Регулиране на фарове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Регулиране на фарове

Мнение от kagebista » 25 Окт 2014, 14:42

Аз си ги регулирам сам. Първият път като се наложи ми направи впечатление, че десния дойде по-надолу от левия/визирам къси/, а дългите бяха на равна линия. Нещо не ми хареса така и вдигнах лупата на късия и оттам почна да става кьорава работа. Именно като се зачетох - видях че наистина шофьорския трябва да е една идея по-надолу.
Пробвал съм и с бош и със зкв с лупи и при тях това е ясно изразено. При рефлекторните също се забелязва. И тук говорим: да си свалиш фара, да го разглобиш и като го събереш - да е кадърно направено и нагласено дори при сваляне на лупите.
Не виждам нищо сложно човек сам да си ги регулира пред вратата на гаража, но наистина най-удачно е на машина с оптика. И това са очи все пак и трябва да се взират точно, като щадят отсрещните.
Халогените също се регулират :yes: Моите ги изравних отвсякъде да са равни с фугите на бронята горе-долу и отстрани ляво-дясно, като самата броня ми е доста центрирана без фуги/това го казвам, защото се е налагало да свалям цялата предница с ламарините/ и дори е модифицирана да излезе много напред в средата под бъбреците. Това автоматично раздалечава халогените да светят по-навън от всяка посока.Но при мен светят точно както трябва напред и достатъчно ниско и право.
Ако бронята не е ок откъм фуги и луфтове и халогените се центрират спрямо отворите - то може да има кьорави работи и там.

п.с. При разглабяне на фар и събиране - щраквайте си хубаво ел. машинките и най-вече където е главата на бялото витло да си влезе добре в скарата на рефлекторите. Както и ако нямате машинки - същото важи за тапата с подобния винт. Доста често съм виждал фарове без едното и другото и после хората се чудят защо след някоя дупка или неравност - фар почва да се свети къде му е гот.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Регулиране на фарове

Мнение от b00st » 25 Окт 2014, 15:14

И аз се поразрових малко - и двамата колеги са прави. Важно е левия да е настроен правилно и да свети както е на схемата без да заслепява. Дали ще се вдигне пасажерския фар (десния) леко или ще остане на същото ниво не е проблем спрямо насрещното. Принципно за мен има смисъл да се настройва така, защото печелиш по-добра видимост на табелите и пътните знаци като се пътува вечер, без да пречиш на другите.

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Регулиране на фарове

Мнение от Denmark » 26 Окт 2014, 1:58

да използвам темата, на zkw с лупа възможно ли е да се е счупила/откачила врътката за регулиране наляво/дясно ? ако да, някой има ли идея как се оправя?
въртя я, обаче посоката на светлината не се мести, само врътката за нагоре/надолу работи.

също така, възможно ли е да им сложат машинки за регулиране на височината(да работят с врътката на таблото), че е кофти ако натовариш колата с повече багаж ще свети в космоса?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Регулиране на фарове

Мнение от kagebista » 26 Окт 2014, 9:45

По първото питане - ще разбереш като въртиш с шестограм пълен оборот и гледаш дали долното шестограмено зъбно колело прави също пълен оборот без да спира или запъва.
Ако прекъсне или прескочи в оборота - въпросната врътка ти е чао. Тоест зъбчетата на горния шестограм, които контактуват с долния такъв на хоризонтал - са превъртели. Достатъчно е едно зъбче да се отрони и до там. За да се счупи, обикновено се случва заради попаднала мръсотия между зъбите или някой е пробвал да ги регулира директно от долното колело при по-големия шестограм. Без да е нужно сила - това автоматично изглозгва поне 1 зъб и така врътката става непотребна.
Смяната е кофти и предразполага да се изпочутят доста други неща. Оттук натам ще може да го регулираш само от долния шестограм, но мястото за вкарване на инструмент е по ограничено.
Има и вероятност ако нямаш тапа с болт на мястото на машинката - да не ти е фиксирана скарата на рефлекторите, да виси хаотично или да е запънала някъде и затова да не може да регулираш.

За второто - ДА. Всички машинки стават без проблем. Въпросът е да имаш изведена букса за тях, което най-вероятно да е така. 3 пинова черна и излиза от снопа с кабели непосредствено до кръглата за всеки фар.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Регулиране на фарове

Мнение от Denmark » 26 Окт 2014, 10:29

kagebista написа:По първото питане - ще разбереш като въртиш с шестограм пълен оборот и гледаш дали долното шестограмено зъбно колело прави също пълен оборот без да спира или запъва.
Ако прекъсне или прескочи в оборота - въпросната врътка ти е чао. Тоест зъбчетата на горния шестограм, които контактуват с долния такъв на хоризонтал - са превъртели. Достатъчно е едно зъбче да се отрони и до там. За да се счупи, обикновено се случва заради попаднала мръсотия между зъбите или някой е пробвал да ги регулира директно от долното колело при по-големия шестограм. Без да е нужно сила - това автоматично изглозгва поне 1 зъб и така врътката става непотребна.
Смяната е кофти и предразполага да се изпочутят доста други неща. Оттук натам ще може да го регулираш само от долния шестограм, но мястото за вкарване на инструмент е по ограничено.
Има и вероятност ако нямаш тапа с болт на мястото на машинката - да не ти е фиксирана скарата на рефлекторите, да виси хаотично или да е запънала някъде и затова да не може да регулираш.


тапата я има на мястото на машинката. тоест от долния шестограм би трябвало винаги да може да се регулира?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Регулиране на фарове

Мнение от kagebista » 26 Окт 2014, 10:45

Долният така е устроен, че ако пробваш с него - автоматично запъва и рони зъбите на горния! Но долния винаги остава читав и наличен за реглаж. Той е продължение на пирона с резбата, която навива скарата в съответната посока. Назъбен е на колело, за да може да сработи към горния и ако сдаде багажа - остава като резервен вариант.
Желателно е преди някакъв реглаж - да се пръснат тия колелца със смазка и след това да се върти. Също и да се ползва точен на размер инструмент/кръстата отвертка и шестограм/, че въпросната пластмаса е мека като сирене и се изяжда лесно.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 14.05.2013
Местоположение: Denmark
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring

Re: Регулиране на фарове

Мнение от Denmark » 27 Окт 2014, 1:09

стана перфектно :yes:

като врътнах долния шестограм нещо изщрака във фара и видях, че светлината се помести леко надолу. след това пробвах и с горния и вече се регулираше нормално. за протокола, сложих кружки osram night breaker unlimited и съм доволен.

остава да сложа машинките и да повторя регулирането :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Регулиране на фарове

Мнение от ares2 » 27 Окт 2014, 14:36

Колеги ще ползвам темата да споделя една идея..
имам няколко потрошени фара..
искам да експериментирам да сложа лупи и на дългите светлини..
дали ще свети добре? или няма смисъл..
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Регулиране на фарове

Мнение от pinko_23 » 27 Окт 2014, 16:09

ares2 написа:Колеги ще ползвам темата да споделя една идея..
имам няколко потрошени фара..
искам да експериментирам да сложа лупи и на дългите светлини..
дали ще свети добре? или няма смисъл..


Колега и аз съм си го мислил, успех и сподели какво ще стане
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Регулиране на фарове

Мнение от ares2 » 27 Окт 2014, 16:19

аз го правя повече за самата визия.. не знам дали лупата трябва да е на определено разстояние от крушката...
все пак в завода са си го тествали лабораторно и тн..
освен да пробвам пък да видим
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Регулиране на фарове

Мнение от BiTurbo » 27 Окт 2014, 16:31

Ето и според БМВ как трябва да се прави:

http://translate.google.ca/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com%2Fdoc1005119%2F
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 30.05.2009
Местоположение: Търговище
Пол: Мъж
Кара: E92 Turbo

Re: Регулиране на фарове

Мнение от Bimmer_E36 » 27 Окт 2014, 21:13

Ето графиката която трябва да гледате на уред в пункт за ГТП.
Първо правилно позициониране на уреда срещу фара,после гледате да е на нивел (има го в самия уред)
2014-10-27-377.jpg

И накрая това е графиката,няма ляв няма десен фар.Двара фара правят една и съща графика.
2014-10-27-376.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Регулиране на фарове

Мнение от abracadabra » 17 Дек 2014, 11:53

Фаровете са ме добре(проверих на стена -маркирах с тебешир и според чертежа по-горе съвпадаше с много малко отклонение, много), и ги оставах така. Значи сменянето на крушките не е оказало никакво влияние. Супер! Но още много отдавна на фаровете за мъгла смених едната крушка(точно със същите параметри Н1 55W, но някакво менте) и сега не ми свети тази крушка в бяло а по-към жълто и по-слабо... Също пък на другия фар ми се е извадил и паднал металния рефлектор(май така се казва) пред крушката. И сега си трака долу между стъклото и отражателя. Та, въпроса ми е: -трябва ли да са специални и какви крушките на фаровете за мъгла? -и, този метален пиниз там каква му е точно функцията? Аз ще разглобя фара(не знам кога) и с пинцети ща се пробвам да го поставя, без да разглобявам по-натам стъклото че ми се струва трудно и ако не се справя трябва да го сменям с ново..... Пък и нямам канал, и най-добре ще е лятото на тревата да легна и да си човъркам по фаровете за мъгла.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Регулиране на фарове

Мнение от ares2 » 21 Дек 2014, 11:23

някои имал и друга схема? нещо не мога да се оправя с тези размери между засечките и тн
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook