Регулиране на фарове
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: Регулиране на фарове
Аз си ги регулирам сам. Първият път като се наложи ми направи впечатление, че десния дойде по-надолу от левия/визирам къси/, а дългите бяха на равна линия. Нещо не ми хареса така и вдигнах лупата на късия и оттам почна да става кьорава работа. Именно като се зачетох - видях че наистина шофьорския трябва да е една идея по-надолу.
Пробвал съм и с бош и със зкв с лупи и при тях това е ясно изразено. При рефлекторните също се забелязва. И тук говорим: да си свалиш фара, да го разглобиш и като го събереш - да е кадърно направено и нагласено дори при сваляне на лупите.
Не виждам нищо сложно човек сам да си ги регулира пред вратата на гаража, но наистина най-удачно е на машина с оптика. И това са очи все пак и трябва да се взират точно, като щадят отсрещните.
Халогените също се регулират
Моите ги изравних отвсякъде да са равни с фугите на бронята горе-долу и отстрани ляво-дясно, като самата броня ми е доста центрирана без фуги/това го казвам, защото се е налагало да свалям цялата предница с ламарините/ и дори е модифицирана да излезе много напред в средата под бъбреците. Това автоматично раздалечава халогените да светят по-навън от всяка посока.Но при мен светят точно както трябва напред и достатъчно ниско и право.
Ако бронята не е ок откъм фуги и луфтове и халогените се центрират спрямо отворите - то може да има кьорави работи и там.
п.с. При разглабяне на фар и събиране - щраквайте си хубаво ел. машинките и най-вече където е главата на бялото витло да си влезе добре в скарата на рефлекторите. Както и ако нямате машинки - същото важи за тапата с подобния винт. Доста често съм виждал фарове без едното и другото и после хората се чудят защо след някоя дупка или неравност - фар почва да се свети къде му е гот.
Пробвал съм и с бош и със зкв с лупи и при тях това е ясно изразено. При рефлекторните също се забелязва. И тук говорим: да си свалиш фара, да го разглобиш и като го събереш - да е кадърно направено и нагласено дори при сваляне на лупите.
Не виждам нищо сложно човек сам да си ги регулира пред вратата на гаража, но наистина най-удачно е на машина с оптика. И това са очи все пак и трябва да се взират точно, като щадят отсрещните.
Халогените също се регулират

Ако бронята не е ок откъм фуги и луфтове и халогените се центрират спрямо отворите - то може да има кьорави работи и там.
п.с. При разглабяне на фар и събиране - щраквайте си хубаво ел. машинките и най-вече където е главата на бялото витло да си влезе добре в скарата на рефлекторите. Както и ако нямате машинки - същото важи за тапата с подобния винт. Доста често съм виждал фарове без едното и другото и после хората се чудят защо след някоя дупка или неравност - фар почва да се свети къде му е гот.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Регулиране на фарове
И аз се поразрових малко - и двамата колеги са прави. Важно е левия да е настроен правилно и да свети както е на схемата без да заслепява. Дали ще се вдигне пасажерския фар (десния) леко или ще остане на същото ниво не е проблем спрямо насрещното. Принципно за мен има смисъл да се настройва така, защото печелиш по-добра видимост на табелите и пътните знаци като се пътува вечер, без да пречиш на другите.


- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Регулиране на фарове
да използвам темата, на zkw с лупа възможно ли е да се е счупила/откачила врътката за регулиране наляво/дясно ? ако да, някой има ли идея как се оправя?
въртя я, обаче посоката на светлината не се мести, само врътката за нагоре/надолу работи.
също така, възможно ли е да им сложат машинки за регулиране на височината(да работят с врътката на таблото), че е кофти ако натовариш колата с повече багаж ще свети в космоса?
въртя я, обаче посоката на светлината не се мести, само врътката за нагоре/надолу работи.
също така, възможно ли е да им сложат машинки за регулиране на височината(да работят с врътката на таблото), че е кофти ако натовариш колата с повече багаж ще свети в космоса?

Re: Регулиране на фарове
По първото питане - ще разбереш като въртиш с шестограм пълен оборот и гледаш дали долното шестограмено зъбно колело прави също пълен оборот без да спира или запъва.
Ако прекъсне или прескочи в оборота - въпросната врътка ти е чао. Тоест зъбчетата на горния шестограм, които контактуват с долния такъв на хоризонтал - са превъртели. Достатъчно е едно зъбче да се отрони и до там. За да се счупи, обикновено се случва заради попаднала мръсотия между зъбите или някой е пробвал да ги регулира директно от долното колело при по-големия шестограм. Без да е нужно сила - това автоматично изглозгва поне 1 зъб и така врътката става непотребна.
Смяната е кофти и предразполага да се изпочутят доста други неща. Оттук натам ще може да го регулираш само от долния шестограм, но мястото за вкарване на инструмент е по ограничено.
Има и вероятност ако нямаш тапа с болт на мястото на машинката - да не ти е фиксирана скарата на рефлекторите, да виси хаотично или да е запънала някъде и затова да не може да регулираш.
За второто - ДА. Всички машинки стават без проблем. Въпросът е да имаш изведена букса за тях, което най-вероятно да е така. 3 пинова черна и излиза от снопа с кабели непосредствено до кръглата за всеки фар.
Ако прекъсне или прескочи в оборота - въпросната врътка ти е чао. Тоест зъбчетата на горния шестограм, които контактуват с долния такъв на хоризонтал - са превъртели. Достатъчно е едно зъбче да се отрони и до там. За да се счупи, обикновено се случва заради попаднала мръсотия между зъбите или някой е пробвал да ги регулира директно от долното колело при по-големия шестограм. Без да е нужно сила - това автоматично изглозгва поне 1 зъб и така врътката става непотребна.
Смяната е кофти и предразполага да се изпочутят доста други неща. Оттук натам ще може да го регулираш само от долния шестограм, но мястото за вкарване на инструмент е по ограничено.
Има и вероятност ако нямаш тапа с болт на мястото на машинката - да не ти е фиксирана скарата на рефлекторите, да виси хаотично или да е запънала някъде и затова да не може да регулираш.
За второто - ДА. Всички машинки стават без проблем. Въпросът е да имаш изведена букса за тях, което най-вероятно да е така. 3 пинова черна и излиза от снопа с кабели непосредствено до кръглата за всеки фар.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Регулиране на фарове
kagebista написа:По първото питане - ще разбереш като въртиш с шестограм пълен оборот и гледаш дали долното шестограмено зъбно колело прави също пълен оборот без да спира или запъва.
Ако прекъсне или прескочи в оборота - въпросната врътка ти е чао. Тоест зъбчетата на горния шестограм, които контактуват с долния такъв на хоризонтал - са превъртели. Достатъчно е едно зъбче да се отрони и до там. За да се счупи, обикновено се случва заради попаднала мръсотия между зъбите или някой е пробвал да ги регулира директно от долното колело при по-големия шестограм. Без да е нужно сила - това автоматично изглозгва поне 1 зъб и така врътката става непотребна.
Смяната е кофти и предразполага да се изпочутят доста други неща. Оттук натам ще може да го регулираш само от долния шестограм, но мястото за вкарване на инструмент е по ограничено.
Има и вероятност ако нямаш тапа с болт на мястото на машинката - да не ти е фиксирана скарата на рефлекторите, да виси хаотично или да е запънала някъде и затова да не може да регулираш.
тапата я има на мястото на машинката. тоест от долния шестограм би трябвало винаги да може да се регулира?

Re: Регулиране на фарове
Долният така е устроен, че ако пробваш с него - автоматично запъва и рони зъбите на горния! Но долния винаги остава читав и наличен за реглаж. Той е продължение на пирона с резбата, която навива скарата в съответната посока. Назъбен е на колело, за да може да сработи към горния и ако сдаде багажа - остава като резервен вариант.
Желателно е преди някакъв реглаж - да се пръснат тия колелца със смазка и след това да се върти. Също и да се ползва точен на размер инструмент/кръстата отвертка и шестограм/, че въпросната пластмаса е мека като сирене и се изяжда лесно.
Желателно е преди някакъв реглаж - да се пръснат тия колелца със смазка и след това да се върти. Също и да се ползва точен на размер инструмент/кръстата отвертка и шестограм/, че въпросната пластмаса е мека като сирене и се изяжда лесно.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Регулиране на фарове
стана перфектно
като врътнах долния шестограм нещо изщрака във фара и видях, че светлината се помести леко надолу. след това пробвах и с горния и вече се регулираше нормално. за протокола, сложих кружки osram night breaker unlimited и съм доволен.
остава да сложа машинките и да повторя регулирането

като врътнах долния шестограм нещо изщрака във фара и видях, че светлината се помести леко надолу. след това пробвах и с горния и вече се регулираше нормално. за протокола, сложих кружки osram night breaker unlimited и съм доволен.
остава да сложа машинките и да повторя регулирането


- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Регулиране на фарове
Колеги ще ползвам темата да споделя една идея..
имам няколко потрошени фара..
искам да експериментирам да сложа лупи и на дългите светлини..
дали ще свети добре? или няма смисъл..
имам няколко потрошени фара..
искам да експериментирам да сложа лупи и на дългите светлини..
дали ще свети добре? или няма смисъл..
Re: Регулиране на фарове
ares2 написа:Колеги ще ползвам темата да споделя една идея..
имам няколко потрошени фара..
искам да експериментирам да сложа лупи и на дългите светлини..
дали ще свети добре? или няма смисъл..
Колега и аз съм си го мислил, успех и сподели какво ще стане
Няма начин да няма начин
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Регулиране на фарове
аз го правя повече за самата визия.. не знам дали лупата трябва да е на определено разстояние от крушката...
все пак в завода са си го тествали лабораторно и тн..
освен да пробвам пък да видим
все пак в завода са си го тествали лабораторно и тн..
освен да пробвам пък да видим
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Регулиране на фарове
Ето и според БМВ как трябва да се прави:
http://translate.google.ca/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com%2Fdoc1005119%2F
http://translate.google.ca/translate?hl=en&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com%2Fdoc1005119%2F
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Регулиране на фарове
Ето графиката която трябва да гледате на уред в пункт за ГТП.
Първо правилно позициониране на уреда срещу фара,после гледате да е на нивел (има го в самия уред)
И накрая това е графиката,няма ляв няма десен фар.Двара фара правят една и съща графика.
Първо правилно позициониране на уреда срещу фара,после гледате да е на нивел (има го в самия уред)
И накрая това е графиката,няма ляв няма десен фар.Двара фара правят една и съща графика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Регулиране на фарове
Фаровете са ме добре(проверих на стена -маркирах с тебешир и според чертежа по-горе съвпадаше с много малко отклонение, много), и ги оставах така. Значи сменянето на крушките не е оказало никакво влияние. Супер! Но още много отдавна на фаровете за мъгла смених едната крушка(точно със същите параметри Н1 55W, но някакво менте) и сега не ми свети тази крушка в бяло а по-към жълто и по-слабо... Също пък на другия фар ми се е извадил и паднал металния рефлектор(май така се казва) пред крушката. И сега си трака долу между стъклото и отражателя. Та, въпроса ми е: -трябва ли да са специални и какви крушките на фаровете за мъгла? -и, този метален пиниз там каква му е точно функцията? Аз ще разглобя фара(не знам кога) и с пинцети ща се пробвам да го поставя, без да разглобявам по-натам стъклото че ми се струва трудно и ако не се справя трябва да го сменям с ново..... Пък и нямам канал, и най-добре ще е лятото на тревата да легна и да си човъркам по фаровете за мъгла.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Регулиране на фарове
някои имал и друга схема? нещо не мога да се оправя с тези размери между засечките и тн
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани