Въпрос за OBD II букса
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Въпрос за OBD II букса
Така от външната кръгла диагностична букса искам да си пусна 1 кабел в купето за к линията и да си вържа вътре ОБД 2букса , к линията е ясна ,л линия нямам , 2 маси и един + ,въпроса ми еследния аз ще я вържа тип паралел (успоредно на кръглата) , направи ми впечатление сега на ОБД 2 буксата ,че на самото капаче между пин 16 + са и К линията има мост , демк като затвориш капачето прави мост между 2та пина , та идеята ми е като я вържа по този начин да не се омажат нещо нещата (предполагам и кръглата има мост между 2та пина но не съм разгледал ) ако приемем ,че има , значи ли това ,че за да ми работи вътрешната примерно външната трябва постоянно да е без капачката или да махам капачката като пускам диагностичния уред или ? Моля по разбиращите да дадът малко инфо
I'm slowly drifting


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Въпрос за OBD II букса
Мериш на кръглата кои пинове се дават на късо и си преценяваш... Ако не си махал платката в кръглата букса, за да правиш диагностика трябва да я развиваш, независимо какво е положението с ОБД буксата. На едното от двете места трябва да се свързват съответните пинове, аз бих предпочел както си е фабрично, ОБД да е само паралел...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпрос за OBD II букса
Е да де нали за това говориме да е паралел ? Оригинално как е ? Трябва да махнеш и двете капачки ,че да се прави диагностика ? Много нелогично ми е нещо
I'm slowly drifting


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за OBD II букса
Тази връзка се прави , за да се "затворят" диагностичните линии , ако не се прави диагностика ..... Трябва да ги махаш ако искаш да правиш диагностика ( и двете , ако са две)... Ако искаш да не махаш две букси , то премахни платката на кръглата , която е в двигателния отсег и остави само тази , която ще вкараш в купето ....
Аз преди време мислех да вкарам ОБД букса в купето , но в крайна сметка реших , че е по удобна една 9 пинова (DB9) букса и така го направих , самата буксичка е малка и я разположих на централната конзола (в темата ми в платения раздел има няколко клипа на които се вижда как съм го направил , като от DB9-ката имам преходник към OBD буксата ).
Аз преди време мислех да вкарам ОБД букса в купето , но в крайна сметка реших , че е по удобна една 9 пинова (DB9) букса и така го направих , самата буксичка е малка и я разположих на централната конзола (в темата ми в платения раздел има няколко клипа на които се вижда как съм го направил , като от DB9-ката имам преходник към OBD буксата ).
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпрос за OBD II букса
платката на кръглата само това ли прави или има и друга функция ?
I'm slowly drifting


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за OBD II букса
Само това прави ... никаква друга функция няма ...
Re: Въпрос за OBD II букса
На всички мотори ли може да се направи конверсия към OBD II букса? Моят се диагностицира с ADS. Имам ли вариант да вкарам OBD II вътре и да работи коректно или? 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Въпрос за OBD II букса
mitaka21 написа:На всички мотори ли може да се направи конверсия към OBD II букса? Моят се диагностицира с ADS. Имам ли вариант да вкарам OBD II вътре и да работи коректно или?
Дали ще вкраш букса в купето или не, пак ще имаш нужда от АДС за да я диагностицираш.

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за OBD II букса
vld написа:mitaka21 написа:На всички мотори ли може да се направи конверсия към OBD II букса? Моят се диагностицира с ADS. Имам ли вариант да вкарам OBD II вътре и да работи коректно или?
Дали ще вкраш букса в купето или не, пак ще имаш нужда от АДС за да я диагностицираш.
Така е .... това , че вкарваш буксата вътре , не променя протокола (пак си ти трябва ADS) , просто OBD буксата е по компактна и е по -удобна за вътре .....
liloff написа:Моята си работи идеално с K+DCAN кабел, но е 98ма.
Да , D-CAN кабел може да се ползва за диагностика , но само на по -новите Е36 , които са с М43(фейслифт) , М44 , М52 (тоест за Е36 след 95г.). При тези коли са достъпни мотора ,евентуално АБС (но не за всички , зависи от типа на АБС модула), аирбега , климатика. Не са достъпни таблото и комфорт модула.
Това е така , защото CAN -трансивъра спокойно може да се ползва за K-линия (новите ми кабели ще са именно с CAN-трансивър , като ще покриват абсолютно всички БМВ , скоро ще предложа хибрид , който ще може да чете както най -старите ADS, така и всички нови , включително след 2007г.)
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпрос за OBD II букса
Някой може ли да сподели на обдто защо 2те маси на обто са с различни кабели и защо все пак два пина са маса единия кафяв другия кафяв черен , също
Ми е интересно как е измислено от БМВ понеже на е46цата ми беше с две букси , кръгла и обд , а тя едва ли е работила когато на едната капачето е отворено , мен буксите и мотора са ми от е46 и трябва да видя дали кръглата букса я има мостовата платка в капачката
Ми е интересно как е измислено от БМВ понеже на е46цата ми беше с две букси , кръгла и обд , а тя едва ли е работила когато на едната капачето е отворено , мен буксите и мотора са ми от е46 и трябва да видя дали кръглата букса я има мостовата платка в капачката
I'm slowly drifting


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за OBD II букса
DirtySouth написа:Някой може ли да сподели на обдто защо 2те маси на обто са с различни кабели и защо все пак два пина са маса единия кафяв другия кафяв черен , също
Ми е интересно как е измислено от БМВ понеже на е46цата ми беше с две букси , кръгла и обд , а тя едва ли е работила когато на едната капачето е отворено , мен буксите и мотора са ми от е46 и трябва да видя дали кръглата букса я има мостовата платка в капачката
На пин 4 се води - chasis ground , на пин 5 - signal ground , все е е маса , цвета на кабелите е различен , за да се различава именно кое е маса на купето и кое маса на сигнала ... (въпреки , че това няма никакво значение , все е маса).
При колите с две диагностични букси , нещата стоят по следния начин :
Обикновено компютъра на мотора е свързан към кръглата букса в двигателния отсег и за да направиш диагностика на мотора , трябва да ползваш тази букса (от другата в купето няма достъп)
Компютрите на модулите в купето са вързани към правоъгълната буксата в купето .
Срещал съм изключение на това правило и по -точно "кръстосване" на горния вариянт .....
Та .... фактически не се налага да махаш капачетата на двете букси едновременно , щото те нямат общо , когато са две ...
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Въпрос за OBD II букса
интересно моята е с 2 букси и обдто е със мост в капачката , трябва да погледна и при кръглата дали е така , а друго интересно е ,че нито една от 2те не беше с инсталацията на мотора , дори и кръглата вървеше със снопа който ходи вътре в купето , не е като при е36 примерно диагностичната си е със иснталацията на мотора
I'm slowly drifting


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани