DSC и зимата
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: DSC и зимата
Не е точно така. Навремето богаташите и представителите по високите етажи на държавната власт са се возили във Волга, но към днешна дата това не е така и като гледам и Ладите и Волгите отдавна са извън играта и определено са заменени с друг вид коли.
Светът се развива. Отдавна не сме в 19-ти век и всеки се стреми към по-нова и модерна кола, с по-сигурно поведение. То е ясно че и с Лада можеш да се катериш по планинските преходи. И с Лада можеш да стигнеш от София до Варна на море. И без климатик можеш да пътуваш лятото в жегата на 40 градуса. И без опция за размразяване на предното стъкло можеш да стържеш на студа 15 минути. И без автоматични скорости може да ръгаш като хамалин, и без GPS - също ще се оправиш и т.н. Тук изключвам хипотезите, при които някои от изброените и неизброените екстри умишлено трябва да НЕ присъстват, с определена цел /дрифт, усещане от ръчните скорости и т.н/.
Списъкът е безкраен. Може без всичките тези неща, но кой отказва подобна глезотийка и улеснение? И защо след като отдавна е измислено и дори е наложена практика подобни екстри да се вграждат във все повече коли, умишлено да се лишаваме от него и да си правим живота още по-сложен?
Ето аз например си признавам че не мога да карам добре кола със задно предаване зимата, за разлика от такава с предно и със задвижване на четирите колела. Вместо да тръгна тепърва "да се уча" как се кара кола със задно, мога просто да си купя такава, която е 4 х 4 и да не застрашавам собствения си живот и сигурност, както и този на пътниците, които са с мен. Затова казах, че следващата ми кола ще е такава. Ще попитате - защо не си купи направо кола 4 х 4, или такава с предно? Защото купих колата миналата година през пролетта и дори не подозирах, че това задно ще ми е такъв проблем. А колата е перфектна, налял съм доста пари в нея и няма да тръгна да я продавам само заради това. Затова съм се примирил и инвестирам в хубави, висок клас зимни гуми, които поне частично да спасяват положението. Пък като събера достатъчно пари от закуски, знам какво да взема.
Светът се развива. Отдавна не сме в 19-ти век и всеки се стреми към по-нова и модерна кола, с по-сигурно поведение. То е ясно че и с Лада можеш да се катериш по планинските преходи. И с Лада можеш да стигнеш от София до Варна на море. И без климатик можеш да пътуваш лятото в жегата на 40 градуса. И без опция за размразяване на предното стъкло можеш да стържеш на студа 15 минути. И без автоматични скорости може да ръгаш като хамалин, и без GPS - също ще се оправиш и т.н. Тук изключвам хипотезите, при които някои от изброените и неизброените екстри умишлено трябва да НЕ присъстват, с определена цел /дрифт, усещане от ръчните скорости и т.н/.
Списъкът е безкраен. Може без всичките тези неща, но кой отказва подобна глезотийка и улеснение? И защо след като отдавна е измислено и дори е наложена практика подобни екстри да се вграждат във все повече коли, умишлено да се лишаваме от него и да си правим живота още по-сложен?
Ето аз например си признавам че не мога да карам добре кола със задно предаване зимата, за разлика от такава с предно и със задвижване на четирите колела. Вместо да тръгна тепърва "да се уча" как се кара кола със задно, мога просто да си купя такава, която е 4 х 4 и да не застрашавам собствения си живот и сигурност, както и този на пътниците, които са с мен. Затова казах, че следващата ми кола ще е такава. Ще попитате - защо не си купи направо кола 4 х 4, или такава с предно? Защото купих колата миналата година през пролетта и дори не подозирах, че това задно ще ми е такъв проблем. А колата е перфектна, налял съм доста пари в нея и няма да тръгна да я продавам само заради това. Затова съм се примирил и инвестирам в хубави, висок клас зимни гуми, които поне частично да спасяват положението. Пък като събера достатъчно пари от закуски, знам какво да взема.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: DSC и зимата
На мен ще ми е първа зима с БМВ(330Д) взех хубави гуми с 18ки джанти съм дано нямам проблеми

Дано DSC си свърши работата


Дано DSC си свърши работата

- unikalen88
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: DSC и зимата
Чувал съм, че колкото са по-широки и големи гумите, толкова по-лошо е поведението на сняг, заради контактната повърхност. Не знам дали е вярно, но ако е така, с 18-ките би трябвало да не е особено розово. Аз затова за зимата сложих 17-ки и даже спазих заводското предписание за гумите на колата ми - 225 / 45 /17.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: DSC и зимата
surfboard написа:Чувал съм, че колкото са по-широки и големи гумите, толкова по-лошо е поведението на сняг, заради контактната повърхност. Не знам дали е вярно, но ако е така, с 18-ките би трябвало да не е особено розово. Аз затова за зимата сложих 17-ки и даже спазих заводското предписание за гумите на колата ми - 225 / 45 /17.
Е едва ли разликата м/у 225/40/18 и 225/45/17 е толковаа сериозна пък ако е много лошо поведението на сняг ще се прибираме в гаража

- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: DSC и зимата
Да. Аз заложих на четири гуми Мишелин Алпин, пък да видим.... За всеки случай отсега сложих в багажника една малка лопатка и чувалче с пясък.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: DSC и зимата
Е ако с 4 гуми DUNLOP Sp Winter Sport 4d 225/40 R18 92V XL MFS ДОТ 2014година на стойност 1300лв закъсам някъде ще се замисля много сериозно иначе пълен резервоар 1 чувалче пясък да тежи и DSC пуснат да видиме както ще стане 

Re: DSC и зимата
nazis написа:vvasilev1 написа:Аз пък нямам никакви проблеми зимата с пързаляне, проходимост, тръгване по наклон.
Явно стажа из Търновските баири и първоначалната закалка с жигули/лада и видинки + торба цимент в багажника си казват думата![]()
Гледам никой от Габрово, Трявна, Търново и други от пред балкана не се жалват!
П.С. Повече тренировки, колеги
Прав си -ама много!
И ние по морето сме карали ладитe едно време с по една рибарска каса с морски камъни в багажника за да не ни изпреварва задницата на колата
+1
А тези които все още не са карали на сняг със задно (явно има и такива)да слагат зимните гуми и да чакат снега,бързо ще им стане ясно дали е за тях.
Ако много ви се кара пък пустото BMW буксува,не спира,върти са като пумпал итн. има зимни сликове със шипчета.

Re: DSC и зимата
streetracing12 написа:Е ако с 4 гуми DUNLOP Sp Winter Sport 4d 225/40 R18 92V XL MFS ДОТ 2014година на стойност 1300лв закъсам някъде ще се замисля много сериозно иначе пълен резервоар 1 чувалче пясък да тежи и DSC пуснат да видиме както ще стане
Като закъсаш с тия гуми, викни ме да ти покажа с една кола, с гуми за има няма 120лв как ще те дърпам.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- TouringInternational
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 7.12.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M44 на газ
- Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
- Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition
Re: DSC и зимата
Първата зима със задно предаване винаги е зор, особено ако си с книжка на еди месец, e36 компакт с 140 к.с.(може би), недобри зимни гуми и отворен диференциал.. 
Но както са написали колегите отгоре, малко повече практика и се свиква
Четирите хубави зимни гуми са от изллючителна важност!

Но както са написали колегите отгоре, малко повече практика и се свиква
Четирите хубави зимни гуми са от изллючителна важност!
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: DSC и зимата
Колеги какви са тези гуми? Пише че са с Ice contact. Дали наистина вършат работа на лед и някой има ли впечатления? Досега не съм виждал такива.
http://www.gumi7.com/bg/tire/121571/CON ... 0-R17.html
http://www.gumi7.com/bg/tire/121571/CON ... 0-R17.html
- Gancho
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: DSC и зимата
surfboard написа:Колеги какви са тези гуми? Пише че са с Ice contact. Дали наистина вършат работа на лед и някой има ли впечатления? Досега не съм виждал такива.
http://www.gumi7.com/bg/tire/121571/CON ... 0-R17.html
Колега тези гуми са с шипове и ще вършат идеална работа на лед,НО за съжаление са забранени за използване по нашите "хубави" пътища.
Re: DSC и зимата
surfboard написа:Колеги какви са тези гуми? Пише че са с Ice contact. Дали наистина вършат работа на лед и някой има ли впечатления? Досега не съм виждал такива.
http://www.gumi7.com/bg/tire/121571/CON ... 0-R17.html
Най-добрата гума за лед е Нокиан Хакапелита.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- xaxo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 31.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d, E46,150 hp, 2002, automat
- Детайли за колата: facelift
Re: DSC и зимата
Не знам дали това мнение е за тази тема, но исках да споделя, а не открих по удачна тема в първите 10 страница от е46 раздела.
Много, изключително неуверен се чувствам с тази кола в зимни условия. С това нямам предвид, че й треперия на всеки завой и ме е страх, че ще занесе и няма да мога да я овладея, а нещо различно. Неуверен се чувствам в автомобила, че няма да успее да премине през каквито и да е пътни настилки, освен асфалт, ако има някакви дори и нормални пътни условия с наклони.
Днес се пробвах да сляза и кача по разклонението, което отива на ляво, от снимката по-долу. Не знам дали ще можете да прецените по снимката, но си е наклон.

С добри зимни гуми съм. Имах си усещането, че нищо няма да се получи, но искал да тествам автомобила.
Винаги в това разклонение влизам назад, понеже е задънена улица до къщата и после си излизам. В колата бяхме 4 човека, искаха да слизат, но не ги пуснах, за да тежат
Насочих задницата и тръгнах леко да се спускам. Щом и двете оси вече бяха на баира, с включена задна на автоматика, зори си беше дори да спра. Колата леко приплъзваше. Опитах веднага да изляза, ъ-ъ, няма никой, върти си въпреки системите, и продължаваше едва едва да слиза надолу. С изключени системи, от място беше същата работа.
Изключих от задна, оставих я на неутрална, понеже дърпаше колата на зад и тя се плъзгаше, при което беше неуправляема, трябваше да отпускам спирачките за да има някаква тракция, което обаче засилваше колата назад. Та на неутрална и лека полека слязох до долу.
От там на места с малко, на места с много газ някак си излязох, като се налагаше да правя много корекции с волана, тъй като въпреки всичко си буксуваше и занасяше към оградите. Ако бях спрял/намалил някъде по тази 6-7 метрова права, оставах там. И пак надолу.
Съжалявам, че не ми дойде на акъла веднага да снимам състоянието на баира, но не си представяйте някакъв зверски лед. Беше все едно е нормално заснежена/заледена вътрешна улица, с единствената разлика че имаше наклон. От това разклонение, в това му състояние, че дори и по-зле си излизат съвсем нормално живущите там с една Бора, Ситроен и едно малолитражно 3 цилиндрово Мицубиши Колт.
Срам, ужас ... не знам какво да кажа.
Преди няколко дни пък, когато все още имаше сняг в София, паркирах на едно междублоково пространство (некоментирайте дали е правилно) на което си спират живущите от 4 блока. Отъпкан сняг, нищо кой знае какво. Влязох си, паркирах си ... е няма да ви обяснявам как излязох. Отново с изключени системи и с лашкане (не ми се мисли какво съм причинил на автомата). Права, заснежена, отъпкана поляна...
Не ме разбирайте погрешно, много харесвам автомобила. Вози чудесно, има мощност, управлението е супер. В сравнение с предния ми автомобил от VAG групата си е уникален.
Тая зима обаче ме убива. Защо и как са го измислили така ... Няма начин тези автомобили да са проектирани само за топлите държави, пълен абсурд от подобна марка!
Много, изключително неуверен се чувствам с тази кола в зимни условия. С това нямам предвид, че й треперия на всеки завой и ме е страх, че ще занесе и няма да мога да я овладея, а нещо различно. Неуверен се чувствам в автомобила, че няма да успее да премине през каквито и да е пътни настилки, освен асфалт, ако има някакви дори и нормални пътни условия с наклони.
Днес се пробвах да сляза и кача по разклонението, което отива на ляво, от снимката по-долу. Не знам дали ще можете да прецените по снимката, но си е наклон.

С добри зимни гуми съм. Имах си усещането, че нищо няма да се получи, но искал да тествам автомобила.
Винаги в това разклонение влизам назад, понеже е задънена улица до къщата и после си излизам. В колата бяхме 4 човека, искаха да слизат, но не ги пуснах, за да тежат

Изключих от задна, оставих я на неутрална, понеже дърпаше колата на зад и тя се плъзгаше, при което беше неуправляема, трябваше да отпускам спирачките за да има някаква тракция, което обаче засилваше колата назад. Та на неутрална и лека полека слязох до долу.
От там на места с малко, на места с много газ някак си излязох, като се налагаше да правя много корекции с волана, тъй като въпреки всичко си буксуваше и занасяше към оградите. Ако бях спрял/намалил някъде по тази 6-7 метрова права, оставах там. И пак надолу.
Съжалявам, че не ми дойде на акъла веднага да снимам състоянието на баира, но не си представяйте някакъв зверски лед. Беше все едно е нормално заснежена/заледена вътрешна улица, с единствената разлика че имаше наклон. От това разклонение, в това му състояние, че дори и по-зле си излизат съвсем нормално живущите там с една Бора, Ситроен и едно малолитражно 3 цилиндрово Мицубиши Колт.
Срам, ужас ... не знам какво да кажа.
Преди няколко дни пък, когато все още имаше сняг в София, паркирах на едно междублоково пространство (некоментирайте дали е правилно) на което си спират живущите от 4 блока. Отъпкан сняг, нищо кой знае какво. Влязох си, паркирах си ... е няма да ви обяснявам как излязох. Отново с изключени системи и с лашкане (не ми се мисли какво съм причинил на автомата). Права, заснежена, отъпкана поляна...
Не ме разбирайте погрешно, много харесвам автомобила. Вози чудесно, има мощност, управлението е супер. В сравнение с предния ми автомобил от VAG групата си е уникален.
Тая зима обаче ме убива. Защо и как са го измислили така ... Няма начин тези автомобили да са проектирани само за топлите държави, пълен абсурд от подобна марка!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: DSC и зимата
Какво значи "добри зимни гуми"?
Марка, ДОТ, размер?
Снимки?
от кога шофираш?
Било е заледено!
Марка, ДОТ, размер?
Снимки?
от кога шофираш?
Било е заледено!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]