надолу обратно на часовниковата стрелка, образно казано - вместо на 11 часа е на 10 часа.
Ламарината между скоростите и двигателя е невъзможно да пасне, а само два захващащи болта си идват на мястото.
Лостовият механизъм на тази кутия е по-дълъг от моя оригинален с около 4-5см.
Тъй като нямам данни от какво е свалена и по сериен номер не мога да я проследя само мога да предполагам, че е от Е46, от Е39 не е, тъй като там лостовият механизъм е двоен като този при показаната по-горе 6 степенна ZF.Иначе определено това е дизелова кутия.
След тази история със свален Getrag започнах да ровя из купката за правилния ZF, предполагайки тогава, че има една дизелова кутия и една бензинова, ако мога да ги разделя в тези две основни групи и след като вече знам колко е наклонена дизеловата няма как да сбъркам, ако намеря другият вид кутия.Разбира се гледах да намеря 1.053.401.131 като най-масова.
Изрових обаче 1.053.401.107 и тя наложена до Getrag-a изглеждаше 1 към 1, като стартерът вече беше на правилното място.
Отново влезнах под колата и отново качване на кутия този път 107.И в началото всичко легна както трябва като захващания към двигателя, една крачка назад обаче и отново имах проблем.151 кутията стоеше доста настрани 107 обаче стои съвсем леко настрани, с няколко градуса или около 2 сантиметра, ако мерим по камбаната.Достатъчно обаче, за да измести сериозно лостовият механизъм и лостът да стои силно наклонен.За захващане към купето да не говорим.
Отново нямам представа от каква машина е слязла 1.053.401.107, но определено не е от Е36 М52Б28 като според мен е от дизел.
Т.е. има поне два вида дизелови ZF 5 степенни скоростни кутии.
И по законите на Мърфи нещата тръгнаха на още по-лошо. Първичният вал на 107 не излезе от лагера на коляновия вал, а го измъкна от леглото и тръгна заедно с него назад

Сега ако ми се случи ще я извадя бързо, но тогава ми отне 4 часа

От цялата ситуация си вадя следните изводи -
ZF кутии с номера 1.053.401.151 и 1.053.401.107 не пасват на Е36 М52Б28 - 107 ще пасне, но със сериозно преправяне на лостовият механизъм.
Тези две кутии почти сигурно са от дизелови мотори и не са заменяеми помежду си.
Имам и въпрос 1.053.401.131 каквато все още не съм намерил ли е единствената ZF кутия пасваща на М52Б28 без преправяне?
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Мога да си представя за какъв труд става дума и предварителна подготовка, като четене, поръчване на елементи, търсене на основни части и издирване на хора, които могат да свършат работа - за което гаранирано получаваш адмирации от мен и от всички четящи вероятно.
Да, определено е гъзарско да влезеш в е36 и да видиш светещата 6 степенната топка на скоростният лост.
Още по-гъзарско е, когато под 5тата наистина има някой
Но ! Казваш, че не търсиш икономия, а това е може би единственото нещо освен "гъзарският елемент", което прави 6 степенната кутия в е36 смислен ъпгрейд.Темата е написана страхотно, снимковият материал и инструкциите са невероятно подробни, но всеки би трябвало да си зададе въпроса към себе си "Струва ли си?".

Да, определено е гъзарско да влезеш в е36 и да видиш светещата 6 степенната топка на скоростният лост.
Още по-гъзарско е, когато под 5тата наистина има някой

Но ! Казваш, че не търсиш икономия, а това е може би единственото нещо освен "гъзарският елемент", което прави 6 степенната кутия в е36 смислен ъпгрейд.Темата е написана страхотно, снимковият материал и инструкциите са невероятно подробни, но всеки би трябвало да си зададе въпроса към себе си "Струва ли си?".



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Нека допълня още нещо относно моя ъпгрейд.
Казвам, че не търся икономия, защото моята кутия беше с предавателно число 0,84 на пета предавка. Единствената икономия, ще се получи ако намеря кутия с предавателно число 0,60 на последната предавка. Аз просто бях принуден да сменя кутията, защото моята "виеше" повече от турбото и виското взети заедно. В купето се чуваше отвратителен шум. Още ми се причува този ужасен "саунд" и се ослушвам като гърмян заек
Та като започнах да търся нова кутия, взех да избирам, защото човек дава пари и иска нещо добро насреща. Направо станах ужасно претенциозен и пресметлив.
Една кутия за Е36 325 tds е на 20 години, като две повече, две по-малко не са от значение. Ако вземех такава кутия, то трябваше да я обслужа и нямаше гаранция, че ще е читава. Една кутия от Е46 320d е на 10 години, започват да монтират шестстепенни от април 2003. Както и да го погледне човек, вариантът тази кутия да е по-читава е по-голям, а и човек избира и проверява стоката, за която плаща. При търсенето и огледа на десетки кутии, нямаше нито една за 2,5 tds, която да не е омаслена и с пропуски от всички възможни семеринги. Шестстепенната беше чиста, суха и без следа от масло, което чак ме притесни. Оказа се, че кутията е супер. Цената също беше от значение и смятам, че е повече от добра. Тук искам да подчертая, че не съм търсил определено шестстепенна кутия, но така се стекоха обстоятелствата. След монтажа, реших да систематизирам и споделя наученото и опита от интервенцията - може пък да е полезно за някого
Иначе казано, гъзарско ли е - не, просто е практично. Колата стана доста по-динамична, ако може така да се каже. Страхотно усещане за мощност в първите четири предавки и уникално усещане за комфорт при последните две предавки.
Дали си струва: ако ще се прави за гъзария - не, ако е по необходимост - да, препоръчвам го, ако колата е с бензинов мотор 2,0 и нагоре - задължително
Казвам, че не търся икономия, защото моята кутия беше с предавателно число 0,84 на пета предавка. Единствената икономия, ще се получи ако намеря кутия с предавателно число 0,60 на последната предавка. Аз просто бях принуден да сменя кутията, защото моята "виеше" повече от турбото и виското взети заедно. В купето се чуваше отвратителен шум. Още ми се причува този ужасен "саунд" и се ослушвам като гърмян заек

Та като започнах да търся нова кутия, взех да избирам, защото човек дава пари и иска нещо добро насреща. Направо станах ужасно претенциозен и пресметлив.
Една кутия за Е36 325 tds е на 20 години, като две повече, две по-малко не са от значение. Ако вземех такава кутия, то трябваше да я обслужа и нямаше гаранция, че ще е читава. Една кутия от Е46 320d е на 10 години, започват да монтират шестстепенни от април 2003. Както и да го погледне човек, вариантът тази кутия да е по-читава е по-голям, а и човек избира и проверява стоката, за която плаща. При търсенето и огледа на десетки кутии, нямаше нито една за 2,5 tds, която да не е омаслена и с пропуски от всички възможни семеринги. Шестстепенната беше чиста, суха и без следа от масло, което чак ме притесни. Оказа се, че кутията е супер. Цената също беше от значение и смятам, че е повече от добра. Тук искам да подчертая, че не съм търсил определено шестстепенна кутия, но така се стекоха обстоятелствата. След монтажа, реших да систематизирам и споделя наученото и опита от интервенцията - може пък да е полезно за някого

Иначе казано, гъзарско ли е - не, просто е практично. Колата стана доста по-динамична, ако може така да се каже. Страхотно усещане за мощност в първите четири предавки и уникално усещане за комфорт при последните две предавки.
Дали си струва: ако ще се прави за гъзария - не, ако е по необходимост - да, препоръчвам го, ако колата е с бензинов мотор 2,0 и нагоре - задължително

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Относно ZF кутиите за бензинови мотори, това е първото нещо, което изрових:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
stony1 написа:Колата стана доста по-динамична, ако може така да се каже. Страхотно усещане за мощност в първите четири предавки и уникално усещане за комфорт при последните две предавки.
Това е странно, защото усещането за мощност идва от по-късите предавки.
При теб, дори е обратното (според инфо от нета). Старата кутия е "По-къса" и би трябвало с тази да усещаш колата дори по-мудна.
325тдс.
1: 5,09
2: 2,80
3: 1,76
4: 1,25
5: 1,00
320д
1: 4.11
2: 2.25
3: 1.40
4: 1.10
5: 0.80
6: 0.66
Може, би има нещо което пропускам.. тъй като не трябва да забравяме, че 320д е 4 цил. мотор, 325тдс е 6.
Ползваш друг маховик, дали се сети да го метнеш на кантара и да го сравниш с твоя старият чисто като килограми ?

На снимките изглежда наполовина по-тънък от дизеловите, а при маховика дори килограм надолу се усеща чувствително



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Ога, тези предавателни числа за шестстепенната кутия от къде ги изкара бре? Малко не са верни. Така изглеждат нещата в действителност:
1: 5,14
2: 2,83
3: 1,79
4: 1,26
5: 1,00
6: 0,83
Предавателните числа на стара кутия по документи са така както си ги показал, но при мен имаше някаква разлика, защото на 5та предавка колата се държеше странно. Сега е друго и с новата кутия на 6та, колата се държи както със старата на 5та, но на останалите предавки разликата е осезаема, въпреки че новият маховик дори е малко по-тежък.
1: 5,14
2: 2,83
3: 1,79
4: 1,26
5: 1,00
6: 0,83
Предавателните числа на стара кутия по документи са така както си ги показал, но при мен имаше някаква разлика, защото на 5та предавка колата се държеше странно. Сега е друго и с новата кутия на 6та, колата се държи както със старата на 5та, но на останалите предавки разликата е осезаема, въпреки че новият маховик дори е малко по-тежък.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
При новата кутия, 6-та е с предавателно число под единица, а старата определено беше с подобрения
Явно някой преди мен си е правил експерименти (на 5-та, двете зъбни колела бяха различни, предавателното число не беше 1,0, а 0,84), което в крайна сметка доведе до подмяната на кутията.
Съжалявам, че не направих снимка на мармалада, който открих като отворих кутията, след като я свалих от колата. Мислех си, че въпреки ужасния звук от лагера на първичния вал няма да има други поражения, но определено не беше така.
Сега съм доволен, че нищо не ми шуми и се надявам скоро да не ми се налага да свалям скоростна кутия.

Съжалявам, че не направих снимка на мармалада, който открих като отворих кутията, след като я свалих от колата. Мислех си, че въпреки ужасния звук от лагера на първичния вал няма да има други поражения, но определено не беше така.
Сега съм доволен, че нищо не ми шуми и се надявам скоро да не ми се налага да свалям скоростна кутия.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
може ли да разясните за бензиновите модели с М52 Б20 и Б25 коя кутия може да се сложи
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
bmw325tds написа:Аз ти писах по-горе, че на пета предавка се зацепва входящия и изходящия вал, които са съосни. За 5-та няма зъбни колела, които да се подменят. За 1-ва, 2-ра, 3-та и 4-та, някой може да си е играл да подмени съответната зъбна двойка, но със същата. След като си разглобявал кутия с цел ремонт, а не само гледане, трябва да си наясно, че при тизи кутии вътрешното пространство е оптимизарано на максимум, и не могат да се правят промени. То се вижда и от външната страна на кутията, че корпусът е изработен по валовете и предавките.stony1 написа:...Явно някой преди мен си е правил експерименти (на 5-та, двете зъбни колела бяха различни, предавателното число не беше 1,0, а 0,84), което в крайна сметка доведе до подмяната на кутията..., защото ...stony1 написа:При новата кутия, 6-та е с предавателно число под единица...
Та за 6 степенната кутия измери ли предавателните числа или ги чете някъде?
Мисля всички кутии на Е36 (с изключение на М3) са с 5та директна. Би било странно да е с предавателно число под 1. Докато при новата му кутия 5та пак е директна, но както при по-съвременните кутии 6та скорост е overdrive (предавателно число <1.0), която си е изцяло целенасочена за извънградско шофиране.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
bmw325tds написа:Аз ти писах по-горе, че на пета предавка се зацепва входящия и изходящия вал, които са съосни. За 5-та няма зъбни колела, които да се подменят. За 1-ва, 2-ра, 3-та и 4-та, някой може да си е играл да подмени съответната зъбна двойка, но със същата. След като си разглобявал кутия с цел ремонт, а не само гледане, трябва да си наясно, че при тизи кутии вътрешното пространство е оптимизарано на максимум, и не могат да се правят промени. То се вижда и от външната страна на кутията, че корпусът е изработен по валовете и предавките.stony1 написа:...Явно някой преди мен си е правил експерименти (на 5-та, двете зъбни колела бяха различни, предавателното число не беше 1,0, а 0,84), което в крайна сметка доведе до подмяната на кутията..., защото ...stony1 написа:При новата кутия, 6-та е с предавателно число под единица...
Та за 6 степенната кутия измери ли предавателните числа или ги чете някъде?
Не си ме разбрал, разглобих кутията защото, като източвах маслото преди да я сваля, за да сложа новата, намерих стружки. Не че имаше някакво значение, но ми стана интересно какво е състоянието. От видяното не останах очарован, но не съм се и мъчил да я ремонтирам. Сега се чеша по главата и се опитвам да се сетя какво броих и смятах за предавателното число на 5-та?!
За новата кутия направихме бърз тест с един приятел. И двете коли са Е36 325tds, и двете са 1996 г., и двете с диференциали 2.56. При еднакви скорости, карайки един до друг, аз на 6-та, той на 5-та при мен оборотите на двигателя са мо-ниски. Понеже имаше доста ентусиасти да ни изпреварет, ще се наложи да повторя яксперимента на равен път, със скорост 100 км/ч на темпомата и да сравним оборотите на двигателите. Само дето смятам, че не това е най-важно.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Страхотна тема,такава от каквато имах нужда когато обмислях подобен проект,но така и не се реших,защото времето на тдс-а ми да е в моите ръце бе преброено.В темите които си правил си ненадминат по отношение подробността и обхвата от инфот,за което имаш поклон от мен.
Искам да споделя мнение на колега който е правил тази интервенция.Той спомена,че на 6-а му идвали малко боротите (под 2500) в най-често използваната скорост на движене (не помня каква беше,ти най-добре можеш да кажеш на 6-та при 2500 об/мин каква е) и за тази цел сложил диф от 328-ца който е 2.93,една идея по-къс от ТДС-овия. Давам тази наска,макар че доста подробно ти четох впечатленията и не откривам "оплакване" че ти идва дълга 6-та.

Искам да споделя мнение на колега който е правил тази интервенция.Той спомена,че на 6-а му идвали малко боротите (под 2500) в най-често използваната скорост на движене (не помня каква беше,ти най-добре можеш да кажеш на 6-та при 2500 об/мин каква е) и за тази цел сложил диф от 328-ца който е 2.93,една идея по-къс от ТДС-овия. Давам тази наска,макар че доста подробно ти четох впечатленията и не откривам "оплакване" че ти идва дълга 6-та.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
Благодаря,
идеята за диф 2.93 е добра. Предполагам, че при използване на такъв диф колата ще ускорява по-бързо и максималната скорост минимално ще се понижи.
идеята за диф 2.93 е добра. Предполагам, че при използване на такъв диф колата ще ускорява по-бързо и максималната скорост минимално ще се понижи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
То където е 2.93, там е 3.15. 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
stony1 написа:Благодаря,
идеята за диф 2.93 е добра. Предполагам, че при използване на такъв диф колата ще ускорява по-бързо и максималната скорост минимално ще се понижи.
И ще тръгваш на втора предавка най-често.Щото ако на сегашната ти кутия предавателното число за 1-ва е същото като на старата,то едва ли ще е нужна тази 1-ва с по-късия диф.Та тя на ТДС-а и с негововия диф 1-вата идва доста къса.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Шестстепенна скоростна кутия в BMW E36
На старата кутия първа е 5.09, а на новата е 5.14. Усеща се и разликата между маховиците и съединителите. С новият комплет още свиквам и на моменти си оставям гумите на асфалта. Ако сложа и по-къс диф ще се наложи да търся полигон и наново да се уча да шофирам 

Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани