Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Идеята за коли с предно предаване е ,че при натискане леко на спиарчката-при натисната газ,блокират задните колела,а предните продължават да се въртят,въпреки натиснатите спирачки/те влиаят върху предните и задни колела едновременно/и колата се 'тръгва' със задницата.Същото се получва и със ръчна,но за по бавни и 'згънати' завои.Не съм много сигурен за отпускането на газта,не виждам смисъла-тя дава теглителната сила в завоя...
- Sasho.85
- младши ентусиаст
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
Искам само да кажа, че в завой най-натоварена е предното външно колело, а най-разтоварено е задното вътрешно на завоя. След като 99% от колите имат регулатор на спирачното усилие или т.н. кантар как може да блокираме задното вътрешно колело със спирачките, като при него по някой път няма никакво спирачно усилие (когато е във въздуха), а в останалите случаи процентът на спирачно усилие е с много по-малък от спирачното усилие което се прилага на предните колела.
- pits
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 25.03.2007
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: е30
- Детайли за колата: е39
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Тази теория за предно я заех, но трябва доста добър баланс на спирачките и хубави апарати, за да се получи.
Но аналогичната за задно не я. Хитра идея.
Според мен хората който имат желание да карат по спортно трябва да могат да спират с ляв крак със сигурност, не е толкова трудна техинката. А значително намалява времето за реакция в някой ситуации - личен опит
Но аналогичната за задно не я. Хитра идея.
Според мен хората който имат желание да карат по спортно трябва да могат да спират с ляв крак със сигурност, не е толкова трудна техинката. А значително намалява времето за реакция в някой ситуации - личен опит
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
как я виждате тая работа с блокирането на колелата при новите коли, та те всички са с АБС...
някое клипче как стават нещата нагледно можете ли да постнете
техниката е интересна, нужно е повече инфо =)
някое клипче как стават нещата нагледно можете ли да постнете
техниката е интересна, нужно е повече инфо =)
No bling at the Ring
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Имаше много хубав филм за дрифта с един японец май, в който изполваше различни техники за дрифт и там това нещо го правеше доста сполочливо с цел дрифтиране и взимане на завоя ефектно.
- Alex_Burdin
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 238
- Регистриран на: 7.01.2009
- Местоположение: Исперих
- Пол: Мъж
- Кара: Е46,Е36,Е30
- Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
- Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Кой е тоя филм с японец при дрифта ти трябва мнго рядко ляв крак според мен де .
- ken_block43
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 23.12.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Alex_Burdin написа:Кой е тоя филм с японец при дрифта ти трябва мнго рядко ляв крак според мен де .
Drift Bible има го в замунда
- methaman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Тук мисля, че е достатъчно добре обяснено: https://www.youtube.com/watch?v=vcSAiRxmm0w
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Аз от скоро се интересувам от техниката и не срещнах никъде блокиране на които и да е колела. Целта на техниката доколкото аз успях да я разбера е да се продължи упражняването на тежест върху колелата (клякане на колата в завой) в случаите, когато е нужно скоростта да се намали леко. Примерно извънградско идват някакви завои, караш със 150 и искаш да намалиш до към 140. Ляв крак на спирачката, отпускаш съвсем леко газта (или не я отпускаш въобще). Вземаш завоя с понижена скорост, но със също толкова клекнала кола (щото иначе рискуваш да олекне фатално). Другото приложение е каквото Крис в клипа показва - при коли с предно да се повиши малко сцеплението по време на завоя и на излизане от него. Аз пробвах именно това (но с е34 ), като беше доста.... нескопосано, защото ми беше за първи път. Но веднага се усеща, че можеш да накараш колата да седи повече. Ако имам някакво развитие ще пиша. В тази тема ще е много на място, ако се включи DrivinGGoD, защото не е като да не ги умее нещата. Би бил изключително полезен.
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Добре де, краткотрайното и едновременно натискане на спирачката и газта малко преди или в апекса на завоя (да е започнало да се усеща g-то настрани) не е ли техника за нарочно предизвикване на овърстийринг? Това редовно го правят пилотите от WRC - мръсна газ, идва завой, пилотът не намалява (а памперсът почва бързо да се пълни), когато внезапно той натиска рязко и за малко спирачката с левия си крак и колата взима завоя с вратите напред.
- methaman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 53
- Регистриран на: 2.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 über alles
- Мечтае да кара: ЦСЛ ръчка, е28/е12/е24 + с62
- Детайли за колата: проект :p
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
andy_forresite написа:Добре де, краткотрайното и едновременно натискане на спирачката и газта малко преди или в апекса на завоя (да е започнало да се усеща g-то настрани) не е ли техника за нарочно предизвикване на овърстийринг? Това редовно го правят пилотите от WRC - мръсна газ, идва завой, пилотът не намалява (а памперсът почва бързо да се пълни), когато внезапно той натиска рязко и за малко спирачката с левия си крак и колата взима завоя с вратите напред.
Това са техники за прехвърляне на теглото на автомобила и са нещо различно. Това, за което ти говориш е чрез спирачката да се прехвърли теглото на предните гуми за по-добро сцепление на предницата и съответно намалено сцепление на задницата. Тази техника е подобна на така наречения "scandinavian flick", където преди завоя "чукваш" волана в противоположната на завоя посока и след това като навиеш обратно към посоката на завоя, колата по-лесно ще почне да се носи с вратите напред. При намалено сцепление, независимо сняг или чакъл (на рали) тези техники вършат много работа защото без тях има голям шанс колата просто да недозавие, а това за обучения шофер е по опасно от това да презавие, което всъщност е целта, за да може да се скочи на газта максимално рано (особено ако колата е 4 по 4).
А иначе това, което показва Крис Харис, е че на коли с предно (най-вече) може да се помогне със сцеплението при излизане от къс завой като се задържи спирачката за да се уравновеси усилието м/у предните гуми. Ако нямаш шпер, винаги ненатоварената гума почва да превърта и губиш сцепление. Като натискаш спирачката с левия крак докато ускоряваш след края на завоя помагаш на натоварването да се уравновеси м/у предните гуми и получаваш донякъде шпер ефект. Много системи за подобряване на сцеплението действат на тоя принцип. Голф 6 гти примерно знам, че има подобна система (т.е. спирачката захапва колелото, което буксува и така въртящият момент се връща към натовареното колело, което е външно в завоя и по-бързо ускоряваш). Само дето не е перфектно решение щото на голфа прим му заминават накладките...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Аз това при рали автомобилите някак си не го възприемам като оувърстиър, защото то реално цялата кола се носи по настилката. Иначе при дрифта има техника braking drift и тя е една от основните, но при нея влизаш в завоя с все още натисната спирачка, като така задницата олеква и колата презавива, после продължаваш с газта само. И от моите наблюдения това става преди ейпекса - още на влизане в завоя. Който е гледал Drift Bible няма какво да обясняваме. А пък от видеото с Крис Харис се вижда, че той държи левия крак кажи-речи през целия завой.
едит: А що се отнася до left foot through fast corners, каквото аз споменах в първия си пост, то според мен трябва преди момента на завиване да упражниш спирачно усилие, което да държиш чак до излизането. Защото говорим за по 150-160км/ч, и едно натискане в апекса може сериозно да те прецака Имам приятел, който редовно практикува техниката и ако се сетя ще го разпитам.
едит2: Има тук една крива, която е за 130-140. От няколко дни влизам със 100 с ляв крак на спирачката и да ви кажа усещането първия път е колкото странно, толкова и... зарибяващо. Усещаш колата още по-прилепнала към настилката, което ти дава доста увереност. Предполагам не трябва да се прекалява, нямам и намерение да го правя, но засега първата крачка я направих - да приложа адекватно усилие върху педала с левия крак, в правилния момент. Ще ъпдейтвам пак като имам някакво развитие.
едит: А що се отнася до left foot through fast corners, каквото аз споменах в първия си пост, то според мен трябва преди момента на завиване да упражниш спирачно усилие, което да държиш чак до излизането. Защото говорим за по 150-160км/ч, и едно натискане в апекса може сериозно да те прецака Имам приятел, който редовно практикува техниката и ако се сетя ще го разпитам.
едит2: Има тук една крива, която е за 130-140. От няколко дни влизам със 100 с ляв крак на спирачката и да ви кажа усещането първия път е колкото странно, толкова и... зарибяващо. Усещаш колата още по-прилепнала към настилката, което ти дава доста увереност. Предполагам не трябва да се прекалява, нямам и намерение да го правя, но засега първата крачка я направих - да приложа адекватно усилие върху педала с левия крак, в правилния момент. Ще ъпдейтвам пак като имам някакво развитие.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Темата нещо замря. Няма пилоти-ентусиасти.
Вече мога да споделя повече опит с техниката, защото това лято си поиграх. Трябва да ви кажа, че работи страхотно и усещането поне за мен е почти еуфорично. След кат добих достатъчно добра чувствителност с левия крак (а под такава разбирам да си сложа крака и да намаля нормално дори ако не съм го правил с месеци) преминах към следващата стъпка - прилагането на техниката в действителност и с по-сериозна скорост. Не намирам нищо трудно, просто трябва добре да усещаш колата като цяло и наистина да си свикнал да ползваш левия крак. Подозирам, че е възможно да се пребиеш като куче, ако посочените две условия не са изпълнение... Завоя, на който най-често прилагам тази техника е за около 140км/ч с около 130 градуса крива (на око ). Изпълнението е точно както съм написал по-рано в темата - задавам се с постоянна скорост, преди завоя си слагам крака на спирачката и прилагам натиск по преценка, влизам в завоя с равна газ и спирачка, излизам от завоя и пускам спирачката. Усещането е уникално - колата влиза плавно, кляка много специфично, усеща се буквално като залепена. Последния път, когато карах там увеличих и малко скоростта. Ще видя тези дни дали ще успея да си направя стойка за камерата, защото искам да си поснимам малко клипове. Живот и здраве ще кача видео с нагледно изпълнение на това упражнение.
Пак да уточня, че желая поста ми да не бъде смятан като подтик към правене на такива неща. Това са рискове, които всеки сам поема и е хубаво да мисли как и кога го прави. Далеч не съм стигал до максимума и нямам намерение. Но и тази скорост е достатъчна, за да стане гаф, ако човек не знае какво прави.
И да добавя едно видео, в което ясно се вижда какво се случва. Можеш доста да стабилизираш колата в тежки условия, както и да правиш плавни преходи намаляне-ускорение, когато не се налага сваляне на предавка.
Вече мога да споделя повече опит с техниката, защото това лято си поиграх. Трябва да ви кажа, че работи страхотно и усещането поне за мен е почти еуфорично. След кат добих достатъчно добра чувствителност с левия крак (а под такава разбирам да си сложа крака и да намаля нормално дори ако не съм го правил с месеци) преминах към следващата стъпка - прилагането на техниката в действителност и с по-сериозна скорост. Не намирам нищо трудно, просто трябва добре да усещаш колата като цяло и наистина да си свикнал да ползваш левия крак. Подозирам, че е възможно да се пребиеш като куче, ако посочените две условия не са изпълнение... Завоя, на който най-често прилагам тази техника е за около 140км/ч с около 130 градуса крива (на око ). Изпълнението е точно както съм написал по-рано в темата - задавам се с постоянна скорост, преди завоя си слагам крака на спирачката и прилагам натиск по преценка, влизам в завоя с равна газ и спирачка, излизам от завоя и пускам спирачката. Усещането е уникално - колата влиза плавно, кляка много специфично, усеща се буквално като залепена. Последния път, когато карах там увеличих и малко скоростта. Ще видя тези дни дали ще успея да си направя стойка за камерата, защото искам да си поснимам малко клипове. Живот и здраве ще кача видео с нагледно изпълнение на това упражнение.
Пак да уточня, че желая поста ми да не бъде смятан като подтик към правене на такива неща. Това са рискове, които всеки сам поема и е хубаво да мисли как и кога го прави. Далеч не съм стигал до максимума и нямам намерение. Но и тази скорост е достатъчна, за да стане гаф, ако човек не знае какво прави.
И да добавя едно видео, в което ясно се вижда какво се случва. Можеш доста да стабилизираш колата в тежки условия, както и да правиш плавни преходи намаляне-ускорение, когато не се налага сваляне на предавка.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Малко теория за спирачката и левия крак в завой
Весели празници, колеги!
Снимах днес едно бързо видео. За жалост имаше мноооого трафик и не беше интересно, но здраве да е.
Снимах днес едно бързо видео. За жалост имаше мноооого трафик и не беше интересно, но здраве да е.
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани